رسوب کالا در گمرک یکی از شگردهای متخلفان است

گروه اقتصادی الف،   4000626085

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برخی ابعاد رسوب کالا در گمرک پرده برداشت و این موضوع را یکی از شگردهای قاچاقچیان برای واردات بی‌رویه دانست.

رسوب کالا در گمرک یکی از شگردهای متخلفان است

به گزارش خبرنگار  مهر، محمدرضا پورابراهیمی در برنامه‌ای تلویزیونی با موضوع بررسی پرونده واردات لوازم خانگی خارجی و لزوم حمایت از تولید داخلی گفت: کاملاً شفاف و مشخص است فارغ از اینکه ارز مورد نیاز توسط شخص، نظام بانکی یا حتی ارز خارج از کشور تأمین شود، واردات کالایی که مشابه تولید داخل دارد طبق مصوبه سران قوا ممنوع و خلاف است. بنابراین اگر مجوز یا مکاتبه‌ای برای واردات لوازم خانگی خارجی صادر شده، مبنای قانونی نداشته و باطل بوده و قابل استناد نخواهد بود؛ بنابراین کالاهای واردشده به گمرک باید طبق قانون در بازه زمانی محدودی مرجوع گردد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: متأسفانه یکی از شگردهای متخلفان برای واردات کالاهای مختلف به ویژه کالاهای ممنوعه، واردات کالا و نگهداشتن آن در گمرک است. بعد از طریق ایجاد جو روانی که برای این کالاها هزینه پرداخت شده و باید در هر صورت وارد کشور شود و مورد استفاده قرار گیرد. بعضاً متوسل به برخی دستگاه‌ها و مسئولان می‌شود که برای این کالاهای سرمایه کشور صرف شده و چون وارد شده و امکان مرجوع کردن هم نیست، پس باید ترخیص شود.

پورابراهیمی با تأکید بر اینکه حاکمیت نباید در این موارد منفعل عمل کرده و تحت تأثیر جو روانی و برخی اظهارنظرها توسط برخی افراد مشخص قرار گیرد، گفت: شگرد دور زدن قانون از طریق رسوب کالا در گمرک موضوعی روشنی است که از طریق نگه داشتن کالا در گمرک و توسل به بازه زمانی صورت می‌گیرد و در صورتی که یک یا چند بار خیلی صریح و طبق قانون عدم ترخیص این کالاها و مرجوع شدن آن‌ها صورت پذیرد، تجربه‌ای برای دیگران خواهد بود و این روند متوقف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، چند سالی است که موضوع رسوب کالاهای مختلف در گمرک به ویژه کالاهای ممنوعه که امکان ترخیص ندارند، به صورت مرتب توسط در رسانه‌ها و دیگر محافل توسط واردکنندگان و حتی برخی مسئولان مطرح می‌شود که به دلیل فشار روانی ناشی از آن، همواره به تصمیمات خلق‌الساعه و غیرکارشناسی منتهی می‌شود و نظرات ضد و نقیضی درباره این موضوع و تصمیمات متعاقب آن وجود دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین