بازسازی زمین چمن ناشنوایان پس از ۴۵ سال

گروه ورزشی الف،   4000701036
بازسازی زمین چمن ناشنوایان پس از ۴۵ سال

پروسه بازسازی مجموعه ورزشی ناشنوایان بویژه زمین چمن مصنوعی این مجموعه از سال گذشته محل طرح اما و اگرهای زیادی بوده و بعد از چند بار به تعویق افتادن به نظر می رسد کار اجرای این پروژه هفته آینده نهایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هرچند فرایند بازسازی و بهسازی مجموعه ورزشی ناشنوایان به طور رسمی از ۲ سال گذشته آغاز شده، اما با توجه به اذعان متولیان امر مبنی بر عدم بازسازی کامل مجموعه فوق در ۵۰ سال گذشته، به نظر می رسد در صورت عدم برنامه ریزی و تخصیص اعتبار مناسب، آسیب بیشتری به بنای این مجموعه ورزشی، وارد خواهد شد.

 شواهد امر نشانگر آن است که بخش هایی از ورزشگاه ناشنوایان همچون سالن آمفی تئاتر، زمین چمن مصنوعی، خوابگاه و ... نیاز به بازسازی و بهسازی دارد ؛ فرایندی که طی ۲ سال گذشته می توانست با ارائه یک برنامه اجرایی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان‌نهاد تخصیص اعتبار، وزارت ورزش به عنوان نهاد تخصیص گیرنده و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به عنوان متولی بهسازی اماکن ورزشی در دستور کار قرار گرفته و در یک پروسه قانونی و اداری نسبت به بازسازی مجموعه اقدام شود. 

رییس فدراسیون ناشنوایان درباره وضعیت بازسازی مجموعه ورزشی ناشنوایان گفت: با وجود این که قرار بود بازسازی و بهسازی این مجموعه ورزشی جزو ردیف بودجه قرار بگیرد و بازسازی آن تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد، اما متاسفانه تا امروز هیچ عملیاتی صورت نگرفته است.

مهران تیشه گران افزود: با توجه به قدمت ۵۰ ساله مجموعه ورزشی ناشنوایان و امکان ریزش آن، سال ۹۸ طی نشستی که رییس فدراسیون ناشنوایان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشت، مقرر شده بود برای بازسازی و بهسازی این مجموعه و جلوگیری از تخریب و ریزش آن، بازسازی این مجموعه جزو ردیف بودجه قرار بگیرد و هر ساله این سازمان بودجه‌ای به مبلغ سه میلیارد تومان جدا از بودجه‌ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان به این فدراسیون به عنوان اعتبار سالانه تعلق می‌گیرد، به حساب شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واریز شود تا شرکت نسبت به بازسازی‌ و بهسازی مجموعه ورزشی ناشنوایان اقدامات لازم را انجام دهد.

تیشه گران ادامه داد: بعد از تصویب این ردیف بودجه در سازمان مدیریت، قرار بر این بود ابتدا بازسازی استخر مجموعه ورزشی ناشنوایان و همچنین تعمیرات و بازسازی زمین چمن مصنوعی این ورزشگاه در دستور کار قرار بگیرد و بعد از بازسازی زمین چمن مصنوعی، کار تعمیرات سالن آمفی تئاتر، خوابگاه، ساختمان اداری و سالن غذاخوری این مجموعه نیز انجام شود، قطعا اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به تعهدات خود عمل می‌کرد و هر ساله مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار به حساب شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی واریز می‌کرد، بازسازی کل مجموعه ورزشی تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسید. 

به گفته تیشه‌گران قرار بوده در سال ۹۸ بودجه مناسبی برای بازسازی و  بهسازی مجموعه ناشنوایان اختصاص یابد. در این برنامه، بازسازی استخر مجموعه ورزشی ناشنوایان و تعمیرات و بازسازی زمین چمن مصنوعی به عنوان اولویت های مجموعه مطرح بوده و همچنین تعمیرات سالن آمفی تئاتر، خوابگاه، ساختمان اداری و سالن غذاخوری این مجموعه نیز در دستور کار  بهسازی قرار داشته که در این میان تنها بازسازی استخر مجموعه عملیاتی شده است.

حتی در سال ۹۸ مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در جریان بازدید از این مجموعه به همراه وزیر ورزش، قول داده بود تا بخش هایی از این مجموعه را بازسازی نماید. هدف گذاری حسن کریمی در آن زمان بازسازی زمین چمن مصنوعی بود که به اعتقاد وی از شرایط نامناسبی برای تمرین فوتبالیست های ناشنوا برخوردار بوده و در عمل به حالت آسفالت تبدیل شده بود.
کریمی در همان سال و در جمع خبرنگاران تاکید کرده بود که اعتبار کافی برای بازسازی مجموعه ورزشی ناشنوایان نداریم، اما بازسازی زمین چمن مصنوعی این مجموعه در دستور کار شرکت توسعه قرار داشته و در اولین فرصت بازسازی را شروع خواهیم کرد.

وعده های تکراری شرکت توسعه و آغاز بازسازی زمین چمن ناشنوایان در مهرماه؟

بازسازی زمین چمن مصنوعی ناشنوایان هرچند امسال نیز در دستور کار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرار گرفته و به گفته معاون فنی و عمرانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به عنوان مدیر مرتبط با پروژه مجموعه ناشنوایان، کار جمع آوری چمن و احداث چمن مصنوعی جدید هفته اول مهرماه عملیاتی خواهد شد، اما هنوز هم‌ چشم انداز روشنی از زمان و نحوه اجرای این پروژه وجود ندارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین