چراغ سبز رئیسی به جهان؛ انتقاد از آمریکا

گروه سیاسی الف،   4000630137 ۱۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور در سخنرانی خود در هفتادوششمین مجمع عمومی سازمان ملل بر علاقه جمهوری اسلامی به تعامل با جهان، به ویژه کشورهای همسایه و مخرب بودن سیاست های آمریکا در منطقه تاکید کرد. 

چراغ سبز رئیسی به جهان؛ انتقاد از آمریکا

به گزارش الف هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل روز 21 سپتامبر (30 شهریور) در ساعت 9 صبح به وقت نیویورک (شامگاه روز سه شنبه به وقت ایران) با سخنرانی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد برگزار شد. در مجمع اخیر سه موضوع کرونا، موضوعات زیست محیطی و اوضاع افغانستان بعد از خروج آمریکا و حاکم شدن طالبان از نگاه جهانیان اهمیت کلیدی داشت. 

گوترش از یکسان بودن ارزش های تغییر ناپذیر بشری در برهه های مختلف زمان صحبت کرد و در سخنرانی خود تاکید کرد مردمی که ما نماینده آنها هستیم ممکن است ایمان خود را نه تنها به دولتها و موسسات از دست بدهند بلکه ارزش‌هایی را که ما در ۷۵ سال در سازمان ملل برای آنها کار کرده‌ایم مانند صلح، حقوق بشر، کرامت برای همه، برابری، عدالت و همبستگی نیز برای آنها رنگ می‌بازد.

او به موضوع لزوم پاسخگویی دولت ها هم پرداخت و تصریح کرد قول و تعهد اگر مردم نتیجه‌ای از آن را در زندگی روزمره خود نبینند، بی ارزش است.

انتقاد رئیسی از سیاستمداران قدیم و جدید آمریکا

نوبت سخنرانی حجت اسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران یازده نفر بعد از گوترش بود. او که بر اساس اعلام ستاد اطلاع رسانی دولت به دلیل شرایط کرونایی به محل برگزاری این نشست سفر نکرده بود در یک سخنرانی ویدیویی به تشریح مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در دوران اخیر پرداخت. 

رئیسی تلاش کرد در این ویدیو به عنوان اولین سخنرانی در یک تریبون جهانی و بعد از استقرارش در دولت سیزدهم یک چهره مصمم و قاطع از خود نشان دهد و به قول معروف با توپ پُر به میدان رفت. او در این سخنرانی بیش از همه به مواضع دولت آمریکا حمله کرد و آن هم نه فقط آمریکای دوران جو بایدن یا دونالد ترامپ؛ رئیسی  سیاست های کلی دولت آمریکا از سال ها قبل تا امروز خطاب قرار داد. 

معرفی تحریم به عنوان یک روش جدید جنگی

اصلی ترین فراز سخنرانی رئیسی خطاب به آمریکا در جایی بود که او راجع به تحریم ها صحبت می کرد. رئیسی گفت: تحریم روش جدید جنگ آمریکا با ملت‌هاست. تحریم علیه ملت ایران نه از زمان برنامه هسته‌ای و نه حتی انقلاب اسلامی شروع شد بلکه از سال ۱۹۵۱ یعنی زمان ملی شدن صنعت نفت آغاز گردید و منجر به کودتای نظامی علیه دولت منتخب ملت ایران شد توسط آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها. تحریم، بخصوص تحریم دارو، در دوران کرونا، جنایت علیه بشریت است.

رییس جمهور برای این بخش از صحبت هایش کوشید از قرآن کریم هم شاهدی بیاورد و به طرح این موضوع پرداخت که از منظر این کتاب آسمانی یکی از ویژگیهای ظالمان نابودی طبیعت و نسل بشر معرفی می‌شود. با طرح این موضوع رئیس دولت سیزدهم درباره موضوعات سلامتی و زیست محیطی یک پیشنهاد رسمی در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد، وی گفت: جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌کند که با معرفی دو مقوله سلامت و محیط زیست به عنوان مسائل انسانی، هرگونه تحریم یا اختلال در زنجیره تأمین آن ممنوع اعلام گردد. 

 آغوش باز ایران نسبت به آوارگان افغان

رئیسی و تیمی که برای تنظیم متن این سخنرانی به او مشاوره داده بودند در همین بخش گزاره ای را گنجاندند که تلویحا نشان دهند ایران نسبت به موضوع پناهندگان و آوارگان به ویژه مردم مظلوم افغانستان آغوش بازی دارد، رئیسی در این بخش گفت: من به نیابت از ملت ایران و میلیون‌ها پناهنده‌ای که میهمان کشورم هستند ضمن محکوم کردن تداوم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بخصوص در اقلام بشردوستانه، خواستار ثبت این جنایت سازمان‌یافته علیه بشریت، به عنوان نماد و واقعیت حقوق بشر آمریکایی هستم.

پاسخ رئیسی برای تلاش ایران برای ساخت واکسن داخلی

در ادامه رئیسی کوشش کرد باز هم از سیاست های تحریمی آمریکا گلایه کند و حتی تلاش ایران برای ساخت واکسن داخلی کرونا را به این موضوع مرتبط دانست.

رئیس جمهور تلاش کرد در عین حال به رخ جهانیان هم بکشاند که ایران از تحریم ها برای خود فرصت ساخته و گفت: ایران در کنار دانش صلح‌آمیز هسته‌ای و ماهواره، قطب پزشکی آسیاست و پزشکان و دانشمندان ایرانی مثل ابوعلی سینا در تاریخ بشریت می‌درخشند. دانش مفید برای بشریت تحریم‌پذیر نیست؛ ما سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران را که رادیودارو برای بیش از یک میلیون بیمار سرطانی در کشور می‌سازد تولید کردیم؛ در زیست‌فناوری و سلولهای بنیادین، علیرغم تحریم، پیشرفت‌های خیرهکننده داشته‌ایم. امروز ما هم علیرغم تحریم‌های ضد حقوق بشری به یکی از تولیدکنندگان واکسن کرونا تبدیل شده‌ایم.

پرتکرارترین کلمات

عدالت و عقلانیت از جمله پر تکرارترین کلمات استفاده شده سخنرانی رئیسی در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل بودند که هر کدام حداقل هفت بار در خلال صحبت ها مطرح شدند. اما مقام بالاتر را می توان به واژه آزادی داد که بیش از 10 بار توسط رئیس دولت سیزدهم به کار رفت.

وی در بخشی از سخنرانی خود گفت: بحران‌های جامعه بشری از جمله خشونت، فقر، بیکاری و فساد اخلاقی و اقتصادی، فروپاشی نظام خانواده، جنگ‌های منطقه‌ای، تروریسم سازمان‌یافته و بحران‌های زیست‌محیطی همگی ناشی از بی‌توجهی به اصول عقلانیت، عدالت و آزادی است

حاکم شدن اراده ملت ها به عنوان یک راه حل

رئیسی کوشید گزاره حاکم شدن و به رسمیت شناخته شدن رای ملت ها برای تعیین سرنوشت شان را به عنوان یک پیشنهاد عقلانی و مسیری برای دستیابی به آزادی معرفی کند. وی با گزاره ای استعاری گفت که آزادی در کوله پشتی هیچ سرباز خارجی وجود ندارد. در خلال همین صحبت ها رئیسی از اخراج شدن آمریکایی هم حرف زد اما طالبان را به عنوان یک راه حل نجات بخش از تریبون مجازی سازمان ملل هم معرفی نکرد. هرچند گزینه وی برای رای ملت ها می تواند شامل انتخاب خود ملت افغانستان برای حاکم شدن این گروه تلقی شود. 

وی حتی خروج آمریکا از افغانستان را هزینه زا برای کشورهای منطقه عنوان کرد و در عوض نقش ایران در منطقه به ویژه در کشورهای عراق و سوریه به کمک سرداران شهید ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی عاملی عنوان کرد که کشورهای اروپایی امروز سایه تروریسم داعش را بالای سر خود احساس نکنند. 

از نگاه رئیسی آمریکا با برجام چه کرد؟

رئیس جمهور در مجمع اخیر سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران را آماده گفت و گو و تعامل با جهانیان معرفی کرد و در ماجرای برجام ایران را کماکان پایبند به تعهدات نشان داد و آمریکا را کشوری دانست که نقض عهد کرده و به همین دلیل ایران نمی تواند به آنها اعتماد کند. رئیسی در این فراز صحبت هایش از فتوایی قدیمی از مقام معظم رهبری شاهد مثال آورد مبنی بر حرمت ساخت سلاح اتمی تا به جهانیان اعلام کند از مدت ها پیش ایران به دنبال چنین موضوعی نبوده است. 

رئیسی در آخرین جمله این سخنرانی گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است که برای ایجاد جهانی بهتر نقش‌آفرینی کند؛ جهانی مملو از عقلانیت، عدالت، آزادی، اخلاق و معنویت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۰۹۰۶۱۲۳:۵۰:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۳۰
امپراتوری پوشالی آمریکا مثل تمام امپراتوری های ظالم تاریخ از درون فرو خواهد پاشید!
ناشناس۲۲۰۹۳۳۹۰۸:۰۱:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
نطق تند و نامناسبی بود
ناشناس۲۲۰۹۳۴۰۰۸:۰۲:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
دنیا پدر ما نیست که ارثمان را از او طلب کنیم.
ناشناس۲۲۰۹۶۲۰۱۰:۳۷:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
ما چطور؟‌پدر دنیا هستیم که ارثشون رو از ما طلب کنند؟
ناشناس۲۲۰۹۷۱۱۱۱:۲۷:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
دنیا پسر ما هم نیست که ارثش را از ما طلب کند!!!
جیم۲۲۰۹۷۵۶۱۱:۴۴:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
کسی از دنیا ارث طلب نمیکنه ما مثل دیگر ملت‌ها به حق و حقوق بین المللی و قانونی خود قانعیم. اگه اربابان غربیتان بگذارند.
ناشناس۲۲۰۹۹۴۱۱۳:۲۵:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
نخیر حتما ما و کشورهای خاورمیانه پدر آمریکا و اروپا هستیم که تمام کسریها و کاستی های کشورهایشان را با غارت نفت و سرمایه ما باید تامین کنند!. با دروغ حقوق بشر و دفاع از منافع آمریکا و چه وچه از اون طرف دنیا بلند شده آمده بیخ گوش ما صدتا پایگاه نظامی دورتا دور ایران و خاورمیانه برپا کرده به دنبال چه هست؟... عجب حرفی میزنید کمی فکر کنید قبل از نطق...
ناشناس۲۲۱۰۳۰۴۱۶:۳۰:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
چطور امریکا طلب میکنه
ناشناس۲۲۱۰۸۱۸۲۲:۳۱:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
دنیا پدر تو نیست که ارثت را از او بگیری دنیا ارباب تو هم نیست که توی سرت بزند در ضمن اگر لیست جنایتهای امریکا در حق ملت ایران را به بن لادن بدهی تا فقط انها را بخواند حوصله ی اقای بن لادن هم از ذکرشان سر میرود چه رسد به انتقام که بگیرد.
ناشناس۲۲۰۹۳۴۲۰۸:۰۲:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
دشمنی با کدخدا حاصلی را در بر ندارد.
ناشناس۲۲۰۹۵۱۵۰۹:۵۳:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۳۱
ببین مذاکره کنیم ولی وقتی آمریکا سر حرف نیس
ناشناس۲۲۰۹۶۴۲۱۰:۴۵:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
به کدخدایت بگو دست از دشمنی بر دارد وگرنه بیشتر قدرتش را می گیریم
خاک بر سر۲۲۱۱۰۹۸۰۵:۱۱:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۱
سرکار فعلا قیمت مرغو پایین بیار
ملکی۲۲۰۹۶۹۵۱۱:۱۹:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
متاسفانه شما هم مثل دولت قبلی فکر میکنید
ناشناس۲۲۱۱۸۲۵۱۸:۵۸:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۱
همین که فکر میکنیم آمریکا کدخداست اشتباهه
ناشناس۲۲۰۹۳۴۶۰۸:۰۵:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
نصیحت کردن رهبران دنیا در سازمان ملل کاری بیهوده است.
غلام سلمانی پور۲۲۱۰۱۳۴۱۴:۴۹:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
بله البته ازدیدگاه سرسپردگان
ناشناس۲۲۰۹۳۵۰۰۸:۰۶:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۳۱
دوگانگی در حرفهای رییس جمهور موج می زند . امروز می گوید ایران تحریم دارویی کرونا بود . یکجا دیگه میگه چرا دارو و واکسن را به تحریم گره زده بودید .دوم اینکه مگه ما نوکر اروپا هستیم که عزیزانمون را به شهادت بدیم تا داعش هم مرز اروپا نشود . به درک که داعش هم مرز اروپا می شد .
امیر حسین سلطان/تهران۲۲۰۹۵۶۵۱۰:۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
هموطن عزیز اتفاقا این نکته سخنرانی ایشان(جناب رئیس جمهور) بسیار حائز اهمیت است و یک تذکر و یادآوری لازم به اروپا بود که یعنی: اروپا با ما به از این باش! ضمن اینکه بدیهی است همسایگی داعش با کشور خودمان هم قابل صرفنظر کردن نبوده، نیست و نخواهد بود. موفق باشید.
ناشناس۲۲۰۹۷۲۲۱۱:۳۲:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۳۱
داعش هم مرز اروپا نمیشد. بین اروپا و سوریه هیچ مرز خشکی وجود ندارد. دریا هست و ترکیه. داعش نه قدرت لازم و نه فناوری موشکی برای حمله به بلوک ناتو را دارد. الان داعش تو افریقا و طالبان تو افغانستان خاک بزرگتری نسبت به سوریه دارند.
ناشناس۲۲۰۹۷۹۱۱۱:۵۹:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
بیخود موج دوگانگی درست نکن!!! اینکه آمریکا دارو رو حتی در شرایط کرونا تحریم کرده رو همه میدونن اما این دلیل نمیشه که یه عده بشینن هیچ کاری نکنن تا تحریمها برداشته بشه، همونطور که واکسن در عین تحریم وارد شد!!! دوما ما بخاطر خودمون با داعش مبارزه کردیم اما اروپا هم از این مبارزه منتفع شد این هم هیچ تناقضی نداره!!!
