بایدن درخواست دیدار محمود عباس را رد کرد

گروه جهان الف،   4000707128

رسانه‌های عبری‌زبان خبر دادند که رئیس‌جمهور آمریکا به بهانه پر بودن برنامه کاریش‌ و عدم تمایل به دیدار با سران کشورها در نشست‌های حاشیه‌ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد، درخواست دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را رد کرده است.

بایدن درخواست دیدار محمود عباس را رد کرد

به گزارش فارس، منابع عبری‌زبان، شامگاه امروز (چهارشنبه)‌، خبر دادند که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا،‌ هفته گذشته، درخواست دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را نپذیرفته است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «والا»، کاخ سفید درخواست رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با بایدن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرده است.

والا به نقل از منابع فلسطینی و آمریکایی در این خصوص گزارش داد که درخواست دیدار محمود عباس به دولت آمریکا انتقال داده شده؛ اما با این ادعا که بایدن در جریان مشارکت در مجمع عمومی سازمان ملل قصد شرکت در دیدارهای حاشیه‌ای را ندارد و برنامه‌های او اجازه دیدار با رئیس‌ تشکیلات خودگردان را نمی‌دهد، به درخواست مذکور پاسخ منفی داده شده است.

مطابق با این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان پس از مواجه شدن با این پاسخ واشنگتن، تصمیم گرفته است که به آمریکا سفر نکند و تنها به ارسال یک فایل ضبط‌شده برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل بسنده کند.

با این حال، منابع مذکور به والا خبر دادند که در پایان کار مشخص شده است که بایدن با تعدادی از سران کشورها در حاشیه جلسات مجمع عمومی دیدار داشته است.

«باراک راوید»‌ خبرنگار والا با «غیرعادی» خواندن این اقدام واشنگتن، گفت که این دلیل دیگری است که مسئله فلسطین در در اولویت دستور کار دولت آمریکا قرار ندارد.

با این حال، او خاطر نشان کرد که «هادی عمرو»‌ فرستاده آمریکا دوشنبه آینده به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد و با تعدادی از مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطینی برای بررسی اوضاع کرانه باختری،‌ غزه و انجام اقداماتی برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین دیدارهای برگزار خواهد کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رسانه‌های عبری‌زبان اخیرا گزارش دادند که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دیدار با محمود عباس خودداری کرده است.

«آیلت شاکد» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی «هرتزلیا» در این خصوص اعلام کرده بود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد با رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کند و قصدی برای انجام چنین دیداری نیز ندارد.

وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در توضیح چرایی عدم دیدار نفتالی بنت با رئیس تشکیلات خودگردان تصریح کرده بود: «عباس به تروریست‌ها پول منتقل می‌کند و شریک (تل‌آویو) نیست».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. مجلس مقابل این اقدام بایستد

آخرین عناوین