۸+۱ نکته برای انتخاب پکیج متناسب با خانه‌ شما

گزارش بازرگانی،   4000630072

 

همان‌طور که می‌دانید پکیج، سیستمی است که به‌ جای موتورخانه مرکزی یک ساختمان قرار می‌گیرد و می‌تواند به‌ طور هم‌زمان، آب گرم مصرفی و شوفاژ را برای هر واحد آپارتمانی، تامین کند. این سیستم‌های گرمایشی، بازدهی انرژی بالایی دارند و از طرف دیگر سوخت کم‌تری را مصرف می‌کنند. لازم به ذکر است که پکیج ها از نظر نحوه نصب به دو نوع تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از پکیج های دیواری و زمینی. از طرف دیگر این سیستم‌ها را می‌توان از نظر نوع سوخت مصرفی هم دسته‌بندی کرد. هر یک از این سیستم‌ها، ویژگی‌های مخصوص به خود و مزایای و معایبی دارند.

بنابراین برای این‌که بدانید پکیج متناسب با خانه‌ شما کدام یک از انواع این سیستم‌ها است باید نکاتی را در نظر بگیرید. در این مقاله تلاش شده نکاتی گفته شود که به شما کمک می‌کند تا پکیج متناسبی را برای خانه خود انتخاب و خریداری کنید.

  1. انواع پکیج‌های دیواری و زمینی

همان‌طور که گفته شد پکیج‌ها به دو نوع اصلی دیواری و زمینی تقسیم می‌شوند. اما این دسته از محصولات دسته‌بندی‌های دیگری نیز دارند. برای نمونه می‌توان این تجهیزات گرمایشی را از نظر نوع سوخت مصرفی هم دسته‌بندی کرد. در این ‌صورت، پکیج‌ها شامل پکیج‌های دیواری و زمینی گازسوز و برقی هستند. در حال حاضر انواع پکیج گازوئیل‌سوز و دوگانه سوز نیز وجود دارند که به‌ صورت زمینی نصب می‌شوند. پکیج‌ها همچنین دارای انواع فن­دار و بدون فن، تک مبدل و دو مبدل و… نیز هستند. بنابراین هنگام انتخاب و خرید این دسته از سیستم‌های گرمایشی، توجه به نوع آن‌ها ضرورت دارد.

  1. در نظر گرفتن متراژ و مساحت فضا و آپارتمان

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید پکیج متناسب با خانه‌ شما در نظر گرفتن ابعاد و مساحت محیط مورد نظرتان است. لازم است این نکته را در نظر بگیرید که حداقل مساحت قابل تایید برای نصب پکیج در یک واحد آپارتمانی 64 متر مربع است. در غیر این صورت لازم است دریچه‌ای برای تامین هوای تازه برای واحد آپارتمانی خود در نظر بگیرید تا احتراق مناسبی صورت بگیرد. از طرف دیگر لازم است حتما این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به متراژ هر یک از ساختمان‌ها نیاز به سیستم پکیج با توان و قدرت متفاوتی دارید. برای نمونه در صورتی ‌که یک ساختمان، زیر بنای تقریبی 150 متر مربع داشته باشد لازم است از پکیجی برای تامین گرمایش آن استفاده کنید که توان آن 26 کیلووات ساعت باشد. به ‌همین ‌ترتیب، هرچه متراژ و مساحت ساختمان شما افزایش پیدا می‌کند لازم است سیستمی را برای آن انتخاب و خریداری کنید که توان بالاتری هم داشته باشد.

یکی دیگر از نکاتی که در این شرایط باید در نظر داشته باشید توجه به چگالی هوا است. بنابراین باید طبقات بالای ساختمان خود و ارتفاع آن از سطح دریا را نیز در نظر بگیرید. لازم است بدانید که هر منطقه جغرافیایی، چگالی خاص خود را دارد. لذا هر چه ارتفاع یک ساختمان از سطح دریا بیشتر باشد و چگالی هوای آن نیز کم‌تر باشد لازم است گرمایش ساختمان خود را افزایش دهید. برای دریافت مشاوره و یا نصب پکیج از تعمیرکار متخصص با هزینه مناسب کمک بگیرید.

  1. توجه به میزان آبگرم مصرفی

در صورتی‌ که میزان مصرف آب گرم در ساختمان شما بالا است و یا ساختمان، دارای چند حمام است لازم است پکیج مناسب را برای گرم کردن آب مورد نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. به ‌طور کلی می‌توان گفت در چنین مواقعی، آبگرمکن­های مخزن­دار که به ‌صورت زمینی نصب می‌شوند گزینه و انتخاب مناسب‌تری نسبت ‌به پکیج‌های بدون مخزن هستند. در صورتی که خودتان از نصب آبگرمکن سررشته­ای ندارید برای نصب یا سرویس انواع آبگرمکن از تعمیرکار ماهر کمک بگیرد.

  1. توجه به نوع دودکش ساختمان و نحوه اجرای آن

یکی دیگر از نکات مورد نیاز که قبل ‌از خرید پکیج متناسب با خانه، باید در نظر داشته باشید توجه به نوع دودکش ساختمان شما است. دودکش ساختمان شما می‌تواند به حالت عمودی واقع ‌شده باشد و یا دارای مسیر افقی باشد. همان‌طور که می‌دانید طول این دودکش در ساختمان و همچنین نحوه نصب و اجرای آن در ساختمان متفاوت است و می‌تواند در انتخاب پکیج مناسب تأثیراتی را به وجود آورد. در حالت کلی می‌توان گفت در شرایطی که طول افقی لوله دودکش ساختمان شما از یک متر کم‌تر باشد می‌توانید از پکیج‌های بدون فن استفاده کنید.

  1. توجه به نوع مبدل حرارتی پکیج

از دیگر نکات لازم در هنگام انتخاب و خرید سیستم پکیج مناسب، در نظر گرفتن نوع مبدل حرارتی این دسته از سیستم‌های گرمایشی است. بنابراین باید در نظر داشته باشید که قصد شما این است که گرمایش مورد نیاز ساختمان خود را از کف تامین کنید و یا روش دیگری مد نظر شما است. طبق این تصمیم‌ها باید سیستمی را انتخاب کنید که با خواسته‌هایتان مطابقت داشته باشد.

  1. توجه به ظرفیت حرارتی و میزان آن

در بسیاری از مواقع، نیاز به ظرفیت حرارتی بالایی برای یک ساختمان است. در چنین شرایطی باید به سراغ خرید پکیج‌هایی بروید که مخزن دارند و دوام و عمر آن‌ها نیز بسیار بالاست. چنین سیستم‌هایی همچنین باید به ‌نحوی انتخاب شوند که گاز کم‌تری مصرف کنند. بنابراین با توجه به این عامل نیز می‌توانید پکیج متناسب با خانه خود انتخاب و خریداری کنید.

  1. توجه به امکانات پکیج

برخی از سیستم‌های پکیج، دارای امکانات ویژه‌ای هستند. از جمله این امکانات می‌توان به استفاده از سیستم عیب‌یاب اتوماتیک در این محصولات گرمایشی، اشاره کرد. این سیستم‌ها دارای کد مجهز نیز هستند. بنابراین این نوع از پکیج‌ها می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن، هرگونه عیبی را در سیستم گرمایشی شما تشخیص دهند و کد خطای مربوط به آن را بر روی مانیتور به‌ کار رفته در سیستم، به نمایش درآورند. بنابراین از این طریق شما با دیدن کد مربوط به خطا می‌توانید به دفترچه راهنمای سیستم مراجعه کنید و عیب دستگاه خود را تشخیص دهید.

در صورتی‌ که نتوانید عیب آن را تشخیص دهید و یا به برطرف ‌سازی آن اقدام نمایید می‌توانید با یک تعمیرکار و یا سرویس‌کار تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، به انجام تعمیرات پکیج شما با قیمت متناسب اقدام نماید.

  1. توجه به هد پمپ سیرکولاسیون

هد پمپ سیرکولاسیون با اندازه مناسب برای مسیرهای لوله‌ای دارای کاربرد است که حداکثر 35 تا 50 متر طول دارند. این عامل و همچنین نوع لوله به‌ کار رفته در سیستم لوله‌کشی پکیج، بسیار با اهمیت است. چرا که در بیشتر موارد، این عناصر تاثیر قابل‌ توجهی بر افت فشار جریان آب گرم دارند. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که لوله‌هایی که انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و میزان زبری آن‌ها کم‌تر است و همچنین دارای اتصالات حداقلی هستند می‌توانند پکیج شما را با افت فشار کم‌تری مواجه سازند.

  1. توجه به گارانتی و خدمات پس ‌از فروش پکیج

همان‌طور که می‌دانید خدماتی مانند: نصب و تعمیرات پکیج و سرویس آن، هزینه آب‌گرمکن ایستاده و تعمیر آن و هر گونه تعمیرات در تاسیسات ساختمان بسیار ضروری است و باید توسط تعمیرکار خبره و یا نصاب و سرویس‌کار ماهر انجام گیرد. بنابراین از دیگر نکات لازم در هنگام خرید پکیج مناسب این است که برای خرید این دسته از محصولات لازم است حتما از طریق فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید. چرا که در این ‌صورت از گارانتی و خدمات پس ‌از فروش مناسب نیز بهره‌مند خواهید شد. این امکان وجود دارد که یک فروشگاه غیرمعتبر پکیجی را به شما عرضه کند اما از خدمات پس ‌از فروش برخوردار نباشد. لازم به ذکر است که پکیج‌هایی که از برندها و شرکت‌های تولیدکننده معتبر خرید می‌کنید دارای گارانتی 2 و یا 3 ساله هستند. بنابراین برای خرید این سیستم‌ها ریسک نکنید و به سراغ برندهای ناشناخته نروید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    آخرین عناوین