ناشناس۲۲۰۹۹۸۶۱۳:۴۴:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
تحریم به این معنا که ما از راه عادی که بقیه کشور ها ازش استفاده می‌کنند نمیتونیم، وحق ما رابطه عادی است، نه دور زدن تحریم ها و پرداخت هزینه سنگین تر، که این هم هنر خودش را در عرصه سیاسی می خواهد
ناشناس۲۲۱۰۳۰۸۱۶:۳۲:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
نخبه ما برای کشور خودمدن جنگیدیم وگرنه باید توی کرمان اصفهان باهاشون میجنگیدیم
ناشناس۲۲۱۰۹۳۸۰۰:۱۹:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۱
سوال اینجاس. مگه ما تاقبل دولت جدید تحریم واکسن کرونا نبودیم پس چطور شد با دولت جدید روزی چن میلیون واکسن وارد میشه!!!؟؟؟
م۲۲۰۹۵۶۱۱۰:۰۸:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
۸سال رییس جمهور قبلی دنبال آمریکاوغرب دوید ودوید وفقط دوید حالااین بنده خداحرف منطقی میزنه خیلی هاناراحت میشن
حسین۲۲۱۰۰۲۵۱۴:۰۱:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
حالا ۴ سال آینده معلوم میشه
ناشناس۲۲۱۰۳۱۲۱۶:۳۳:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
احسنت
ناشناس۲۲۰۸۹۹۳۲۳:۵۳:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۳۰
درود بر رییسی نازنین محبوب ترین و مردمی ترین رییس جمهور ایران اسلامی
ناشناس۲۲۰۹۶۵۶۱۰:۵۳:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۳۱
یعنی از رهبری هم بالاتر رهبری هم یک مدت رئیس جمهور بودند از انور دیوار نیوفتی یک موقع
ناشناس۲۲۱۰۴۱۵۱۷:۲۷:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
هروقت ارزش پول رو برگرداند،اونوقت ایول داره. فعلا که هر روز بدتر از دیروزه
ناشناس۲۲۱۰۷۴۹۲۱:۴۹:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
آره قبول دارم هر دولتی که اقتصاد کشور را درست واصلاح کرد و نرخ رشد اقتصادی کشور را به عدد ۷ یا ۸ رساند می توان گفت قابل وکارآمد است و رئیسی هم اگر این کار را کرد محبوب ما وکل ملت خواهد شد و گرنه بدون اقتصاد و رشد آن هیچ کس نمی تواند کوچکترین ادعایی از قابلیت و کفایت کند و باید سریعا برود کنار، وگرنه خیانت کار هستش.
ناشناس۲۲۱۰۹۰۶۲۳:۴۷:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
چرا اون زمان که روحانی داشت مملکت به منجلاب میبرد خودتو منتقدش نبودی وبه به وچهچه می‌گفتید چطور الان از رییسی انتظار دارید یک ماه مملکت گل وبلبلل کنه ....یکم انصافم خوبه آدم داشته باشه ....
ناشناس۲۲۰۹۰۶۸۲۳:۵۹:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۳۰
انصافا محتوای سخنرانی عاقلانه و منطقی بود. نه تحریم ها کاغذ پاره نامیده شدند و نه تنها راه برد ایران رفع تحریم ها معرفی شد تا باعث سوء استفاده طرف مقابل بشود.
ایمان۲۲۰۹۰۸۹۰۰:۳۶:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
نگاه و مبانی که الهی باشه قطعا توقعی جز این هم نمیره.امیدوارم این نگاه و مبانی استوار باشه که شامل وعده الهی(إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم) بشه‌. راه سخت ولی شیرینی در پیش داریم اگه از این مسیر منحرف نشیم انشالله
ناشناس۲۲۰۹۰۹۷۰۰:۵۱:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
عدالت و عقلانیت! این کلمات ،اجراشون از طرف مسئولین سالهاست برامون آرزو شده
ناشناس۲۲۰۹۱۱۳۰۱:۱۳:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
ایشان همه دنیا را در مورد عدالت صلح دوستی و آزادی و عدم دخالت در امور سایر کشور ها نصیحت کرد غیر از خودمان ..
سعیده۲۲۰۹۲۷۷۰۷:۱۵:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
دوست عزیز ایشون تو سازمان ملل سخنرانی کردن نه نماز جمعه شهرتون که بخوان از عملکرد مردم وفضای جامعه شهرودیار بگن
ناشناس۲۲۰۹۷۷۱۱۱:۴۹:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
دوست عزیز ، شما منظور ایشان را نگرفتید ! منظورشان این است که ؛ رطب خورده منع رطب نکند !
بیگی29۲۲۰۹۳۰۶۰۷:۴۰:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
ایشان قرائت کننده متنی بودند که با رعایت نظر خودشان ، توسط مشاورانشان تهیه شده بود.همه سخن رانی های مسئولین اینگونه است.علت عدم حضور فیزیکی ایشان را میتوانیر در مصاحبه های قبلی داخلی ایشان بیابید.
ناشناس۲۲۰۹۳۸۷۰۸:۳۲:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
فارسی خوب می نویسی..از تل آویو تایپ کردی یا آلبانی؟
علی۲۲۰۹۴۱۵۰۸:۴۷:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۳۱
نه بابا!!! یک مثال بزن! نصفه مثال هم زدی قبوله
ناشناس۲۲۰۹۴۸۹۰۹:۳۱:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
کوته فکر..!
ناشناس۲۲۰۹۴۹۹۰۹:۳۹:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۳۱
حضور در کشورهای دیگه اگر به خواست اونها باشه دخالت نیست، همونطور که آمریکا قبل از مصوبه پارلمان عراق اشغالگر نبود چون به خواست عراقیها اومده بود اما بعد از اون به عنوان اشغالگر شناخته میشه!! همونطور که حضور ایران در عراق و سوریه به خواست خودشون انجام شده اما چون افغانستان از ما نخواست ما نرفتیم!!
ناشناس۲۲۰۹۶۸۷۱۱:۱۴:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
دولت قانونی یمن هم از عربستان و امارات کمک خواست پس جنایات عربستان در یمن درسته؟!
ناشناس۲۲۱۰۶۹۱۲۱:۰۳:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
منظورت از دولت قانونی همون دولتی هست که استعفا داد بعد رفت عربستان گفت استعفا نداده!؟!؟
ناشناس۲۲۰۹۱۹۴۰۵:۱۲:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۳۱
قول و تعهد اگر مردم از آن نتیجه ای را در زندگی نبینند بی ارزش است
ناشناس۲۲۰۹۱۹۶۰۵:۲۵:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
حرف حق تلخه و به همین دلیل اکثر صندلیها در سازمان ملل خالی بود. آفرین بر رئیس جمهور محبوب و منتخب ملت ایران.
داوود۲۲۰۹۳۹۵۰۸:۳۷:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۳۱
صندلی ها خالیه چون کنفرانس مجازیه
هدایت الله صلاح رهی۲۲۰۹۲۱۴۰۵:۵۰:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
درود بر رییسی رییس جمهور محبوب که با فرمایشات شان عظمت ایران وایرانی را به رخ جهانیان کشیدند و نشان دادند که ما ملت توانمندی هستیم
ناشناس۲۲۰۹۳۲۸۰۷:۵۴:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
به عمل کار برآید به سخندانی نیست
ناشناس۲۲۰۹۲۱۵۰۵:۵۳:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
آفرین به این شجاعت خدایا شکرت انقلاب دوباره به روزهای اوج برگشت
ابراهیمی۲۲۰۹۲۱۶۰۵:۵۳:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۳۱
واقعا به دلیل شرایط کرونا نرفتن؟ رییس جمهور که هر هفته سفر میره. فکر نکنم رعایت پروتکل ها تو سازمان ملل ضعیف تر از شهرهای خودمون باشه!
ناشناس۲۲۰۹۳۱۳۰۷:۴۷:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سلام رئیس جمهور ابهت خود و ایران را حفظ کرد نه مثل رئیس جمهور ترکیه
ایرانی۲۲۰۹۴۲۱۰۸:۵۴:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۳۱
نرفته چون خیلی ها نرفتن
ناشناس۲۲۱۰۲۲۸۱۵:۴۳:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
بجاش آقایان قبلی زیاد رفتند و آمدند وکلی هزینه ی سنگین رو دست ملت گذاشتند و آخرش هیچ دمش گرم که نرفت.
نامدار۲۲۰۹۲۲۱۰۵:۵۹:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سلام درود خدا بر آقای رییسی محبوب خداوند نگهدارت رییس جمهور مکتبی خوب امریکا را رسوا. کردی زنده باشی ..
ناشناس۲۲۰۹۲۲۲۰۶:۰۰:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۳۱
درود بر شما
مردم۲۲۰۹۲۲۹۰۶:۱۲:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۳۱
خداوند پشت وپناه باشد
علی هاشمی۲۲۰۹۲۳۱۰۶:۱۶:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۳۱
از صحبتهای آقای رییسی متوجه شدیم که برجام در آینده سیاسی کابینه ایشان اولویتی ندارد .
ناشناس۲۲۰۹۲۳۴۰۶:۲۰:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
.. جا الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا!!
ناشناس۲۲۰۹۲۶۷۰۷:۰۸:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
یعنی چی؟ ترجمه
احد۲۲۰۹۲۳۵۰۶:۲۱:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۳۱
آقا سید عزیز دمت گرم ، الحق عدالت محوری
ازاده۲۲۰۹۲۴۰۰۶:۲۹:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
این کجاش چراغ سبز بود؟
ناشناس۲۲۰۹۲۴۴۰۶:۳۶:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
این حرف ها دیگه تکراری شده فکرنان باش که خربزه آب است معیشت مردم نابودشدرفت مُردیم ازبس امریکا امریکا کردیم تورابخداتمام کنیداگر خواست مردم براتون مهمه ..
ناشناس۲۲۰۹۵۰۶۰۹:۴۵:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
یکی دیگه آمریکا آمریکا کدخدا کدخدا کرده این بنده خدا باید جواب بده!؟!؟!؟ یعنی توقع داری رئیس جمهور توی سخنرانی‌ش حرف نزنه!؟!؟
ناشناس۲۲۰۹۶۴۷۱۰:۴۸:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
کوته فکر سخنرانی در سازمان ملل فضای داخلی کشورها نیست
ناشناس۲۲۱۰۱۴۹۱۴:۵۷:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
توکه مردم نیستی.تمام کنید،یعنی به قیمت؟ماول کنیم اونا ولمان نمی کنند.متوجهی؟
ناشناس۲۲۰۹۲۴۷۰۶:۴۵:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سلام .. رئیس جمهور مقتدر ایران به کوری چشم بدخواهان ، بالاخره ایران یک رییس جمهور قدرتمند داره که آب دهنش برا دست دادن با رییس جمهور آمریکا راه نمیفته ونیشش تا بناگوش برا دشمنانمون باز نیست ومهمتر از همه، ،همه جا میره ولی نیویورک نمیره ومجازی براشون سخنرانی میکنه آفرین بهش خدارو شاکریم
صادق۲۲۰۹۲۵۰۰۶:۴۷:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
جناب‌رئیسی‌زیباسخن‌گفتی‌.وازدل‌گفتی‌شاید‌به‌دل‌نشیند.اما‌ کو‌گوش‌شنوا.
ناشناس۲۲۰۹۴۸۶۰۹:۳۰:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سلام احسنت . اکثر روءسای جمهور به دلیل کرونا در اجلاس سازمان ملل متحد شرکت نکردند آقای رئیسی هم همینطور
ناشناس۲۲۰۹۲۵۶۰۶:۵۷:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
آقای ریسی از خداوند متعال سلامتی و پیروزی رو برایت خواستارم امیدوارم روزی برسد. که مردم ایران هم مثل همه دنیا بهترین وسیله ها رو داشته باشند متاسفانه تا به امروز پراید به زور به مردم تحمیل شده است ومسکن هم سر به فلک کشیده مستاجران زندگی خیلی سختی رو گذرونده اند
ناشناس۲۲۰۹۲۶۱۰۷:۰۲:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۳۱
رئیسی ثابت کرده و میکند که رئیس جمهوری لایق است
سعیده۲۲۰۹۲۸۶۰۷:۲۲:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سلام براسلام. سلام برایران. درود بررهبرعزیز.تشکراز رئیس جمهور. زنده باد یاد شهیدان بخصوص سرداردلها.
ناشناس۲۲۰۹۲۹۴۰۷:۳۳:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
عالی بود
سعید۲۲۰۹۲۹۵۰۷:۳۴:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
عدالت اول باید در داخل باشه بعد برای دیگران ...
ناشناس۲۲۰۹۲۹۶۰۷:۳۴:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۳۱
اینشااله چراغ سبزی هم برای مردم ایران باشه تا همه مردم از فقر و بدبختی و اوارگی و بیچارگی و درماندگی راحت بشن
حشمت۲۲۰۹۳۰۷۰۷:۴۰:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۳۱
به فکرتعامل باجهان باشید ...
داود۲۲۱۰۰۳۷۱۴:۰۵:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
تعامل با احترام بله ولی با یانکی زبان نفهم هرگز کمی تفکر
جلال۲۲۰۹۳۲۰۰۷:۵۰:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
درود بر امام ، ورهبری وشاگردان انقلابی اشان ، رییسی طرماح زمانه است ، طرماح نماینده مقتدر حضرت علی برای مذاکره با معاویه بود
ایران آزاد۲۲۰۹۵۶۴۱۰:۱۰:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
ممنون از مثال ب ظاهر زیبایتان،پرو پاگاندای زیبایی بود
ناشناس۲۲۰۹۶۶۶۱۰:۵۹:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۳۱
اوه چه خبره
علی۲۲۰۹۳۳۰۰۷:۵۷:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
متاسفم که ایران سلاح اتمی را نمیسازد...اسراییل با همین کلاهک اتمی شیراز و اصفهان و تهران را با خاک یکسان خواهد کرد....
م.ع۲۲۱۰۱۹۷۱۵:۲۲:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۳۱
غلط کرده خودش با خاک یکسانه
حسین۲۲۰۹۳۳۸۰۸:۰۰:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
رئیس جمهور باید جرات وشهامت داشته باشد ، نه مثل قبلی سست کلام وبدون شجاعت ، زیبا سخن گفتن یعنی همین ، باید آمریکا بفهمد به فرمایشات قران کریم وامام عزیز لاشرقیه ولا غربیه ،جمهوری اسلامیه در ذات ماست کور شود هر آنکس نتواند دید
رحیمه۲۲۰۹۳۵۵۰۸:۱۱:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
رییسی عشق
ناشناس۲۲۰۹۳۶۸۰۸:۲۱:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سلام .این سخنان تکرار مکررات است قبِلا هم گفته اند که تحریم ها ظالمانه است بارها گفته شد .وصد البته اگر رئیس جمهوری اینچنین سخن نگوید دیگر رئیس جمهوری اسلامی نیست. اینکه اسلام حامی مظلوم ست حرف تازه ای نیست انقلاب شد که بگوییم حامی اسلام ومظلوم هستیم این حرف باید از هر رئیس جمهوری شنیده شود. چرا چون طرف دار ریس جمهور خاصی هستیم فکر می کنیم تازگی دارد وشوق می کنیم. اسلام همیشه ی تاریخ ظلم ستیز ومستبکر ستیز بود این ماییم که با اخلاق ومنشمان آن را اثبات نماییم وبه آنها بفهمانیم زیر بار زرو وستم نمی رویم .
مریلا۲۲۰۹۳۸۸۰۸:۳۳:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۳۱
درود و عنایت خداوند بر همه ی کسانی که نیت خیر دارند. و امیدوارم خداوند متعال در پناه خودش همه کسانی که تلاش می‌کنند تا در حد توان خود آرامش و عدالت رو در زندگی مردم جاری کنند یاری و کمک ویژه نماید در پناه حق باشید انشالله
ناشناس۲۲۰۹۳۹۳۰۸:۳۶:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۳۱
به امید روزهای بهتر برای مردم ایران عزیز
علی۲۲۰۹۳۹۷۰۸:۳۷:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
احسنت
حمید۲۲۰۹۴۰۴۰۸:۳۹:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
خدایا سرانجام کار. تو خشنود باشی و ما رستگار
ناشناس۲۲۰۹۴۱۰۰۸:۴۳:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
عدالت و عقلانیت درست همانی که بدنبالش هستیم .
ناشناس۲۲۰۹۴۲۳۰۸:۵۵:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
ان شاالله باعنایت خدا و امام عصر مشکلات معیشتی مردم حل بشه تا با بی کفایتی یه رئیس جمهور شاهد توهین به رهبری و ارزش‌های نظام نباشیم...شیر خشک ۱۲۰ تومنی شد ۴۵تومن سیما ارزون شد واکسن الان از همه چیز فراوون تره ولی کیه که ببینه تازه پیوستن به شانگهای رو هم حاصل تلاش خودشون میدونن...اون نیز گذشت سخت ولی گذشت...خدا یارو یاورت سید انقلابی
ناشناس۲۲۰۹۴۲۷۰۸:۵۶:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۳۱
خب دوباره برگشتیم به زمان احمدی نژاد وقبل از برجام!
علی اصغر۲۲۰۹۴۲۸۰۸:۵۹:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سلام آقای رئیسی خدا قوت ،عظمت انقلاب اسلامی که توسط افساد طلبان خدشه دار شده بود را باز گردانیده و به رخ جهانیان کشیدید،خداوند سلامتی و عمر با عزت به شما سلاله زهرای اطهر سلام الله علیها عنایت و موفقتان بدارد
گمنام۲۲۰۹۴۲۹۰۸:۵۹:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
واقعا متن سخن رانی شون خیلی خوب بود .خیلی قشنگ مواضع ایران واسلام رو بیان کردن
گمنام۲۲۰۹۴۳۳۰۹:۰۱:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
واقعا متن سخن رانی خییلی زیبا بود .خدا بهتون کمک کنه تا همیشه موفق باشید .این معرفی درست ایران واسلام است.
چنگیز۲۲۰۹۴۴۲۰۹:۰۷:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
فکر نمیکنم داغ ودرفَی درسازمان ملل متحد برای تادیب باشدکه یکی ازاقایان شجاعت سخنرانی ویدیویی اقای ریسی راستودند
ناشناس۲۲۰۹۴۶۳۰۹:۱۶:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
درود بر رئیسی حقا وارث پیامبری
امید۲۲۰۹۴۷۳۰۹:۲۱:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
بنظرمنم امریکا پوشالیه ولی نمیدونم چرا وقتی دلار میره بالا من هی فقیرترمیشم البته عمرماهم داره تموم میشه
ناشناس۲۲۰۹۴۷۹۰۹:۲۵:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
واقعاً رئیس جمهور خوب باعث قوت قلب و اعتماد به نفس ملی میشه و این باعث رشد و ترقی میشه خدا برامون حفظت کنه سید عزیز
ناشناس۲۲۰۹۴۸۳۰۹:۲۶:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
مختار زمان آمد تا منتقمی باشد بر خون به ناحق ریخته ی سلیمانی ها و فخری زاده ها انشالله ک خداوند بهش قدرت بده تا بتونه مقدمات ظهور صاحب اختیارمونو فراهم کنه
حسن۲۲۰۹۴۸۴۰۹:۲۸:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
بارک الله به این انسان بزرگ منش واقعا حق ایران یک چنین رئیس جمهوری مقتدر است خداحفظت کند مرد عمل
ایران جاودان۲۲۰۹۵۰۸۰۹:۴۶:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۳۱
می دونید چطور ایابرزند شکست خورد و کشته‌ شد ؟! می دانید چطور میرزا جنگلی شکست خورد و کشته شد ؟! می دانید چطور رئیس علی شکست خورد و کشته شد ؟! می دانید چرا و چطور امیر کبیر کشته شد ؟! بله می دانیم ، اما گرسنه هستیم. نمی دانی ، چون همه اینها بخاطر گرسنگی کشته شدن !
معین۲۲۰۹۵۵۶۱۰:۰۶:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
اگه آقای رئیسی تا پایان کار دولتشون همین رویه رو پیش بگیرن قطعا ایران از وضع الانش درمیاد همونطور که میبینیم ایشون مرتبا به استان ها سفر میکنن و بین مردم میرن تا از مشکلاتشون آگاه شن و اونارو حل کنن وهمینطور تو این مدت کوتاه رکورد واکسیناسیون دردنیارو شکستن واقعا دستمریزاد
میثم۲۲۰۹۵۹۷۱۰:۳۰:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۳۱
با عرض سلام و احترام اگر مسئولان از تدیّن و دلسوزی بیشتر برای مردم بهره مند باشند خدا هم به همه کمک میکند و انشاءالله وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد. امید وار باشیم و هرکس کارش رو خوب انجام بدیم .
ناشناس۲۲۰۹۶۴۹۱۰:۵۰:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
کمر مردم زیر بار شکسته .مذاکره مستقیم البته اگر چین و روسیه اجازه دادن بکنید .بخدا مردن خسته شدن بسه دیگه
احیا دادمهر۲۲۰۹۶۷۱۱۱:۰۱:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سخنرانی مقتدرانه ؛ امیدوارکننده؛ روشنگرانه؛ عادلانه ؛ یادآوری تاریخ استعمار؛ هشدار دهنده؛ دعوت کننده به احترام به حقوق انسانها؛ مواضع بحق ملتها ؛ خنثی کننده تزویر عالی بود از نظر من .....
ناشناس۲۲۰۹۶۷۳۱۱:۰۲:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۳۱
بسیاربسیار عالی حرف نداره سخنرانی این عزیز اقتدارمیده به ملت...
محمدحسن۲۲۰۹۶۸۶۱۱:۱۳:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۳۱
حرف حق راباید گفت آنهم درسازمان ملل بدون شک اثر خودراخواهد گذاشت. تکرار حرف حق همان یادآوری است که گیرندگان خودرا پیدا خواهد کرد. به امید پیروزی واستقرارحقیقت درهمه عالم.
ناشناس۲۲۰۹۶۹۱۱۱:۱۶:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
ممنون رئیس جمهور محبوب با تکیه به قران وخداوند انشاالله همه مشکلات حل می شه چون خداوند وعده داده پیروزی با حقیقت است
محمد۲۲۰۹۷۱۹۱۱:۳۲:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۳۱
یه رئیس جمهور هم داشتیم ۱سال از دفتر کارش نزد بیرون رنگ خورشید رو ببینه این کجا و ان کجا
اک۲۲۰۹۸۴۹۱۲:۳۲:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۳۱
تورا به همون عدالت وآزادی که حرفشو می‌زنید با دنیا تعامل کنید اوضاع داخلی سامان دهید مث ژاپن، بابا به خداهیچ کشوری اندازه ژاپن از آمریکا ضربه ننخورد،امامیدونست که دشمنی باعث پیشرفت نیست پس نشست به رقابت باآمریکا
یک ایرانی۲۲۱۱۱۰۵۰۵:۴۶:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۱
مگه ما مشکلی با دوستی داریم ؟! خود آمریکا کنارنمیاد فرداد می‌نویسه بعد عمل نمیکنه
ناشناس۲۲۰۹۸۶۶۱۲:۴۲:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سلام ودرود خدا بر رئیسی قهرمان که اقتدار ایران را به جهانیان نشان داد،جاءالحق وزحق الباطل ...
بیسیمچی۲۲۰۹۹۷۷۱۳:۳۹:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۳۱
عالی بود بالاخره بعد از هشت سال دویدن دنبال کدخدا که فایده ای نداشت ....آقای رئیسی دیشب مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران رو بیان کرد خدا حفظشه کنه
ناشناس۲۲۰۹۹۸۰۱۳:۴۰:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۳۱
الان دقیقا همونجایی هستم که هیچ حرفی برام فرقی نداره هرکی هرچی دوست داره......
محمود۲۲۱۰۰۱۸۱۳:۵۹:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۳۱
همینکه روحانی نیست که با نیش خندای مسخرش حرفای ضایع برنه و ابروی ایران و ایرانیو ببره سه هیچ جلوییم
احمد۲۲۱۰۰۶۵۱۴:۱۵:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سخنرانی خوبی بود
هادی۲۲۱۰۱۵۲۱۴:۵۸:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سخنرانی خوبی بود بسیار ممنونم از جناب آقای رییسی باید این حرف ها را از هر تریبونی زد تا دیگران جرات پیدا کنند. همچنانکه امروز خیلی ها جرات اعتراض به آمریکا را پیدا کرده اند.
مهدی۲۲۱۰۲۴۴۱۵:۵۱:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
برخی از پیام ها نشان دهنده ترس از غرب ونشانه ضعف است آمریکا فقط یک.دولت پوشالی هست به امید خدا نابود خواهد شد
علی۲۲۱۰۲۹۳۱۶:۲۳:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۳۱
آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
صادقی۲۲۱۰۴۵۳۱۷:۴۹:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
آفرین باید گفت به شجاعت چنین رئیس جمهوری اقتدار ایران را خوب به رخ جهانیان نشان داد و نشان داد که دیگه آمریکا رو به افول است
ناشناس۲۲۱۰۸۳۸۲۲:۴۹:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۳۱
امریکا واسرائیل هیچ غلطی نمی توانند بکنند مسئولین باید مواظب دشمنان داخلی باشند که با کار شکنیهای نادرست تیشه به ریشه این مملکت میزنند و هر روز مشکلات مردم و جامعه را ببشتر می کنند
ناشناس۲۲۱۰۸۴۴۲۲:۵۳:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۳۱
ما با خدا هستیم و خدا هم کمک مان خواهد کرد انشاالله
ناشناس۲۲۱۰۵۷۳۱۹:۳۶:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
هر کاری می کنید کاری کنید مشکلات حل شود ، توقع نداریم تو چهار سال شیم ژاپن فقط قیمت هر روز نره بالا و این جور مشکلات حل شه
ایران عزیز۲۲۱۰۶۴۵۲۰:۴۱:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
افرین به رییسی عالی بود اونهای که میگین تعمل با جهان ما که با جهان تعمل دارم ولی اگر منظورتان سه کشور اروپای وامریکا هستند چطور با این کشورها که فقط زور میگن و باید طبق گفته انان رفتارکرد ویشه تعمل کرد
ناشناس۲۲۱۰۶۶۲۲۰:۴۸:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۳۱
سلام خیلی عالی صحبت کرد فقط یه چیز باعث تعجب من هستش ک‌. آیا همه بصورت ویدیو کنفرانس صحبت کرد یا فقط رییس جمهوری ایران فقط بخاطر کرونا بوده وگرنه خیلی محترمانه آمریکا را متهم کرد و شست گذاشت کنار
محمد آرمند۲۲۱۰۷۴۸۲۱:۴۹:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
تا جناب آقای رییسی باشد آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند درود بر رییسی
محمد آرمند۲۲۱۰۷۵۲۲۱:۵۱:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۳۱
درود بر رییسی آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
ناشناس۲۲۱۰۸۲۰۲۲:۳۴:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۳۱
دشمن بیگانه وخارجی هیچ موقع دوست نمی شود مسیولین باید فکری برای دشمنان داخلی کنند که تیشه برداشته اند و به ریشه این مملکت می زنند
محمد۲۲۱۱۱۳۷۰۷:۲۳:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۱
سلام برشهیدان درود سلام بر رهبری وسپاه زنده باد جمهوری اسلامی پاینده رئیس جمهور ایران
بهزاد۲۲۱۱۳۳۹۱۱:۱۱:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۱
سخنرانی کافی نیست اقای رییس جمهور من سال ۱۳۹۰خونه فروختم ۲۵۰میلیون تومان امسال به کوچه پایین تر اجاره کردم ۲۰۰میلیون ماهی ۸م این باید درست بشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین