سعید الهی: دولت بدون «پیوست رسانه ای» مرعوب فضاسازی مغرضانه خواهد شد

گروه فرهنگی الف،   4000627052

یک کارشناس رسانه هشدار داد: دولت انقلابی و عدالتخواه سیزدهم بدون طراحی«پیوست رسانه ای» در اجرای اقدامات خود، مرعوب فضاسازی های مغرضانه معاندان و دشمنان نظام در رسانه هایشان خواهد شد.

سعید الهی: دولت بدون «پیوست رسانه ای» مرعوب فضاسازی مغرضانه خواهد شد

سعید الهی همزمان با عضویت دائم و کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های شانگهای در گفتگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس گفت: چگونگی تبیین، تحلیل و اقناع افکار عمومی با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای موجود، از جمله تصمیمات راهبردی در هر اقدامی ست و موضوع نشست اخیر روسای جمهور در تاجیکستان تنها یکی از صدها مصادیقی ست که می بایست پیش از وقوع آن مورد مشورت اهالی رسانه در داخل کشور قرار گیرد.

وی افزود: با وجود جنگ نرم و فعالیت علنی جریان نفوذ و نفاق در بدنه بسیاری از دستگاههای اجرایی کشور که البته با استقرار دولت آقای رئیسی، شناسایی و حذف آنها انتظار میرود، باید قبل از هر دستاوردی نسبت به برنامه ریزی و اجرای دقیق و هوشمندانه پیوست های رسانه ای آن نیز اقدام کرد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به هجمه های رسانه ای دشمن علیه موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تنها راه مقابله با حاشیه پردازی ها، شایعه سازی ها و حتی سانسورهای خبری، شفافیت و استفاده گسترده و صحیح از رسانه های متعلق به جریان انقلاب و مقاومت و پرهیز از سکوت و انفعال است.

وی با ذکر نمونه هایی از فعالیت های اخیر دولت و مجلس طی چند وقت اخیر یادآور شد: آیا تسریع بی سابقه در امر واکسیناسیون مردم، سفرهای استانی و دیدارهای مردمی رئیس حمهور به ویژه در مناطق محروم، تصویب برخی قوانین تسهیل کننده مانند صدور مجوز های کسب و کار و حتی مواردی مانند ورود ناوگروه ایرانی با عبور از سه اقیانوس به کشوراقدامت کوچکی ست که متاسفانه حتی بسیاری از دوستان انقلابی به راحتی از تبلیغ و تحلیل آن در رسانه ها عبور کردند؟

الهی با انتقاد از برخی رفتارهای جوانان انقلابی در برهه های حساس زمانی در فضای مجازی اظهار داشت: در حالیکه مقام معظم رهبری مدام بر هوشیاری و بصیرت دغدغه مندان انقلاب تاکید دارند این میزان از انفعال در برابر اقدامات امیدبخش دولت، با استدلالاتی چون تواضع، پرهیز از خودنمایی و تبلیغات و یا ترس از تبدیل شدن امر مهم اطلاع رسانی به شوآف های مرسوم آنهم در عصر ارتباطات و رسانه به دور از تدبیر است.

وی در عین حال تاکید کرد: بی تردید کسی در«پیوست های رسانه ای» برنامه های اجرایی دولت سیزدهم قصد خروج از اخلاق و منش اسلامی و تبعیت از رفتارهای ماکیاولی مانند رسانه های جریان معاند را ندارد اما در نبرد رسانه ای پیش رو نیازمند حضوری فعال و منسجم هستیم تا توان مقابله با تخریب و تحقیر و توطئه های بدخواهان نظام را از طریق رسانه ها داشته باشیم.

این کارشناس فرهنگی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های خودجوش در نسل جوان کشور گفت: موضوع پیوست رسانه ای فراتر از نشر یک خبر در رسانه ملی و یا یکی دو روزنامه و خبرگزاری ست. مردم در لحظه و خیلی زودتر از آنچه که تصور می شود مورد هدف رسانه های مقابل قرار میگیرند و بجاست که متولیان امر در هماهنگی با شورایعالی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاههای مرتبط در این زمینه به نتیجه موثری دست پیدا کنند.

الهی در پایان خاطرنشان ساخت: هوش رسانه ای در بین مسئولین جهت استفاده بجا و بهینه از رسانه در جامعه یک ضرورت است و ماندگاری یک اقدام و به تبع آن اعتمادسازی میان مردم منوط به نحوه تعامل با اقشار مختلف است. لذا غفلت دولت سیزدهم و حتی مجلس انقلابی و دستگاه قضا در این موضوع اجحاف بزرگی در حق حاکمیت نظام اسلامی ست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین