وزیر بهداشت: سرعت واکسیناسیون سهمیه استان‌ها را مشخص می‌کند

گروه اجتماعی الف،   4000625061

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه کمبود واکسنی در کشور نداریم، گفت: هر استانی که با سرعت بیشتری واکسیناسیون را انجام دهد سهمیه واکسن بیشتری را می‌گیرد.

وزیر بهداشت: سرعت واکسیناسیون سهمیه استان‌ها را مشخص می‌کند

به گزارش دکتر «بهرام عین‌الهی» روز پنجشنبه در سفر یک‌ روزه خود به استان کرمانشاه و در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون بیمارستان فارابی در جمع خبرنگاران، افزود: نگرانی ما از این است که واکسن در استانها ذخیره نشود و به هر میزانی که واکسن تزریق شود معادل آن را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار می‌دهیم.

وی ضمن ابراز نگرانی از مرگ و میر هم‌وطنان در مرداد و شهریور گفت: بنا داریم تا با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون از این مرگ و میرها جلوگیری کنیم و از همین امروز استان کرمانشاه موظف است برای افراد بالای ۱۸ سال واکسن را تزریق کند و واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال را هم در کل کشور از ۲ هفته آینده شروع می‌کنیم.

وزیر بهداشت بر بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: علم پزشکی نیازمند تعامل و همراهی با بیمار است و کرونا صدمات جدی به حوزه آموزش وارد کرده است که نمی‌توان با آموزش‌های مجازی جبران کرد بنابراین بنا داریم با تکمیل واکسیناسیون در این بخش و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از اواسط مهر ماه دانشگاه‌های علوم پزشکی را بازگشایی کنیم و سایر دانشگاهها هم با نظر وزیر علوم بازگشایی خواهند شد.

دکتر عین‌الهی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر خطرناک بودن تزریق واکسن و عدم تمایل عده‌ای از مردم گفت: در بررسی‌های به عمل آمده توسط دانشمندان و متخصصان این حوزه بیشتر مرگ و میرها مربوط به افرادی است که واکسن تزریق نکردند و مردم باید بدانند که تزریق واکسن فقط مربوط به این دوران نیست و از قدیم هم تنها راه برای مقابله با بیماری‌های اینچنینی تزریق واکسن است.

واکسیناسیون در کرمانشاه ۱۰ روز دیگر باید تمام شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: انجام واکسیناسیون کامل در کشور هم به معنای رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و مردم همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

وی امکانات و تجهیزات مورد استفاده در مراکز درمانی استان کرمانشاه را امیدبخش و روند درمان بیماران را خوب ارزیابی کرد و افزود: واکسیناسیون در استان کرمانشاه باید در ۱۰ روز آینده تمام شود و دانشگاه علوم پزشکی موظف است سرعت واکسیناسیون را ۲ برابر و شیفت‌های کاری را افزایش دهد تا این مهم محقق شود.

دکتر عین‌الهی افزود : استان کرمانشاه یادآور فداکاری‌ها و جان‌فشانی مردم این خطه در دفاع مقدس است و امروز در این استان حضور یافتیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات درمانی و بهداشتی مردم را حل کنیم.

به گزارش ایرنا؛ دکتر «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح پنجشنبه به منظور بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ و روند واکسیناسیون در استان وارد کرمانشاه شد.

بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه و دیدار و گفت و گو با کادر درمان و بیماران کرونایی بستری در این مجتمع اولین برنامه وزیر در این سفر بود.

بازدید از بیمارستان گلستان به‌عنوان مرکز تخصصی بستری مبتلایان به کرونا و بررسی روند واکسیناسیون در ۲ مرکز دانشکده بهداشت و مرکز خودرویی ۱۵ خرداد از جمله برنامه‌های وزیر بهداشت در این سفر است.

وزیر بهداشت همچنین در ادامه این سفر از مرکز مراقبت ۱۶ ساعته سینا بازدید می‌کند و سپس در جلسه ستاد کرونا استان کرمانشاه در استانداری شرکت خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین