دعوای کاذب درباره عضویت ایران درباره سازمان همکاری شانگهای

گروه سیاسی الف،   4000628117 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
دعوای کاذب درباره عضویت ایران درباره سازمان همکاری شانگهای

بیست و یکمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای از روز پنج‌شنبه بیست و پنجم شهریورماه با حضور سران دوازده کشور در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز شد. این اجلاس با تائید عضویت ایران به کار خود پایان داد و سند عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای به تائید سران آن رسید.

با عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای زمینه برای فعالیت و تحرک تهران در زمینه‌های تجاری و اقتصادی در آسیا بیش از گذشته فراهم خواهد شد. با این اقدام، کشورهای غربی علی‌الخصوص آمریکایی‌ها متوجه خواهند شد که محدود کردن و در تنگنا قرار دادن ایران با توجه گستردگی مبادلات و شرکای بازرگانی متنوع و متعدد آن موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

سازمان همکاری شانگهای از بیست سال قبل یعنی از سال 2001 میلادی با هدف همگرایی در مقابله با یکجانبه گرایی، تروریسم، افراط‌گرایی، حذف محدودیت‌های تجاری، همکاری اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی بین کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان ایجاد شد و ایران از سال 2005 به همراه پاکستان و هندوستان از اعضای ناظر آن بوده است. اگرچه دو کشور پاکستان و هند در سال 2017 به عضویت سازمان درآمدند اما عضویت ایران تا به امروز طول کشید.

با توجه به کشورهای قدرتمند و بزرگی که عضو این سازمان می‌باشند باید گفت این نهاد دربرگیرنده حدود 40 درصد جمعیت و بیش از 20 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان است. محدوده جغرافیایی سازمان حدود شصت میلیون کیلومترمربع و جمعیت تحت پوشش آن حدود سه میلیارد نفر است که به‌صورت تقریبی یک‌سوم مساحت و جمعیت دنیا را شامل می‌شود.

با این توضیحات باید اذعان داشت عضویت در سازمان شانگهای یک موفقیت مهم در راستای تثبیت و ارتقای مبادلات و تعاملات تجاری ایران است که قطعاً تأمین‌کننده منافع ملی خواهد بود و به افزایش قدرت اقتصادی ایران کمک خواهد کرد؛ بنابراین همه مسئولان و بانیان این اتفاق، شایسته تقدیر فارغ از هر حزب و جناحی هستند.

اما متأسفانه در روزهای گذشته مانند بسیاری از موضوعات و اتفاقات در کشور دوگانه کاذبی شکل‌گرفته و طرفداران و حامیان دولت فعلی و قبلی تلاش نمودند ثابت نمایند که عضویت ایران حاصل زحمات و تلاش آن‌ها بوده است. طرفداران و حامیان دولت روحانی عنوان می‌کنند که فرایند عضویت مستلزم طی پروسه‌ای طولانی بوده که رایزنی‌ها و مذاکرات آن در سال‌های گذشته توسط تیم قبلی وزارت خارجه انجام‌شده و دولت جدید صرفاً میوه و ماحصل آن را برداشت کرده است. در مقابل عده‌ای به سیاست نگاه به غرب دولت روحانی اشاره می‌کنند که اصولاً اعتقاد و انگیزه‌ای جهت تشریک‌مساعی و همکاری با شرق نداشته است. حتی فرایند انعقاد و تفاهم درباره قرارداد بیست‌وپنج‌ساله ایران و چین نیز به دلیل کارشکنی‌ها و تعلل‌های دولت دوازدهم بسیار طول کشید و در نهایت نیز به علی لاریجانی سپرده شد.

نسبت یابی عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای با سرانجام برجام نیز مقوله دیگری است که این روزها بسیار به آن توجه شده است. درحالی‌که برخی بر این اعتقادند عضویت ایران در سازمان شانگهای نشانگر تلاش برای احیای برجام و لغو تحریم‌ها جهت انتفاع کامل از مزایای آن است. در مقابل عده‌ای دیگر بیان می‌کنند حضور در این سازمان به‌منزله این است که ایران از به نتیجه رسیدن مذاکرات احتمالی درباره برجام ناامید شده است.

قطعاً هیچ‌کدام از این دو رویکرد و نگاه ارتباطی با واقعیت ندارند. تلاش ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای همان‌گونه که بیان شد از زمانی که به‌عنوان ناظر در این سازمان پذیرفته شد وجود داشته اگرچه برخی از دولت‌ها کمتر و برخی بیشتر خواهان این مهم بوده و تلاش داشته‌اند. بنابراین محدودسازی عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای ارتباط مستقیمی با بحث احیای برجام ندارد اگرچه قطعاً این موضوع می‌تواند به تقویت جایگاه ایران در برابر کشورهای اروپایی و آمریکا کمک نماید.

امید است چنین اتفاقاتی به این امر منجر شود که حداقل جریانات و گروه‌های سیاسی در عرصه روابط خارجی، نگاه و سیاست‌های حزبی و گروهی خود را کنار بگذارند و صرفاً به منافع ملی فکر کنند و دنبال این نباشند موفقیت‌ها را به این دولت یا آن دولت منتسب نمایند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۰۶۹۶۸۱۲:۳۹:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۹
یک روزی قرار بود ایران به سازمان تجارت جهانی بپیوندد. اما حالا با پیوستن به یک سازمان تمام شرقی کم تاثیر گذار، سطح توقعاتش پایین آمده است.
ناشناس۲۲۰۷۰۶۲۱۳:۳۸:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۹
با گدایی می‌خواستید عضو شوید آن زمان که محور شرارت لقب گرفتید
ناشناس۲۲۰۷۱۱۶۱۴:۲۰:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۲۹
برای برون رفت از این اوضاع، باید با کشورهای مهم دنیا تعامل کرده و به عرف و قوانین بین الملل احترام گذاشت.
ناشناس۲۲۰۷۱۳۵۱۴:۳۳:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۹
عرف بین الملل فقط برای کشورهای همسو کارایی دارد
ناشناس۲۲۰۷۱۵۷۱۴:۴۷:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۹
یعنی آنها ارباب باشند و شماها نوکر نه خیر جانم دوران قاجار خیلی وقت پیش گذشته
ناشناس۲۲۰۷۱۲۱۱۴:۲۲:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۲۹
ظاهراً معنی گدایی را نمی دانی اخوی
ناشناس۲۲۰۷۲۲۵۱۵:۴۲:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۲۹
یعنی الان با گدایی عضو شانگهای شدیم؟!!!عزیزم! یه حرفی بزن که دچار پارادکس و تناقض نشی.
ناشناس۲۲۰۷۲۹۴۱۶:۴۷:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۲۹
خخخه پارادوکس جان عضو شدیم در این سازمان بدون باج و گدایی!
جابر۲۲۰۷۴۴۴۱۸:۴۳:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۹
اولاً آنهایی که سازمان تجارت جهانی را تأسیس کردند موقعی دیگر به نفعشان نشد از آن خارج می شوند بعدشم علاقه مند به عضویت در این سازمان همانهایی هستند که fitf و چند معاهده رو بدون تصویب رسیدن .غیر قانونی اجرا میکردند. هستند
ناشناس۲۲۰۶۹۷۶۱۲:۴۳:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۹
چیزی از قبل شانگهای نصیب ایران نمی شود. برجام را به سرانجام برسانید.
ناشناس۲۲۰۷۰۴۲۱۳:۲۸:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۲۹
برجام را به سرانجام برسانیم که دوباره بتن ریخته شود در صنعت و دانش کشور و باز سرگرم تحریم شوید؟
ایرج۲۲۰۷۳۹۱۱۷:۴۹:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۲۹
کدام بتن،همان شایع های بی اساس.در عرض چند ماه به ۶۰ در صد رسیدیم،دستورش را شما بگیر ،سا ختش با ما
ناشناس۲۲۰۷۴۳۷۱۸:۳۴:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۲۹
وقتی دانش و صنعت را تعطیل کنید حال چه با بتن و چه با پلمپ ...!
ناشناس۲۲۰۷۱۰۳۱۴:۰۹:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۹
دکتر ظریف صراحتا فرمودن برجام اقتصادی نبود!! از چیزی که اصلا اقتصادی نیست نمیشه توقع گشایش اقتصادی داشت!!
ناشناس۲۲۰۷۱۲۴۱۴:۲۷:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۲۹
از خودت حرف درست نکن کی بود که قرارداد 120 فروند هواپیمای ایرباس و بویینگ امضا کرد، سویفت را باز کرد.......
ناشناس۲۲۰۷۲۴۱۱۶:۰۰:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۹
سوئیفت کی باز شد؟ چرا دروغ میگی؟
ناشناس۲۲۰۷۲۹۸۱۶:۴۹:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۲۹
قرارداد نوشته شد یا سوئیف هم جز آن بود ولی ما که ندیدیم عملی شود!
علی۲۲۰۷۴۱۵۱۸:۲۰:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۲۹
و یه عده هم داشتند سکته می کردند چرا ایران داره هواپیما می خره و وضع و اوضاع ایران داره خوب میشه واقعا متاسفم که منافع ملی رو بر منافع حزبی و باندی ترجیح می دهند بزرگترین مشکل کشور ما نه تحریم هست و نه دشمنی قدرت‌ها با ما ، بلکه مشکل کشور اینه که مسئولان و گروههای سیاسی درک درستی از منافع ملی ندارند
ناشناس۲۲۰۷۴۳۰۱۸:۳۰:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۲۹
از خودم نیست، فیلمش توی اینترنت هست، ضمنا از کل قرارداد اون ۱۲۰ هواپیما فقط یه عکس یادگاری به ما رسید، اتفاقا فیلم صحبتهای دکتر ظریف درمورد سوئیفت هم هست، سوئیفت هیچوقت باز نشد!!!
ناشناس۲۲۰۷۱۹۸۱۵:۱۹:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲۹
هدف اصلی برجام رفع تحریمها بود. یعنی کاملا اقتصادی. حالا طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرد شما چرا حقیقت را پنهان می کنید؟
ناشناس۲۲۰۷۴۲۵۱۸:۲۷:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۹
اینو که من نگفتم، دکتر ظریف گفته، یه جستجوی ساده انجام بدی فیلمش هم هست، اتفاقا من با شما هم عقیده هستم اما نظر مسئول تیم مذاکره کننده ایران در برجام، ظاهرا با نظر من و شما فرق داره!!
ناشناس۲۲۰۷۶۰۳۲۲:۱۴:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۲۹
چی میگی بابا اقتصادی نبود؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۲۰۶۹۸۰۱۲:۴۴:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۲۹
البته شست و شو شدگان مغزی هم می‌گفتند رئیسی نمی تواند به خارج از کشور سفر کند!
ناشناس۲۲۰۷۰۴۱۱۳:۲۸:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۲۹
منظور از خارج: آمریکا و اروپا است.
ناشناس۲۲۰۷۱۳۴۱۴:۳۲:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۹
خخخه آمریکا را هم سال آینده ببین چطوری می‌رود برای سازمان ملل آن وقت باز می خواهم تخریب بعدی شما ها چی هست
ناشناس۲۲۰۶۹۸۱۱۲:۴۴:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۹
جهان بایستی ابرقدرتی ایران را به رسمیت بشناسد. سه ابرقدرت جدید: امریکا بریتانیا و استرالیا: با ابرقدرتی امریکا هند و اتحادیه اروپا و ژاپن : با ابرقدرتی هند ایران و روسیه و چین : با ابرقدرتی ایران ایران اسلامی ابرقدرت قرن
ناشناس۲۲۰۷۵۷۸۲۱:۴۷:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۹
ما در كنار روسيه و چين، حتما بايد افغانستان و تاجيكستان و عراق و سوريه و تركمنستان و كره شمالي را داشته باشيم، درست است كه انموقع ابرقدرت هستيم، اما ضعفا را فراموش نكنيم.
ناشناس۲۲۰۶۹۸۷۱۲:۴۷:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۲۹
غرب زده ها می گفتند تا تحریم هستیم وfatfهم نباشد عضو اصلی نمی شویم!!!! برجام که جای خود دارد!!!
ناشناس۲۲۰۷۲۳۴۱۵:۵۳:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۹
هر وقت تو روسیه یا چین تونستی حساب بانکی باز کنی با هم صحبت میکنیم وگرنه عضو سازمان ملل هم هستیم و هیچکس برامون حساب باز نمیکنه
ناشناس۲۲۰۷۳۰۷۱۶:۵۲:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۲۹
عزیزم fatf مربوط به مراودات بین کشوری است نه شهروندی که اقامت یک کشور دیگر دارد که به خاطر تحریم برخی موارد در حد جزئی می بینیم که با ملیت اصلی کار دارند
ناشناس۲۲۰۷۶۰۷۲۲:۱۸:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۹
آمریکا اگر روسیه و چین ودیگر کشورهای عضو شانگهای را تهدید تجاری ومالی کند هیچ کدام حتی یک قدم مفید برای ایران بر نمی دارند .
ناشناس۲۲۰۷۳۱۱۱۶:۵۴:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۹
جوابش ساده است تحریم آمریکا است جناب سازمان ملل هرچند با ترفندهایی باز همنمیتواند آمریکا جلوی ما را بگیرد
جابر۲۲۰۷۴۵۷۱۸:۵۶:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۲۹
بعضی‌ها با کتمان کردن گفته های اندیشمندان و تصمیم گیران دولت غربگرا چه چیزی را می‌توانند مخفی کنند همه اقدامات و حرفهای آنها در زندگی تک تک این ملت تأثیر گذاشت بعضی‌های نور چشمی ثروتمند شدند و بعضی‌ها فقیرتر شدند
ناشناس۲۲۰۷۰۲۵۱۳:۱۵:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۹
اگر واقعا سربلندی ایران اصل بود و نه منافع حزبی و شخصی و فامیلی این صحبتها نه تنها مطرح نمیشد بلکه بسیار زشت و سخیف هم تلقی میشد. واقعا اگر اتفاق خوبی برای ایران و طبعا مردم ایران باشد همه باید خوشحال باشند . به امید روزی که کسانیکه در کشتی ایران سوار نیستند وضعیت خود را مشخص کنند.
ناشناس۲۲۰۷۰۴۸۱۳:۳۲:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۲۹
یک سوال مهم وجود دارد که همیشه دوستان از پاسخ آن طفره می روند. الان کشورهای مهم سازمان چین و روسیه و هند هستند. همه این سه کشور تابع تحریم های امریکا هستند. اگر قرار باشد در قالب شانگهای با ما مراوده اقتصادی داشته باشند حالا هم امکانش فراهم بود. مشکل این است که همه کشورهای دنیا بجز کره شمالی مراوده اقتصادی با امریکا دارند. باید بین ما و امریکاتا زمانی که تحریمها برقرار است یکی را انتخاب کنند. کدام کشور ما را به امریکا ترجیه می دهد
ناشناس۲۲۰۷۵۰۳۱۹:۵۶:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۲۹
جواب این سوال خیلی مشخصه!! الان مگه هتل‌های ترکیه بین ایرانیها و آمریکاییها یکی رو انتخاب میکنن!؟ درمورد تجارت هم همینطوره یعنی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این کشورها براشون تجار ایرانی و آمریکایی فرقی ندارن، چون اصلا اینهمه از تجارت قابل پیگیری نیست. البته حرف شما درمورد مبادلات بین دولتها و درمورد کالاهای خاص مثل نفت یا چیزهایی که در انحصار آمریکا هست درسته اما در مبادلات بخش خصوصی تحریم معنی نداره و شاید این هم بهونه خوبی باشه که دولت به خصوصی سازی سرعت بده!!
ناشناس۲۲۰۷۰۶۹۱۳:۴۵:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۹
مشکل سالهای قبل برای عضویت ، تاجیکستان بود ، که به واسطه دیدار رهبر مخالفان این کشور با مقامات ایران ، مانع از عضویت شده بود.
ناشناس۲۲۰۷۳۲۵۱۷:۰۱:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۹
زحمات ریسی بود روحانی ولاریجانی کجا بودند ۱۲ سال لاریجانی قانون گذار بود چرا نشد الان که مرغ در خانه است کار لاریجانی بود ؟!ادم خنده اش میگیره
ناشناس۲۲۰۷۴۲۲۱۸:۲۳:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۲۹
عضویت ایران در این سازمان فقط به قصد بالا بردن قدرت چانه زنی چین در قبال آمریکا است. ایران تا عضو اف ای تی اف نباشد نمی تواند در مبادلات اقتصادی این سازمان شرکت کند
علی۲۲۰۷۴۳۸۱۸:۳۵:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۲۹
عضویت در شانگهاین بیشتر امنیتی هست خیلیها بسشتر دلشون میخواد با غربیها باشند تا شرقی ها
ناشناس۲۲۰۷۴۵۲۱۸:۵۱:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲۹
برجام را احیاء کنید حتی اگر طرفهای مقابل صدها بار مثل دفعه قبل بد عهدی کنند .
علی۲۲۰۷۵۰۹۲۰:۱۲:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۲۹
اولین موفقیت سیاست خارجی دولت رئیسی و ملت ایران
علی۲۲۰۷۵۱۳۲۰:۱۸:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۹
عضویت ایران در سازمان شانگهای به ملت ایران و دولت رئیسی تبریک عرض می کنم این موفقیت دولت رئیسی منافع گسترده ای برای ایران خواهد داشت فقط در حوزه ترانزیت میتواند به اندازه کل درآمد نفت ،ارز آوری کند
اتیل۲۲۰۷۵۱۵۲۰:۲۵:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۹
دولت قبل میگفت قبلتر کار نکرده خوش هم کاری نکرد بعدی که امده میگه کار منه این یعنی چ.....
ناشناس۲۲۰۷۵۲۴۲۰:۴۰:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲۹
ایران نیاز به بازسازی درونی اقتصاد خود دارد. بیش از هر چیز اقتصاد ما از درون فاسد و رانتی و فشل شده است. پیمان نامه های خارجی مثل برجام و شانگهای نجات دهنده اقتصاد نیستند.
ناشناس۲۲۰۷۵۷۱۲۱:۳۹:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۲۹
فقط این رو میدونم چین وروسیه هم از ترس آمریکا پولهای مارو نمیدن مارو مجبور میکنند جنسهای بنجل شون رو بگیریم
ناشناس۲۲۰۷۷۲۵۰۰:۲۱:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۳۰
ازنظرما برجامو ادامه بدید شاید پرایدک ارزانتر بشه
ناشناس۲۲۰۷۸۵۸۰۸:۰۵:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۳۰
تا کور شود هر انکه نتواند دید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین