وزیر کشور:دست کشورهای اسلامی را برای همکاری می فشاریم

گروه سیاسی الف،   4000719059

وزیر کشور با تاکید بر نقش هرمزگان در توسعه تبادلات تجاری و مرزی با کشورهای خلیج فارس اظهار داشت :دست کشورهای اسلامی را برای همکاری می فشاریم و انتظار می رود در سایه تبادلات مرزی تجاری ، جزایر نیز قوی تر و آبادتر شوند.

وزیر کشور:دست کشورهای اسلامی را برای همکاری می فشاریم

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان افزود: هرمزگان با ظرفتی های فراوانی که دارد نباید در آن محرومیت باشد بلکه باید از برترین و پیشرفته ترین نقاط کشور و حتی یک قدم بالاتر باشد.

وی ادامه داد: هرمزگان استانی بسیار مهم و یگانه ای است که تنگه راهبردی هرمز بر کرانه آن قرار دارد و به لحاظ راهبردی یکی از حساس ترین نقاط دنیا بوده و با داشتن ۱۴ جزیره در کشور بی نظیر است و هر کدام از این جزایر ظرفیت های فراوانی برای توسعه دارد.

وزیر کشور اضافه کرد: هرمزگان افزون بر ۲ هزار کیلومتر ساحل، ظرفیت های فراوان در حوزه انرژی، ترانزیت و صنعت و کشاورزی است و مردم خونگرم و بسیار مهربان دارد و در کنار آنها ظرفیت آبزی پروری را باید افزود.

هرمزگان نقطه ای کلیدی در اقتصاد دریا محور است

وحیدی اظهار داشت: هرمزگان در اقتصاد دریا محور نقطه کلیدی است و زمانی که رسیدن به ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی از اقتتصاد ملی باید حاصل شود، این استان نقطه راهبردی است.

وزیر کشور افزود: زمانی که بناست تمدن دریایی شکل گیرد این تمدن که بسیار آینده دار است در کناره همین سواحل شکل خواهد گرفت و هرمزگان برای شکل گیری این تمدن بسیار کلیدی است.

وی ابراز کرد: همچنین زمانی که در خصوص بازرگانی صحبت می کنیم ۹۰ درصد بازرگانی از طریق دریاست و هرمزگان نقطه کلیدی برای تعامل های دریایی است، همین ایزو ایکو بزرگترین یارد کشتی سازی است که با داشتن ۲ حوضچه خشک می توان بزرگترین کشتی سازی کشور و منطقه در اینجا راه انداخت.

به گفته وزیر کشور، هرمزگان تنها جایی در کشور است که زیردریایی در آن ساخته می شود و در کنار آن زمینه توسعه ظرفیت های دانش بنیان در اینجا وجود دارد، پالایشگاه ستاره خلیج فارس که افتخاری برای کشور و نمادی از قدرت است که در اوج تحریم و با توان بومی در این استان احداث شده است و می توان آن را ابرطرح نامید.

وحیدی خاطر نشان کرد: این استان ظرفیت ایجاد ۵۰ هزار هکتار مزارع پرورش میگو دارد که می تواند زمینه ایجاد ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کند وقتی به این راحتی می توان شغل ایجاد کرد آیا رواست کسی در این استان بیکار و یا فقیر باشد و دم از محرومیت زد.

وی تاکید کرد: با این ظرفیت ها که همه آنها ثروت است وجود بیکاری، فقر و محرومیت قابل قبول نیست، مهمترین ثروت خود این مردم خونگرم و سرمایه انسانی ارزشمند است.

وزیر کشور اشاره کرد: اشکالی که ایجاد شده این است که بسیار دولت محور شده ایم درحالی که در گذشته اینگونه نبود و در نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هم نبوده و نیست و معتقدیم اقتصاد مردم محور است و اداره جامعه مردم محور است.

وحیدی گفت: سیستم دولتی را حاکم کرده ایم که به مرور تبدیل به فرهنگ و همه چیز منوط به تهران شده است و کشور باید نفت را بفروشد تا بتواند آن را اداره کند که این همه چیز را خراب می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : ظرفیتهای هرمزگان باید جهشی فعال شوند و  دولت مردمی آیت الله رئیسی نیز دنبال این است که آزادسازی ظرفیت ها به صورت خلاقانه و خودجوش و جهشی باشد که شرط تحقق این این مسئله این است که همه تحت گفتمان پیشرفت و عدالت جلو برویم که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره شده و باید خود را به بطن آن بکشانیم.
 وی دوستی را فردی خوش فکر و خلاق معرفی کرد که بزرگترین پروژه ها را مدیریت کرده است.

وزیر کشور ادامه داد: استاندار جدید هرمزگان پیش از این توانسته است پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را که از صحنه های تجلی فناوری بومی است را به سرانجام برساند و چنین کسی می تواند هرمزگان را به صورت پروژه محور اداره  و منابع را مدیریت کند .
وزیر کشور استاندار جدید را فردی شجاع و باهوش و توانمند توصیف کرد که کاندیدای وزارت نفت بوده و چنین ظرفیتی در ایشان مشاهده شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت هرمزگان و ظرفیت های آن تصمیم گرفتیم فردی با توانمندی ملی را به عنوان استاندار انتخاب کنیم.
 وحیدی خاطر نشان شد استاندار جدید وزرا را  به‌طور کامل می شناسد و فهم عمیقی از چگونه به انجام رساندن پروژه های بزرگ دارد و در حوزه اجتماعی نیز شناخت خوبی داشته  که بخشی از آن در راستای محرومیت زدایی از هرمزگان است.
 وی فهم عمیق دوستی از سرمایه گذاری و جذب سرمایه و تعامل با با همسایگان را از دیگر ویژگی های مثبت وی دانست.
 وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد بارها اعلام کرده‌ایم امنیت خلیج فارس بیش از همه مدیون عقلانیت و اقتدار ایران است و ایران اجازه نمیدهد کسانی از خارج از منطقه امنیت آن را برهم بزنند و در این زمینه بارها اقتدار خود را نشان داده و به نیروهای فرا منطقه‌ای هشدار داده که ماجرا جویی نکنند.
 وزیر کشور یادآور شد مردم در شمال و جنوب خلیج فارس با هم هستند و البته کسانی قصد تحریک دارند که امیدواریم حاکمان کشورهای منطقه عقلانیت به خرج داده و اجازه فعالیت به نیروهای فرامنطقه‌ای و صهیونیست‌های جنایتکار کودک کش ندهند.
 وزیر کشور اضافه کرد :بارها اعلام کردیم که ایران مشکلی برای ارتباط و همکاری با کشورهای منطقه ندارد و استان هرمزگان نیز باتوجه به حضور مقتدرانه تمام نیروهای مسلح در آن و مردم غیور مرزنشین در سواحل و جزایر ، حافظ امنیت خلیج فارس هستند .
وحیدی اضافه کرد در چنین شرایطی چرا باید به دیگران و آمریکای جنایتکار و فتنه گر اجازه دخالت داد.
 وزیر کشور فاجعه اخیر انفجار در مسجد شیعیان افغانستان را که منجر به شهادت بیش از ۱۵۰ نفر  شد را یک نمونه از فتنه گری های آمریکا دانست و اظهار داشت این حمله توسط داعش انجام شده که ساخته  آمریکاست و تسلیحات مورد نیازشان را نیز هواپیماهای آمریکایی منتقل کردند و آنان را به افغانستان بردند. 
وزیر کشور  با تاکید مجدد بر نقش هرمزگان در توسعه تبادلات تجاری و مرزی با کشورهای خلیج فارس اظهار داشت :دست کشورهای اسلامی را برای همکاری می فشاریم انتظار می رود در سایه تبادلات مرزی تجاری ، جزایر نیز قوی تر و آبادتر شوند.

وزیر کشور صبح دوشنبه ۱۹ مهرماه وارد فرودگاه بین المللی شهدای ۶۵۵ بندرعباس شد و مورد استقبال معاونان استانداری، مسوولان استان هرمزگان،اعضای شورای تامین استان از جمله مدیرکل دادگستری ،فرمانده ناوگان جنوب و فرمانده انتظامی هرمزگان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا،شرکت در مراسم تودیع و معارفه استانداران هرمزگان،سخنرانی در جمع مدیران اجرایی، زیارت مرقدشهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از مهمترین برنامه های سفر یک روزه احمد وحیدی وزیر کشور به بندرعباس است.

هیات دولت در نشست عصر یکشنبه  ۱۱ مهر ماه جاری مهدی دوستی را به عنوان بیستمین استاندار هرمزگان تعیین و رای اعتماد داد، دوستی متولد سال ۱۳۵۸ در شهر اهواز و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی سهند تبریز است.

معاونت فنی و مهندسی و عضو هیات رئیسه هلدینگ تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، سه دوره مشاور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انرژی و مجری حدود ۲۰ پروژه محرومیت زدایی در استان های خوزستان و هرمزگان، از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی به شمار می رود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین