تجارت سوخت ایران-لبنان رایگان نیست/ باید راه همکاری با ونزوئلا را تداوم ببخشیم/ طرف حساب ما تجار و مردم هستند نه دولت لبنان

گروه اقتصادی الف،   4000704061

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما باید به لبنان کمک انسانی کنیم ضمن اینکه این کمک رایگان نیست و در واقع یک تجارت است که در قبال آن پول دریافت می‌کنیم و طرف حساب ما نیز تجار و مردم لبنان هستند نه دولت این کشور.

تجارت سوخت ایران-لبنان رایگان نیست/ باید راه همکاری با ونزوئلا را تداوم ببخشیم/ طرف حساب ما تجار و مردم هستند نه دولت لبنان

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، درباره لزوم تداوم صادرات سوخت و فرآورده به کشورهایی مثل لبنان اظهار داشت: ایران باید برای حفظ کار جمعی به مجموعه دوستان خود کمک کند، وقتی کشوری در دنیا تنها می‌شود تضعیف هم خواهد شد، کشوری که جمعی کار می‌کند هم باید کمک بگیرد و هم کمک کند. امروز لبنان به ما نیاز دارد ما هم باید کمک کنیم همانگونه که زمان جنگ ما به کمک نیاز داشتیم و سوریه به ما کمک می‌کرد. 

وی افزود: بنابراین باید اقداماتی انجام دهیم که نه خودمان تنها بمانیم و نه بتوانند به دوستان‌مان ضربه بزنند، فرض کنیم ملت و گروهی مظلومانه دچار مشکل شده‌اند، ما باید به آنها کمک انسانی کنیم ضمن اینکه این کمک رایگان نیست و در واقع یک تجارت است که در قبال آن پول دریافت می‌کنیم و طرف حساب ما نیز تجار و مردم لبنان هستند نه دولت این کشور.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه امنیت تردد این نفتکش‌های حامل محموله‌ها تا رسیدن به مقصد به عهده خریدار است، گفت: همانگونه که حزب‌الله اعلام کرد حفظ امنیت به عهده خودشان است، ضمن اینکه با انجام این تجارت قانونی دولت لبنان هم در حوزه تامین سوخت دچار مشکل نخواهد شد و از لحاظ اقتصادی هم به نفع ما و هم به نفع لبنان بوده و درواقع یک همکاری دوجانبه برد-برد است.

وی یادآور شد: در هر حال اگر ایران یا لبنان در قبال هجمه‌هایی که وجود دارد کوتاه بیایند به ضرر هر دو کشور است، چراکه همیشه کار دشمن این بوده که با ایجاد رعب و تشر زدن کشورها را سر جای خود بنشاند و در بسیاری موارد هم موفق شده است، در خیلی از کشورها هم تهدید و تطمیع باعث شده که کشورها سر جای خود بنشینند، با در نظر گرفتن این موضوع اگر ما بخواهیم به اقتصاد کشور کمک کنیم باید راه همکاری با کشورهای همسایه و همفکر مثل ونزوئلا و یا لبنان را طی کنیم و آن را تداوم ببخشیم. 

بیگی‌نژاد با بیان اینکه اگر این کشورها با ما همراه شوند هیچ‌یک تنها نمی‌مانیم و هم این‌که به نفع اقتصاد کشورها است، گفت: نکته دیگر اینکه جنگ اقتصادی همیشه اینگونه بوده؛ روژه گارودی در کتاب «امریکاستیزی چرا؟» عنوان کرده که هر زمان ایالات‌متحده دچار بحران اقتصادی می‌شود جنگ راه می‌اندازد و درواقع برای اقتصاد می‌جنگد. 

وی با بیان اینکه ورود به این بازار نیاز به ملزوماتی از جمله پافشاری و استقامت دارد، تاکید کرد: ما هم برای پیشبرد اقتصاد باید بجنگیم نه به این معنا که با گلوله و جنگ فیزیکی ورود کنیم، مبارزه فکری و عملیاتی داشته باشیم.

این نماینده مجلس درباره نحوه پرداخت پول سوخت صادراتی نیز تاکید کرد: پول محموله‌ها پرداخت شده و می‌شود و قطعا رایگان نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین