اصلاح ساختار بودجه یک کار ضروری است نه انتخابی

گروه اقتصادی الف،   4000701096
اصلاح ساختار بودجه یک کار ضروری است نه انتخابی

ییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه شرایط نامطلوب فعلی، نیاز به تغییرات اساسی دارد، گفت: نیرو های سازمان برنامه و بودجه با بازنگری در راهبردهای توسعه حرکت قوی و تاثیرگذار برای بهبود شرایط کشور داشته باشند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان برنامه و بودجه، هشتمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها برگزار شد در این جلسه اعضای شرکت کننده نقطه نظرات کارشناسی خود را درباره منابع ها، موانع ها و نقش استان ها برای تحقق رشد اقتصادی در نظر گرفته شده برای  سال ۱۴۰۱ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سید مسعود میرکاظمی با تبریک هفته دفاع مقدس تصریح کرد: ۸ سال دفاع مقدس پر از حادثه، خلاقیت و نوآوری است و در آن زمان شرایط بسیار سخت بود و وضعیت تولید اصلا مناسب نبود و تامین نیازهای کشور مقدور نبود اما علی رغم همه سختی ها بدلیل اعتقادات، احساس مسئولیت و وظفیه شناسی افراد توانستیم بر مشکلات فائق بیاییم و یک تنه در برابر جهان کفر ایستادیم و وزارت دفاع و ارتش و سپاه پاسداران با تلاش و قبول مشکلات و روحیه خستگی ناپذیر با کمترین امکانات کارها را جلو بردند و در هوافضا سر آمد شدیم. بنابراین در این شرایط که توفیق خدمتگزاری نصیب ما شده باید با تلاش و وظیفه شناسی گام های بلند و تاثیرگذار را در جهت بهبود شرایط برای کشور و مردم برداریم.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به ماموریت سازمان برنامه و بودجه، خاطر نشان کرد: مامورریت ما اثربخش کردن بودجه است همانطور که در اقتصاد مقاومتی هم بر این مهم تاکید شده است ولی با نگاه به سال های گذشته علی رغم اینکه مصارف و منابع در اختیار داشتند رشد اقتصادی ناچیزی کشور داشته و اهداف کلان محقق نشده است.

میر کاظمی با بیان اینکه اشتغال جوانان یکی از دغدغه های اصلی ما است؛ اضافه کرد: جوانان تحصیل کرده  ما بیکار هستند واز نیروی فعال جامعه استفاده نمی شود همچنین در روستاها با وجود اینکه امکاناتی فراهم شده است ولی بدلیل اینکه نگاه توسعه ای وجود نداشته است و متمرکز شدن امکانات در شهرهای کلان نیروی جوان روستا از نداشتن شغل رنج می برند.

وی تصریح کرد: مخازن هیدروکربوری کشورمان در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و سال های طولانی می توانیم از ذخایر و معادن خود استفاده کنیم و همچنین با تحول و تغییر نگرش در بخش کشاورزی و صنعت سطح درآمد خانوار می تواند افزایش پیدا کند لذا برای تغییر بنیادی این مشکلات از هیچ تلاش و کوششی نباید کوتاهی کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بودجه یک کار ضروری است نه انتخابی، گفت: ۸ سال دفاع مقدس مسئولین، مردم و بسیج در برابر جهان کفر ایستادند لذا شرایط الان سخت تر از آن زمان نیست دولت اگر پای کار بیاید بر مشکلات می توان غلبه کرد. همانطور که در بحث واکسن مشکلات کم کم در حال حل شدن است. روی شاخص های کلان تمرکز نشده و رشد اقتصادی جز برنامه نبوده است امیدواریم با برنامه ریزی و تمرکز نتیجه گیری قابل قبول حاصل شود.

میرکاظمی با اشاره  به اینکه شرایط فعلی نیاز به تغییرات  اساسی دارد تصریح کرد: از نیرو های سازمان برنامه و بودجه می خواهم تلاش کنند و با بازنگری در راهبردهای توسعه حرکت قوی و تاثیرگذار برای بهبود شرایط کشور داشته باشند چرا که با شرایط فعلی مشکلات رفاهی مردم قابل حل نیست.

رییس سازمان برنامه و بودجه با انتقاد از اینکه با خلق پول کشور اداره شده است خاطر نشان کرد: راحترین کار که انتشار اوراق قرضه و خلق پول است کشور اداره شده است که این روش غیر علمی مشعیت مردم را نشانه گرفته است برای برون رفت از این وضعیت باید همه تدابیر لازم اندیشیده شود تا به این روش خاتمه داده شود و همه تلاش دولت براین مهم استوار است که سال آینده کمترین خلق پول را داشته باشد.

معاون رییس جمهور گفت: سازمان برنامه و بودجه ساز و کار منطقی و علمی برای رفع مشکلات و معضلات کشور پیدا کند و یکی دیگر از ماموریت سازمان، مدیریت منابع مالی است لذا با اصلاح سیاست ها و گره زدن منابع مالی با اهداف موفقیت و شکوفایی اقتصادی برای کشور حاصل می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: روش کار و سیاست ها تغییر می کند و از هیچ تلاشی برای به حرکت در آمدن چرخه اقتصادی کوتاهی نخواهیم کرد. دکتر میرکاظمی در پایان خاطر نشان کرد: همه دستگاه ها سازمان ها و استانداران در مقابل  منابع ماموریت و ظایف دارند از پتانسیل ها برای رشد اقتصادی و بالارفتن بهره وری ها نهایت استفاده را داشته باشند تا شرایط مطلوبی که مدنظر است تحقق پیدا کند.

در این نشست که رؤسای سازمان مدیریت استان ها حضور داشتند، موانع و راهکارهای مور نیاز برای تغییر ریل اقتصادی در استان ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین