۴۴ میلیون راننده در کشور داریم/ تصادف تا سقف ۸ میلیون به کروکی نیاز ندارد

گروه اجتماعی الف،   4000721084

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا اعلام کرد:‌ با هماهنگی‌های صورت گرفته با بیمه‌ها در تصادفات تا سقف هشت میلیون تومان نیاز به کروکی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف می‌توانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه کنند.

۴۴ میلیون راننده در کشور داریم/ تصادف تا سقف ۸ میلیون به کروکی نیاز ندارد

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین الهی نژاد با تاکید بر اینکه افزایش سرعت ریسک تصادفات درون و برون شهری را بالا می‌برد گفت: ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد و ۷۰ درصد کشته‌ها در تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴۴ میلیون راننده در کشور داریم و براساس آمار در سال جاری در تصادفات درون شهری کاهش محسوسی وجود داشته است ولی در تصادفات بیرون شهری با توجه به مدیریت تردد و بحث نیاز جامعه افزایش تصادفات را داشته‌ایم.

الهی نژاد در ادامه گفت: با توجه به آمار تصادفات در سال ۸۵ که به ازای یکصد هزار نفر جمعیت ۳۹ تا ۴۰ نفر کشته در روز داشته‌ایم امروز به دلیل ارتقاء فرهنگ جامعه این تعداد به ۱۸/۳ نفر کشته کاهش یافته است که این مهم بیانگر پیشرفت‌ها در حوزه راهسازی و فهیم تر شدن جامعه است.

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه همیشه در تصادفات به عامل انسانی اشاره شده و کمتر به مقوله راه توجه شده است گفت: رانندگی در بستری از محیط‌های گوناگون انجام می‌شود و مولفه‌های زیادی در برخورد با راننده وجود دارد و راه باید خود معرف و بخشنده باشد و خود را به راننده معرفی کند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث تصادفات جاده‌ای بیشترین علل تصادفات عدم توجه به جلو، عدم توجه به حق تقدم، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است.

الهی نژاد در ادامه سخنانش در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه سامانه نوین تردد شمار که در بسیاری از محورها نصب شده است رفتار عادی رانندگان را نشان می‌دهد اظهار داشت: ۵۰ درصد تصادفات درون شهری به علت عدم رعایت حق تقدم در تقاطع‌ها رخ می‌دهد و عدم رعایت حق تقدم در تقاطع‌ها عامل ۲۰ درصد تلفات است.

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: کنترل خودرو، هدایت خودرو و مسیر یابی از موارد بسیار مهم در رانندگی می‌باشد و بر اساس آمار، علاوه بر عدم رعایت حق تقدم، تغییر مسیر ناگهانی از دلایل مهم تصادفات در معابر درون شهری است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم جلوگیری از ترافیک و تصادفات گفت: برابر آیین نامه راهور در تصادفات خسارتی که در آن فقط به وسایل نقلیه آسیب وارد شده است باید سریعا اقدام به بر هم زدن صحنه تصادف و بازکردن مسیر و هدایت خودروها به کنار خیابان شود چرا که در غیر اینصورت اعمال قانون و برخورد وجریمه رانندگان خاطی انجام می‌شود.

وی در خاتمه در مورد چرایی شماره گذاری پراید به عنوان حادثه ساز ترین خودرو کشور گفت: برابر با قوانین و مقررات تا زمانی که یک خودرو دو تاییده سازمان استاندارد و محیط زیست را اخذ می‌کند بنا بر قانون شماره گذاری می‌شود. در مورد خودرو پراید تصادفات ۱۰ سال اخیر بررسی شد و مکاتباتی با مسئولین انجام و در نهایت در سال گذشته خط تولید پراید برای همیشه متوقف شد و شماره گذاری آن دیگر انجام نمی‌شود.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

یکتانتتریبون

پربحث‌های هفته

  1. واکنش رسانه‌های غربی به رونمایی از نسخه بومی گنبد آهنین توسط جمهوری اسلامی

  2. بمب ساعتی که دولت قبل به ارث گذاشت

  3. اردوغان در کوچه بن بست

  4. سیف، رییس اسبق بانک مرکزی، به ۱۰ سال حبس محکوم شد

  5. چرا باید جلسات کمیسیون «طرح صیانت» در مجلس، علنی باشد

  6. ورود رياست‌جمهوری به ماجرای برخورد پليس با دختر جوان

  7. احیای مذاکرات برجام از بروکسل می‌گذرد؟

  8. ضرغامی: کوروش شاید اولین کسی است که تلاش کرد اقوام را به وحدت برساند / پاسارگاد نمادی از مدنیت است

  9. دفاع قاطع کارشناس ترک از ایران در مقابل علی‌اف

  10. رونمایی غرورانگیز از دستیابی ایران به فناوری پرتاب سرد موشک‌های پدافندی

  11. درس‌های محکومیت سیف و عراقچی برای سیاسیون

  12. تکمله ای بر ماجرای اعتراف برجامی ظريف

  13. سرقت جواهرات یک زن به عنوان مامور تست کرونا

  14. توقف حکم اعدام آرمان درآخرین ساعات

  15. هجمه ناشیانه به مجلس یازدهم

  16. لاریجانی می‌تواند دلایل ردصلاحیتش را منتشر کند؟/ توضیحات رستم قاسمی درباره فرایند ساخت ۴میلیون مسکن/ انتقاد بادامچیان از مجلس

  17. توکلی: دفاع از مردم به معنای افکار سوسیالیستی نیست/ توضیحات طحان‌نظیف درباره محرمانه‌بودن دلایل ردصلاحیت‌ها/ روایت روزنامه اصلاح‌طلب از تفاوت‌های هاشمی و روحانی

  18. قالیباف با طرح صیانت مخالف است؟/ انتقاد یک نماینده از جلسات غیرعلنی مجلس

  19. نظر نادران درباره پاشنه آشیل دولت رئیسی/ چرا نیکزاد پیشنهاد وزارت در دولت رئیسی را نپذیرفت؟/ توضیحات اشتری درباره فیلم بازداشت دختر جوان/ جنجال «رتبه‌بندی معلمان» در مجلس

  20. قابلیت‌های ایران با جمهوری آذربایجان به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست

  21. پیام سفرهای منطقه ای امیرعبداللهیان

  22. احمدی نژاد مجبور به ترک امارات شد

  23. ایرانی‌ها بازهم بزرگ ترین خریداران خانه در ترکیه شدند! / خرید ۱۳۲۳ خانه در یک ماه

  24. متولیان سلامت چطور درباره آمار سرانه پزشک در ایران به خطا افتاده‌اند؟

  25. روایت پدر و پسر از کلیپ ساختگی سیلی به یک روحانی

ابر آروان

آخرین عناوین