تولید ٣ و نیم میلیون دز واکسن کرونای رازی / نتایج مقایسه واکسن‌های «سینوفارم» و «کووپارس» اعلام شد

گروه سلامت الف،   4000703023 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرپرست مدیریت پشتیبانی تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی از تولید ٣ و نیم میلیون دز واکسن رازی تا هفته آینده خبر داد و نتایج مقایسه واکسن سینوفارم با کووپارس را اعلام کرد.  

تولید ٣ و نیم میلیون دز واکسن کرونای رازی / نتایج مقایسه واکسن‌های «سینوفارم» و «کووپارس» اعلام شد

عباس اشتری سرپرست مدیریت پشتیبانی تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی، در گفت‌وگو با فارس، درباره فاز سوم مطالعات بالینی موسسه رازی گفت: وزارت بهداشت مجوز توزیع اضطراری این محصول را صادر کرده است؛ اما مشروط.

سرپرست مدیریت پشتیبانی تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی شرط این وزارتخانه را ارائه مطالعه بینابینی به سازمان غذا و دارو در فاز سوم مطالعات بالینی عنوان کرد و گفت: در این صورت است که واکسن کووپارس می‌تواند توزیع عمومی شود.

اشتری توزیع این واکسن مهم و تأثیرگذار را در گروی همکاری وزارت بهداشت با این موسسه دانست و بیان داشت: مجموعه ما به عنوان تولید کننده از لحاظ ساختاری نمی‌تواند مستقیما با مراکز انجام واکسیناسیون در ارتباط باشد.

 وی ادامه داد: در نهایت برای دسترسی عموم مردم به این واکسن باید خریداری این محصول که از سوی وزارت بهداشت و دولت محترم وجود داشته باشد؛ وزارتخانه آن را از ما تحویل بگیرد و بین مراکز واکسیناسیون توزیع کند.

سرپرست مدیریت پشتیبانی تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی گفت: به عبارتی فاز سوم مطالعات بالینی تولید واکسن کووپارس به مراحل میانی خود رسیده و ما منتظریم نتایج‌ِمان توسط وزارت بهداشت تایید شود.

اشتری اظهار داشت: از دولت محترم برای خرید واکسن از این موسسه که تولید انبوه خود را آغاز کرده است کمک رسان باشد و در جهت حمایت از تولید و رفع موانع مالی  همچنین اقدامات لازم را انجام دهد، اگر این سیل وارداتی که به راه افتاده اجازه ای برای توجه به  تولید داخلی را بدهد.

وی افزود: تا به امروز یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن در موسسه رازی به صورت انبوه تولید شده، از طرف وزارت بهداشت شماره ثبت دریافت کرده، در سامانه تیتک این وزارتخانه به ثبت رسیده و به لحاظ تست های کنترل کیفی قابلیت عرضه پیدا کرده است.

سرپرست مدیریت پشتیبانی تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی در ادامه عرضه محصول تولیدی را منوط به ارائه مجوز از جانب وزارت بهداشت دانست.

اشتری اظهار داشت: متاسفانه اکنون سیل خرید واکسن وارداتی فرصتی نمی‌دهد تا سیاست‌گذاران اصلاً بخواهند به واکسن داخلی توجه داشته باشند؛ لذا در همین راستا منتظر اقدام مثبت دولت در حمایت از تولید کنندگان داخلی هستیم. 

وی علاوه بر تولیدات کنونی خبر تولید ٣ و نیم میلیون دز دیگر تا هفته آینده را داد و افزود: با این تعداد به آمار ۵ میلیون دز می‌رسیم و از آنجایی که موسسه رازی به خاطر قدمت و اسم بلند بالایی که با خود یدک می‌کشد، خواهان بسیاری دارد؛ لذا امیدواریم وزارت بهداشت با نظر مثبت به این واکسن داخلی که از نوع پروتئین خالص و بسیار بی عارضه می باشد و واکسنی در طراز محصولات با کیفیت جهانی است، در جهت رفع موانع تولید اقدام اساسی نماید.

سرپرست مدیریت پشتیبانی تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی ادامه داد: دولت محترم که به درستی شعار حمایت از تولید داخلی را سرلوحه کار خود قرارداده اکنون می تواند با خرید محصول موسسه رازی این امر را عملا اثبات نماید و موانع مالی موجود را از سر راه موسسه رازی بردارد تا این مجموعه پرتوان بتواند به تعهد بیست میلیون دوز خود به سرعت عمل کند. وی افزود حمایت از تولید باید در عمل باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نتایج کارآزمایی بالینی و همچنین آمار مبتلایان و فوتی های پس از تزریق این واکسن در این فازهای مطالعاتی گفت: به لطف خدا هیچ گونه موارد شدید عوارض یا بیماری در نتایج کار آزمایی موسسه رازی دیده نشده و طبق دستور العمل سازمان محترم غذا و دارو در فاز سوم برای جمعیت بزرگسال عملکرد این واکسن ایرانی با سینوفارم چینی وارداتی مقایسه شد.

 سرپرست مدیریت پشتیبانی تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی ادامه داد: در این مرحله داوطلب بدون اینکه بداند واکسن سینوفارم دریافت می‌کند یا واکسن کووپارس رازی، به ۵۰ درصد آنان کووپارس رازی و ۵٠ درصد سینوفارم تزریق شد. سپس تحت نظر قرار گرفتند و تمام علائم شان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اشتری افزود: در پی فازهای اول و دوم نتایج بسیار قابل قبولی از ایمنی و اثربخشی واکسن مشخص شده و مقالات آن در حال ارسال به معتبرترین ژورنال‌های پزشکی دنیا است که منتظرند نتایج این واکسن طراز جهانی را منتشر کنند.

سرپرست مدیریت پشتیبانی تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی واکسن این موسسه را از معدود و معتبرترین محصولاتی دانست که از سوی ایران در سیستم سازمان بهداشت جهانی ثبت شده است و اعلام کرد که امیدوار هستیم به زودی نتایج علمی آن به صورت عمومی منتشر شود؛ زیرا این مهم یکی از دستاوردهای علمی شگرف کشور خواهد بود.

دیدگاه کاربران

گنجی۲۲۱۳۶۴۶۱۲:۱۷:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۳
باید نتایج کارآزمایی با شفافیت و کامل منتشر شود تا متخصصان تایید کنند وگرنه مردم را از تولید داخل زده می کنید این کار در مورد واکسن برکت نیز باید انجام شود که بعد از سه ماه درخواست رهبری هنوز نتایج شان را منتشر نکرده اند
ناشناس۲۲۱۳۶۶۹۱۲:۳۸:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۳
تکنولوژی استفاده شده در اسپایکوژن و رازی مشابه اند و نسبت به واکسن‌های دیگر عوارض کمتری دارند
ناشناس۲۲۱۳۶۷۰۱۲:۳۹:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۳
اگر اسپایکوژن و رازی با هم تولید شوند درصد زیادی از نیاز کشور رفع خواهد شد
ناشناس۲۲۱۳۶۸۸۱۲:۵۵:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۳
انشالله در آینده که کرونا از کل جهان محو شد واکسن کو پارس هم به تولید انبوه می رسد
ناشناس۲۲۱۳۸۷۵۱۵:۲۳:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۳
جان مردم بازیچه دست .. شده
ناشناس۲۲۱۳۶۹۲۱۲:۵۷:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۳
من و خانواده ام میخواهیم فایزر یا جانسون وارداتی رو بزنیم و هزینه اش هرچقدر باشه تقبل میکنم.نباید این واکسن ها انحصاری باشن و باید برای کسانی که باپرداخت هزینه قصد واکسن زدن دارن هم سهمیه ای درنظربگیرن
ناشناس۲۲۱۳۸۱۲۱۴:۳۱:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۳
حمایت از تولید داخل به بهای جان مردم ؟ وقتی امکان تولید گسترده وجو ندارد ، مردم باید منتظر تولید شما بمانند؟ اگر این محصول مطابق معیار بین المللی باشد، که حتی می تواند ارزآوری هم داشته باشد اما نه اکنون که مردم نیاز به واکسن دارند. یعنی ادامه همان را اشتباه عدم ورود واکسن و پی آمد این کار نیز به بهای جان مردم انجامید .
ناشناس۲۲۱۳۸۵۴۱۵:۰۴:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۳
مقالات در حال ارسال، نتایج در حال بررسی، ... این از نظر علمی یعنی هیچ. چند ماه طول بکشه تا مقاله دریافت شده داوری، منتشر و نقد بشه. یا مدارکتان در سازمانهای جهانی ثبت بررسی و تایید شود. تا آن موقع کرونای z هم آمده و رفته. حالا چرا با سینوفارم مقایسه کرده اید؟ مگر قراره چین تایید کنه؟
ناشناس۲۲۱۳۸۷۴۱۵:۲۳:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۳
مگه ملت مسخره شما هستن چند نفر باید بمیرند تا تولید شما ملی بشه ؟؟
ناشناس۲۲۱۳۸۸۲۱۵:۳۱:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۳
اگر اینچنین باشد که .. هست، باید گفت حمایتی که باید از کووپارس می شد از برکت شد. و یکبار دگر ثابت شد که نتیجه در پی دانش و اصالت بدست می آید نه شعار و اصراف. آنچه متخصص قادر به انجامش است متعهد تنها در خصوصش تقیه وار سخن می گوید.
ناشناس۲۲۱۳۹۴۲۱۶:۲۵:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۳
خیلی کم خیلی دیر
ناشناس۲۲۱۳۹۷۶۱۷:۰۳:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۳
خب؟ نتیجه ی مقایسه ؟
فرهاد۲۲۱۴۰۳۲۱۷:۵۹:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۳
دولت قبلی به اندازه کافی جان آدم ها را صرف حمایت از .. تولید واکسن داخلی کرده است. شما به خاطر منافع خودتان تمایل دارید دولت صبر کند تا شما تولید کنید؟؟؟ ..
ناشناس۲۲۱۴۱۰۶۱۹:۵۱:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۳
داداش بیخیال شو
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین