پیام سفرهای منطقه ای امیرعبداللهیان

گروه سیاسی الف،   4000720045 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سفر اخیر منطقه ای حسین امیرعبداللهیان در میان تحولات متعددی که منطقه شاهد آن است پیامها و تاثیرات سیاسی و امنیتی مختلفی دارد.

پیام سفرهای منطقه ای امیرعبداللهیان

به گزارش الف، دولت سید «ابراهیم رئیسی» از زمان روی کار آمدن خود در کشورمان گسترش روابط با کشورهای همسایه و به ویژه هم پیمانان مقاومت را در دستور کار خود قرار داده است. بر همین اساس «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بلافاصله بعد از به عهده گرفتن این ماموریت، سفرهای منطقه ای خود را آغاز کرد. 

امیرعبداللهیان در همین راستا در اولین سفر خارجی خود، برای شرکت در نشست یک‌روزه «حمایت از عراق» به بغداد سفر کرد که مواضع ایشان در این نشست بازتاب زیادی در رسانه های داخلی و خارجی داشت و مورد استقبال همپیمانان مقاومت قرار گرفت. وی بلافاصله بعد از نشست بغداد به سوریه رفت تا بر اتحاد استراتژیک تهران و دمشق تاکید کند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در تاریخ 13 مهر جاری در سفری به روسیه با مقامات این کشور دیدار و مسائلی همچون افغانستان و قفقاز و توافق هسته ای ایران را مورد بررسی قرار داد.

حسین امیر عبداللهیان بلافاصله از مسکو به فرودگاه بیروت رفته و در جریان سفر خود به لبنان با مقامات ارشد این کشور از جمله «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، «نجیب میقاتی» نخست وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان دیدار کرد و در همه این نشست ها بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بحرانها تاکید کرد. وی همچنین دیداری با سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله نیز داشت و دو طرف مسائل منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند و وزیر خارجه کشورمان بر حمایت از مقاومت و جریانهای آن تاکید کرد.

امیرعبداللهیان بعد از لبنان به سوریه رفت و در دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور از جمله «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به بررسی آخرین تحولات جهان و منطقه و مسائل مربوط به تقویت اتحاد استراتژیک میان دو طرف پرداخت.

اما دور آخر سفر منطقه ای وزیرخارجه کشورمان از چند جهت حائز اهمیت بوده و نتیاج و پیامهای متعددی دارد. اول اینکه در همه صحبتهای حسین امیر عبداللهیان روحیه انقلابی و پایبندی به اصول مقاومتی دیده میشود. وی در همه دیدارهایی که با مقامات لبنانی و سوری داشت بر لزوم تقویت ائتلاف استراتژیک مقاومت و دستاوردهایی که این محور در برابر پروژه آمریکایی-صهیونیستی در منطقه کسب کرده تاکید کرد.

تاکید وزیر خارجه کشورمان به آمادگی ایران برای حمایت همه جانبه از لبنان و ارائه راهکارهای عملی همچون تاسیس 2 نیروگاه تولید برق در شمال و جنوب این کشور و ادامه واردات سوخت از ایران به لبنان نشان میدهد در شرایطی که غربیها تنها ادعای کمک به لبنان را دارند و با قرار دادن شروط غیرقابل پذیرش مقابل لبنانیها، قصد دارند از طریق موسسات جهانی همچون صندوق بین المللی پول این کشور را تحت قیمومیت خود دربیاورند، ایران دوستان خود را رها نمیکند.

مواضع مقاومتی حسین امیرعبداللهیان همچنین پیام روشن برای واشنگتن و تل آویو است مبنی بر اینکه مواضع تهران در پرونده هایی همچون دفاع از مسئله فلسطین و نیز توافق هسته ای بسیار قاطعتر از قبل خواهد بود. 

از طرف دیگر سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به لبنان و سوریه در زمانی انجام شده که منطقه و جهان با تحولات گوناگونی دست و پنجه نرم می کند. آمریکا بعد از شکست در افغانستان برای خروج نظامی از عراق و سوریه آماده می شود. امیرعبداللهیان نیز در گفتگوی اختصاصی با شبکه لبنانی المنار تاکید کرد که خروج آمریکا از منطقه قطعی است. سفر وی به دمشق و بیروت بعد از شکست محاصره ایالات متحده ضد لبنان از طریق واردات سوخت ایران به لبنان با کمک سوریه تاکید دوباره ای بر قدرتنمایی این مثلث مقاومتی در برابر آمریکاست که اکنون دیگر جایی در منطقه ندارد.

علاوه بر آن سفر منطقه ای وزیر خارجه کشورمان به کشورهای همپیمان مقاومت در زمانی صورت گرفته که شاهد تحریکات آذربایجان به دستور رژیم صهیونیستی علیه ایران بودیم. در شرایطی که سران آذربایجان بعد از مانور «فاتحان خیبر» نیروهای ایرانی در مرزهای این کشور پاسخ تحرکات غیرمنطقی خود را دریافت کردند، تاکید تهران بر ائتلاف استراتژیک خود با مقاومت پیامی هشدارآمیز برای باکو و متحد آمریکایی-اسرائیلی آن است که دست به حرکت احمقانه نزنند.

البته وزیر خارجه ایران در جریان سفر منطقه ای خود تاکید کرد که قصدی برای تحریک باکو وجود ندارد و به آذربایجانیها گفتیم که حضور رژیم صهیونیستی در کشور آنها به نفع صلح و ثبات منطقه نیست؛ ضمن اینکه ایران تحرکات صهیونیستها را کاملا زیر نظر دارد. 

سفر حسین امیرعبداللهیان به لبنان و سوریه بلافاصله بعد از سفر او به مسکو صورت گرفت که نشان میدهد علاوه بر تقویت اتحاد کشورهای عضو محور مقاومت، همکاری سازمان یافته ای میان این محور با متحدان بین المللیش همچون روسیه و چین وجود دارد؛ موضوعی که اصلا خوشایند آمریکا و همپیمانان آن نیست.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۳۸۵۵۷۰۴:۰۵:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۱
شما خودتان بفرمایید که تأثیرات این سفرها در زندگی مردم چه بوده است!
ناشناس۲۲۳۸۷۰۹۰۸:۵۵:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۲۱
اصلا تولید سیمان چه تاثیری در زندگی مردم داره ، تولید سیمان و آسفالت مگه نون و آب میشه
ناشناس۲۲۳۸۸۰۴۰۹:۵۵:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۱
تولید سیمان برای عده زیادی نون و آب میشه و برای همه مردم خونه ای آباد میشه نه ویرانسرا
سید۲۲۳۸۷۴۹۰۹:۲۷:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱
سلام، دوست عزیز سفرهای دیپلماتیک و سیاسی به کشورهای منطقه برای ایجاد اتحاد و زمینه سازی برای عقد قراردادهای اقتصادی هستش در همه جای کشورها وقتی دولتهای مختلف زمینه را برای بهره برداری اقتصادی و ایجاد اتحاد مستحکم، اماده میکنند، متاسفانه در دولت جناب روحانی صرفا نگاهها به غرب بود و زیر بنای استفاده و ببهره برداری اقتصادی آماده نشده. الانم رایزین های سیاسی به این زودی نان و پنیر نمیشه که سریع بیاد توی سفره مردم ایران.
ناشناس۲۲۳۸۸۹۶۱۰:۵۴:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۱
شما برفرمائید تاثیر سفرهای متعدد ظریف به اروپا و اقامت در هتل کوبورگ چی بود ؟!
ناشناس۲۲۳۹۲۱۶۱۳:۲۵:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۲۲۳۹۲۴۳۱۳:۳۵:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۲۱
گدایی از دشمن در قبال باج دادن در اروپا
ناشناس۲۲۳۹۲۷۴۱۳:۵۵:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۱
اثرش تثبیت نسبی اقتصاد ایران تا قبل از خروج ترامپ از توافق بود.
ناشناس۲۲۳۸۵۵۸۰۴:۱۰:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۱
آیا رفتن وزیر خارجه به سوریه و لبنان و عراق و روسیه مشکلات کشور را حل می کند؟ این چند کشور چقدر در عرصه بین المللی تاثیرگذار هستند؟
ناشناس۲۲۳۸۹۰۰۱۰:۵۶:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۱
حالا ظریف که به امریکا و المان و فرانسه و غیره سفر می کرد چرا قیمت ارز و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و مواد غذایی و غیره 10 برابر گران شد ؟!
ناشناس۲۲۳۹۰۹۰۱۲:۲۱:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۱
جناب دکتر ظریف همش توی آمریکا و اروپا بودن، مشکلات حل شد یا بیشتر شد!؟
ناشناس۲۲۳۸۵۶۱۰۴:۱۵:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۱
آیا هشدارهای امیر عبدالهیان امر جدیدی در دیپلماسی خارجی ایران است؟ از دیرباز مقامات ایران روزانه به آمریکا و اسراییل..... پیام هشدار می دهند.
ناشناس۲۲۳۹۰۹۷۱۲:۲۳:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۱
البته چه کسی هشدار بده هم مهمه!!
ناشناس۲۲۳۸۵۶۳۰۴:۲۲:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱
روسیه و چین دوست ایران نیستند. دوستی شان تا آنجا ادامه دارد که منافع اقتصادیشان تامین شود.
ناشناس۲۲۳۸۹۰۳۱۰:۵۶:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۱
دشمن اصلی ما امریکاست / مرگ بر امریکا
ناشناس۲۲۳۹۱۰۴۱۲:۲۴:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۱
آمریکا و اروپا دوست ایران نیستند حتی اگر منافع اقتصادیشان تامین شود!
ناشناس۲۲۳۹۱۲۹۱۲:۳۸:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۱
مگه دوستی کشورهای دیگه برای چیه!؟ مثلا اگه عربستان گاو شیرده نباشه باز هم آمریکا باهاش دوست هست!؟
ناشناس۲۲۳۸۵۶۵۰۴:۲۷:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۱
در لبنان، نخست وزیر جدید چند روز قبل گفت که عربستان قبله سیاسی و دینی من است! در عراق هم حزب مقتدی صدر بیشترین آرا را در انتخابات 2 روز پیش بدست آورد!!
ناشناس۲۲۳۸۷۵۰۰۹:۲۸:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱
مقتدی صدر گفته تمام شبه نظامیان باید سلاح هایشان را به ارتش تحویل دهند.
ناشناس۲۲۳۹۲۴۷۱۳:۳۶:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۱
خودش هم هست
ناشناس۲۲۳۹۱۳۳۱۲:۴۰:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۲۱
خب اتفاق جدیدی نیفتاده! مگه حریری که قبلا نخست وزیر بود غیر از این بود!؟ در پارلمان قبلی عراق که تصویب کرد آمریکا از عراق بره هم مقتدی صدر بیشترین کرسی رو داشت!
ناشناس۲۲۳۸۵۶۸۰۴:۳۴:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱
3 کشتی سوخت به لبنان فرستادیم، آیا مشکل بی برقی این کشور حل شد؟ از روز شنبه دو نیروگاه برق بزرگ این کشور به علت عدم سوخت کافی تعطیل شده است!
ناشناس۲۲۳۸۸۸۸۱۰:۵۰:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۱
ذخیره می‌شود سوخت ها برای زمستان
ناشناس۲۲۳۹۱۳۴۱۲:۴۱:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱
پس باید کشتیهای بیشتری بفرستیم!
ناشناس۲۲۳۸۵۷۱۰۴:۵۲:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید ورود ناوگان شرکت کشتیرانی ایران به بنادر چین از پارسال ممنوع شده است.
ناشناس۲۲۳۸۹۰۶۱۰:۵۷:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱
روحانی و ظریف باید در این مورد پاسخگو باشند.
فربد۲۲۳۹۲۶۴۱۳:۴۸:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۱
مسلما باید پاسخگو باشند اما اگر این ممنوعیت ادامه پیدا کرد دیگه رئیسی و امیر عباداللهیان باید پاسخگو باشند
ناشناس۲۲۳۸۵۸۷۰۵:۴۷:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۱
مهم اين است كه اين سفر ها جه عايدي براي كشور ومردم داشته باشدانچه بايد مورد ارزيابي قرار گيرداثرات اين سفر بر بهبود شرايط اقتصادي مردم است
ناشناس۲۲۳۹۱۳۸۱۲:۴۳:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۱
چرا این حرفها رو وقتی ظریف راه به راه میرفت اروپا نمیگفتی!؟
ناشناس۲۲۳۸۶۲۲۰۷:۲۴:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۲۱
این قضیه سوخت گیری چی بود
ناشناس۲۲۳۸۶۴۸۰۷:۵۹:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۱
یعنی تو منطقه کشور دیگری جز سوریه و لبنان و روسیه وجود نداره . یعنی اعراب و ترکیه و منطقه قفقاز و هند و پاکستان همسایه نیستند . جغرافیا...
ناشناس۲۲۳۹۱۳۷۱۲:۴۲:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱
معاون وزیر خارجه هم همزمان به عمان و پاکستان و ترکیه رفت!
سید۲۲۳۸۷۵۲۰۹:۲۹:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۲۱
یه عده از دوستان مثل جوجه 2 روزه هستن که فقط دهن باز میکنن و میگن غذا بده بخوریم بابا بی منطقا دولت فقط از پس خودش بربیاد ما باید کلاهمونو بندازیم هوا، جیب مارو نزنه ...والا
ناشناس۲۲۳۸۷۸۷۰۹:۴۹:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۲۱
ضد ایرانی ها باز نگران شدن
ناشناس۲۲۳۸۹۹۴۱۱:۳۸:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۲۱
چرا از انتخابات عراق خبر ندارید هنوز ؟ آیا انتخابات به نفع ما بود ؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین