اولین نشست مشترک وزیر بهداشت با دبیر و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

گروه اجتماعی الف،   4000628068

وزیر بهداشت دراولین نشست مشترک با دبیر و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شخصا معتقدم که کیفیت در گرو کمیت است، اینکه برخی می گویند کم تربیت کنیم تا کیفیت بالا باشد، اشتباه است.

اولین نشست مشترک وزیر بهداشت با دبیر و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

به گزارش وبدا، اولین نشست مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی، مهندس طاهر موهبتی معاون امور حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت بهداشت و دکتر سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی از معاونان ایشان در محل وزارت بهداشت برگزار و درباره موضوعات مختلفی بحث و تبادل نظر شد.


ضرورت وجود برنامه جامع پزشکی

در ابتدای این نشست حجت الاسلام عاملی ضمن تبریک به دکتر عین اللهی و آرزوی موفقیت برای ایشان در سمت جدید با بیان اینکه امام حسین (ع) یک کانون انگیزه، معرفه و شناخت برای ما هستند که همه ظرفیت ها، تقویت می شوند، گفت: اربعین سرشار از معرفت، شناخت  و عشق است. بیش از ۶۰ ملیت با تفاوت های فرهنگی و اجتماعی در کنار یکدیگر قرار می گیرند اما همگی همساز هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر عشق را از زندگی حذف کنیم زندگی صنعتی می شود، عنوان کرد: با شناخت کمی که من دارم می دانم که فناوری های نو حوزه سلامت را دگرگون و پزشکی جدیدی را طراحی کرده اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه به برنامه جامع پزشکی نیاز داریم، گفت: متاسفانه آمار تعداد پزشکان به ازای جعیت کشور مطلوب نیست که باید بتوانیم در این راستا جذب پزشک را افزایش دهیم.

سند اسلامی شدن دانشگاه ها بسیار خوب است


در ادامه نشست وزیر بهداشت با بیان اینکه ما شدیدا به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتقاد داریم، عنوان کرد: شورا بسیاری از مشکلات را در گروه های مختلف رفع کرده و تداخل هایی که بعضا برای ما با نهاد و سازمان های مختلف به وجود می آید هم باید به طرق مختلف رفع شوند.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه سند اسلامی شدن دانشگاه ها بسیار خوب است که فکر میکنم اجرایی نشده و ما شدیدا اصرار داریم که این سند را اجرا کنیم، گفت: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم توزیع نامتناسب آموزش در کشور است. حضرت آقا هم در آخرین دیداری که با ایشان داشتیم فرمودند هرکاری که انجام می دهید، پیوست عدالت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما به ماموریت گرایی معتقد هستیم چراکه بسیاری از مشکلات را می تواند حل کند، به تکنولوژی آموزشی اشاره و تصریح کرد: در جهت محرومیت زدایی می توان از این روش ها استفاده کرد. آموزش ما باید منطبق بر نیازهایمان باشد و به آنچه که اصلا در کشور دیده نمی شود نباید توجه شود.

کیفیت در گرو کمیت است

وزیر بهداشت در ادامه به برنامه های وزارت بهداشت برای تربیت پزشک اشاره و عنوان کرد: همزمان باید ظرفیت ها را افزایش دهیم و هم باید نظامی داشته باشیم که پزشکان را به کار بگیریم که بعدا به مشاغل دیگر روی نیاورند. شخصا معتقدم که کیفیت در گرو کمیت است، اینکه برخی می گویند کم تربیت کنیم تا کیفیت بالا باشد، اشتباه است.

دکتر عین اللهی به موضوع بومی گزینی اشاره و بیان کرد: ما به این موضوع اعتقاد داریم. اکنون در تمام استان ها همه رشته های پایه وجود دارند و بومی گزینی را باید اجرایی کنیم چراکه بسیاری از مشکلات ما را رفع می کند و البته با عدالت همراه است.

وی با بیان اینکه مشکل ما در عدم توازن رشته هاست، به طب سنتی اشاره و بیان کرد: طب سنتی را خود ما ایجاد کردیم، رضا شاه برای آنکه می خواست فرهنگ غرب را در کشور اشاعه کند و اینکه طب سنتی ما با مذهب همراه بود این طب را ریشه کردن کرد و ریشه طب سنتی ما به کشورهای همجوار همچون هند رفت. در درجه اول باید منابع طب سنتی را جمع آوری کنیم.

گفتنی است، در ادامه نشست معاونان وزیر بهداشت و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات خود را درخصوص موضوعات مطروحه، عنوان کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین