قالیباف: مجلس یازدهم به دوران تاریک مجوزهای رانتی پایان داد

گروه سیاسی الف،   4000711033 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس، با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، به دوران تاریک مجوزهای رانتی، حلقه‌های بستۀ صنفی، انحصارهای شغلی و امضاهای طلایی پایان داد.

قالیباف: مجلس یازدهم به دوران تاریک مجوزهای رانتی پایان داد

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در هفته گذشته ملت ایران با شرکت در راهپیمایی های باشکوه در عراق و شهرهای مختلف کشورمان آیین پیاده روی اربعین حسینی و مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را برپا نمودند، از تمامی عزیزانی که در برگزاری این آیین مقدس مشارکت داشتند قدردانی و تشکر می نمایم.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری دهه سوم ماه صفر که مصادف با مصیبت رحلت نبی مکرم اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و علی بن موسی الرضا (ع) است، بیان کرد: این ایام را به تمامی مسلمین جهان و محبین و شیعیان اهل بیت (ع) تسلیت و تعزیرت عرض می نمایم. مردم شریف ایران افتخار دارند که میزبان ثامن الائمه باشند و با پیروی از مشی ایشان در طول تاریخ مشعل عدالت طلبی و حقیقت جویی را روشن نگه داشته و از میراث فکری و معنوی اهل بیت نگهبانی کرده اند. در شیوه مجاهدت امام رضا (ع) به روشنی می بینیم که ایشان شجاعانه و عالمانه به روشنگری و دفاع از اسلام پرداخته اند و این دفاع همواره در اوج و در قله رعایت اصول اخلاقی بود. جوانان ما باید از چنین الگوی راستینی پیروی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ناجا به تمامی فرماندهان و کارکنان سختکوش و خدوم نیروی انتظامی، گفت: امنیت اجتماعی شهرها و محله ها مرهون نقش آفرینی پلیس است. امیدواریم نیروی انتظامی بتواند مشارکت های مردم را بیش از پیش جلب کند و به شعار خود یعنی پلیس هوشمند، امنیت پایدار جامه عمل بپوشاند.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: موضوع دیگری که این روزها اهمیت اساسی دارد، واکسیناسیون عمومی است. سرعت گرفتن روند واکسینه شدن مردم در همه گروه های سنی و در تمام نقاط کشور نگرانی های مردم را کاهش داده و رضایت خاطر آحاد جامعه را فراهم کرده است. از مسئولان و بانیان این اقدام که حقیقتا تحول جهادی را رقم زدند به خصوص از مجموعه وزارت بهداشت، بسیج مستضعفین و نیروهای جهادی تقدیر و تشکر می کنم. امیدوارم با ادامه یافتتن این روند هر دو نوبت واکسیناسیون هر چه سریع تر انجام شود تا دغدغه مردم در این باره طی هفته های پیش رو رفع شود.

وی افزود: البته به توصیه متخصصان رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان ضروری است و وزارت بهداشت بایستی با نظارت دقیق بر ادامه یافتن رعایت دستورالعمل ها و نیز بهره گیری از تجربیات سایر کشورها در این زمینه از اوج گیری دوباره کرونا جلوگیری نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات مجلس به ارائه نکاتی پرداخت و بیان کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که نتایج تحول رویکردهای مجلس یکی پس از دیگری در حال به ثمر رسیدن است. یکی از مهمترین و اثربخش ترین مصوبات مجلس در دهه های اخیر، طی هفته های گذشته سرانجام به بار نشست. نمایندگان محترم طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را با رای قاطع به تصویب رساندند. این طرح موانع پیش روی مردم برای راه اندازی کسب و کار و خلق ثروت را بر می دارد و در این زمینه تحول ایجاد می کند. همه کسانی که فقط یک بار برای کسب و کاری کوچک مراحل پر پیچ و خم اخذ مجوز را طی کرده باشند خوب می دانند که شروع هر کسب و کاری به ده ها مجوز نیاز داشت و اخذ این مجوزها با سختی های فراوان همراه بوده است.

قالیباف افزود: مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تمامی این موانع زاید را حذف کرد و به دوران تاریک مجوزهای رانتی، حلقه های بسته صنفی، انحصارهای شغلی و امضاهای طلایی پایان داد. با تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار زنجیرها از پای تولید و اشتغال باز خواهند شد و بدین ترتیب فضای رقابتی در بازار به جوانان اجازه خواهد داد که بدون معطلی کسب و کار خود را راه بیندازند. این تصمیم شجاعانه و تاریخ ساز مجلس یازدهم بی گمان در سپهر قانونگذاری کشور ستاره ای درخشان و ماندگار خواهد شد و مسیر اتخاذ چنین تصمیماتی را در عرصه حکمرانی باز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید این نوید را بدهم که مجلس یازدهم تصمیم دارد به زودی اقدام مهم دیگری را نیز به سرانجام برساند، گفت: در هفته های آتی بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار قرار خواهد گرفت و مراحل اصلاح این طرح با اعمال نظر نمایندگان در کمیسیون آیین نامه داخلی به پایان رسیده و به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد. اگر این طرح تصویب شود مجلس در مقایسه با تمامی دستگاه های اداری کشور در عرصه شفافیت روندها و فرایندها فاصله غیر قابل مقایسه پیدا خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف این طرح این است که علاوه بر شفافیت آرای نمایندگان در حوزه های بسیار مهم، فرایندهای تصمیم سازی مجلس را نیز شفاف کند. در صورت تصویب نهایی این طرح جلسات کمیسیون ها به صورت علنی برگزار می شوند و برای پخش این جلسات از طریق صداوسیما بستری قانونی فراهم خواهد شد. حاضران، غایبان و آرای نمایندگان در جلسات کمیسیون ها به صورت عمومی منتشر می شود و جلسات بررسی طرح ها و لوایحی که متعاقب اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون های تخصصی یا مشترک مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرند به صورت علنی برگزار خواهند شد. همچنین گزارش ماموریت های کاری نمایندگان مردم و مشروح مذاکرات ظرف یک ماه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. سایر موارد نیز به تفصیل در متن این طرح آمده است.

قالیباف تاکید کرد: از عموم دلسوزان و پیگیران بحث شفافیت درخواست می کنم که تمامی جوانب این طرح را مد نظر قرار دهند و نتایج مهم این میزان از شفافیت در فرایندهای کاری مجلس را در سطح جامعه تبیین نمایند. امیدوارم نمایندگان محترم نیز به این طرح مهم و ضروری رای دهند و اگر هم نظر اصلاحی داشتند، در بررسی جزئیات، نظراتشان را پیگیری کنند و با رای خود مجلس را در عرصه شفافیت پیشتاز نهادهای قانونی کشور سازند.

وی در پایان گفت: مجلس یازدهم شفاف سازی را از خودش آغاز کرده است، لذا جهت گیری اقدامات این مجلس در امور قانونگذاری و نظارت به گونه ای خواهد بود که همه دستگاه های اداری کشور به سمت شفافیت و مدیریت تعارض منافع پیش بروند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین