وال استریت ژورنال: پیشرفت پهپادهای ایرانی معادلات امنیتی منطقه را تغییر داد

گروه جهان الف،   4000721080 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به پیشرفت بالای ایران در تولید و بهسازی هواپیماهای بدون سرنشین نوشت که این موضوع معادلات امنیتی منطقه را تغییر داده است.

وال استریت ژورنال: پیشرفت پهپادهای ایرانی معادلات امنیتی منطقه را تغییر داد

به گزارش الف، توانمندی‌های نظامی و هوایی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در جریان مانور هوایی مدافعان آسمان ولایت مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است. در این رابطه روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مقاله‌ای به پیشرفت‌های ایران در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پرداخته و به نقل از مسئولان نظامی آمریکایی و اروپایی به قدرت بالا و برتری نظامی تهران در توسعه هواپیماهای بدون سرنشین اشاره و تاکید می‌کند که این موضوع معادلات امنیتی در منطقه را تغییر داده است.

این روزنامه می‌افزاید که پیشرفته برنامه مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین ایران را می‌توان از طریق شرکت صنایع هواپیمایی ایران بررسی کرد که زیر نظر موسسات نظامی این کشور اداره می‌شود و کارخانه‌ای برای تولید این هواپیماها در شهر اصفهان دارد. احداث این کارخانه در دهه ۷۰ میلادی ( رژیم شاه سابق ) و از طریق یک پیمانکار دفاعی آمریکایی با عنوان تکسترون برای احداث بالگردهای نظامی صورت گرفته بود.

این روزنامه می‌افزاید که شرکت صنایع هواپیمایی ایران یک موسسه ناشناخته تحت عنوان شرکت توسعه و تولید هواپیماهای سبک را در اختیار دارد که مأموریت تولید هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته را بر عهده دارد.

وال استریت ژورنال در ادامه به وحشت رژیم صهیونیستی از توسعه فناوری‌های هوایی ایران اشاره و به نقل از یک مسئول صهیونیستی می‌نویسد که آمریکا و کشورهای غربی دیگر در تعامل با خطرات ناشی از  برنامه پهپادی ایران سهل‌انگاری می‌کنند .

بر اساس این گزارش، آمریکایی‌ها پیش از این تلاش‌هایی برای افزایش تحریم‌ها ضد برنامه پهپادی ایران را در دستور کار خود قرار داده بودند اما کریستین فونترز مدیر سابق و کارشناس مسائل خلیج فارس در شورای امنیت داخلی آمریکا در کاخ سفید معتقد است که این تحریم‌ها احتمالا نمی‌تواند تاثیری بر برنامه پهپادی ایران داشته باشد.

وی در  توضیح این مطلب تاکید می‌کند که برنامه تولید هواپیماهای بدون سرنشین بر خلاف صنایع سنگین نظیر برنامه هسته‌ای نیاز به تجهیزات بسیار پیشرفته ندارد و خریدهای آن به صورت دستگاه‌های آماده ای است که خریداری آن از طریق فضای مجازی نیز امکان پذیر است و با جمع‌آوری برخی مواد بدون خطر انجام می شود که می توان آنها را از طریق امواج رادیویی کنترل کرد و امکان جلوگیری از خرید و فروش این تجهیزات وجود ندارد.

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز دو روز پیش گزارش داد که مقامات سیاسی و موسسات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در قبال روش تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با ایران دچار سرخوردگی شده‌اند.  این گزارش در این رابطه به شکاف در مواضع آمریکا و اسرائیل بعد از مذاکرات اخیر اشاره و تاکید کرد که این مذاکرات به ریاست مشاور امنیت داخلی اسرائیل و آمریکا گرچه به صورت رسمی موفقیت‌آمیز و خوب توصیف شده، اما هیچ توافقی بین دو طرف در راهکارهای عملیاتی ضد ایران وجود ندارد.

هاآرتص می‌افزاید که اسرائیل به دنبال اجبار دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر ضد ایران است، اما دولت آمریکا قطعیتی در این رابطه ندارد.

همزمان با این گزارش سایت مرکز «ریسپانسیبل استیت کرافت» نیز نوشت که سیاست آمریکا در فشار حداکثری ضد ایران  در تحقق اهداف خود ناموفق بوده و آمریکا باید سیاست جدید دیپلماتیک را در قبال تهران در پیش بگیرد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۳۹۵۶۲۱۶:۴۵:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱
رونوشت به الهام علی اف و اردوغان!
ناشناس۲۲۳۹۵۸۳۱۶:۵۹:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۲۱
اگه دشمن از شما تعریف کرد نگران بشوید
ناشناس۲۲۳۹۷۲۷۱۹:۱۷:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۱
قابل توجه عزیزانی که پیشرفتهای علمی ایرانیان را به راحتی نمی پذیرند .
ناشناس۲۲۳۹۹۹۳۰۰:۲۹:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۲
خوب چشم حسودکوردشمن فضول حتی ازهرکارایران سردربیارد چراخودشون هم چ داشته باشند
مردم۲۲۴۰۰۵۶۰۵:۰۴:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۲
آمریکا باید تحریم ها را لغو کند
ناشناس۲۲۴۰۱۱۸۰۷:۳۵:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۲
مانورهای ما باید در مرز با آذربایجان باشد نه در کویر لوت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین