رئیس سازمان برنامه و بودجه: خلق پول افسار گسیخته، سطح معیشت مردم را پایین آورده است

گروه اقتصادی الف،   4000720064

رییس سازمان برنامه بودجه گفت: به دلیل کسری بودجه و عدم تحقق برنامه‌ها، خلق پول افسار گسیخته اتفاق افتاده و این امر تورم بالا و در نتیجه پایین آمدن سطح معیشت مردم را در پی داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: خلق پول افسار گسیخته، سطح معیشت مردم را پایین آورده است

به گزارش ایرنا از سازمان برنامه و بودجه، «سید مسعود میرکاظمی» با بیان اینکه نگاه ما به بودجه ۱۴۰۱ نگاه تحولی است، تاکید کرد: در سنوات گذشته به دلیل کسری بودجه و عدم تحقق برنامه‌ها خلق پول افسار گسیخته اتفاق افتاده و این مهم تورم بالا بر اقتصاد تحمیل کرده و سطح معیشت مردم پایین آمده است. در مناطق محروم افزایش قیمت کالا از متوسط کشور هم بالاتر است، این درحالی است که درآمد این بخش جامعه از شرایط مطلوب و قابل قبولی برخوردار نیست.

میرکاظمی تصریح کرد: دستاوردهای اقتصادی مطلوب نیست. بهره وری پایین، تورم بالا، سطح درآمد مردم پایین و هزینه‌ها بالا رفته و برون رفت جامعه از این شرایط نیاز به تغییر دارد.

وی یادآور شد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی و دستورات مقام معظم رهبری و خواسته رئیس جمهوری، باید تغییرات ساختاری اتفاق بیفتد که در این راستا سازمان برنامه و بودجه به صورت جدی و کارشناسی از دو ماه پیش کار را آغاز کرده است. همکاری و مشارکت مجلس شورای اسلامی برای به ثمر رسیدن این مهم بسیار حایز اهمیت است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌ها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نیمه تمام رها شده است، افزود: با همکاری دولت و مجلس می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد. باید در سطح استان‌ها و شهرستان بسترهای لازم فراهم شود که با استفاده از منابع داخلی و ظرفیت‌های موجود اتمام پروژه ها را در دستور کار قرار داد.

 میرکاظمی با عنوان اینکه تاکید رئیس جمهوری بر تحقق عدالت در کشور است، گفت: برای نهادینه شدن عدالت در بخش‌های مختلف جامعه باید تغییرات اساسی با نگاه کارشناسی شکل بگیرد و بودجه‌ای زیبنده جمهوری اسلامی، تهیه و تنظیم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: استان‌ها و شهرستان‌ها ماموریت دارند شاخص‌های کلانی که هدف گذاری می‌شود را در بخش صنعت، کشاورزی، صادرات و سایر حوزه‌ها به مرحله عمل برسانند. ما مطمئن هستیم چرخه اقتصاد با استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده و مغفول مانده به حرکت در می آید.

معاون رئیس جمهوری افزود: رئیس جمهوری تاکید دارند کار اساسی و بنیای در ساختار بودجه، رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری صورت بگیرد در این ارتباط از همه پتاسیل‌ها که در سازمان برنامه و بودجه و دولت و مجلس وجود دارد، استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری و استفاده از همه ظرفیت‌های مجلس می‌توان این راه را هموار کرد. همچنین حضور رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه مجلس، مشاور عالی رئیس مجلس و نماینده مجلس در جلسه ستاد، بر همکاری گسترده دولت و مجلس صحه می‌گذارند.

گفتنی است پانزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، با موضوع جهت گیری اصلی بودجه ۱۴۰۱ و بررسی عملکرد اعتبارات هزینه‌ای و راهکارهای پیشنهادی بخش آموزش و پرورش برگزار شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین