پلمب دفتر مسافرتی متخلف در قم با ورود سازمان بازرسی کل کشور

گروه اجتماعی الف،   4000704053

در پی اخلال در نظم فرودگاه امام خمینی (ره) به خاطر تخلف یکی از شرکت های مسافرتی در شهر قم با اقدام سازمان بازرسی کل کشور دفتر این شرکت پلمپ شد.

به گزارش فارس، عصر چهارشنبه تجمع حدود ۴۰۰ نفر در فرودگاه امام خمینی(ره) که فاقد بلیط قانونی بودند، موجب اخلال در نظم فرودگاه و تاخیر در کلیه پروازها شد. این افراد سیر تشریفات الزامی سامانه سماح و سازمان هواپیمایی کشوری را طی نکرده و صرفاً با معرفی نامه شرکت هواپیمایی العراقیه به صورت مانیفست (برگه پذیرش) که با پرداخت مبالغی بین ۷ الی ۸ میلیون و پانصد هزار تومان به یکی از شرکت‌های مسافرتی شهر قم، دریافت کرده بودند به فرودگاه مراجعه کردند.

در همین راستا از طریق فرماندهی پلیس فرودگاه شرکت مسافرتی متخلف ارم گشت شناسایی و با هماهنگی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور و پیگیری بازرسی‌کل استان قم از دادستان قم دفتر مسافرتی مذکور با دستور قضایی پلمپ شد.

بر اساس این گزارش، بازرسان بازرسی امور راه و شهرسازی این سازمان در کنار نمایندگان کمیته ویژه نظارت و پیگیری تخلفات و جرائم مرتبط با عرضه بلیط هواپیما (سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، سازمان صمت و اداره کل نظارت بر ایرلاین‌ها) بر فرآیند فروش بلیط سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی نظارت دارند. این کمیته از تاریخ ۳۱ شهریور با تشکیل گشت‌های بازرسی و مراجعه به شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های عرضه کننده بلیط و سامانه‌های رزرو بلیط در سطح شهر تهران عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در ارائه خدمات به مراجعین را رصد و پایش می کنند.

حسب این اقدامات مواردی از سوجریانات و تخلفات صنفی ملاحظه شد که توسط مأموران سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت احصا شده و ضمن اصلاح فرآیند و تسهیل امور مراجعه کنندگان، شرکت‌های متخلف به مراجع قانونی دلالت شدند.

برخی از اقدامات نظارتی و نتایج حاصل به شرح ذیل است:

الف) در پی بررسی میدانی عملکرد شرکت‌های اینترنتی رزرو بلیط از قبیل علی بابا و سپهر ۳۶۰ مشخص شد به دلیل عدم تطبیق پلتفرم سامانه شرکت‌های مزبور با ضوابط اعلامی در فرآیند بلیط فروشی ایام اربعین (ارایه کدملی به جای شماره گذرنامه، تطبیق اطلاعات با سامانه سماح، عدم پشتیبانی از نرخ تعیین شده در بلیت‌های دو طرفه و ...)، امکان ارائه بلیط دوطرفه با نرخ مصوب از طریق سامانه‌های فروش عملاً حذف و مراکز عرضه کننده بلیط به فروش حضوری روی بیاورند که اشکالاتی را در پی داشته و زحمات فراوانی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

ب) به دلیل عدم امکان فروش بلیط دوطرفه در سامانه های عرضه کننده بلیط، عموماً زوار محترم نسبت به تهیه بلیط به صورت یک طرف رفت و یک طرف برگشت اقدام نموده‌اند که در این خصوص مبلغ ۱۴.۰۰۰.۰۰۰ریال بیشتر از قیمت بلیط دوسره هزینه به زوار تحمیل شده‌است.

پ) ثبت برخی تخلفات صنفی و تنظیم گزارش جهت رسیدگی در سازمان تعزیرات حکومتی شامل:

- عدم فعالیت برخی از مراکز اعلام شده در فهرست سازمان هواپیمایی از جمله دفتر مرکزی فروش شرکت هواپیمایی کیش

- واگذاری انحصاری حقوق فروش کلیه صندلی‌های پروازی هواپیمایی کاسپین (روزانه ۳ پرواز از تاریخ ۳/۷ تا ۹/۷) به آژانس هواپیمایی ساینا گشت زورق (به رغم ممنوعیت چارتر کردن در ایام اربعین)

- واگذاری انحصاری حقوق فروش کلیه صندلی‌های پروازی هواپیمایی قشم به آژانس‌های هواپیمایی تک ستاره و مهراب گشت (به رغم ممنوعیت چارتر کردن در ایام اربعین) و عدم ارائه بلیط دوطرفه توسط آژانس‌های یادشده باوجود تقاضای مردمی و فروش بلیط به صورت یک طرفه که منجر به تحمیل هزینه مازاد به زوار شده است.

ت) در بررسی دفتر مرکزی شرکت خدمات مسافری معین گردشگری ملت ملاحظه شد؛ شرکت مزبور نسبت به فروش صندلی هواپیمایی شرکت العراقیه (خارج از شرکت‌های تعیین شده جهت پروازهای اربعین)، بدون رعایت الزامات سازمان هواپیمایی (ویزا، ثبت نامه سامانه سماح و کارت واکسیناسیون) و با قیمت‌های ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷۵.۰۰۰.۰۰۰ریال (مازاد بر قیمت مصوب) به صورت مانیفست مبادرت نموده که ضمن تنظیم گزارش تعزیراتی و ممانعت از ادامه فعالیت فروش شرکت به قید تسریع مراتب به دادسرای فرودگاه گزارش و پیگیری قضایی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

خاطر نشان می‌سازد به دلیل ادامه فروش خارج از برنامه دفاتر نمایندگی شرکت العراقیه، عدم برخورد مناسب سازمان هواپیمایی با شرکت مزبور و حضور زوار متقاضی بدون داشتن ویزا، بلیط و سایر الزامات قانونی در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) طی روزهای پنج شنبه و جمعه متاسفانه ضمن بروز اخلال در نظم عمومی فرودگاه، اشکالات متعددی از قبیل تاخیر در انجام برنامه‌های پروازی سایر شرکت‌های هواپیمایی و عدم امکان خدمت‌رسانی مناسب به مسافرین مشاهده شد که به نارضایتی گسترده عمومی مراجعه‌کنندگان مواجه گردید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین