وعده میرکاظمی درباره بودجه ۱۴۰۱/ اسلامی: درباره اجرای قانون هسته‌ای مجلس، اختلاف وجود دارد/ شریعتمداری: عراقچی با ظریف تفاوت دارد

گروه سیاسی الف،   4000718108 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری-تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وعده میرکاظمی درباره بودجه ۱۴۰۱/ اسلامی: درباره اجرای قانون  هسته‌ای مجلس، اختلاف وجود دارد/ شریعتمداری: عراقچی با ظریف تفاوت دارد

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت؛ از دیروز تا امروز ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۳۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۹۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۵۹۲ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۴۵ میلیون و ۷۵ هزار و ۵۱۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۹ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۳۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند.

به این ترتیب مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۴ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۹۴۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته نیز یک میلیون و ۴۲۳ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: رفع محدودیت‌های کرونایی از اول آبان در صورت تصویب ستاد ملی

***

روایت کیهان از راهبرد سیاست خارجی دولت رئیسی

کیهان نوشت: «اکنون به دنبال تحولات جدید منطقه‌ای و جهانی و پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم با نگاه به منابع درون‌زای قدرت و همکاری با همسایگان و دوستان؛ مسئله حتی دیگر «لغو تحریم‌ها» هم نیست بلکه «خنثی‌سازی تحریم‌ها» است. بر این اساس با فرض «همیشگی بودن تحریم‌‌های آمریکا»، مذاکره برای لغو تحریم در اولویت‌های سیاست خارجی ایران قرار ندارد اگرچه این مسیر مسدود نخواهد شد. نمود بیرونی چنین سیاست‌گذاری‌ای می‌تواند صبر و حوصله برای از سر گیری مذاکرات وین و یا کاهش سطح مذاکره کنندگان در سطح معاونان وزارت خارجه و حتی پایین‌تر از آن در سطح سفرای مستقر در سازمان‌های بین‌المللی باشد.

حالا با گذشت بیش از دو ماه از آغاز به کار دولت جدید جمهوری اسلامی، اروپا و آمریکا دیگر باید بدانند ایران برای مذاکراتی که بی‌نتیجگی ملموسش را با بدعهدی طرف‌های غربی کاملا احساس کرده، هیچ‌اشتیاق و عجله‌ای ندارد. جدیت و ارتقای سطح این مذاکرات در گرو اقدام عملی طرف‌های غربی برای برداشتن موانع و تصحیح تصویر ذهنی مقامات ایران پس از راستی‌آزمایی انجام تعهدات آنهاست.

مسلما تغییر راهبرد سیاست خارجی دولت ایران از «مذاکره با غرب برای لغو تحریم» به «همکاری با همسایگان و دوستان برای خنثی‌سازی تحریم» از جانب آمریکا بی‌واکنش نخواهد ماند. یک دیپلمات آمریکایی وقتی ببیند هویجی که تکان می‌دهد هیچ جذابیتی برای طرف مقابل ندارد؛ چماقش را برای تکان دادن بلند می‌کند. چماقی که معمولا در ادبیات دولتمردان آمریکا به صورت «جنگ و تحریم» خود را نشان می‌دهد اما بازوهای آمریکای امروز برای نگه‌داشتن این چماق بیش از حد ضعیف و ناتوان شده است.»

***

وعده میرکاظمی درباره بودجه 1401

به گزارش روابط عمومي سازمان برنامه و بودجه، مسعود میرکاظمی در جلسه ستاد تهيه و تدوين لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ كل كشور با عنوان اين مهم كه سناريوي جبران كسري بودجه و هزينه هاي جاري با خلق پول نادرست است، يادآور شد: سناريوي هاي گذشته روش كار ما نيست چرا كه آثار و تبعات مخرب آن در كشور مشهود است و چنين سناريويي ايجاد فاصله طبقاتي و هدايت بخش بزرگي از جامعه به زير خط فقر بوده است و اجحاف در حق بخش بزرگي از جامعه شده است كه بايد تغييركند .

وي با تاكيد بر اينكه چرخه معيوب بايد اصلاح شود، افزود: چرخه منفي و معيوب در بودجه ريزي بايد متوقف شود. دولت هزينه ها را مديريت كند استقراض از بانك مركزي و انتشار اوراق قرضه و خلق پول راه حل نيست. تداوم چنين سناريويي مشكلات فزاينده اي براي كشور ايجاد كرده است و بر اساس مسئوليت كه بر عهده دارم از تمام توان خود براي توقف چنين چرخه اي و بهبود شرايط استفاده خواهم كرد.

رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ گفت: قرار نيست بودجه ۱۴۰۱ با كسري بودجه تهيه و تدوين شود در گذشته بدون در نظر گرفتن منابع موثق هزينه هاي زيادي بر جامعه تحميل شده است و باعث افزايش تورم شده است از روش كار گذشته و سياسي كاري درس عبرت گرفته شود بايد سنت شكني شود تا آثار و تبعات مثبت و تاثيرگذار بر زندگي مردم حاكم شود. 

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور میرکاظمی

به گزارش تسنیم، سید نظام موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی قوه مقننه و  در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیر علنی امروز  پارلمان، گفت: در این جلسه  میرکاظمی گزارشی از شاخص‌های کلان اقتصادی کشور و روند اجرای بودجه 1400 و آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت آن ارائه کرد و بعد از صحبت‌های میرکاظمی تعدادی از نمایندگان از جمله روسای کمیسیون‌های اقتصادی مطالبی درباره وضعیت بودجه و ضرورت اصلاح ساختار بودجه ارائه کردند.

وی با بیان اینکه میرکاظمی توضیحاتی در رابطه با برنامه‌های دولت جدید جهت اصلاح ساختار بودجه ارائه کرد، افزود:آقای قالیباف جمع‌بندی را ارائه کرد مبنی بر این‌که با توجه به روند موجود در بودجه سال 1400 به اصلاح ساختار نیاز داریم و باید این کار قبل از پایان سال صورت گیرد امری که مستلزم همکاری بین مجلس شورای اسلامی و دولت است. در بودجه 1400 نیز به اصلاح آیین‌نامه داخلی نیاز داریم، قرار شد در هفته‌های آینده در صورت موافقت نمایندگان این کار صورت گیرد تا بستر حقوقی برای اصلاح ساختار در بررسی بودجه انجام شود.

نماینده تهران در مجلس  اضافه کرد: دولت باید لایحه بودجه 1401 را تا 15 آذرماه امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی کند تا همکاری جدی بین مجلس و دولت صورت گیرد. باید بودجه در یک روند دقیق و منطبق با سیاست‌های کلی برنامه باشد و مشکلات موجود در آن رفع شود.

***

توضیحات اسلامی درباره اجرای قانون مجلس

محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: دوربین‌های برجامی با دوربین‌های پادمان، تفاوت اساسی دارد و بازرسان آژانس در موعد مقرر، فیلم‌های حافظه دوربین‌های پادمان را در همان جا مرور و قیچی و خرد می‌کنند و خرده‌های آن را در پاکت می‌ریزند و جزو اقلام معدومی در اختیار سازمان انرژی اتمی قرار می‌دهند و پلمپ و کنار گذاشته می‌شود و کسی به آن دسترسی ندارد.

او ادامه داد: اما در مورد دوربین‌های برجامی، بازرسان آژانس با حضور ما کارت حافظه قدیم را بیرون می‌آورند و پلمپ می‌کنند و در محل امن نگهداری می‌شود و مرور نمی‌شود و دسترسی ندارند و فقط کارت حافظه جدید را قرار می‌دهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه افزود: روندی را ایجاد کردیم تا بتوانیم مزاحمت‌ها را مهار و کنترل کنیم و به همین علت فقط در مورد تعویض کارت‌های حافظه توافق کردیم و آنها به این کارت‌ها دسترسی ندارند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: نکته‌ای که پیش آمد مربوط به دوربین‌هایی بود که در عملیات تروریستی، آسیب دیده بود و آنها می‌خواستند دوربین جدیدی را در سایت کرج نصب کنند که به آنها گفتیم این موضوع ضرورتی ندارد زیرا برجام، معامله دو طرفه میان ایران و گروه ۱+۵ بود که این گروه به ویژه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تعهدات خود را انجام ندادند بنابراین دلیلی برای نصب دوربین وجود ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه به اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: به غیر از یکی دو مورد، به تمام بندهای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها عمل شده است.

اسلامی در خصوص اجرای این قانون نیز گفت: به غیر از یکی دو مورد از مواد این قانون که با نظر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس متفاوت بوده، از نظر سازمان انرژی اتمی تقریباً تمام موارد عمل شده است.

او ادامه داد: هم تولید سوخت ۲۰ درصد و ۶۰ درصد صورت گرفته و هم برنامه ریزی‌های تولید اورانیوم فلزی آغاز شده است، سانتریفیوژهای IR۲M نصب و IR۶ در حال ساخت هستند و با زمان بندی یک ساله‌ای که در قانون پیش بینی شده و با اندکی تأخیر اجرا خواهد شد، مابقی تعهدات را هم اجرا شده می‌دانیم.

معاون رئیس جمهوری گفت: در اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها تخلفی وجود ندارد بلکه اختلاف برداشت‌هایی وجود دارد که نیازمند گفت وگوهای بیشتر است و این اختلاف برداشت‌ها درخصوص راکتور اراک و دیگری موضوع دسترسی هاست که با جلسات و گفت وگوی بیشتر با مجلس این اختلاف‌ها کاهش خواهد یافت و آن موقع می‌توانیم بگوییم که کاملاً به قانون عمل کرده ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در خصوص ذخیره سازی اورانیوم با غنای ۲۰ درصد نیز افزود: از رقم ۱۲۰ کیلو عبور کرده ایم و در این موضوع از برنامه جلوتر هستیم، پیشتر طبق برجام قرار بود که سوخت اورانیوم ۲۰ درصد به راکتور تهران داده شود اما داده نشد و اگر ساخت این میزان سوخت را خودمان آغاز نمی‌کردیم این موضوع امروز به یکی از معضلات مان تبدیل می‌شد.

***

هیات رئیسه کمیسیون طرح صیانت مشخص شدند

حجت الاسلام مجید نصیرایی عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در گفت و گو با ایسنا، گفت: اعضای هیات رئیسه کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران از فضای مجازی در اولین جلسه این کمیسیون مشخص شد.

وی گفت: بر این اساس رضا تقی‌پور انوری نماینده تهران به عنوان رئیس، سیدعلی یزدی خواه نماینده تهران به عنوان نایب رئیس اول، حسن نوروزی نماینده رباط کریم به عنوان نایب رئیس دوم، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین به عنوان سخنگو ، بیژن نوباوه وطن نماینده تهران به عنوان دبیر اول و مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

***

امیرعبداللهیان: غرب را کنار نمی‌گذاریم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه درحاشیه سفر منطقه‌ای اخیرش در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که شما به تازگی به مسکو سفر کردید و دیدارهایی را با مقامات این کشور داشته اید. با توجه به نگاه دولت سیزدهم به تعامل با کشورهای آسیا از جمله کشورهای شرق آیا این به این معناست که تعامل با غرب در سیاست خارجی دولت سیزدهم  دارای چندان جایگاهی نیست،  اظهار کرد : ما کلید واژه هایی که برای سیاست خارجی دولت سیزدهم به کار می بریم ،سیاست خارجی متوازن ذیل دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند است.

وی با بیان اینکه نگاه به همسایگان و نگاه به آسیا و تعامل با کشورهای این منطقه برای ما در عرصه سیاست خارجی دارای اولویت اول است،تصریح کرد: نگاه به آسیا به این معنا نیست که به مناطق دیگر از جمله غرب توجه نداشته باشیم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان ادامه داد: یکی از ویژگی های سیاست خارجی متوازن این است که ضمن توجه به اولویت‌ها ، از هر فرصتی در سایر حوزه های جهان برای تامین حداکثری منافع ملی‌مان استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سیاست خارجی متوازن به این معناست که در تعامل با شرق و غرب عالم سیاست خارجی فعالی را دنبال کنیم و  دیپلماسی پویایی  داشته باشیم، ادامه داد: حتما نمی‌خواهیم کشور را به روسیه و چین گره بزنیم، بلکه در راستای منافع دو طرف سیاست خارجی را پیگیری و تنظیم می‌کنیم و هر مقدار که چین، روسیه، هند و یا هر کشور دیگری در جهان در راستای منافع مشترک طرفینی ایده‌ها و ابتکاراتی داشته باشند و ما احساس کنیم که منافع مان  در سطح خیلی خوبی تامین می شود از این ایده ها حتما استقبال می کنیم و حتما این فرصت برای تمام کشورها در قاره ها و مناطق مختلف وجود دارد، چه در آمریکای لاتین، چه در آفریقا و غرب و یا هر حوزه دیگری که ممکن است، باشد.

***

شریعتمداری: عراقچی با ظریف تفاوت دارد

انتخاب نوشت: «سخنان شب گذشته حسین شریعتمداری در برنامه جهان‌آرا در شبکه افق سیما، احتمال حضور عراقچی در حلقه تیم مذاکره کننده وزارت امور خارجه را قوت بخشید.

حسین شریعتمداری که همواره جزو مخالفین سر سخت برجام بود و حتی تا همین دیروز هم در سر مقاله خود در روزنامه کیهان به ظریف و تیم سابق مذاکره کننده حمله می‌کرد، در این برنامه گفت که عراقچی با تیم مذاکره کننده دولت قبل فرق دارد و دارای نقاط مثبتی است.

شریعتمداری به پرسش مجری برنامه که درباره عراقچی می‌گوید چگونه از کسی که روزی بخشی از پازل تیم مذاکره کننده‌ای بوده که بنا بر نظر رهبری از خطوط نظام عبور کرده است، حال چرا باید از تجربیات او استفاده شود، پاسخ داد: «آقای خرازی گفتند که توصیه رهبری بوده که آقای عراقچی به شورای راهبردی بازگردند...، اما خود آقای عراقچی مخصوصا در این اواخر تفاوت‌های مثبتی با تیم مذاکره کننده پیشین داشت... آقای عراقچی از برجام تا آخر دفاع می‌کرد و الان هم فکر می‌کنم دفاع می‌کند اگرچه بعضی اوقات حرف‌هایی می‌زد که مثلا اگر آمریکا خارج شود برجامی دیگر وجود ندارد، ولی بعدا به همان مسیر ادامه دادند. یک دیدگاه‌هایی ایشان داشت که با دیدگاه‌های آقای ظریف متفاوت است، اما اینکه این دیدگاه‌ها تا چه حد به بار نشست این خودش مسئله است. مقاومت‌های ایشان در جریان مذاکرات وین اگر قرار بود که به همان شکل قبلی ظاهر شوند، بایستی خیلی از چیز‌ها را از دست می‌دادیم.»

اگرچه شریعتمداری به طور مشخص و واضح بیان نکرد که چرا از نظرش عراقچی با دیگر اعضای گروه مذاکره کننده تفاوت دارد، اما با این نرمش، به نظر می‌رسد که در حال آماده سازی در حال آماده سازی افکار عمومی جریان موسوم به ارزشی، برای استفاده از عراقچی در مذاکرات باشد.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۳۵۰۸۴۲۰:۵۷:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
مذاکرات برای ناموس فروشی کشور خیانت است حال از طرف هر کسی بخواهد باشد
ناشناس۲۲۳۵۷۵۵۰۹:۵۲:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۱۹
ترکیه در گذشته محل اقامت و انتقال تروریست‌های داعشی به سوریه و عراق بود و امروز به محل خوشگذرانی و عیش و نوش سلبریتی‌های کشورمان تبدیل شده است.
ناشناس۲۲۳۵۷۵۷۰۹:۵۳:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۱۹
چرا وقتی سارقان بزرگ توسط برادران زحمتکش پلیس دستگیر می‌شوند چهره آنها را می‌پوشانند؟ بگذارید مردم آنها را بشناسند تا دست به این خباثت‌ها نزنند.
ناشناس۲۲۳۵۷۶۰۰۹:۵۵:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۱۹
مهر هم دارد تمام می شود. پس چه شد وعده تولید 60 میلیون دز واکسن برکت؟؟؟
ناشناس۲۲۳۵۹۱۷۱۱:۲۸:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۱۹
تنها راه نجات کشور و اقتصاد ملی کردن تمامی ثروت های بالاتر از یک زندگی خوب و مطلوب است تعادل اقتصادی با اجرایی شدن سند تحول قوه قضا باید به جامعه برگردد
ناشناس۲۲۳۵۰۹۶۲۱:۰۱:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۱۸
قابل توجه ریاست سازمان برنامه و بودجه مردم کشش تورم های افسار گسیخته را ندارند مواظب باشید که با افزایش مالیات ها که در نهایت دودش در چشم مردم عادی میرود
ناشناس۲۲۳۵۰۹۷۲۱:۰۳:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
محاکمه مسول اسبق بانک مرکزی آقای سیف و معاون نظارتیش و معاون ارزیش به کجا انجامید
ناشناس۲۲۳۵۱۷۷۲۲:۰۰:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
همش حرف و وعده .
ناشناس۲۲۳۵۷۲۵۰۹:۴۱:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۱۹
الحمدلله در گام دوم انقلاب تمام قوا همسو با نظامند. انتظار می‌رود مدیران ارشد برخلاف اکثر مدیران دوره‌های گذشته که دچار دنیازدگی شده‌اند با سلوکی متمایز چهره یک مدیر در تراز اسلام انقلابی را به جهان نشان دهند.
ناشناس۲۲۳۵۷۲۷۰۹:۴۲:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۱۹
همانگونه که مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان گفته‌اند، ضرر و زیان‌های وارده به نظام و کشور از سوی دولتمردان دولت آقای روحانی از جمله آقای ظریف، کار پژمردگی یک گل نیست کل گلستان را به آتش کشیده‌اند.
ناشناس۲۲۳۵۷۸۵۱۰:۱۲:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۱۹
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
ناشناس۲۲۳۵۲۱۱۲۲:۲۰:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۱۸
عراقچی فریب اشک های موذیانه وندی شرمن را خورد و کلاه سرش رفت ظریف هم که برجام را نخوانده امضاء کرده بود کارنامه این دو نفر مردود است.
ناشناس۲۲۳۵۲۱۵۲۲:۲۲:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
در 4 سال گذشته بودجه کشور با کسری بسته می شد حالا خوشبختانه جناب میرکاظمی مژده داد که بودجه 1401 بدون کسری تدوین می شود که می تواند سبب مهار تورم بشود.
ناشناس۲۲۳۵۲۱۶۲۲:۲۶:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
قدم جناب رئیسی خوب بود تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای اولین بار در مسابقات جهانی 4 مدال طلا گرفت و نایب قهرمان شد و تیم کشتی ازاد هم با 3 طلا و 3 نقره و 1 برنز بعد از سالها درخشش خوبی داشت.
ناشناس۲۲۳۵۹۸۱۱۲:۰۴:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۱۹
کلا آقای رییسی یا پا قدمش خوب بوده واسه کشتی یا زنگ زدناش واسه سرازیر شدن واکسن دولت قبل هیچ نقشی در این زمینه نداشته ها!
ناشناس۲۲۳۵۲۲۰۲۲:۲۸:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
رئیسی اقتصاد کشور را معطل مذاکره و برجام نخواهد کرد و بدون لغو تحریم ها و تامین منافع ملی به دشمن باج نخواهد داد.
ناشناس۲۲۳۵۷۰۶۰۹:۳۱:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۱۹
دوماهه که هم اقتصاد معطله هم برجام! لطفا کمتر وعده بدین.
ناشناس۲۲۳۵۷۷۱۱۰:۰۲:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۱۹
وعده چی بود و انجام نشد جناب معطل؟ حتما منظورت باز تورم است؟ تورم از سال آینده کمتر می شود پس زیاد خودت را به در و دیوار نزن و تخریب کنی
ناشناس۲۲۳۵۷۷۵۱۰:۰۶:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۱۹
روحانی 8 سال خرابکاری کرده نباید انتظار داشته باشیم رئیسی 8 ماهه درستش بکنه !
ناشناس۲۲۳۵۷۸۳۱۰:۱۱:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۱۹
برجام اقتصاد کشور را قفل کرد و سبب 10 برابر شدن قیمت ارز و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و موادغذایی و غیره شد.
ناشناس۲۲۳۵۸۶۰۱۰:۴۹:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۱۹
برجام خسارت محض بود زیرا نه تنها سبب لغو تحریم ها نشد بلکه باعث تشدید تحریم ها شد.
ناشناس۲۲۳۵۸۹۹۱۱:۱۵:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۱۹
بودجه را دوستان غرب جانت طوری می بندن که مردم را تحت فشار قرار بدهند آن وقت برای ما از 2 ماه حرف می زنی
یکتا۲۲۳۵۳۱۱۲۳:۲۸:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
کاش شریعت مداری رئیس جمهور می شد
ناشناس۲۲۳۵۹۶۴۱۱:۵۳:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۱۹
" كاش شريعتمداري رئيس جمهور مي شد » !! ... كامنت بالايي ---------- انشا الله تعالي كه همه مسئولين ما در همه وقت و در همه احوال هميشه و هميشه " شريعت مدار » ي باشند !! .... الهي آمين !
ناشناس۲۲۳۵۳۸۰۰۰:۳۰:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۱۹
يعني نظر شريعتمداري اينقدر مهم است كه رييس جمهور بايد به نظرات خارج از دولت اينهمه اهميت بدهد ؟
ناشناس۲۲۳۵۳۸۴۰۰:۳۱:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۱۹
تفاوت عراقچی با ظریف در ادبیاتشونه وگرنه اتهامات و جرائم عراقچی با ظریف فاصله‌ی چندانی نداره
ناشناس۲۲۳۵۷۷۶۱۰:۰۷:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۱۹
خرازی با انتصاب عراقچی میخواد خودشو تبرئه کنه
ناشناس۲۲۳۵۳۹۶۰۰:۵۱:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۱۹
فرد مهم نیست چه کسی باشه مهم اینه که انسان باشه و دلش بحال مردم کشورش بسوزه چرا که در این میان فقط مردم آسیب می بینند و متضرر اصلی تحریم مردم هستند
معلم۲۲۳۵۴۴۷۰۲:۳۳:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۱۹
مذاکرات برجام با نظارت مقامات عالی نظام انجام می شود و نباید به مردم ادرس اشتباه داد و از این موضوع برای تسویه حساب سیاسی استفاده کرد.
ناشناس۲۲۳۵۵۸۲۰۷:۵۷:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۱۹
آقای مخبر ! مسئول تیم لقتصادی دولت قیمت اجناس و کالاها هر روز صعودی است . کی ترمز افزایش قیمت ها را میکشید ؟
ناشناس۲۲۳۵۷۷۹۱۰:۰۸:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۱۹
تورم 1000 درصدی که دولت روحانی ایجاد کرده در کمتر از یکسال قابل مهار و کنترل نیست.
ناشناس۲۲۳۵۶۰۸۰۸:۱۷:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۱۹
درود بر حاج حسین. همه حرفاش خق هست.
ناشناس۲۲۳۵۷۱۰۰۹:۳۳:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۱۹
حاج حسین و ژست تاثیر گذاری!
ناشناس۲۲۳۵۶۳۴۰۸:۴۹:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۱۹
اگر چین و روسیه رو کنار بداری رستگار خواهی شد
ناشناس۲۲۳۵۷۸۱۱۰:۰۹:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱۹
دشمن اصلی ما امریکاست نباید دوباره به شیطان بزرگ و 3 کشور خبیث اروپایی اعتماد کنیم.
ناشناس۲۲۳۵۶۷۹۰۹:۲۲:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۱۹
عراقچی بارها و بارها در جریان مذاکرات دروغ گفت و نقش در برجام کمتر از ظریف نیست .....چرا در حال تبرئه او هستید ؟؟!!!!
ناشناس۲۲۳۵۹۹۳۱۲:۱۱:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۱۹
خیلی روشنه چون رهبری روشون نظر مثبت دارن و با تاییدشون الان مشاور راهبردی هستند امور بین الملل و خارجه دارن
تبریزی۲۲۳۵۶۸۶۰۹:۲۳:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۱۹
معلومه که عراقچی با ظریف تفاوت داره. عراقچی خوشگل تره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین