نسخه راغفر برای مهار تورم/ توضیح امیرعبداللهیان درباره زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای/ پاسخ عراقچی به کیهان درباره گریه وندی شرمن در مذاکرات برجام

گروه سیاسی الف،   4000703076 ۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری-تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نسخه راغفر برای مهار تورم/ توضیح امیرعبداللهیان درباره زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای/ پاسخ عراقچی به کیهان درباره گریه وندی شرمن در مذاکرات برجام

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۳ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۸۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۵۶۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۷۲۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۹ هزار و ۷۲ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۳۴ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۸۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۲۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۹ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۵۰۴ دُز رسید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز گذشته مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۲ دُز رسیده بود. بر این اساس با احتساب آمار اعلامی امروز، از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز بالغ بر ۶۸۸هزار و ۸۳۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: در واکسیناسیون به مرز ۵۰ میلیون رسیده ایم/ فعالیت آزمایشی سامانه هوشمند کنترل کرونا آغاز شود

***

نسخه راغفر برای مهار تورم

حسین راغفر، اقتصاددان در آرمان ملی نوشت: «تورم در ایران با نرخی بالاتر از40 درصد همچنان بالاترین نرخ پس از عراق، پاکستان و ترکیه است. موضوعی که کاهش و حل آن از مسیر تولید می‌گذرد. مهارم تورم فی‌ذاته با ابزارهای پولی امروز در کشور کار نمی‌کند و از کارآیی افتاده و آنچه می‌تواند کمک کند تا بر مشکل تورم فائق آییم، مسئله تولید است که الزاماتی دارد...

اگر بخواهند تولید در محور برنامه‌های اقتصادی کشور قرار بگیرد، باید به علت‌های این بی‌ثبات‌سازی اقتصاد کشور پاسخ داده شود که یکی از آنها مسئله تضعیف پول ملی است که خود به عوامل متعدد دیگری مرتبط هست که یکی از اصلی‌ترین آنها مسئله فساد است. مادامی که نهادهای نظامی و قدرت که مسئولیت‌های اقتصادی ندارند، وارد حوزه اقتصاد می‌شوند، اشکال مختلف اخلال در نظام اقتصادی حاصل می‌شود. به تعبیر دیگر هزینه معاملاتی و داد و ستد در یک اقتصاد به شدت بالا می‌رود و در آن اقتصاد، سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه نیست به همین دلیل اینها از الزامات تقویت پول ملی، بازگرداندن اعتماد به مردم و به سرمایه‌گذار است. همین‌هاست که عامل اصلی رشد تورم در اقتصاد کشور می‌شود...

فقط 20 بنگاه خصولتی در سال گذشته بالغ بر 250هزار میلیارد تومان سود خالص فعالیت داشتند که بدون دریافت یارانه‌های بزرگ بخش عمومی که منابع مردمی است، نمی‌توانسته اتفاق بیفتد. بنگاه‌هایی که متاسفانه اغلب مالیات هم نمی‌پردازند یا مالیات‌هایی که می‌دهند، بسیار ناچیز است. سود این 20 بنگاه معادل با کل کسری بودجه دولت است و تازه اینها فقط 20 شرکت خصولتی هستند و بقیه را حساب نکرده‌ایم ولی قطعا دولت می‌تواند از این مسیر منابع بسیار بزرگی را تدارک ببیند که دیگر نیازی به افزایش قیمت ارز و یا قیمت حامل‌های انرژی که آنها هم عوامل بسیار موثر تورم‌زا هستند، نخواهد داشت.»

***

توضیح امیرعبداللهیان درباره زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت: برخی در ملاقات‌ها دوست دارند مدام بگویند اینکه شما می‌گویید به زودی این "به زودی" یعنی چند روز، چند هفته، چند ماه؟

 وی تصریح کرد:  به زودی یعنی به محض کامل شدن بررسی‌های ما، این اقدام را انجام خواهیم داد.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: البته من به طرف‌های اروپایی وعده‌هایشان از جمله اینستکس [کانال مالی اروپا] را یادآوری می‌کنم که مدام می‌گفتند ظرف چند ماه آینده و به زودی انجام می‌شود.

این دیپلمات عالی رتبه ایرانی افزود: تفاوت بین به زودی ایرانی و به زودی غربی خیلی زیاد است. به زودی از نظر ما یعنی واقعا در اولین فرصتی که بررسی‌هایمان تکمیل شود. مهم این است که ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران.

واکنش آمریکا به سخنان امیرعبداللهیان

به گزارش ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره اظهارات حسین امیرعبداللهیان مبنی بر اینکه مذاکرات وین به زودی از سرگرفته می شود، گفت: البته ما هم اظهارات امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران که گفته است این کشور به میز مذاکرات باز می‌گردد را شنیده‌ایم. لازم است از آنها پرسیده شود که منظور از عبارت «زود» یا «خیلی زود» چیست.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پرایس افزود: این چیزی است که در هفته گذشته بارها شنیده ایم اما هنوز به طور دقیق متوجه نشده ایم که معنی آن چیست.

وی در ادامه مدعی شد: ما به نوبه خود آماده بازگشت به وین و به نتیجه رساندن مذاکرات مان هستیم؛ مذاکراتی که باید به سرعت پیش از بسته شدن پنجره فرصت بازگشت به برجام به نتیجه برسد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا خاطر نشان کرد: ما کاملا آشکارا اعلام کرده ایم که آماده انجام این کار هستیم. تمام اعضای گروه ۱+۵ نیز این هفته و هفته‌های اخیر بر لزوم از سرگیری هر چه سریعتر مذاکرات توافق داشته‌اند و مهم است که این مذاکرات از جایی که در ماه ژوئن متوقف شد، از سرگرفته شود.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم مذاکرات وین از سرگرفته شود و اگر ما تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن مذاکرات در اسرع وقت انجام دهیم، باید مد نظر داشته باشیم که نقطه شروع می بایست بازگشت متقابل به پایبندی به برجام باشد.

***

تازه ترین گمانه‌ها درباره تیم مذاکره کننده ایران

فردا نوشت: «مذاکرات برجامی به زودی از سر گرفته خواهد شد... برگزاری دور هفتم مذاکرات برجامی اما منوط به این است که تیم مذاکره کننده در ایران مشخص شده باشد...

حالا که علی باقری‌کنی به جای عباس عراقچی معاون وزیر شده، گمانه قوی این است که او مذاکره کننده ارشد ایران نیز باشد و از این پس فرمان ادامه مذاکرات را در دست بگیرد.

برخی از رسانه‌ها نیز با توجه به اینکه در جریان سفر رافائل گروسی به تهران و دیدارش با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، حمیدرضا عسکری عضو پیشین تیم مذاکره کننده در زمان جلیلی، حضور داشت می‌توان این گمانه را جدی گرفت که او هم در ترکیب جدید تیم مذاکره کننده ایران باشد. 

با توجه به حضور باقری‌کنی و حمیدرضا عسکری در تیم مذاکرات دوران جلیلی، می‌توان حدس زد که اگر آنها در ترکیب تیم مذاکراه کننده باشند، بعید نیست که ابوالفضل ظهره‌وند سفیر سابق ایران در ایتالیا هم به آنان بپیوندد. البته ظهره‌وند اخیرا در مصاحبه‌ای در این باره مورد سوال قرار گرفته و پاسخ مشخصی نداده بود.

همه این گمانه‌زنی‌ها البته بر محور آن است که مذاکرات همچنان به عهده وزارت خارجه بماند. گمانه‌ای که با توجه به دیدار و رایزنی اخیر امیرعبداللهیان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نزدیک به واقع به نظر می‌رسد.»

***

بی سلیقگی در اعلام حکم رئیس دانشگاه تهران

فياض زاهد در اعتماد نوشت:«بديهی است با تغيير دولت‌ها بسياری از مقامات علمی بركنار و جابه‌جا می‌شوند. اين امر مرسوم اما غلطی است. نمی توان ايراد را تنها متوجه دولت جناب رييسی دانست، چون اصلاح‌طلب‌ها و دولت تدبير و اميد هم چنين كردند. اين سنت نابجا پس از پيروزی انقلاب اسلامي به يك رويه تبديل شده است...

تغيير دكتر نيلی گزينه محتملی بود، اما چرا دقيقا پس از نامه‌نگاری درباره يك دانشجوی زندانی بايد اين اتفاق رخ می‌داد؟...

اين همان گريزگاه تاريخی است و نقطه عطف عملكرد قوه قضاييه. افكار عمومی از خود می پرسد، چرا بايد تلاش شرافتمندانه يك رييس دانشگاه برای نجات دانشجوی خود از زندان (حتی اگر خلافی مرتكب شده و سزايش را هم ديده) بايد با چنين برخوردی مواجه شود؟

هر چند می دانيم كه تعويض رييس دانشگاه هيچ ربطی به دستگاه قضايی ندارد... مثلا جناب دكتر نيلی مي‌توانست يك هفته قبل يا بعد از انتشار اين نامه بركنار شود، نه فردای آن روز. اينها ارسال پيام‌های خطرناكی به جامعه است و زيانبار.»

***

طرح شفافیت آرای نمایندگان در اولویت قرار خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک شریعتی، نماینده تهران در صفحه شخصی خود در توییتر درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان، نوشت: امروز در مجلس بحرینی، رئیس کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس را دیدم، ایشان خبر داد؛ گزارش کمیسیون درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان برای اعلام نظر و ثبت پیشنهاد نمایندگان در سامانه قانونگذاری، بارگذاری شده و در نوبت دستور صحن قرار گرفته است. پیگیری می‌کنیم در اولویت قرار گیرد.

***

اصولگرایان باید بتوانند کشور را به خوبی اداره کنند

ناصر ایمانی، تحلیل‌گر اصولگرا در گفت‌وگویی با «فردا» گفت: «مساله اصولگرایان در شرایط موجود وحدت یا رقابت نیست. مساله اصولگرایان این است که قدرت، مجلس و دیگر نهادهای قدرت را در اختیار دارد و باید بتواند کشور را اداره کرده و از این وضعیت فعلی خارج کند. الان بحث ، بحث رقابت‌های درون جریانی یا حتی پرداختن به رقیب نیست. اصولگرایان باید بتوانند کشور را به خوبی اداره کنند یا حداقل از وضعیت موجود اندکی به سوی بهبود بروند. اگر بتوانند این کار را انجام دهند هم رقابت‌‌های درون جریان کمتر بروز و ظهور پیدا می‌کند و هم رقابت ‌آنها با جریان مقابل کمتر می‌شود و حرفی برای گفتن دارند».

وی در پاسخ به اینکه آیا این جریان سیاسی که اکنون سکان اداره امور را به دست دارد برای موفقیت نیازمند وحدت درونی است یا خیر؟ گفت: «اصولگرایان برای موفقیت خیلی احتیاجی به وحدت درونی به لحاظ سیاسی ندارند. اساسا توجهی هم به این موضوع ندارند. مساله فعلی اصولگرایان این است که بتوانند کشور را خوب اداره کنند. حتی رقابت با جناح مقابل هم به همین خاطر کنار گذاشته شده است».

ایمانی درباره اینکه آیا رقابت‌های درون جریانی مانعی برای حصول موفقیت و رسیدن به هدف اصلی که همان بهبود شرایط کشور است، نمی‌شود؟ نیز گفت: «فعلا آنقدر مشکل روی هم انباشته شده که به چیزی به نام رقابت درون جریانی و این حرف ها نگاه نمی‌کنند.»

وی افزود: «وقتی مسائلی مثل رقابت درون جریانی هویدا می شود که یک جریان سیاسی در قدرت نباشد. وقتی در قدرت است خیلی به این مسائل توجه نکرده و تلاش میکند که بتواند به نحوی جواب مردم را بدهد و از این طریق رقابت‌های درونی هم کمتر خواهد شد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه «ما الان در یک دوران انتقال هستیم» گفت: « تا  6 ماه، 7 ماه دیگر – یک زمانی تقریبی برای مثال می‌گویم – نه از طیف‌های درونی اصولگرایان خیلی داد و فریاد خواهید شنید و نه از اصلاح‌طلبان. تا ببینند که چه کار خواهند کرد. به محض اینکه اولین ناکارآمدی‌ها شروع شود، شاهد خواهیم بود که هم اصلاح‌طلبان و هم جریان‌های داخلی اصولگرای از درون شروع به انتقاد می‌کنند. یعنی فعلا در دوران انتقالی به سر می‌بریم».

وی در پاسخ به اینکه بعد از این دوره انتقال و در صورت باقی ماندن ضعف‌ها و مشاهد ناکارآمدی‌ها ، اصولگرایان خود را یک کل دیده و انتقاد نمی‌کنند یا بر عکس شاهد افزایش رقابت‌های درون جریانی و تبدیل شدن این جریان به منتقدان دولت خواهیم بود؟ گفت: «قاعدتا گزینه دوم اتفاق می‌افتد. یعنی بخشی از طیف‌های مختلف اصولگرا شروع به نقادی بقیه طیف‌ها خواهند کرد و اختلافات درونی سربرخواهد آورد. همچنان که از بیرون هم انتقادها شروع می‌شود. بستگی به میزان موفقیت دارد. الان دولت به تعبیری اصولگرا در ابتدای کار است و در این یک ماه و اندی به نحوی عمل نکرده که  طیف های مختلف تحریک شده و شروع به انتقاد کنند. ضمن اینکه الان در اوج انتصابات هستیم. بنابر این کسی خیلی رو به روی طیف‌های دیگر نمی‌ایستند چون هنوز هم ممکن است سهمی داشته باشد».

***

پاسخ عراقچی به کیهان درباره گریه وندی شرمن در مذاکرات برجام

عباس عراقچی، معاون سابق وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد برجام در جوابیه‌ای به روزنامه کیهان نوشت: «در شماره روز چهارشنبه ٣١ شهریور روزنامه کیهان مطلبی تحت عنوان "مسلط به فنون مذاکره بودند و آن خسارت محض را بار آوردند؟!" به چاپ رسیده است که تسلط به رموز و فنون مذاکره از سوی اینجانب را با ذکر نام به تمسخر گرفته و دلیل آن را چنین آورده است:

"وندی شرمن، مذاکره‌کننده آمریکایی در کتاب خاطراتش آورده که در بخشی از مذاکره کشورش خواسته‌ای داشته که نمی‌توانسته آن را به طرف ایرانی بقبولاند و همین کار را مشکل کرده بود. تا اینکه وندی شرمن با نشان دادن عکس نوه اش که تازه به دنیا آمده بود و ریختن چند قطره اشک باعث می‌شود عراقچی خواسته طرف مقابل را قبول کند."

این داستان چند سالی است که توسط افراد مختلف و رسانه ای گوناگون مرتبا تکرار می شود. اینجانب برای جلوگیری از ایجاد حواشی برای مسئولیت و ماموریتی که در وزارت امور خارجه به عهده داشتم همواره سکوت را ترجیح می دادم، اما اکنون که فراغ بالی دارم، چند نکته را توضیح می دهم...

جای تعجب دارد که ادعای یک دیپلمات آمریکایی مورد پذیرش واقع می شود و از آن به عنوان مستمسکی برای تمسخر دیپلمات جمهوری اسلامی، یا حداقل یک برادر دینی، استفاده می شود. مگر اصل بر این نیست که آمریکایی‌ها حیله گر و غیرقابل اعتماد هستند؟ چطور شده است که نوشته های آنان مرجع قضاوت در مورد سربازان خط مقدم شما شده است؟ چطور شده است که در شب های مقدس ماه مبارک رمضان فردی که لباس روحانیت دارد در سیمای جمهوری اسلامی کتاب شرمن را سر دست بلند می کند و به جمله جمله آن استناد می کنند تا ثابت کند عراقچی به آمریکایی ها اعتماد کرده است؟!!...

ماجرای دقیق تر و صحیح تر در جلد پنجم کتاب راز سر به مهر آمده است: "در مورد یکی از موضوعات کوچکی که باقی مانده بود، خانم شرمن توضیحات زیادی داد و به من گفت قبول دارید؟ من گفتم «بله، ولی یک نکته کوچک وجود دارد». این عبارتِ «بله، ولی ...» که زیاد از طرف ما گفته می شد حسابی طرف های مقابل را کلافه می کرد. بعضی مواقع روی بخش «ولی...» که قسمت فرعی موضوع بود، روزها و ساعت ها مذاکره می کردیم. این بار خانم شرمن دیگر کلافه شد. کارد به استخوانش رسیده و صبری باقی نمانده بود. در طول مذاکرات هر صدایی که کسی بالا برد صدای ما بالاتر رفت اما این نوبت شرمن دیگر طاقت نیاورد. بغض کرد و گریست. سپس گفت: «ما راه طولانی آمده ایم و شما دارید سر یک مسئله بی‌ارزش نگارشی همه چیز را خراب می کنی». گفتم ولی این یک نکته کوچک است، شرمن گفت: «مشکل ما این گیردادن‌های مدام شما است». در میان گریه گفت «شما همیشه بیشتر می خواهید». راست می گفت. او بیش از آنچه فکر می‌کرد کوتاه آمده بود و اکنون مستاصل شده بود. موضوع مورد بحث اهمیت چندانی نداشت، یک راه‌حل میانه پیشنهاد کردم و او هم سریع پذیرفت و جلو رفتیم."

اگر نهایتا حرف شرمن را باور می کنید چرا از خودتان سوال نمی کنید که دیپلمات جمهوری اسلامی چه بر سر معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد آن کشور آورد که او را به گریه انداخت؟ ادعاهای شرمن برای توجیه گریه کردن خود در هنگام مذاکرات است چون می دانست که ما روزی آن را در کتاب خاطرات برجام خواهیم آورد، که آورده ایم. اگر فکر می کنید تاکتیک بوده آیا حتی یک مورد در تاریخ سراغ دارید که عالی رتبه ترین دیپلمات آمریکایی برای رسیدن به خواسته اش گریه کرده باشد؟ یک مورد دیگر نمونه بیاورید که یک دیپلمات آمریکایی، چه رسد به مذاکره کننده ارشد آنها و معاون وزارت امور خارجه شان، در مذاکره گریه کرده باشد.

خانم شرمن یک فرد معمولی نیست، او مذاکره کننده ارشد ایالات متحده آمریکا است. تعبیر درست آن است که بگویید دیپلمات پرورش یافته ی مکتب امام و رهبری طرف آمریکایی خود را در یک مذاکره سخت و طولانی چنان در استیصال قرار داد که نهایتا او را به گریه وادار کرد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۱۴۱۴۰۲۰:۳۵:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۳
اگر درصدی از جدیت و دلسوزی آقای رئیسی که در امور محوله دارند در وجود دولتمردان دولت گذشته بود بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت.
ناشناس۲۲۱۴۵۷۷۰۷:۳۹:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۴
با تبریک عضویت رسمی در شانگهای به رئیس‌جمهور محترم و اعضای دولت و ملت، امیدوارم کدخداپرستان هم از خواب غفلت بیدار شده و به دستاوردهای دولت سیزدهم در ابتدای شروع راهش افتخار کنند.
ناشناس۲۲۱۴۵۷۸۰۷:۴۰:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۴
دولت به‌جای عقب و جلو کشیدن ساعت رسمی کشور ساعت شروع کار مشاغل دولتی و غیردولتی را تغییر بدهد.
ناشناس۲۲۱۴۵۸۲۰۷:۴۱:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۴
دولت انقلابی برای پاکسازی مجموعه خود از نفوذی‌ها و فتنه‌گران لحظه‌ای درنگ نکند.
ناشناس۲۲۱۴۵۸۴۰۷:۴۲:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۴
واقعیت امروز آمریکا مثل کسی است که با قمار، هست و نیست خودش را به باد داده باشد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۲۱۴۶۰۴۰۸:۰۴:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۴
آقای راغفر از آنجا که در طی سالیان دراز و بواسطه کسب ثروت های غیر حق عده زیادی به ثروت های بسیار زیادی رسیده اند و تعادل اقتصادی جامعه را بهم زده اند چاره اساسی و نسخه اصلی برای اصلاح اقتصاد کشور ملی کردن تمامی ثروت های بالاتر از یک زندگی خوب و مطلوب نسخه درمان اقتصاد می باشد و هر نسخه دیگر هزینه بیفایده خواهد بود
ناشناس۲۲۱۴۶۶۷۰۸:۵۲:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۴
روحانی عُرضه نداشت واکسن بخرد رئیسی هنوز نیامده واکسن خرید.
ناشناس۲۲۱۴۶۷۳۰۸:۵۷:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۴
دولت قبل کلا"تعطیل بود و هیچ اقدام مفید و موثری در 8 سال گذشته انجام نداد و اقتصاد کشور را ویران کرد.
علی۲۲۱۴۷۰۰۰۹:۲۱:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۴
آقای عراقچی مردم برای حرف یک دیپلمات آمریکائی هیچ ارزشی قائل نیستند ولی خودشان با چشمان خود دیدند که دیپلماتهای ایرانی آن زمان مغلوب سیاست و درایت دیپلماتهای آمریکائی شدند . کسی که مغلوب شیطان میشود ، برادر ما نیست . افهم
ناشناس۲۲۱۴۷۳۹۰۹:۴۶:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۴
کاش عراقچی و ظریف در مدرسه تاریخ خوانده بودند....امثال چرچیل ها و ریگان ها اوباماها و...گریه می کنند می خندند حتی در مواردی خودشان را می زنند تا به نتیجه برسند...حیله گریه را بخوری بعد بگویی به گریه انداختیم؟؟؟ شوخی تلخی است
mostafa.kamsli95@yahoo.com۲۲۱۴۷۰۷۰۹:۲۹:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۴
این است و جز این نیست تنها نسخه نجات اقتصاد ملی کردن تمامی ثروت های بالاتر از یک زندگی خوب و مطلوب .
ناشناس۲۲۱۴۸۱۳۱۰:۳۲:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۴
دولتمردان قبلی آنچه در توان داشتند با نگاه به معیشت مردم و رفاه و آسایش آنها هزینه کردند اگر چه نقایص فراوانی هم داشتند اما مثل الان ، شعار و گماشتن افراد صرفا همسو بدون تخصص را سرلوحه مملکت داری خود قرار ندادند !
ناشناس۲۲۱۴۱۴۲۲۰:۳۶:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۳
دکتر رئیسی می گوید: در این دولت نمی‌شود و نمی‌توانیم نداریم باید با همین امکاناتی که داریم بشود! عملکرد او در این مدت کوتاه در موضوع واردات واکسن، میلگرد، سیمان، صادرات نفت به لبنان و.. گویاست که می‌شود و می‌توانیم.
ناشناس۲۲۱۴۶۷۹۰۸:۵۹:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۴
روحانی بهانه می اورد که به دلیل تحریم و عدم تصویب FATF نمی توانیم واکسن وارد کنیم !!!! اما رئیسی بدون بهانه گیری سیل واکسن را به کشور روانه کرد.
ناشناس۲۲۱۴۷۷۸۱۰:۱۷:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۴
باید محاکمه شود
ناشناس۲۲۱۴۱۴۷۲۰:۳۹:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۳
از ستاد نماز جمعه درخواست می‌شود نسبت به برپایی و اقامه نماز جمعه که متاسفانه در بسیاری از شهرها به ویژه مراکز استان‌ها و علی‌الخصوص پایتخت بیش از یک سال و نیم تعطیل است با دستورالعمل بهداشتی اهتمام ورزند تا مردم از این معنویت سرشار از نزول رحمت الهی بهره‌مند شوند.
ناشناس۲۲۱۴۵۷۹۰۷:۴۰:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۴
مجموعه تلویزیونی خانه کوچک ساخت کشور آمریکا که برای چندمین بار از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود دارای محتوای تهاجم فرهنگی است. خواستار توقف پخش این سریال هستیم.
ناشناس۲۲۱۴۶۰۶۰۸:۰۸:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۴
یکی از معضلات کشور مسله قیمت سرسام آور زمین است باید با یک طرح ۲۵ ساله سالی ۴ درصد کل مساحت کشور را که در اختیار دولت نیست به نفع دولت مستهلک کرد و در نهایت بعد از ۲۵ سال هیچ کس بجز دولت مالک زمین نباشد و زمین قابل خرید و فروش نباشد و از کالای سرمایه ای خارج گردد
ناشناس۲۲۱۴۱۵۰۲۰:۴۰:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۳
از دستاوردهای دولت قبل ترویج و گسترش سگ‌گردانی و کشف حجاب راکبین خودرو و موتورسیکلت و.. است که شایسته است مسئولین امر برخورد قانونی با متخلفین کنند.
ناشناس۲۲۱۴۶۰۹۰۸:۱۱:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۴
متاسفانه نیروی انتطامی برای برخورد با هر دو موضوع قانون مصوب دارد ولی به اسم تعامل کوتاهی کرده است که لازم است مراجع محترم عظام به فرمانده این نیرو تذکر جدی بدهند
ناشناس۲۲۱۴۸۷۴۱۱:۱۹:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۴
یعنی اینقدر سگ باز وجود دارد که خواننده الف هستند
ناشناس۲۲۱۴۶۱۱۰۸:۱۳:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۴
جامعه آنقدر پوچ شده که این افراد به منظور خود نمایی و یا کمبود محبت مبادرت به نگهداری یک و دیگر حیوانات میکنند
ناشناس۲۲۱۴۷۰۱۰۹:۲۳:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۴
مسبب پوچی این جامعه چه کسانی هستند؟
ناشناس۲۲۱۴۷۸۰۱۰:۱۸:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۴
همان هایی که زن ها را از خانه فراری دادن
ناشناس۲۲۱۴۱۵۷۲۰:۴۶:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۳
جناب عراقچی وقتی امضاء جان کری تضمین است ! کتاب وندی شرمن هم قابل استناد است.
ناشناس۲۲۱۴۱۵۸۲۰:۴۸:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۳
وندی شرمن موزیانه اشک ریخت و بر سر ظریف و عراقچی کلاه گشادی گذاشت.
ناشناس۲۲۱۴۱۶۱۲۰:۵۰:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۳
امریکایی ها چرا برای بازگشت ایران به میز مذاکره اینقدر عجله دارند ؟! مگر در وین نان و حلوا خیرات می کنند !
ناشناس۲۲۱۴۱۶۴۲۰:۵۱:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۳
جناب عراقچی خود گفت که نتیجه برجام تحریم بیشتر بود پس این خسارت محض قابل دفاع کردن نیست.
ناشناس۲۲۱۴۱۷۰۲۰:۵۵:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۳
ظریف خودکار پرت می کرد و عراقچی اشک های وندی شرمن را در آورده بود واقعا ، اینها خیلی زحمت کشیدند ! خخ
ناشناس۲۲۱۴۱۷۳۲۰:۵۸:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۳
در واکسیناسیون به مرز 50 میلیون رسیدیم تلاش های مضاعف دولت جدید در واردات واکسن و شتاب واکسیناسیون عمومی قابل تقدیر و تمجید است.
ناشناس۲۲۱۴۶۱۰۰۸:۱۳:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۴
کمیت مهم نیست . مهم کیفیت واکسنه . خاله بنده با تزریق ۲ دوز سینو الان توی آی سیوعه . دعاش کنید لطفا
ناشناس۲۲۱۴۷۲۸۰۹:۳۸:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۴
امریکا با وجود واکسیناسیون گسترده روزانه 2000 نفر فوتی کرونا ثبت می کند.
ناشناس۲۲۱۴۱۷۴۲۰:۵۹:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۳
جناب عراقچی یعنی شما تو برجام آمریکا رو مستأصل کردین ؟؟!! خیلی هم لازم نبود اذیتشون کنید گناه داشتن بیچاره ها !!!!
ناشناس۲۲۱۴۱۷۵۲۰:۵۹:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۳
آقای عراقچی نتیجه ۸ سال کارهایتان را تمام دنیا دیدند پس لطفاً ... !
ناشناس۲۲۱۴۵۶۶۰۷:۲۶:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۴
اگرگذاشته بودنددرعرض چندماه نتیجه دلخواه ملت ایران بدست آمده بود
ناشناس۲۲۱۴۷۲۹۰۹:۴۰:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۴
درختی که 8 سال ثمر نداد در چند ماه هرگز ثمر نمی داد.
ناشناس۲۲۱۴۱۷۶۲۱:۰۰:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۳
با وجود سازمانی مانند محيط زيست که بصورت دائم در حال .. گیری حتی از واحد هایی که هنوز عملیات ساختمانی آنها به اتمام نرسیده است آیا می توان امیدی به گرایش مردم به کارهای تولیدی اشت؟ حداقل در دو استان همجوار تهران این موضوع را دیده ام. سازمان ها و وزارتخانه های دیگر بماند. هرچند که آنها هم شرایطشان بهتر از محیط زیست نیست!!!.
ناشناس۲۲۱۴۱۷۷۲۱:۰۰:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۳
تورم 1000 درصدی که روحانی ایجاد کرده در مدت کمتر از یکسال قابل مهار و کنترل نیست.
معلم۲۲۱۴۱۷۹۲۱:۰۳:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۳
هدف وسیله را توجیه می کند. بعضی برای تخریب خودی ها دست به تطهیر ترامپ هم زدند.فعلا این سیاست جواب داد. رهبر معظم انقلاب فرمودند آتش توپخانه را بسمت دشمن بگیرید نه دوست.
ناشناس۲۲۱۴۱۸۱۲۱:۰۸:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۳
خدایا این کیهان را هدایت فرما ..میتواندغیرممکن باشد!
ناشناس۲۲۱۴۶۴۸۰۸:۴۵:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۴
درود بر حاج حسین شریعتمداری که قلمش طلاست.
ناشناس۲۲۱۴۸۰۳۱۰:۲۹:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۴
باید به حاج حسین شما یادآوری کرد که،" آخرتی هم وجود دارد" و باید جواب تمام نفرت پراکنی ها و را بدهد.
ناشناس۲۲۱۴۱۸۲۲۱:۰۹:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۳
آقای عراقچی ، مردم به نتیجه ی مذاکره توجه دارند و متاسفانه از شواهد چنین بر می آید که تیم مذاکره و بخصوص دولتمردان غربگرای اصلاحات سهوا در جهت منافع دشمنان .. حرکت می کردند .
ناشناس۲۲۱۴۲۰۰۲۱:۲۶:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۳
این راغفر چه اقتصاد دانی هست که نمی داند بزرگترین عامل تورم دلالی خود دولت است؟
ناشناس۲۲۱۴۶۱۵۰۸:۱۶:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۴
راغفر که طرفدار دولت بود
ناشناس۲۲۱۴۲۰۳۲۱:۲۹:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۳
مگه خیانت بالاتر از این هست که متن برجام را گروه بحران بین الملل که اعضای اصلی آن را صهیونیسم تشکیل می‌دهند تهیه می کنند یک سال قبل از توافق و به میز مذاکره می آورند؟
ناشناس۲۲۱۴۲۰۴۲۱:۳۰:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۳
با اعجوبه های که ایران در سیاست دارد 20 سال کشور را بازیچه خارجی ها کردن 20 سال دیگر هم وجود خواهد داشت
مهدی۲۲۱۴۲۰۸۲۱:۳۳:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۳
آقای عراقچی اگر شما نگارش بلد بودید کلاه به این گشادی سرتان نمی رفت یک تراکنش نتوانستید انجام دهید تاریخ قضاوت خواهد کرد
ناشناس۲۲۱۴۲۰۹۲۱:۳۳:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۳
یادش بخیر یک روزی دشمن را از خاک کشور بیرون کردیم الان دشمنان را راه می دهیم که در مسئله داخلی دخالت کنند و ضربه هم می خوریم
ناشناس۲۲۱۴۲۱۶۲۱:۴۶:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۳
اتفاقا ما روايت صحيح را از همان آمريكايي ها ميدانيم. اين تجربه ثابت كرده آقاي عراقچي.
ناشناس۲۲۱۴۲۶۸۲۲:۳۹:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۳
فعلا دور دوره کیهانه .داره می تازونه . ولی همیشه اینجوری نمیمونه .یه روزی آقای شریعتمداری باید برای خیلی چیزا جواب .. بده.
ناشناس۲۲۱۴۶۲۰۰۸:۲۳:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۴
همیشه درست گفته
ناشناس۲۲۱۴۶۶۱۰۸:۵۰:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۴
روحانی و ظریف و عراقچی باید پاسخگو باشند چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
امیر حسین سلطان/تهران۲۲۱۴۳۱۳۲۳:۲۷:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۳
درود بر جناب آقای دکتر عباس عراقچی و سپاس از پاسخگویی صریح شان به ادعاهای روزنامه کیهان که گویا هیچوقت طرح اینگونه ادعاها در این روزنامه کثیرالانتشار و البته متعلق به بیت المال تمامی هم ندارد! والله اعلم.
ناشناس۲۲۱۴۵۹۸۰۷:۵۸:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۴
آقای امیرحسین سلطان دبیر بازنشسته ریاضی ، در کارنامه ۸ ساله عملکردهای دوستانت حتی حتی یک نمره بالاتر از صفر هم دیده نمی شود پس بیشتر از این خودت را به خواب نزن !
امیر حسین سلطان/ تهران۲۲۱۴۷۴۶۰۹:۵۲:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۴
دوست گرامی لطفا فکری به حال کارنامه تقریبا تمام یخ بسته دوستان خودتان و یا دیگران!!!(در پاسخ به تعبیر جنابعالی) باشید که کار را متاسفانه به جایی رساندند که حالا باید به همان نمرات صفر(به تعبیر شما) باصطلاح دوستان ما هم دلبسته شویم. سیر تاریخی 20 ساله اخیر قابل تحریف نیست چه امثال بنده خودشان را به خواب زده باشند و چه نزده باشند! موفق باشید.
ناشناس۲۲۱۵۱۲۶۱۴:۰۷:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۴
آقای امیر حسین سلطان دبیر بازنشسته ریاضی ، کارنامه های یخ زده ( به تعبیر جنابعالی ) هزاران هزار بار شرف دارد به کارنامه های سیاه افرادی چون حسین فریدون ، پوری حسینی ، و و و و و ....... که عرق شرم بر پیشانی هر ایرانی نشانده است
ناشناس۲۲۱۴۶۶۳۰۸:۵۰:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۴
درود بر روزنامه کیهان و سردار قلم .
ناشناس۲۲۱۴۳۲۶۲۳:۴۳:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۳
«تورم در ایران با نرخی بالاتر از40 درصد همچنان بالاترین نرخ پس از عراق، پاکستان و ترکیه است." تورم عراق و پاکستان حدود 10 درصد است و ترکیه حدود 15 درصد.
ناشناس۲۲۱۴۶۵۹۰۸:۴۸:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۴
با روحانی روند ونزوئلا شدن ایران تسهیل شد.
ناشناس۲۲۱۴۳۲۷۲۳:۴۴:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۳
جناب راغفر تنها راه نجات کشور و انقلاب و اصلاح اساسی اقتصاد ملی کردن تمامی ثروت های بالاتر از یک زندگی خوب و مطلوب است این استرس جز این نیست راه اصلاح اقتصاد کشور هر نسخه درمانی به غیر از ابن نسخه اقتصاد کشور را میسوزاند
ناشناس۲۲۱۴۳۳۵۲۳:۵۱:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۳
جناب عراقچی خداوند بهترین قاضی است ما مردم ایران قدرشناس هر کسی هستیم که به ایران و ایرانی خدمت کند. زندگی در این دوران عرصه را برایمان تنگ وتنگترکرده ولی می‌دانیم کیهان و آقای شریعتمداری راه ثواب را نمیروند
ناشناس۲۲۱۴۶۷۰۰۸:۵۵:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۴
هنر روحانی و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر فقر و گرسنگی کردند.
ناشناس۲۲۱۴۳۴۱۲۳:۵۹:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۳
احسنت آقای عراقچی با این جواب دندان شکن
ناشناس۲۲۱۴۳۶۴۰۰:۲۳:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۴
چه استدلال مضحکی اگر گریه کرد یا نکرد این ما بودیم که برای مذاکره التماس کردیم این ما بودیم که کشورمان در حال نابود شدن بود و هست
ناشناس۲۲۱۴۳۸۳۰۰:۴۳:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۴
واقعا چرا انقدر توهین میکنید جالبه وقتی دولت قبل در حال مذاکره بود چه ها که نکردن حال خودشون دم از مذاکره میزنن
ناشناس۲۲۱۴۶۵۶۰۸:۴۸:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۴
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۲۲۱۴۷۸۵۱۰:۲۲:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۴
چون می دانستیم دنبال چی هستید و چی قرار است امضا کنید
ali13۲۲۱۴۳۸۹۰۰:۴۹:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۴
آقای عراقچی در دوره ای که سرنوشت یک ملت را به قول شفاهی امثال جان کری پیوند زدید و قول ایشان را سند گرفتید و با آن معامله انجام دادید جای تعجب نیست خاطرات تیم مذاکره کننده هم مورد قبول واقع شود یا نا اهل هستید یا نابلد بودید
ناشناس۲۲۱۴۴۵۱۰۲:۴۴:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۴
آقای عراقچی اصل ماجرا رو باید این بنویسند که دولتی در ایران در طول هشت سال توانست اشک ۸۰میلیون جمعیت رو درآورد
مهدی۲۲۱۴۵۰۹۰۵:۴۴:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۴
خب این قبول کردن و آن گریه کردن ،نتیجه اش برای یران چه بود؟
ناشناس۲۲۱۴۵۳۰۰۶:۴۹:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۴
اقا مذاکره نمی خواهد آنها به تعهداتشان عمل کنند و ماهم بعد از راستی آزمایی تعهدات برجامی را ادامه می دهیم خود این لفظ مذاکرات نشان می دهد که غرب و امریکا به برجام برنخواهند گشت وگرنه چه به مذاکره
سیدرضا۲۲۱۴۵۴۵۰۷:۰۲:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۴
درود‌برآقای‌عراقچی
علی۲۲۱۴۵۶۵۰۷:۲۲:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۴
آقایی عراقچی شما همه چیز را نابود کردین دیگه توجیه نکن . آیا صدایی بلند موجب پیشرفت کار میشه.خدا به فریادتون برسه چطور میخواین جواب خیانتهاتون را بدین.
ناشناس۲۲۱۴۵۸۱۰۷:۴۱:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۴
“حتی رقابت با جناح مقابل هم به همین خاطر کنار گذاشته شده است” رقابت چی؟ اصلا چیزی هم از جناح مقابل گذاشتید؟
ناشناس۲۲۱۴۶۰۷۰۸:۱۰:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۴
زمانی که دلار 10000 تومان بود راغفر نوید دلار 40000 تومانی می داد پس هنوز تورم نداریم و نیاز به نسخه هم نیست
ناشناس۲۲۱۴۶۱۹۰۸:۲۳:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۴
توجیهات آقای عراقچی بیشتر به جوک شبیه است آن هم بعد از این همه مدت و خسارت بزرگی که به خاطر برجام به کشور وارد شد.
ناشناس۲۲۱۴۶۲۵۰۸:۲۹:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۴
عراقچی و ظریف مذاکره برای مذاکره نکردند و نتیجه هم گرفتند گواه آن آمارهای اقتصادی دولت اول روحانی است مشکل ظهور ترامپ بود اما کبک سرش را زیر برف میکند که نبیند. امیدواریم تیم رئیسی مذاکره برای رفع تحریم کند و پیش از اتمام هشت سال بتواند تحریم را رفع کند طوری که اگر ترامپ هم برگشت تحریم برنگردد. ملت ایران نتایج را خواهد دید و بد و بدتر را تشخیص خواهد داد.
رضاعلی۲۲۱۴۶۳۲۰۸:۳۲:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۴
دولت ایران به برجام برنمیگردد چون برجام را کار دولت قبل می داند
ناشناس۲۲۱۴۷۳۵۰۹:۴۳:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۴
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض.
ناشناس۲۲۱۴۶۵۱۰۸:۴۶:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۴
تاوقتی اقتصاد دست بچه های رفسنجانی کشور درست نمی شه
الف ر۲۲۱۴۶۵۳۰۸:۴۷:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۴
اقای عراقچی هر چند به شما و کلا به سیاست خارجی نقد بسیار وارد است بگذار نتائج سیاستها خارجی اینهارا هم میبینیم
علیجانی۲۲۱۴۶۷۲۰۸:۵۷:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۴
اقای دکتر عراقچی یکی از افراد دلسوز به حال کشور است ، سرمایه های خودمان تخریب نکنیم ، البته کیهان و شخص آقای شریعتمداری مهارت عجیبی در این موضوع دارند
حسین۲۲۱۴۷۰۳۰۹:۲۴:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۴
اینو خوب اومدی عراقچی جان ایالات متحده آمریکا که این نشان از ذلت شماست
ناشناس۲۲۱۴۸۸۸۱۱:۳۱:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۴
من از دولت اقاي رييسي خواهش ميكنم اين موضوع نابودي اسراييل را به هيچ وجه فراموش نكنند. بدون نابودي اسراييل ملت ما يك روز ارامش نخواهد داشت.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین