نکاتی درباره اهمیت تزریق واکسن کرونا در بیماران قلبی_عروقی

گروه سلامت الف،   4000704040

یک متخصص قلب و عروق توضیحاتی درباره تاثیر مثبت تزریق واکسن کرونا به بیماران قلبی _ عروقی و کاهش خطر ابتلا به انواع شدید کرونا در این افراد ارائه کرد.

نکاتی درباره اهمیت تزریق واکسن کرونا در بیماران قلبی_عروقی

به گزارش ایسنا، دکتر نغمه ضیایی با تاکید بر اهمیت انجام واکسیناسیون کرونا، گفت: در مطالعه‌ای که اخیرا در کشور انجام شده، مشخص شده است که واکسیناسیون کرونا با هر نوع واکسنی توانسته به میزان ۸۸ درصد از ابتلا به کرونای شدید و منجر به بستری در بیمارستان جلوگیری کند که آمار قابل تاملی است. 

وی با بیان اینکه بیماران قلبی_عروقی هم لازم است واکسن تزریق کنند، اظهار کرد: منظورمان بیماران دچار ناراحتی عروق قلب، نارسایی قلب، آریتمی یا نامنظمی ضربان قلب، فشارخون، لخته در سیستم شریانی و وریدی است که دیده شده این دسته افراد در معرض خطر فرم‌های شدیدتر و منجر به بستری کرونا هستند و میزان مرگ و میر در این افراد بالاتر است که واکسیناسیون می‌تواند عامل بازدارنده ابتلای شدید و مرگ و میر باشد.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: بیماران قلبی  عروقی که در فاز حاد تشدید درد یا تنگی نفس قرار دارند بهتر است پیش از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنند. 

وی با اشاره به اینکه لازم نیست قبل یا بعد از تزریق واکسن مصرف داروهای قلبی تغییر کند، تصریح کرد: فرد می‌تواند مصرف روتین داروهای خود را ادامه دهد. در مورد داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین ممکن است فرد مقداری کبودی در محل تزریق واکسن داشته باشد که عارضه چندان مهمی نیست و توصیه‌ای برای قطع این داروها نداریم. البته درباره داروی وارفارین گفته می‌شود که بهتر است قبل از تزریق واکسن سطح خونی دارو چک شود که در محدوده درمانی خود قرار گرفته باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بیماران قلبی _ عروقی انواع شدید واکنش آلرژیک به واکسن بدهند یا خیر؟، گفت: هیچ بیماری قلبی عروقی این حالت را ایجاد نمی‌کند اما طبیعی است یک زمینه معیوب بتواند تحمل علائم را سخت‌تر کند ضمن اینکه ایجاد واکنش آلرژیک شدید در زمینه واکسیناسیون کووید۱۹ یک عارضه نادر است. 

بنابراعلام کانال تلگرامی وبدا، ضیایی در پایان درباره اینکه آیا تزریق واکسن کرونا زمینه ایجاد لخته در سیستم شریانی و وریدی را تشدید می‌کند یا خیر؟، گفت: باید بدانیم بروز لخته خون در زمان ابتلا به خود کووید بیش از زمانی است که واکسینه می‌شویم و با درنظر گرفتن این نسبت باید متقاعد شویم که سود تزریق واکسن از عدم تزریق آن بیشتر است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین