اتحاد آنگلوساکسونها علیه دنیا !

محمد سعادتمند، گروه سیاسی الف،   4000631138 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
اتحاد آنگلوساکسونها علیه دنیا !

این روزها اتفاقات سیاسی  و نظامی مختلف با سرعتی عجیب در حال ایجاد تغییراتی بعضا بنیادین در روندهای جهانی است که حداقل پس ازجنگ جهانی دوم  و بویژه پس از جنگ سرد بر دنیا حاکم بوده است.

به طور قطع مهمترین این اتفاقات همانا خروج  شتابزده آمریکا از افغانستان بود که حتی نزدیکترین متحدان آمریکا را هم شگفت زده و سر در گم کرد.

 اما این پایان ماجراهای شگفتانه آمریکا برای متحدان قدیمی و نزدیکش نبود و خبر پیمان امنیتی نظامی سه جانبه موسوم به " اوکوس " بین آمریکا ، انگلستان و استرالیا به بهانه مقابله با توانمندی های چین در منطقه اقیانوس هند و آرام  وهمچنین مسلح کردن استرالیا به زیردریای های اتمی  همچون صاعقه ای بر سر متحدان اروپایی بویژه فرانسه فرود آمد.

البته عصبانیت اصلی فرانسه به جهت از دست دادن بزرگ ترین معامله نظامی تاریخ خود با استرالیا به مبلغ 30 میلیلرد دلار بود که به طرفه العینی با دخالت آمریکا و انگلستان ملغی شده و به جای آن با دو کشور مزبور قرارداد جدیدی منعقد گردید.

 برای اولین بار فرانسه سفرای خود را از ایالات متحده و استرالیا فراخوانده و به اشکال مختلف ناراحتی عمیق خود را از خنجری که از پشت خورده ابراز می کند. 

اما اگر عمیق تر به ماجرا نگاه کنیم آشکار می شود که به طور قطع نگرانی عمده کشورهای اروپایی از بی ثباتی رفتاری ایالات متحده ناشی می شود که  با سلسله اتفاقاتی که  طی روزهای گذشته شاهد آن بودیم این نگرانی ها بیشترهم خواهد شد . این تغییر رفتار آمریکا البته از زمان زمامداری  ترامپ در کاخ سفید وارد فاز جدیدی شده و سیاست های این روزهای ایالات متحده در واقع ادامه همان روند می باشد.

احتمالا نگرانی دیگر کشورهای اروپایی به ترکیب کشورهای تشکیل دهنده این پیمان جدید التاسیس مربوط می شود . ترکیبی تنها از سه کشور انگلو ساکسون انگلیسی زبان  که فقط جای کانادا در آن خالی است .

از زمان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا که درآن مقطع  با تشویق و خشنودی ترامپ همراه شد به نظر می رسد که نقطه اتصال دنیای انگلوساکسون ها با اتحادیه اروپایی دچار گسست شده و امضای پیمان جدید این شکاف را عمیق تر خواهد کرد . البته این به معنای گسست کامل و مثلا جدایی و یا فاصله عمیق و همیشگی بین آنها نمی باشد  اما یقینا اوضاع به خوبی قبل هم نخواهد بود و زمزمه هایی اروپایی مبنی بر اینکه این اتحادیه باید خود راسا و مستقل از آمریکا در زمینه امنیت جمعی اعضا دست به کار شود موید این تحلیل می باشد.

به  احتمال زیاد در روزها و ماههای آینده با روشن تر شدن ابعاد مختلف  پیمان نظامی امنیتی " اوکوس " شاهد موضع گیری های بیشتری چه از جانب متحدان آمریکا و چه دشمنان و رقبای این کشور در مقابل آن خواهیم بود  ، پیمانی که می تواند یک مسابقه تسلیحاتی آن هم از نوع هسته ای را درکل جهان کلید بزند .

 مسلما اگر استرالیا به عنوان یک کشور غیرهسته ای به زیردریایی های اتمی مجهز شود هر کشور دیگری هم این حق را خواهد داشت و مثلا  ایران هم می تواند برای مجهز کردن زیردریایی های خود به پیشرانهای هسته ای که با کمترین مصرف سوخت توان پیمایش بسیار بیشتری را دارند گام های مورد نیاز در این زمینه را آغاز نماید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۱۱۲۴۸۰۹:۲۲:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۱
نخیر ما در ایران با افراد ناشی که داریم در مرحله بتن ریزی باقی می مانیم و کشور را بازیچه دشمن خواهیم کرد
ناشناس۲۲۱۱۲۵۶۰۹:۳۲:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۱
لطفاً آدرس اشتباه ندهید. استرالیا غنی سازی اورانیوم انجام نمی دهد. تاسیسات آن را ندارد.
ناشناس۲۲۱۱۵۸۴۱۴:۲۶:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۱
اما زیردریایی هسته ای با قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد! داداش این از غنی سازی هم بدتره که . غنی سازی دو سه مرحله قبل از اینه ..
محمد قاسمی۲۲۱۱۶۹۹۱۶:۱۷:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۱
جالبه وقتی میگفتن دنیا ایران رو تحریم کرده میگفتن مگه غرب تمام دنیاست حالا سه کشور علیه چین متحد شدن میگن اتحاد علیه دنیا استاندارد دوگانه
ناشناس۲۲۱۱۲۶۱۰۹:۳۶:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۱
کشوری مانند استرالیا اعتماد جهانی را پشت سر خود دارد. چرا باید کشورهای جهان به کشورهای دیگری که دائما دنیا را به چالش می کشند، اعتماد کند؟
ناشناس۲۲۱۱۳۵۱۱۱:۲۱:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۱
درکش زیاد سخت نیست چون در تیم آنها هستند و یا مسئله داخلی را مانند شما بین المللی نکردن
ناشناس۲۲۱۱۵۲۲۱۳:۴۵:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۱
شما چرا در تیم آنها نیستید؟ برای کسب منافع ملی باید همه کار کرد.
ناشناس۲۲۱۱۳۶۶۱۱:۲۶:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱
اعتماد سالهاست که در دنیا از بین رفته است، وقتی آمریکا مکالمات روسای اروپا را شنود می‌کند یا از پیمانهای زیادی خارج می‌شود یا عربستان که از کودتا در ترکیه و اردن حمایت می‌کند یا به کشورهای عربی از پشت خنجر می‌زند دیگر اعتماد معنی خاصی ندارد! در دنیایی که در آن منافع شخصی و لحظه‌ای حرف اول و آخر را می‌زند اعتماد جایی ندارد! ضمنا اگر تلاشهای ابومهدی مهندس و سپهبد شهید آقای حاج قاسم سلیمانی نبود الان داعش همسایه مدیترانه‌ای اروپا بود!! فلذا زیردریایی اتمی حق مسلم ماست!
ناشناس۲۲۱۱۳۹۶۱۱:۴۸:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۱
اعتماد جهانی ، تاریخ چند شدی ،؟ در جنگل و اعتماد جهانی . حقیقتا که ...
رضا۲۲۱۱۴۷۲۱۲:۵۵:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۱
عزیزم کره شمالی صرف نظر از نوع حکومتش هر کاری می خواهد می کند منتظر نظر مجامعی که شما می گویی هم ننشسته است.در دنیای امروز روش درست این است.اگر کره از منابع زیر زمینی مثل ما برخوردار بود هم الان مردمش در ناز و نعمت بودند حالا غربی ها هرچه بخواهند پارس کنند
ناشناس۲۲۱۱۴۹۷۱۳:۲۱:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۱
امریکا دائما"دنیا را به چالش می کشد به همین دلیل مردم دنیا به شیطان بزرگ اعتماد ندارند.
ناشناس۲۲۱۱۵۹۷۱۴:۳۲:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱
اعتماد جهان?! جهانی که ۱و۷ دهم میلیارد ساکن چین یعنی ۲۰ درصد جمعیت دنیا مخالف هست! روسیه هم که حتما مخالف هست ما که شما جزو آدمیزاد حساب نمیکنید ولی چقدر ما بدبختیم که یه آمریکا شده جامعه جهانی با ۴تا کشور اروپایی با خود فروخته هایی مثل شما که تو همه کشور ها کم نیستند
ناشناس۲۲۱۱۲۶۳۰۹:۳۸:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۱
چین یعنی دنیا؟؟
رضا۲۲۱۱۴۶۹۱۲:۵۱:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۱
از دنیا هم بیشتر است
ناشناس۲۲۱۱۲۶۷۰۹:۴۴:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۱
آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که چرا کشوری مانند امارات با هزینه ای پایین در عرض 9 سال توانسته نیروگاهی مدرن با قدرت 15.5 هزار مگاوات بسازد؟ اما ما نیروگاهی پر هزینه و قدیمی را با قدرت تنها هزار مگاوات را در مدت 35 سال ساختیم؟
ناشناس۲۲۱۱۳۵۶۱۱:۲۲:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۱
چون روسیه ما را به چشم پول می بیند !
ناشناس۲۲۱۱۳۶۰۱۱:۲۴:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۱
امارات مستعمره آمریکاست واز خودش اراده ای ندارد باید نفت رابه آنها تحویل دهد سلاح تحویل بگیرد و نوکر خوبی برایشان باشد.
ناشناس۲۲۱۱۳۷۱۱۱:۳۲:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۱
بله، خیلی فکر کردیم! دلیلش اینه که امارات پر کاهی بیش نیست و هر وقت بخواهند از صحنه گیتی محو خواهد شد اما به قول یک سناتور آمریکایی ایران که در کمتر از صد سال سه انقلاب انجام داده(مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی) مردمی گستاخ دارد. بنابراین نباید صاحب تکنولوژی و قدرت شود چون امکان کنترل آن وجود ندارد! ضمنا هزینه امارات کم نبوده و برق تولیدی هم این میزان نیست!
ناشناس۲۲۱۱۳۷۴۱۱:۳۴:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۱
چون کشورهای ضعیف جایگاه زیادی در دنیا ندارند ولی کشوری که بزرگ و اثر گذار است در روند جهان اوضاعش فرق دارد البته مستقل بودن هم هست
بوشهر۲۲۱۱۷۸۹۱۸:۰۵:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۱
الان دقیقا کدوم استقلال تو بوشهر بود چون سوختش که کلا مخصوص هست و از روسیه میاد و ما اصلا توانش غنی سازی این مدل رو نداریم قطعاتشم که رییس نیروگاه گفت فرسوده شده و نداریم به زودی نیروگاه تعطیل میشه الان میشه دقیقا بگی استقلال نیروگاه بوشهر کجاشه
ناشناس۲۲۱۱۵۹۳۱۴:۲۹:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱
زمانش قبول دارم اما دروغ گنده! تا این حد. نه هزینه اش کم بوده! ۱و ۲دهم برابر ایران به ازای هر ۱۰۰۰ مگاوات نه اینکه مقدارش اینقدر هست خداییش از آلبانی چند می گیرید
ناشناس۲۲۱۱۶۸۸۱۶:۰۶:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۱
جون ما نه كارشناس و ادم خبره اهل كار را داريم، نه دانشگاه و اساتيد آن توان پرورش كارشناس اهل فن را دارند، و نه پولش را داريم كه خدمات كارشناس اهل فن را بخريم اما امارات پول خريد خدمات كارشناس را دارد. انچه از سال ١٣٧٤ در جريان است، انجام يك عمليات سياسي است و ربطي به تكنولوژي روز دنيا ندارد. در عمليات سياسي هزينه مطرح نيست، بلكه در صورت لزوم بايد انجام داد. ضمنا توان سيستم ايران هزار مگاوات نيست، بلكه ٢٠٠-٣٠٠ مگ است.
ناشناس۲۲۱۱۲۷۱۰۹:۵۰:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱
اگر فکر می کنید که کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا در قالب ناتو در مقابل روسیه و چین دچار تفرقه می شوند، سخت در اشتباه هستید.
ناشناس۲۲۱۱۳۶۷۱۱:۲۷:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۱
فکر نمی‌کنیم، مطمئن هستیم!
ناشناس۲۲۱۱۲۸۴۱۰:۰۶:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۱
اروپاییها تا الان طفیلی امریکا بودن و بدون پرداخت هزینه و صرف نیرو پشت سر امریکا منفعت طلبی می کردند ولی ترامپ این وضع را عوض کرد و حالا اروپا باید فکری به حال خودش بکنه
عمران۲۲۱۱۲۸۶۱۰:۱۰:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۱
۱- نوشتید «خروج شتابزده امریکا از افغانستان»، اولا امریکا از سال ۲۰۱۸ (سه سال پیش) در یک قرارداد و تفاهم علنی با طالبان اعلام کرد از افغانستان خارج خواهد شد و ۳ سالِ تمام خروجش طول کشید بنابراین اصلا «شتابزده» نبود. این عنوانِ شتابزده را بقایایِ نئوکانها در رسانه ها ی امریکایی برای تخریبِ بایدن و تشویقِ تداوم جنگ استفاده میکردند و متاسفانه در رسانه های ایرانی هم بی جهت ترجمه و تکرار شد. ۲- کشورهای جهان تمام مدت قرارداد هایی با هم منعقد میکنند و گاهی قرارداد های پیشین را فسخ میکنند. اینکه استرالیا قرارداد بهتری با انگلستان و امریکا می توانسته داشته باشد تا با اروپا مساله ی عجیبی نیست. مشابه آن در طرف مقابل هم بوده وقتی اروپا با روسیه قرارداد خط گازی منعقد کرد. ۳- رآکتورِ زیردریاییِ هسته ای تکنولوژی عجیب و جدیدی نیست و بسیاری کشورها از جمله حتی برزیل و آرژانتین به صورتی از این تکنولوژی برای زیردریایی استفاده میکنند. این بزرگنماییِ رسانه ای تا حدی به دلیل خسارت مالی از طرف فرانسه و تا حدی برای تبلیغات علیه چین از طرف امریکا راه افتاد.
ناشناس۲۲۱۱۳۶۴۱۱:۲۶:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۱
احسنت به عمران آدم با سواد ومطلع این طوری کامنت میگذاره با دلیل ومنطق.
ناشناس۲۲۱۱۵۰۰۱۳:۲۴:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۱
بایدن مسئولیت شکست مفتضحانه امریکا در افغانستان را پذیرفت.
ناشناس۲۲۱۱۳۷۷۱۱:۳۸:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۱
۱_ چطور آمریکا که ادعای رهبری جهان را دارد بعد از سه سال برنامه ریزی برای خروج, چند نفر از هواپیمای آنها به پایین پرت شدند!؟ ۲_ مگر قرار بوده آمریکا به اروپا گاز بدهد که حالا اروپا قرارداد بهتری با روسیه منعقد کرده!؟ از اول هم همین بوده ۳_ اگر تکنولوژی زیردریایی اتمی چیز عجیبی نیست و همه از آن برخوردارند پس اجازه بفرمایید ما هم چند عدد تولید کنیم!!
ناشناس۲۲۱۱۴۱۲۱۱:۵۹:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۱
شاید از نظر شما شتابزده نبوده . ولی خالی کردن شبانه پایگاه بگرام و جا گذاشتن اون همه تجهیزات برای طالبان ، خروج بسیار نامنظم از کابل و کشته دادن و همچنین کشتن مردم ترسیده کابل و ناقص کردن تجهیزات میلیون دلاری و جا گذاشتن آنها . حتی اگر فرار هم نباشد و با نقشه قبلی تجهیزات جا گذاشته اند ،بسیار مفتضحانه بود.
ناشناس۲۲۱۱۳۸۲۱۱:۴۱:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۱
--،اين « اتحاد انگلوساكسونها بر عليه دنيا چيه ؟ اين انگلوها كيا هستند ... نكند زبانم لال مي خواهن تو دنيا دوباره جنگ و كشتار راه بيندازند ... جنگ جهاني سوم ... خدا اون روز اون ساعت نياره !! ... بفرما .. --- جنگ بر عليه دنيا ؟ ... آنگلا ساكسون ؟ خدا در اين شب جمعه .. والدينت را بيامرزه ، فعلاً كه بنده به دنيا فكر نمي كنم ! ... در حال حاضر همسايه عزيز تمام دنياي من شده اهل و عيال ... زن ، بچه ها .... آينده بچه ها ... حقوق دريافتي ... گروني بي رحم و مروت ...!! ... قسط ... بدهي ... شهريه ... وام .. دخترم رفته دندون پزشكي دكتر با خونسردي تمام گفته خرج ومخارج همين يك دندون ميشه چهار ميليون ... دنياي من اينه آقا به دنياي انگلوساسكسوني فكر نمي كنم ، تو دنياي خودم غوطه ورم ..!! دنيا به نظرم بايد دنياي قشنگي باشه .. !
ناشناس۲۲۱۱۳۹۷۱۱:۴۸:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۱
اولا اونا اگر هم از دست هم ناراحت بشن با گفتگوی رو در رو و بدون جنگ لفظی و کش دادن بیهوده آن اختلاف رو حل می کنن . در خبری خوندم حتی سران ارشد نظامی روسیه و آمریکا که دو دشمن دیرینه هستند اخیرا با هم نشست داشته اند (کاری که برای عده ای در همین مذاکرات برجام یک تابو شکنی بود!!) ومطمئن باشید این کشورها به سطحی از شعور سیاسی رسیده اند‌که بدانند منافع کشورشان گاه ایجاب می کند بعضی جاها کمی کوتاه بیایند !
ناشناس۲۲۱۱۴۰۱۱۱:۵۱:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۱
وقتی اتحادیه اروپا اتحادیه عرب سازمان همکاری شانگهای وامثالهم داریم چرا پیمان اوکوس نداشته باشیم ؟!
ناشناس۲۲۱۱۴۶۲۱۲:۴۴:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۱
اولا ایران قبلا گفته که میخواد اینکارو بکنه ثانیا بیسوادی برخی خبرنگارا دیگه داره جدی میشه زیر دریایی هسته ای یعنی سوخت اتمی داره و نه الزاما سلاح اتمی سلاح اتمی رو میشه روی هواپیمای جنگنده هم نصب کرد یعنی کشورا نخرن ؟ این چه استدلالیه ؟
ناشناس۲۲۱۱۴۷۰۱۲:۵۳:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱
اتحادها یا بر اساس منافع یا بر اساس نزدیکیهای نژادی و یا اعتقادی است اشتراکات هرچه بیشتر باشد اتحاد ها زودتر و محکمتر شکل میگیرد، اما محکمترین و سريعترين اتحاد، اتحاد در برابر دشمن مشترک و یا خطر بزرگ شکل میگیرد
ناشناس۲۲۱۱۵۵۱۱۴:۰۶:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۱
ما نباید مدام بنالیم باید روش های درست را در پیش بگیریم تا اقتصادمون قوی بشه براحتی میشه همین کشورهای غربی را دوشید با زبان نرم و دیپلماسی صحیح
ناشناس۲۲۱۱۶۵۹۱۵:۲۷:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۱
استرالیا تحت فرمانروایی کل بریتانیای کبیر هست و ملکه الیزابت پادشاه استرالیا هم هست و در صورت جنگ هر دو کشور بدون درنگ به کمک هم می روند لطفا در مورد داوطلبان استرالیایی جنگ جهانی دوم مطالعه کنید پس لطفا صغرا کبرا نچینید.نسبت بریتانیا با استرالیا مثل روسیه و روسیه سفید هست
ناشناس۲۲۱۱۷۴۶۱۷:۲۶:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۱
اگر استرالیا نداشته باشد هم ما حق داریم داشته باشیم.
قاسم۲۲۱۱۸۵۲۱۹:۳۸:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۱
هر کشوری باید تمام هم و غمش اول به مردم خودش باشه.امارات کشوریه که درصد جرم وفقیری که داره نزدیک به صفره.اینجوریم نیست که میگین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین