۴۴ میلیون راننده در کشور داریم/ تصادف تا سقف ۸ میلیون به کروکی نیاز ندارد

گروه اجتماعی الف،   4000721084

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا اعلام کرد:‌ با هماهنگی‌های صورت گرفته با بیمه‌ها در تصادفات تا سقف هشت میلیون تومان نیاز به کروکی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف می‌توانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه کنند.

۴۴ میلیون راننده در کشور داریم/ تصادف تا سقف ۸ میلیون به کروکی نیاز ندارد

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین الهی نژاد با تاکید بر اینکه افزایش سرعت ریسک تصادفات درون و برون شهری را بالا می‌برد گفت: ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد و ۷۰ درصد کشته‌ها در تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴۴ میلیون راننده در کشور داریم و براساس آمار در سال جاری در تصادفات درون شهری کاهش محسوسی وجود داشته است ولی در تصادفات بیرون شهری با توجه به مدیریت تردد و بحث نیاز جامعه افزایش تصادفات را داشته‌ایم.

الهی نژاد در ادامه گفت: با توجه به آمار تصادفات در سال ۸۵ که به ازای یکصد هزار نفر جمعیت ۳۹ تا ۴۰ نفر کشته در روز داشته‌ایم امروز به دلیل ارتقاء فرهنگ جامعه این تعداد به ۱۸/۳ نفر کشته کاهش یافته است که این مهم بیانگر پیشرفت‌ها در حوزه راهسازی و فهیم تر شدن جامعه است.

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه همیشه در تصادفات به عامل انسانی اشاره شده و کمتر به مقوله راه توجه شده است گفت: رانندگی در بستری از محیط‌های گوناگون انجام می‌شود و مولفه‌های زیادی در برخورد با راننده وجود دارد و راه باید خود معرف و بخشنده باشد و خود را به راننده معرفی کند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث تصادفات جاده‌ای بیشترین علل تصادفات عدم توجه به جلو، عدم توجه به حق تقدم، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است.

الهی نژاد در ادامه سخنانش در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه سامانه نوین تردد شمار که در بسیاری از محورها نصب شده است رفتار عادی رانندگان را نشان می‌دهد اظهار داشت: ۵۰ درصد تصادفات درون شهری به علت عدم رعایت حق تقدم در تقاطع‌ها رخ می‌دهد و عدم رعایت حق تقدم در تقاطع‌ها عامل ۲۰ درصد تلفات است.

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: کنترل خودرو، هدایت خودرو و مسیر یابی از موارد بسیار مهم در رانندگی می‌باشد و بر اساس آمار، علاوه بر عدم رعایت حق تقدم، تغییر مسیر ناگهانی از دلایل مهم تصادفات در معابر درون شهری است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم جلوگیری از ترافیک و تصادفات گفت: برابر آیین نامه راهور در تصادفات خسارتی که در آن فقط به وسایل نقلیه آسیب وارد شده است باید سریعا اقدام به بر هم زدن صحنه تصادف و بازکردن مسیر و هدایت خودروها به کنار خیابان شود چرا که در غیر اینصورت اعمال قانون و برخورد وجریمه رانندگان خاطی انجام می‌شود.

وی در خاتمه در مورد چرایی شماره گذاری پراید به عنوان حادثه ساز ترین خودرو کشور گفت: برابر با قوانین و مقررات تا زمانی که یک خودرو دو تاییده سازمان استاندارد و محیط زیست را اخذ می‌کند بنا بر قانون شماره گذاری می‌شود. در مورد خودرو پراید تصادفات ۱۰ سال اخیر بررسی شد و مکاتباتی با مسئولین انجام و در نهایت در سال گذشته خط تولید پراید برای همیشه متوقف شد و شماره گذاری آن دیگر انجام نمی‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین