شهرداری تهران: واکسیناسیون ۱۵۰۰ بی‌خانمان تهرانی نیازمند تصمیم وزارت بهداشت است

گروه اجتماعی الف،   4000625065

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۸۰۰ نیروی مستقیم و همکار با این سازمان در برابر کرونا گفت: تاکنون واکسیناسیون بیش از یکهزار و ۵۰۰ مددجو گرمخانه‌ها و سامانسراهای شهرداری انجام نشده و منوط به تصمیم وزارت بهداشت است.

شهرداری تهران: واکسیناسیون ۱۵۰۰ بی‌خانمان تهرانی نیازمند تصمیم وزارت بهداشت است

سیدمالک حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره واکسیناسیون افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌ در برابر کرونا اظهار داشت: اکنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ مددجو در ۲۰ گرمخانه و ۲ سامانسرا گروه هدف سازمان برای واکسیناسیون محسوب می‌شوند که این تعداد در پیک زمستان تا ۲هزار و ۳۰۰ نفر هم افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: برای واکسیناسیون مددجویان ملاحظاتی وجود دارد، عمده این افراد، مدارک هویتی ندارند، در صورتی که برای واکسیناسیون کارت ملی نیاز هست و وزارت بهداشت باید تمهیدی را برای واکسیناسیون افراد بی‌خانمان اتخاذ کند یا اینکه سهمیه‌ای را در اختیار شهرداری برای مددجویان قرار دهد و تدبیر کنیم که به چه شکلی می‌توانیم آنان را سامان دهیم.

حسینی ادامه داد: مساله دوم این است که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد یعنی حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر از مددجویانی که به آنان خدمات ارایه می‌دهیم به صورت مستمر به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند و تعدادی یک روز و گاهی یک هفته میهمان گرمخانه هستند و ممکن است دوباره مراجعه نکنند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی افراد باید دو دُز واکسن کرونا را در فاصله زمانی معین دریافت کنند، برای مددجویانی که به طور ثابت به گرمخانه‌ها می‌آیند، این امکان را داریم که شرایط را حتی بدون مدارک هویتی آنان مدیریت کنیم و اطلاعاتشان را ثبت کنیم تا بتوانند هر دو دُز را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: در مورد ۳۰۰ مددجویی که به صورت مستمر به گرمخانه مراجعه نمی‌کنند هم با مشورت و مشارکت بخش غیردولتی و متخصصین این حوزه در حال چاره‌اندیشی هستیم.

حسینی درباره ابتلای مددجویان به کرونا گفت: از موج چهارم به بعد(از فروردین ماه) در گرمخانه‌های شهرداری تعدادی از مددجویان به کرونا مبتلا شدند که شرایط کنترل شد و هیچ گزارشی از فوتی ناشی از کرونا در این مراکز نداشتیم اما از فروردین تاکنون، بیش از یکصد نفر از مددجویان به کرونا مبتلا شدند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: فروردین ماه در دو گرمخانه شهرداری به دلیل تعداد زیاد مبتلایان به کرونا، کل این گرمخانه‌ها به مدت ۲ هفته قرنطینه شد اما خوشبختانه، مورد فوتی نداشتیم.

وی بیان کرد: به محض اینکه مددجویان علایم کرونا را داشته باشند، طی هماهنگی با اورژانس به مراکز درمانی منتقل می‌شوند و اگر نیاز به درمان در مراکز درمانی داشته باشند، در همان جا بستری می‌شوند و اگر نیازی به بستری نباشد تا زمان بهبودی در اتاق قرنطینه که در گرمخانه‌ها طراحی کردیم، نگهداری می‌شوند.

حسینی اظهارداشت: برخی از این افراد خانواده دارند اما بنا به ملاحظاتی به نزد آنان مراجعه نمی‌کنند، براساس پرونده‌های مددکاری مددجویانی که خودشان اعلام می‌کنند، تلاش می‌کنیم که با خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کنیم، اگر خانواده‌هایشان پذیرش داشته باشند، ما آنان را منتقل می‌کنیم تا در خانه دوره درمان را طی کنند و مددجویان مبتلایی که خانواده‌ای ندارند در اتاق‌های قرنطینه گرمخانه‌ها میزبانشان هستیم تا دوره درمان را طی کنند.

واکسیناسیون بیش از ۸۰۰ نیروی سازمان خدمات اجتماعی

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره واکسیناسیون مددکاران این سازمان گفت: براساس روند و زمانبندی که وزارت بهداشت اعلام کرده بود، واکسیناسیون این گروه انجام نشد اما خوشبختانه توسط شرکت شهر سالم شهرداری، واکسیناسیون مددکاران و نیروهای اجرایی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی انجام شد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان سازمان و حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای گشت‌های فوریت‌های اجتماعی، مددکاران، مددیاران، بهیاران، پزشکان و عوامل اجرایی در ۲سامانسرا و ۲۰ گرمخانه شهرداری دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

حسینی افزود: واکسیناسیون تعدادی از نیروهای سازمان به دلیل ابتلا به کرونا انجام نشد که پس از پایان دوره ابتلا و بهبودی، واکسیناسیون آنان نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: همچنین ۱۵۰ نفر از مددکاران و عوامل اجرایی ۲۹ مرکز پرتو، سازمان‌ها و موسسات غیردولتی که در زمینه کاهش آسیب با این سازمان همکاری دارند نیز در برابر کرونا واکسینه شدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین