اسرائيل يتيم مي‌شود!

محمدکاظم انبارلویی، گروه جهان الف،   4000626093 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
اسرائيل يتيم مي‌شود!

ترامپ رئيس‌جمهور پيشين آمريكا در مصاحبه با نيوز مگس گفته است: «آمريكا تا 3 سال ديگر وجود نخواهد داشت »روزنامه اينديپندنت كه اين مصاحبه را بازنشر داده از قول ترامپ گفته است: «بايدن بدتر از اوباماست. آمريكا در 8ماه گذشته به‌گونه‌ای دچار افول شده كه هيچ‌كس تابه‌حال نظيرش را نديده است.»
خدا رحمت كند شهيد مرتضي آويني را یک‌وقتی می‌فرمود: «غرب خود را خواهد كشت. من در فروپاشي تمدن غرب بيشتر به تحول غربي‌ها اميدوارم تا جنگي رودررو كه ميان شرق و غرب يا اسلام و غرب روي ‌دهد.»
شهيد آويني بر اساس اين نظريه مي‌گويد: «غرب از درون خواهد پوسيد و در خود فرو خواهد ريخت و چون عقربي در محاصره آتش، خود را نيش خواهد زد و خواهد كُشت.»
جامعه‌شناسان و روانشناسان آمريكايي و علماي اهل سياست  در نظريه‌پردازي مشكلات جامعه امروز آمريكا دچار يك خودسانسوري شده‌اند و حقايق جامعه سياسي آمريكا را كه به‌شدت دچار بحران هويت و بحران مشروعيت است را بازگو نمي‌كنند.اما گاهي سياستمداران آمريكا وضعيت وخيم جامعه آمريكايي را لو مي‌دهند و سخن از فروپاشي و نابودي تمدني كه بخشي از آن به نام آمريكايي‌ها ثبت‌شده است خبر مي‌دهند.
اگر پيش‌بيني ترامپ درست از آب درآيد تا سه سال ديگر اسرائيل يتيم خواهد شد. ادامه تجاوز ، اشغالگري و نقض حقوق بشر و اداره سرزمين‌هاي اشغالي كه امروز به‌صورت يك زندان  بزرگ اداره می‌شود كار تروريست‌هاي حاكم بر تل‌آويو را مشكل خواهد كرد.
از سوي ديگر نظامي‌هايي كه در منطقه دلشان به آمریکایی‌ها و اروپایی‌های مكار خوش است با پس‌لرزه‌هاي زلزله فروپاشي در غرب درهم خواهند شكست. حوادث افغانستان و فرار مفتضحانه آمريكايي‌ها فقط يك هشدار و يك شاهد براي اعتراف ترامپ مبني بر فروپاشي آمريكاست.
آمريكايي‌ها از سال 1955 تا 1975 به مدت 20 سال هر نوع جنايتي را در ويتنام تجربه كردند به ازاي هر مترمربع 4 بمب در ويتنام بر سر مردم مظلوم اين كشور فروريختند و تمام سرزمين ويتنام را شخم زدند. اما جز خفت و خواري و فرار مفتضحانه راهي نداشتند. اگر از تجربه جنگ ويتنام عبرت‌آموزي داشتند به عراق و افغانستان تجاوز نمی‌کردند. آمريكايي‌ها به‌زودی از عراق و سوريه خواهند رفت و رژيم صهيونيستي را در محاصره نيروي مقاومت در منطقه تنها خواهند گذاشت. آمريكايي‌ها همین‌الان دارند سامانه‌هاي دفاعي پاترويت را از عربستان خارج مي‌كنند و زمزمه‌هاي خروج را در كريدورهاي كاخ سفيد و كنگره به‌خوبی مي‌شود شنيد.
***
سفر گروسي به تهران و اظهارات متفاوت او در تهران و وين را بايد به‌دقت تحليل كرد و تغيير لحن آمريكا و سه كشور اروپايي را در اظهارات او مي‌شود فهميد.
زمان به نفع ايران به‌سرعت درحرکت است. آمريكا و سه كشور اروپايي در وضعيت 8 سال پيش و حتی 8 ماه پيش نيستند. اجماع جهاني عليه ايران وجود ندارد. حتي اجماع بين آمريكا و سه كشور اروپايي هم از بين رفته است. مصوبه انقلابي مجلس كار خود را كرده است. آمريكايي‌ها هيچ راهي جز گردن نهادن به مصوبه مجلس ندارند.
ايران هيچ عجله‌اي براي آغاز مذاكرات ندارد. آن‌قدر بايد صبر كرد كه آمريكايي‌ها به التماس بيفتند.
محاسبات ،  الگوها و مدل‌هاي مذاكرات به‌طورکلی به‌هم‌خورده است . بايد يك الگوي جديد بر اساس محاسبات جديدو منطبق به ريل مصوبه مجلس كه خواست ملت هم هست طراحي كرد و دستور كار جديد نوشت. از هرگونه مذاكرات فرسايشي ، غيرعلمي ، غیر فنی و مبتني بر شتاب‌زدگي پرهيز كرد.
دشمن مي‌خواهد بگويد ايران نيازمند مذاكرات است درحالي‌كه به گدايي افتاده است و مرتب پیغام‌وپسغام مي‌فرستد.
ايران به‌سرعت در حال تعامل سازنده با جهان است و اين گام در اجلاس شانگهاي به‌طورجدی پيگيري مي‌كند. ايران به‌سرعت روابط خود را با همسايگان سامان مي‌دهد. هيچ مقوله‌اي در داخل را موكول به مذاكرات نكرده  است. آمريكا تنها یک‌راه دارد . آرام و بي‌سروصدا بدون پیش‌شرط به برجام برگردد . تعهدات خود را عمل كند به خواست‌هاي ايران تمكين كند تا مقدمات برگزاري مذاكرات وين خودبه‌خود مهيا شود. بدون اين رويكرد هيچ فايده‌اي بر مذاكرات مترتب نيست و نبايد به آن حتي يك نیم‌نگاه كرد.
اگر آمریکایی‌ها به ديدگاه‌هاي ظالمانه خود اصرار داشته باشند و بخواهند از آژانس استفاده ابزاري كنند بايد فاتحه آژانس را خواند و شجاعانه از ان پی تی خارج شد. از هارت‌وهورت شوراي حكام و شوراي امنيت سازمان ملل هم نبايد هراسي داشت. چون آمريكاي امروز آمريكاي ديروز نيست.اگر حكام كاخ سفيد هنر داشته باشند بايد كلاه خود را در واشنگتن حفظ كنند تا طوفان فروپاشي آن را ازسرشان برندارد. ضمن اين‌كه يك فكري هم بايد براي دوران يتيمي رژيم صهيونيستي بكنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۰۳۴۳۸۲۱:۱۷:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۲۶
زياد روي پيشبيني هاي ترامپ نبايد حساب كرد! قبلا پيشبيني كرده اقتصاد ايران فرو ميپاشه.
ناشناس۲۲۰۳۷۱۸۰۸:۱۲:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اقتصاد ایران برای شما نپاشیده برای بازنشستگان یا کارگران قشنگ پاشیده دیگه چه جور باید اقتصاد کمرمردمو بشکنه دولت پول بی پشتوانه براي حقوق نجومی بعضی ها چاپ می کنه دادا
ناشناس۲۲۰۳۴۳۹۲۱:۲۱:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۲۶
جو جه را آخر پاییز میشمارند .. آمریکا همان آمریکاست تنها سروصدایش را کم کرده که آن هم بخاطر تمرکز کردن بر رقیب اصلی اش چین است نه قدرت گرفتن ما. از توهم خارج شویم نه پوتین علاقه ای به خارج شدن ما از ان پی تی دارد و نه چین
ناشناس۲۲۰۳۷۹۴۰۹:۳۰:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اره از پیروزی های آمریکا جان در منطقه کاملا مشخص است!!!!
محمد۲۲۰۵۸۵۷۱۶:۵۲:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۸
هراتفاقی که برای امریکا بیفته ادمای بدبخت وطن فروش بازم امریکا رو کدخدا می بینن
ناشناس۲۲۰۳۴۹۵۲۲:۴۹:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۶
سالهای سال است که این تحلیل ها را میکنید اما آنچه در عمل میبینیم انزوای بیشتر کشور و مشکلات عظیم برای مردم است.
ناشناس۲۲۰۳۸۲۵۰۹:۴۵:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
انزوا را داریم می بینیم!!! اقتصاد را هم داخلی ها به این روز انداختند
علی۲۲۰۳۴۹۹۲۲:۵۸:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۶
.. متاسفانه معنی فروپاشی را نمی دانی . اگر می دانستی به راحتی مصداقهای آن را پیدا می کردی !!
ناشناس۲۲۰۳۷۴۵۰۸:۴۱:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
مطابق آمارها سفره ایرانی ها 35 درصد کوچک شده. قشر متوسط داره به سمت حاشیه شهر ها رانده میشه. اونوقت اینا از فروپاشی اسرائیل سخن میگن!!!
ناشناس۲۲۰۳۵۰۱۲۳:۰۰:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۶
برمبنای حرفهای سیاسی معلوم الحالی مثل ترامپ کلیت مقاله و آینده نگری را بنا نکنید.
مهدی۲۲۰۳۵۳۴۲۳:۴۹:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۲۶
حالا ترامپ که از نظر شما دیوانه ای بیش نبود یه چیزی گفت شما چرا جدی گرفتی تا کی قراره بگیم ما خوبیم اونا بدن لطفا این مملکت رو درست کنید مردم رو راضی کنید بعد نگران دنیا و مردم دنیا و مدیریت پس از این و ان شوید
ناشناس۲۲۰۳۵۴۲۰۰:۰۱:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
سفر گروسي به تهران و اظهارات متفاوت او در تهران و وين را بايد به‌دقت تحليل كرد و تغيير لحن آمريكا و سه كشور اروپايي را در اظهارات او مي‌شود فهميد. ..
ناشناس۲۲۰۴۷۰۳۱۹:۴۰:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
به قول مهران مدیری فقط ما خوبیم، همه جهان داره نابود میشه!!!
ناشناس۲۲۰۳۵۴۳۰۰:۰۲:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
این که یتیم می‌شود شکی نیست، آخرش محو خواهد شد
ناشناس۲۲۰۳۶۶۶۰۷:۰۳:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
این ارزوی دیرینه مسلمانان جهانه انشاالله که محقق بشه
ناشناس۲۲۰۳۷۳۳۰۸:۳۵:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
البته یتیمی با 400 کلاهک اتمی. بسیار بیشتر از شهرهای مهم خاورمیانه
ناشناس۲۲۰۴۸۸۷۲۲:۵۸:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
به همین سادگی به همین خوشمزگی!!!!!
رضوی۲۲۰۳۵۵۱۰۰:۲۴:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
به نظر من تحلیلی کاملا اشتباه بود غرب نه تنها از بین نمیرود بلکه روز به روز جهان شمول تر میشود دیگر تحجر و بنیادگرایی جایی در دنیای امروز ندارد جوامع بسته همگی رو به دموکراسی غربی اورده اند همین الان داشتن جامع ایی با معیارهای دموکراسی غربی آرزوی مردم افغانستان است باید واقع بین باشیم ضرر ایران از تحریم ها روزانه بیشتر از چندصد میلیون دلار است ..
علی۲۲۰۳۵۵۲۰۰:۲۵:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اگردولتی.مثل.احمدینژادداشته.باشیم.امریکا.خیلی.زودتراز اینا متلاشی.خواهدشد روحانی.ومدیران.غرب. زده.اش امریکا راچون..سرپانگاه.داشتند
ناشناس۲۲۰۳۵۵۳۰۰:۲۷:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
نگران یتیم شدن اسرائیل نباشید نگران یتیم های خودمان باشید
ناشناس۲۲۰۳۸۲۸۰۹:۴۶:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
چه ربطی داشت مغرض
علیرضا۲۲۰۳۵۶۴۰۰:۴۴:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اینشالله خون شهدا دارد کار خود را می کند وحق همیشه پیروز است
ناشناس۲۲۰۳۵۷۱۰۰:۵۸:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ ۖ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً ۖ وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ (الأعراف: 34) براي هر قوم و جمعيتي، زمان و سرآمد (معيني) است؛ و هنگامي كه سرآمد آنها فرا رسد، نه ساعتي از آن تأخير مي كنند، و نه بر آن پيشي مي گيرند.
ناشناس۲۲۰۳۵۷۴۰۱:۱۱:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
بابا ترامپ رو شما خیلی جدی گرفتید. جای دیگه نگید این حرف ها رو ها !! می خندند بهمون!
شاهد۲۲۰۳۶۰۸۰۲:۲۹:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
به امید فروپاشی دیو سیاه آمریکا از سر کل دنیا و اسلام و اگه این چندسال خیانت نبود وضع ما بهتر بود و زیاد نباید خوشبین بود ..
امیر۲۲۰۳۶۱۰۰۲:۵۱:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
البته چیزی از وضعیت اقتصادی ایران نگفتید که مردم زیر بار فقر کمر خم کردن نگفتید مسئولین هیچ عجله ای ندارن واسه مذاکرات چون .. ولی ملت بیچاره که لنگ نان شبه خدا خدا می‌کنه زودتر مذاکره کنن تا از این بدتر به نشه
ناصراز اراک۲۲۰۳۶۱۷۰۳:۲۴:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
خدا را شکر كه باشیم و یتیمی اسراییل را ببینیم و خار شدن آمریکا را
ناشناس۲۲۰۳۶۱۹۰۳:۲۷:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
حالا ترامپ هوچی یه غلطی کرد.یه چرتی گفت.شما چرا اینقدر جدی گرفتید.مگه ترامپ کلامش وحی منزله.اگه اون می تونست پیشگویی کنه،شکست خودش را پیشگویی میکرد.
مهدی۲۲۰۳۶۲۰۰۳:۲۸:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آمریکا متوجه شده دهه هاست در حال باج دادن به اسرائیله و ازین بابت احساس سرخوردگی میکنه که عمریه بازیچه دست صهیونیستها شده برای همین بفکر خروج از خاورمیانه ست و دیگه قصد نداره مثل گذشته پاسوزه اسرائیل باشه و بخاطرش لایحه های سازمان ملل رو وتو کنه و اسمشو خراب کنه پس الان زمان مناسبی برای امتیاز گیریه چون دنبال یه بهونه هستن برای بستن دهان اسراییل فقط لازمه ما این بهونرو بهشون بدیم
کارمند۲۲۰۳۶۲۵۰۳:۴۴:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ترامپ حرف مفت زیاد زده است . افول آمریکا حدود 15 تا 20 سال طول خواهد کشید و تا آنموقع آنچه مهم است جلوگیری از خیانت امثال ..دولت روحانی و دار و دسته خاتمی و همفکران ر.. است
ناشناس۲۲۰۳۶۳۳۰۵:۱۱:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
این نظرات منطبق بر واقعیت میدانی و قرآنی است وقدرت فرامنطقه ای آمریکا رو به افول وضعیف شدن است. و آمریکا هرگز قدرت بازسازی موقعیت از دست رفته را ندارد ونخواهد داشت. ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین.
ناشناس۲۲۰۳۷۴۱۰۸:۳۹:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آدم معتبر همیشه با سند و مدرک حرف میزنه. آدم غیر معتبر همیشه فقط شعار میده. سند شما برای افول آمریکا چیه؟ کشوری که داره مردمش رو میفرسته مریخ رو به افوله؟ یا کشوری که سفره مردمش به گفته سازمان های داخلی 35 درصد کوچک شده رو به افوله؟
ناشناس۲۲۰۳۹۱۴۱۰:۳۹:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
خیلی جالبه که تمامی آیات قرآن برای اونایی که شما ازشون خوشتون نمیاد.
سروش۲۲۰۳۶۴۲۰۵:۵۸:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
سلام و ارادت استاد بزرگوار اسراییلی در سه سال آینده وجود نخواهد داشت به لطف خداوند متعال سال آینده نابود میشه
ناشناس۲۲۰۳۶۴۶۰۶:۱۰:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
جدی خسته نشدین از گفتن اینکه آمریکا تا چند ماه دیگر فرو می پاشه، از اونروزی که این حرفا رو شروع کردین تا الان دلار به تومان ٢٠٠ برابر شد
ناشناس۲۲۰۳۸۰۳۰۹:۳۴:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اول برو اقتصاد یاد بگیر تا سوتی به این وحشتناکی ندهی
ناشناس۲۲۰۳۸۴۱۰۹:۵۲:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۲۷
خخخه شماها در ایران می روید با پول پاشی و دلال بازی با آن دلار و قیمت های دیگر را زمینه سازی می کنید آن وقت کمترین عامل که آمریکا است را پر رنگ می کنید؟
ارش۲۲۰۴۰۹۱۱۲:۲۹:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
شما لیبرالهای غرب گرا به حول قوه الهی ودعای خیرمردم مومن وانقلابی دراینده نزدیک روسیاه خواهیدشد.
مصطفی۲۲۰۳۶۴۸۰۶:۳۴:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اسراییل یتیم نمیشه بقول خودتون فرزند نامشروعه صدتاپدرداره جدیدنم عربا پدرش شدن.
مجتبی۲۲۰۳۶۴۹۰۶:۴۲:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ان شاالله زودترنابودند
ناشناس۲۲۰۳۷۶۱۰۸:۵۳:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۲۷
بجای آرزوی نابودی این واون مواظب خودمون باشیم که فساد وناکارامدی ریشه مان رانکند !
ناشناس۲۲۰۳۷۸۶۰۹:۲۲:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ازتون خواهش میکنم بااین تحلیهاتون دست ازسرمردم بردارید
ناشناس۲۲۰۳۸۶۰۱۰:۰۴:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
نگران شدی؟
ناشناس۲۲۰۴۱۵۹۱۳:۰۸:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
اگه ترامپ عاقل بوددوباراستیضاح نمیشد
مستور۲۲۰۴۵۵۷۱۷:۱۶:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آمریکا هم به قول ترامپ نابود شود چی گیر ما می آید به این فکر کنید بدبختی پشت بدبختی
سعید۲۲۰۴۶۷۶۱۹:۰۵:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
یکبار هم که آمریکا داره کنار میاد امثال شما سنگ اندازی کنید که بدبختی مردم بیشتر بشه بفکر یتیم های کشور خودت باش
اسی۲۲۰۴۷۶۸۲۱:۰۹:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
خدایش بیچاره شدیم رفت فقط مگرخدا یه کاری برای این مردمه بیچاره بکنه؟؟؟؟؟
رحیم۲۲۰۴۸۶۱۲۲:۲۹:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ظالم عاقبتی جز نابودی ندارد نصر من الله و فتح قریب
رضا۲۲۰۵۹۰۲۱۷:۲۴:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۲۸
آرزو بر جوانان عیب نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین