نشانه های عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل

گروه جهان الف،   4000707078 ۷۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

اخبار و گزارش‌های منتشر شده در خصوص پرونده‌های همکاری میان عربستان و تل‌آویو نشان دهنده عادی سازی قریب‌الوقوع روابط میان دو طرف است.

نشانه های عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل



به گزارش الف، پس از امضای توافق سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی  تمایل رژیم آل سعود  برای ایجاد روابط دیپلماتیک با تل‌آویو بیشتر شده است.

موضوع عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی همچنان کانون توجه کارشناسان، تحلیلگران و ناظران  است و بسیاری معتقدند که اخیرا نشانه های زیادی در خصوص انجام توافقی میان ریاض وصهیونیست‌ها مشاهده می‌شود،اما به دلیل مخالفت « ملک سلمان عبدالعزیز» پادشاه عربستان و برخی موانع و پیامدها، ایجاد روابط دیپلماتیک به صورت علنی اعلام نشده است .

در همین راستا  روزنامه صهیونیستی « جروزالم پست»  در گزارشی اعلام کرد که  مراحل تدریجی در روابط اسرائیل و عربستان مشابه مراحل عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین صورت گرفته که این اقدامات عربستان به روند همکاری با اسرائیل سرعت می‌بخشد و چشم انداز روابط آینده عربستان سعودی و اسرائیل را روشن می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه رای الیوم تعدادی از ناظران صهیونیستی معتقدند که محمد بن سلمان پروژه عادی سازی روابط ریاض با تل‌آویو را رهبری و حمایت می‌کند ؛همانطور که «دوری گلد» سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل متحد اعلام کرد:  "ولیعهد سعودی رهبر امیدوار کننده برای عادی سازی روابط بین ریاض و تل آویو است و شاید با رهبری بن سلمان در عربستان سعودی و تلاش‌های ما ، بتوانیم مرحله جدیدی را برای یک منطقه جدید رقم بزنیم".

شایان ذکر است که دوری گلد اولین صهیونیستی بود که به عربستان سعودی نفوذ و با  مقامات سعودی دیدار کرد؛چرا که وی یکی از نزدیک‌ترین اشخاص به « بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیرسابق رژیم صهیونیستی است.

ماه گذشته نیز «عیساوی فریج» وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه الحره  اعلام کرد:« ما تماس‌های مستقیم و تفاهم‌هایی با برادرانمان در عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره هماهنگی درخصوص تهدیدات ایران داریم».

همکاری عربستان تنها در زمینه اقتصادی و سیاسی نبود؛بلکه به حوزه اطلاعات نیز کشیده شد؛همانطور که روزنامه «اسرائیل هیوم» اعلام کرد که « یواز هندل» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی  و شرکت گوگل  پروژه کاشت الیاف زیر آب را آغاز کردند که این پروژه از ایتالیا شروع می‌شود و به هند می‌رسد و از طریق پادشاهی عمان ، عربستان سعودی و اسرائیل عبور می‌کند. این  پروژه فیبر نوری جدید برای اسرائیل از اهمیت زیادی برخوردار است همانند خط لوله نفت بین اشکلون-ایلات که مدیترانه و خلیج ایلات را متصل می‌کند و از آنجا به مسیر خود به عربستان سعودی سپس سلطنت عمان و بعداً به هند ادامه می‌دهد.بدین ترتیب این پروژه اهمیت اسرائیل را به عنوان طرفی که آسیا و اروپا را به هم متصل می‌کند ، تشدید می‌کند ضمن اینکه تصمیم عربستان برای اجازه دادن به عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی آن قبل از آغاز این پروژه گرفته شده بود.

همچنین اخیرا روزنامه نیویورک‌تایمز فاش کرد که اسرائیل به‌طور محرمانه به گروهی از شرکت‌های ناظر بر فضای سایبری اجازه داد تا با وجود قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی و تقبیح بین‌المللی آن به همکاری‌های جاسوسی و اطلاعاتی خود با عربستان ادامه دهند که چهار شرکت صهیونیستی مجوز  را برای انجام این کار دریافت کرده‌اند و عربستان از خلال این مراودات ابزارهای جاسوسی اسرائیل  را برای سرکوب مخالفان  به دست می‌آورد.

اخیرا وب سایت سعودی لیکس نیز اولین همکاری سینمایی سعودی و اسرائیلی با هدف ارتقا عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای خلیج فارس را فاش کرد که بر اساس گزارش این وب سایت  گروهی از بازیگران صهیونیستی وارد عربستان سعودی شدند و فیلمی با مضمون سیاسی مربوط به توافق‌نامه موسوم به « ابراهیم» را فیلمبرداری کردند. داستان این فیلم پیرامون کوه « اللوز» در تبوک عربستان سعودی است که بسیاری از یهودیان آن را کوه «سینا» می‌دانند.

مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو  پژوهشی در خصوص روابط محرمانه اسرائیل با عربستان منتشر کرد که بر اساس این گزارش با وجود عدم روابط علنی میان تل‌آویو و ریاض ، منافع مشترک بین آنها یعنی  جلوگیری از دستیابی ایران به  انرژی هسته‌ای و جلوگیری از تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک ابرقدرت در منطقه ، به تازگی منجر به  نزدیک شدن دو طرف به یکدیگر شده است.همانطور که محمد بن سلمان اعلام کرد: ما منافع مشترک زیادی با اسرائیل داریم و اگر صلحی برقرار شود، سود زیادی میان اسرائیل و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهایی مانند مصر و اردن ایجاد می شود.

این مطالعه همچنین تأکید کرد که اگرچه عربستان برای بهبود روابط خود با  صهیونیست‌ها به پیشرفت در روابط با  کابینه اسرائیل نیاز دارد؛ اما به رابطه پنهانی و غیرعلنی خود با اسرائیل ادامه می‌دهد و عربستان سعودی امیدوار است اسرائیل بتواند جلوی توانایی ایران را در منطقه بگیرد.

پیوستن عربستان به قطار عادی سازی روابط  با اسرائیل را می‌توان یکی از مهم‌ترین رخدادها در خاورمیانه دانست  که به اعتقاد کارشناسان،  محمد بن سلمان همانند رهبران کشورهای سازش‌کار مانند بحرین و امارات با نادیده گرفتن مسأله فلسطینیان و مسلمانان به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی به هر قیمتی است.

 

دیدگاه کاربران

علی هاشمی۲۲۲۳۵۶۱۰۵:۴۰:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
فلسطینی ها با جنگ و جدال بالای شش دهه با اسرائیل دستاوردی جز تفرقه و جدایی بین خود نداشته اند . بخش عظیمی از مردم فلسطین به خارج از مرزها مهاجرت کرده اند و مقیم سایر کشورهای عربی و حتی اروپایی و آمریکا شده‌اند. طبیعی است که کشورهای منطقه هم دنبال منافع سیاسی و اقتصادی خود باشند .
ناشناس۲۲۲۳۸۹۳۱۱:۳۸:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۱۰
منافع ملی رابطه بین کشورها را تعیین می کند. رابطه یا عدم رابطه بر خلاف منافع ملی، عاقلانه نیست.
ناشناس۲۲۲۳۹۷۲۱۲:۴۷:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۱۰
باید با کسی رابطه برقرار کرد که حداقل تا ۲۰ سال دیگه وجود خارجی داشته باشه!
ناشناس۲۲۲۳۹۷۵۱۲:۴۸:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۱۰
رابطه با شیاطین و آدمکشها و جنایتکارها و اشرار منافی منافع ملی و در تضاد با عقلانیت است سقوط شیاطین ، حتمی و آینده از آنِ آزادگان است
ناشناس۲۲۲۳۸۹۴۱۱:۳۸:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۱۰
فلسطینی ها نباید زمین های خودشان را می فروختند.
ناشناس۲۲۲۳۹۶۶۱۲:۴۳:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۱۰
ما باید امارات را یکی از استانهای خود اعلام کنیم چون ایرانیها زمینهای زیادی آنجا خریده‌اند!
ناشناس۲۲۲۴۰۴۵۱۳:۲۵:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
ایرانیان هم در گرجستان و ترکیه ملک خریدند پس ما باید برویم در این کشورها حکومت تشکیل بدهیم !
ناشناس۲۲۲۴۰۷۰۱۳:۴۳:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۱۰
آن هم به قیمت مفت!
ناشناس۲۲۲۴۴۳۲۱۸:۰۹:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۱۰
خیلی متاسف میشم هر بار که این مهمل رو از زبان هموطنان ایرانی می‌شنوم. جای شرمندگی است برای آموزش و پرورش و رسانه‌های ایران. هیچ ملت دیگری در جهان تا این اندازه پرت نیست از واقعیت فلسطین. حتی از خود صهیونیست‌های اشغالگر هم شما این ادعا رو نمی‌شوید که فلسطین توسط اونها خریداری شده!
ناشناس۲۲۲۳۸۹۶۱۱:۴۰:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
سعادت همه کشورها در ایجاد صلح و رابطه خوب است.
ناشناس۲۲۲۳۹۶۸۱۲:۴۴:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۱۰
ای کاش اسرائیل یک کشور بود تا بتوان با آن صلح کرد!
ناشناس۲۲۲۳۹۸۶۱۲:۵۳:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
توقع سعادت در کنار اهریمن ، مثل انتظار شادی در آتش جهنم است
ناشناس۲۲۲۳۹۰۶۱۱:۴۶:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۱۰
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه باید از روی نقشه کره زمین حذف بشود.
ناشناس۲۲۲۳۹۱۳۱۱:۵۳:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۱۰
آل سعود نطفه‌ی ناپاک آل یهود است آل یهود نطفه‌ی ناپاک انگلیس و امپریالیسم است _____ محو اسرائیل یعنی امحاء و نابودی همه‌ی اوباش ، انشاءالله کمتر از ۲۰ سال دیگر
ناشناس۲۲۲۳۹۹۱۱۲:۵۶:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۱۰
یهودی ها از ادیان الهی هستند و پیامبرانشان برای ما مسلمان گرامی میباشند
(∞)۲۲۲۴۳۲۵۱۶:۲۷:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۱۰
بعید می دونم اسرائیل که انشاالله فتح شد بازم همینو بگی :).
ناشناس۲۲۲۳۵۷۴۰۶:۲۸:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۱۰
عربستان و اسراییل با هم مشکلی ندارند. بهتر است هر چه زودتر مذاکرات صلح را آغاز کنند.
ناشناس۲۲۲۳۷۰۹۰۹:۳۵:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
البته سران و مطمئن باش وقتی صلح علنی شود تازه اول ماجرا خواهد بود برای این خاندان سعودی صبر کن و ببین
ناشناس۲۲۲۳۹۲۸۱۲:۰۳:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۱۰
محو اسرائیل از وعده‌های قطعی خداست إنَّ‌اللهَ‌لایُخلِفُ‌المیعاد وعده‌الهی‌تخلّف‌ناپذیراست
ناشناس۲۲۲۳۷۸۳۱۰:۲۳:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۱۰
ما کشوری بنام اسرائیل نمی شناسیم ما فقط فلسطین را با پایتختی قدس شریف به رسمیت می شناسیم.
ناشناس۲۲۲۳۸۶۵۱۱:۱۶:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۱۰
البته نظر دیگر کشورها هم مهمه ! اسرائیل جزو سازمان ملل هم هست
ناشناس۲۲۲۳۹۰۲۱۱:۴۴:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۱۰
سازمان ملل زیر بلیت شیطان بزرگ است و مستقل نیست.
ناشناس۲۲۲۳۹۱۹۱۱:۵۶:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۱۰
بروند همان جایی که ادعای هولوکاست داشتند کشور درست کنند نه با نسل کشی ملت دیگر را نابود کنند تا کشور غصبی ایجاد شود
ناشناس۲۲۲۴۰۳۱۱۳:۱۶:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
دخالت در امور سایر کشور ها امری ناپسند است. مگر شما همیشه به خارجی ها نمی گویید در امور داخلی ایران دخالت نکنن؟
ناشناس۲۲۲۳۹۲۴۱۲:۰۰:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۱۰
سازمان ملل نه ، سازمان فشل حنای این سازمان فقط برای خیانتکاران و وطن‌ ستیزان رنگ دارد
ناشناس۲۲۲۳۹۳۱۱۲:۰۵:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۱۰
هرکی آویزون اسرائیل بشه سقوطش قطعیست آویزونها حتی زودتر از اسرائیل سقوط میکنن
ناشناس۲۲۲۳۹۴۱۱۲:۱۸:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
این که باقلدری کشور جعلی تاسیس کنید و اعضا سازمان ملل را هم تهدید که اگر رای ندهید، به درد خودتان می خورد
ناشناس۲۲۲۳۹۸۴۱۲:۵۲:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۱۰
چند سال دیگه میگن عضو سازمان ملل بود!!!
(•_•)۲۲۲۴۳۱۰۱۶:۱۵:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۱۰
تو روز عاشورا هم نظر حدود ۳۰ هزار نفر علیه امام بود. نظر ۷۲ نفر همراه امام. ولی خب اونجا برای اون ۷۲ تا نظر اون ۳۰ هزار تا خیلی مهم نبود :/.
نیما۲۲۲۴۴۲۷۱۸:۰۸:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۱۰
کشور که هیچ، قریه که هیچ، حتی طویله ای به نام اسرائیل هم نمی شناسیم...
ناشناس۲۲۲۳۹۸۲۱۲:۵۱:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۱۰
اگه با هم مشکلی ندارن پس برای چی مذاکرات صلح رو شروع کنن!؟
ناشناس۲۲۲۳۵۷۶۰۶:۳۱:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۱۰
همین دیروز در مورد تنهایی و انزوای اسراییل مطلب منتشر کردید. اما امروز بر خلاف دیروزتان، مطلب منتشر می کنید!!!!
ناشناس۲۲۲۳۸۰۲۱۰:۳۷:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۱۰
دیروز هوا آفتابی بود، امروز ابریه، فردا شاید طوفانی بشه!
ناشناس۲۲۲۳۸۱۲۱۰:۴۳:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
همزمان با مطلب سایت الف درباره تایتانیک در حال غرق (اسرائیل) این کشور در بحرین سفارت افتتاح کرد پرواز ها با قطر را آغاز کرد و در مرز شمالی ایرانی مانور نظامی برگزار کرد
ناشناس۲۲۲۳۸۵۷۱۱:۱۱:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
البته فقط خودش نیست این سازش کاران را هم به دنبال خودش غرق خواهد کرد
ناشناس۲۲۲۵۷۳۸۱۵:۰۸:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۱۱
انشاءالله،دقیق گفتین ،دست خدا مافوق قدرتهاست ،همشونو باهم غرق میکنه
ناشناس۲۲۲۳۸۳۱۱۰:۵۶:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
ساعت خواب این ها که با هم بودن قبلا و فقط الان آشکار شده
ناشناس۲۲۲۳۹۹۰۱۲:۵۵:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۱۰
یه زمانی جمال عبدالناصر به خاطر روابط شاه با اسرائیل روابط مصر با ایران رو قطع کرد، یه زمانی هم برعکس ایران به خاطر روابط مصر با اسرائیل، روایط خودش رو قطع کرد!! دنیا از این بالا و پایین‌ها زیاد داره
ناشناس۲۲۲۳۵۸۳۰۶:۳۹:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۱۰
کشور آذربایجان 40% نفت اسراییل را تامین می کند. در اقلیم کردستان عراق کنفرانس عادی سازی روابط با اسراییل برگزار شد. وزیر خارجه اسراییل به بحرین سفر کرد. عربستان و اسراییل در حال عادی سازی روابط خود هستند. اسراییل در حال نابودی است!
ناشناس۲۲۲۳۹۸۷۱۲:۵۴:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۱۰
با ظاهر سازی نمی توانید جلوی محو شدن را بگیرید و این نابودی حتمی است ولی اینها را هم با خود فرو می برید
ناشناس۲۲۲۴۰۳۸۱۳:۲۱:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۱۰
شواهد و قرائن نشان می دهد که رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی دست و پاهای اخرش را می زند.
ناشناس۲۲۲۳۵۸۹۰۶:۴۳:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۱۰
ملک سلمان پادشاه دور اندیشی است.
ناشناس۲۲۲۳۷۸۱۱۰:۲۱:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۱۰
بن سلمان پادشاهی دیکتاتور است که جمال خاشقچی را تکه تکه کرد.
ناشناس۲۲۲۴۰۱۹۱۳:۰۹:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
دوراندیشی یعنی برای ایجاد رابطه با رژیمی که معلوم نیست ۲۰سال دیگه وجود خارجی داشته باشه یه کم احتیاط کنی
ناشناس۲۲۲۳۶۲۲۰۷:۵۹:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۱۰
درود بر خانواده سعودی که برای مردمش رفاه و مدرنیته رو به ارمغان آورده.
ناشناس۲۲۲۳۶۲۹۰۸:۲۱:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
به فکر مردمش هست.
ناشناس۲۲۲۳۷۱۳۰۹:۳۷:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۱۰
عزیزم کشورهای دیکتاتور مردم کمترین نقش را برای آن حکومت دارند و رو می آورند به پشتیبان گرفتن از خارجی ها
ناشناس۲۲۲۳۷۷۵۱۰:۱۹:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۱۰
ملک سلمان مثل شاه ایران فکر می کند پادویی اسراییل و آمریکا تضمین حکومتش است ولی مردم آن کشور آینده را تعیین خواهند کرد.
ناشناس۲۲۲۳۶۶۸۰۸:۵۹:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۱۰
قرار نیست ما تعیین تکلیف کنیم برای روابط کشورها با هم
ناشناس۲۲۲۳۸۳۸۱۰:۵۸:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۱۰
هروقت این جور رابطه مختص خودشان بود بله ولی همه میدانند این جور رابطه ها برای ایران است و قطعا واکنش نشان باید داد هرچند آخرش خود عربستان ضرر می کند چون نقشه دراز مدت تجزیه آنها توسط همین اسرائیل و امریکا است
ناشناس۲۲۲۴۰۰۴۱۳:۰۱:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۱۰
هر چیزی که به منافع ما ربط داشته باشه حق داریم درموردش تعیین تکلیف کنیم
ناشناس۲۲۲۳۶۷۱۰۹:۰۰:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۱۰
خوب به ما چه ربطی داره ؟
ناشناس۲۲۲۳۸۴۱۱۱:۰۰:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۱۰
همان قدری که امثال شماها مسئله داخلی را بین المللی کردین و کشور را بازیچه دشمنان کردین از 20 سال قبل
ناشناس۲۲۲۳۶۷۴۰۹:۰۱:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۱۰
صلاح مملکت خویش را پادشاه داند
ناشناس۲۲۲۳۶۸۰۰۹:۰۷:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۱۰
دوران شاخ و شونه کشیدن الکی تموم شده . همه ادیان الهی باید با هم رفیق باشن به غیر از چین کمونیست بی دین
ناشناس۲۲۲۴۰۰۹۱۳:۰۳:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۱۰
صهیونیزم و وهابیت برعکس اسلام و یهودیت دین الهی نیستن!!
ناشناس۲۲۲۴۰۴۱۱۳:۲۲:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۱۰
صهیونیست های کودک کش و غاصب دین و ایمان ندارند.
(°_°)۲۲۲۴۳۰۱۱۶:۱۱:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۱۰
همه ادیان باید احترام بزارن درست. ولی خب به نظرم صهیونیست ها خیلی قابل اعتماد نیستند جناب.
هموطن۲۲۲۳۷۸۵۱۰:۲۴:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۱۰
عربستان سالهاست که از اسرائیل وام های کلان گرفته . اینها خیلی وقته دست دوستی دادن و نیازی به عادی سازی روابط ندارن خیلی هم ریلکس و صمیمی هستن.
ناشناس۲۲۲۴۰۱۲۱۳:۰۵:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۱۰
همه از عربستان وام می‌گیرن حالا عربستان از اسرائیل وام گرفته، اون هم وام کلان!؟!؟!؟ حداقل می‌خوای ازشون حمایت کنی به چیزی بگو که بگنجه!!!
ناشناس۲۲۲۳۸۲۱۱۰:۴۹:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۱۰
خیلی به نفع ایران است. بهترین نشانه برای افول آل سعود همپیمانی با اسرائیل است. بن سلمان گور خودش را کنده است و نقش محوری در حمایت از آرمان فلسطین را به ایران و ترکیه باخته است.
ناشناس۲۲۲۳۸۵۵۱۱:۱۰:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۱۰
طالبان هم بیخیال دشمنی با غرب شد. شعارهای ایدئولوژیک باعث پیشرفت یک کشور نمی شوند بلکه یک کشور نیاز به واقع گرایی دارد.
ناشناس۲۲۲۳۹۲۶۱۲:۰۰:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۱۰
خخخخه طالبان که توسط خود غرب ایجاد شد و الان هم باز با همان راه ایدئولوژی غرب آمده سر کار! هر چند خودت منتقد بودی که چرا با طالبان گفتگو می کنیم یا بدتر از آن خودتان با غرب می‌روید پشت میز مذاکره برای تاراج....! برو عمو روزیت را جای دیگر حواله کن
ناشناس۲۲۲۳۹۴۳۱۲:۲۰:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
آره راست می‌گویی ایدئولوژی بالاتر از آمریکا نداریم که فکر می کرد تک قطب جهان شده ولی الان نفرت و تنفر همگان شده و دارند از آن جدا می شوند
ناشناس۲۲۲۴۰۱۷۱۳:۰۸:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۱۰
یعنی الان طالبان رو قبول داری که به ما توصیه می‌کنی مثل اون عمل کنیم!؟!؟
ناشناس۲۲۲۴۰۴۴۱۳:۲۳:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
تروریست های القاعده و طالبان و داعش دست پرورده غرب هستن.
ناشناس۲۲۲۳۸۸۸۱۱:۳۴:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۱۰
وهابیت یکی از شاخه های صهونیست از وقتی وهابیت پیدا شده یعنی همپیمان یعنی باهم هستند
ناشناس۲۲۲۳۹۷۰۱۲:۴۵:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۱۰
حالا هر چی ؟! باید وهابیت را هم نابود کنیم ؟؟ پس کی زندگی کنیم ؟؟
ناشناس۲۲۲۵۲۷۶۱۰:۵۳:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۱۱
نه وهابیت را میشناسی , نه صهیونیسم را
ناشناس۲۲۲۴۱۶۲۱۴:۴۳:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۱۰
کامنتهای بالا رو که میخونی کاملا مشخصه از یک اتاق فکر خارج شده. بن سلمان شده روشنفکر اسراییل شده صلح طلب مسئولان ایران هم داره از روابط بین الملل هیچی سر در نمیارن فقط این حضرات هستند که میفهمند
ناشناس۲۲۲۴۲۷۹۱۵:۵۸:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۱۰
آیا اسراییل در بیست سال اخیر ضربه ای به منافع عربستان زده ؟ اگر نزده پس طبیعی است که روابطش را عادی کنه.
ناشناس۲۲۲۴۳۱۴۱۶:۱۸:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۱۰
عادلانه. ترین راه حل، تشکیل دو کشور فلسطینی و یهودی می باشد.
(″_″)۲۲۲۴۳۱۸۱۶:۲۴:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۱۰
شااااااااااااااااید این توافق در کوتاه مدت به نفع عربستان باشه. ولی بسیار بعید می دونم که توی بلند مدت هم براشون مفید باشه. جدای از اون من نتونستم نظرات رو درک کنم. یعنی واقعاً به نظر شما ارتباط با یه رژیم کودک کش که توی جنگ ۳۳، ۲۲، ۱۱، ۱۲ روزه شکست خورده رو برای یه کشور مفید می دونید؟! شرعی یا منطقی؟! جدای از تمام اینها کشوری که جمعیت تهران ازش بیشتره آخه برای عربستان چ می تونن بکنه :/ ؟! و البته در آخر هدف نباید آسایش باشه. یه برداشت خیلی خیلی سطحی از روز عاشورا.
ناشناس۲۲۲۵۱۱۴۰۹:۲۰:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۱۱
دونفر با هم دعوا کردند یکی کم آورد گفت دست برنداری می روم برادرم را می آورم ،حالا قضیه عربیسم وصهیونیسم است که برای ایران شاخ ونقشه می کشند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین