ممنوعیت تأسیس و اداره مدرسه غیردولتی توسط مسئولان و بستگان درجه یک

گروه اجتماعی الف،   4000711129

 سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی گفت: بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون تاسیس و اداره مدرسه غیردولتی از سوی مسئولان و بستگان درجه یک آنان ممنوع است.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه ۱۱ مهر) این کمیسیون اظهار داشت: طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه در این نشست تا ماده 7 این طرح بررسی شد، افزود: براساس مصوبه امروز کمیسیون، تاسیس یا اداره مدرسه یا مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی از سوی کلیه مدیران و معاونان (ستادی، استانی، شهرستان ها، مناطق و نواحی ) اشخاص حقوقی و بستگان درجه یک آنان در زمان تصدی پست و تا یک سال بعد از آن ممنوع شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش نیز مکلف به بازنگری در اعطای مجوز و اصلاح آن مطابق این حکم برای کلیه مدارس یا مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ظرف مدت 6 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون است.

حاجی پور تاکید کرد: متخلفین از این تکلیف به واریز معادل شهریه دریافتی حاصل از فعالیت مدارس یا مراکز مزبور به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور و حسب مورد متناسب با وضعیت شغلی شان به مجازات یک تا سه سال، انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی محکوم می شوند. همچنین اعطای مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش بدون رعایت ضوابط مذکور در این بند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و عمومی است.