پیام انتخاب علی باقری برای مذاکرات هسته‌ای/ دو حرف متفاوت ،داستان و سخنگو/  اما و اگرها درباره بازگشت لاریجانی به سیاست

گروه سیاسی الف،   4000624101 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیام انتخاب علی باقری برای مذاکرات هسته‌ای/ دو حرف متفاوت ،داستان و سخنگو/  اما و اگرها درباره بازگشت لاریجانی به سیاست

آخرین آمار کرونا در ایران

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۷۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۵ هزار و ۶۱۹ نفر رسید.

همچنین، تا کنون ۲۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۳۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار و ۶۰۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۹ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۳۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۸۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: شبانه روزی برای تامین واکسن کار کردیم / رکورد تزریق هفتگی در جهان را می‌شکنیم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: ورود ۴ واکسن ایرانی به سبد واکسیناسیون تا یک ماه آتی

۱۵مرکز شبانه روزی واکسیناسیون در تهران در حال فعالیت هستند

***

پیام انتصاب علی باقری برای مذاکرات هسته‌ای

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی در کانال تلگرام خود نوشت: «طرف ایرانی در مورد سرنوشت برجام به شیوه‌ای کم و بیش دوپهلو و مبهم سخن می‌گوید. تاکنون ابراهیم رئیسی و اعضای دولت او، اصلِ احیای برجام را پذیرفته‌اند اما در مورد مزایای ناشی از آن بخصوص ابعاد لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا شروطی را به صورت کلی مطرح می‌کنند.

دولت رئیسی به عنوان برآیند جناح "اصولگرا" و اصطلاحاً "انقلابی" که طیفی از موافقان نسبی تا منتقدان و مخالفان سرسخت برجام را در برمی‌گیرد، خواهان توافقی است که هم رضایت نیروهای هوادار این جناح را تا اندازه‌ای فراهم کند و هم زبانِ حامیان پر و پا قرص برجام در جناح مقابل را بر سر خود تیز نکند. ( البته زبانِ حامیان جناح مقابل چه توافقی صورت گیرد و چه نگیرد در هر حال تیز خواهد شد!)

از این رو، دولت رئیسی در مورد برجام، وضعیت دشوار و تقریباً بلاتکلیفی دارد. انتخاب علی باقری به عنوان معاون سیاسی وزارت خارجه که قاعدتاً مسئول مذاکره با اعضای 5+1 خواهد شد، به نظرم نوعی تلاش برای غلبه بر این دشواری و بلاتکلیفی است.

باقری به عنوان یکی از مخالفان سرسخت برجام شهرت دارد. از این رو، انتخاب او برای پیشبرد مذاکرات در نگاه نخست نقضِ غرض است؛ اما از زاویه‌ای دیگر انتخاب او ممکن است خالی از هوشمندی هم نباشد.

قاعدتاً هر توافقی که علی باقری در مورد برجام امضا کند، مورد نقد و نفیِ طیف تندروتر اصولگرایان قرار نخواهد گرفت زیرا نمایندۀ خودِ آنها آن را به امضا رسانده است. از طرفی با توجه به سابقۀ مذاکرات نافرجام و فرسایشی سعید جلیلی که به عنوان مذاکره‌کننده‌ای ناکارآمد و ناآشنا به اصول مذاکره در افکار عمومی اکثریت ایرانیان جا افتاده است، علی باقری نمی‌تواند و شاید حتی نمی‌خواهد پا جا پای او بگذارد و با دست خالی از وین برگردد.

اگر او پس از هر دور مذاکره، با دست خالی از وین برگردد، ضربۀ سیاسی جبران‌ناپذیری به دولت رئیسی و مجموعۀ اصولگرایان وارد خواهد شد زیرا در آن صورت، افکار عمومی به این نتیجۀ قطعی خواهد رسید که اصولگرایان اساساً توان مذاکره و دستیابی به توافق را ندارند و اگر قرار به مذاکره و توافق باشد فقط افرادی مانند محمد جواد ظریف توان به سرانجام رساندن آن را دارند.

در هر صورت، سرنوشت برجام مانند سکه‌ای که به هوا پرت شده باشد، در حال چرخش است و هنوز نمی‌توان با ضرس قاطع گفت که با کدام رویش به زمین خواهد نشست.»

*البته نباید ناکامی 8 ساله دولت روحانی در عمل به وعده ها، رفع تحریمها و به ثمر رساندن  مذاکرات برجامی را بفراموشی سپرد . بهتر است طرفداران دولت روحانی به دلایل ناکامی خود بپردازند تا دیگرانی که هنوز مذاکره‌ای را آغاز نکرده اند .
***

صبح‌نو نوشت: «اگر باقری‌کنی جانشین عراقچی و سرتیم مذاکره‌کننده ایران با طرف اروپایی بر سر احیای برجام شود، می‌شود حدس زد که گارد تیم مذاکره‌کننده کشورمان تا حدی زیادی متفاوت خواهد شد و میزان پافشاری روی اصول مذاکراتی نظام (رفع تمام تحریم‌ها به اضافه امکان سنجش رفع تحریم‌ها) بیشتر از قبل شود؛ اما سوال اساسی دیگر این است که آیا قرار است مسوول مذاکرات، همچنان وزارت خارجه باقی بماند یا اینکه نهاد حاکمیتی دیگری متولی خواهد شد؟

حتی اگر عراقچی با باقری‌کنی جایگزین شود، اصلا مشخص نیست کدام نهاد قرار است سرپرستی پرونده‌ هسته‌ای را به عهده بگیرد؛ چه آنکه پیش از استقرار رسمی دولت یازدهم در شهریورماه سال1392، مسوولیت مذاکرات هسته‌ای از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه و شخص وزیر منتقل شد...

با توجه به اینکه متولی اصلی مذاکرات هسته‌ای در ایران در دوره‌های مختلف دچار تغییر و تحولاتی شده، در صورت انتقال مجدد مسوولیت مذاکرات به شورای عالی امنیت ملی، میزان اختیارات باقری‌کنی در هرگونه تعامل با قدرت‌های غربی دستخوش دگرگونی خواهد شد و جایگاه محوری او تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

البته با توجه به حضور علی باقری در جایگاه حساس معاونت سیاسی وزارت خارجه، این گمانه محتمل را می‌توان مطرح کرد که اراده کلان بر ادامه مسیر مذاکرات هسته‌ای در وزارت خارجه است و انتقال مسوولیت مذاکرات از وزارت خارجه به نهادی دیگر، چندان قریب به واقعیت نخواهد بود.»
 

***

دولت روحانی در زمینه واردات واکسن کم‌کاری کرد؟

محسن مهدیان، معاون خبرگزاری فارس در کانال تلگرام خود نوشت: «در تحلیل سهم دولت جدید در واردات واکسن نباید شتابزده و از سر حب وبغض سیاسی تحلیل کرد. باید واقعیت ها را دید واگرنه ناخواسته با یک خطای تحلیل عملکرد جمهوری اسلامی در پی گیری سلامت مردم شبهه ناک می شود.

دولت جدید در تسهیل و شتاب واردات واکسن نقش جدی داشته است اما واقعیت اینست که عمده خرید واکسن برای دولت قبل است.

110 میلیون دوز واکسن تا بهار 1400 خریداری شد...

البته تا خرداد 1400 فقط حدود 7 میلیلون دوز وارد شد. اما از ابتدای تیر واردات شتاب گرفت و تا پایان مرداد ماه 3 برابر تمام دوره قبلی واکسن وارد شد. پس دقت کنیم که سرعت واردات واکسن پیش از روی کار آمدن دولت جدید نیز شدت قابل ملاحظه گرفت. لذا ماجرا نمی تواند تنها نتیجه جابجایی دولت ها باشد.

اما مجموعه دلائلی که منجر به تسریع واردات شد:

یکم. حذف تحریم های آمریکا. تحریم آمریکا خرداد ماه برداشته شد. ۳ روز بعد از مجوز تولید برکت.

دوم مجوز خردادماه برکت. مجوز و تولید برکت باعث شد فروشنده های واکسن نگران از دست رفتن بازار ایران شوند و صادرات واکسن به ایران زیاد شد. تا آنجا که قیمت سینوفارم چین ناگهان از 15 یورو قبل از مجوز برکت در خرداد به 8 یورو کاهش یافت.

سوم. افزایش تولید در کشورهای صادرکننده. در اواخر بهار حجم تولید واکسن در کشورهای صادرکننده بیشتر شد. به طوریکه کواکس توانست پس از  ماه‌ها به بخشی از قراردادهای خود با دیگر کشورها عمل کند. 

چهارم. عبور از حد اضطراری واکسیناسیون در کشورهای تولیدکننده. به طور مثال فایزر و مدرنای تولید آمریکا از اواخر اردیبهشت صادراتش آغاز شد. 

پنجم و در نهایت مذاکره و دیپلماسی فعال دولت جدید برای خرید واکسن.

بنابراین اینکه گفته می شود همه خرید واکسن برای دولت جدید است خلاف واقع است. البته نباید غافل شد که دولت جدید، علاوه بر تسریع و تسهیل واردات واکسن‌های قبلی، حدود ۷ میلیون واکسن جدید هم خریداری و وارد کرده است.»

***

 اما و اگرها درباره بازگشت لاریجانی به سیاست

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده پیشین مجلس و از نزدیکان علی لاریجانی درباره درباره احتمال تشکیل حزب توسط لاریجانی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من به شما واضح می‌گویم که آقای لاریجانی حزبی تشکیل نمی‌دهد. طرفداران او می‌خواهند همیشه وجه‌ای فراجناحی از او ببینند و خود آقای لاریجانی هم تمایل دارد چنین چهره‌ای داشته باشد. آقای لاریجانی وقتی از قم در انتخابات مجلس دهم نامزد شد، بدون آنکه درخواستی مطرح کرده باشد، از سوی اصلاح‌طلبان این شهر مورد حمایت قرار گرفت. در مجلس هم سه گروه ولایی‌ها، امیدی‌ها یا همان اصلاح‌طلبان و مستقلین ولایی حضور داشتند که آقای لاریجانی خود را در هیچ‌کدام از این سه گروه قرار نداد».

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا لاریجانی قصد حضور دوباره در عالم سیاست را دارد یا خیر، اظهار کرد: «درخواست‌های متعددی از آقای لاریجانی می‌شود که درباره موضوعات روز موضع‌گیری کند و در حوزه داخلی و خارجی فعال باشد اما او فعلا مصلحت نمی‌داند زیرا نمی‌خواهد در پی موضع‌گیری‌اش چنین تلقی شود که در رقابت با دولت است. دولت آقای رئیسی تازه تشکیل شده است و آقای لاریجانی هم تمایل دارد که دولت به خوبی ایفای وظیفه کند».

این نیروی نزدیک به لاریجانی در پاسخ به این پرسش که اگر لاریجانی بخواهد به سیاست بازگردد به دنبال سیاست رسمی و اخذ دوباره مناصبی مانند ریاست‌ مجلس است یا آنکه ترجیح می‌دهد سیاست غیررسمی را دنبال کند، تصریح کرد: «آقای لاریجانی دو خصیصه مهم دارد. نخست آنکه وقتی از جایی عبور کند دیگر به آن برنمی‌گردد. تمام سیاست‌مداران معقول دنیا هم همین‌طور هستند. آقای لاریجانی از ریاست‌مجلس عبور کرده است  بعید است دوباره به همان‌جا بازگردد. اما این خصیصه باید در کنار خصیصه دوم در نظر گرفته شود که او خود را سرباز نظام می‌داند. مطمئن باشد اگر دستور رهبری باشد که او مدیریت یک نهاد هم بر عهده بگیرد او می‌گوید چشم و پست و مقام را سبک‌سنگین نمی‌کند.»

 ***

پایان ارز 4200 نزدیک است؟

همشهری نوشت: آن‌طور که خبر‌ها نشان می‌دهد به‌نظر می‌رسد تخصیص ارز 4200تومانی به روز‌های پایانی خود نزدیک شده به‌ویژه آنکه آغاز به‌کار دولت سیزدهم انتظار‌ها را برای حذف ارز ترجیحی افزایش داده است.

بر همین اساس هفته گذشته یک کمیته سه‌جانبه از سوی دولت، ‌مجلس و بانک مرکزی برای بررسی حذف ۴۲۰۰  تومانی و بازنگری در نظام توزیع یارانه‌ها تشکیل شد و قرار است هرچه سریع‌تر نظام توزیع یارانه و تخصیص ارز ترجیحی در این کمیته تعیین تکلیف شود.

هنوز از تصمیم‌های گرفته شده در این کمیته اطلاعی در دست نیست اما آنطور که نماینده‌های مجلس می‌گویند به‌نظر می‌رسد نظر دولت و مجلس برای حذف ارز 4200تومانی مساعد است و هر 2 نهاد در این‌باره هم‌نظرند. آنطور که مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داده است: براساس قانون بودجه، ارز ۴۲۰۰ تومانی تا آخر سال باید به شکل تدریجی حذف شود به‌طوری که در سال ۱۴۰۱ چیزی تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی نداشته باشیم...

تقریبا تمام کارشناسان اقتصادی متفق‌القولند که تخصیص ارز4200تومانی منجر به توزیع رانت می‌شود.برخی برآورد‌ها نشان می‌دهد تاکنون دست‌کم 500هزار میلیارد تومان رانت از محل تخصیص ارز 4200تومانی توزیع شده است.

طبق آمار‌ها در سال 97نزدیک به 31میلیارد دلار و در سال‌های 98و 99به‌ترتیب 15و 10میلیارد دلار ارز 4200تومانی به برخی کالاها اختصاص یافته است که اگر تفاوت نرخ ارز بازار آزاد با نرخ ارز ترجیحی را به‌طور میانگین محاسبه کنیم متوجه می‌شویم که از سال97 تا پارسال رقمی در حدود 500هزار میلیارد تومان رانت بین واسطه‌ها توزیع شده است.»

***

توضیحات وزارت کشور درباره حواشی انتصاب مدرس خیابانی

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور با صدور اطلاعیه ای درباره حواشی انتصاب مدرس خیابانی به استانداری سیستان و بلوچستان توضیحاتی ارائه داد. در این اطلاعیه آمده است: «طبق توضیحات و اطلاعات منتشر شده از مسئولان «شرکت سرمایه گذاری امید» درباره آنچه تحت عنوان فیش حقوقی منتسب به جناب آقای مهندس «مدرس خیابانی» پیشتر در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، کاملا ًروشن است که سند مذکور شامل تجمیع معوقات و مطالبات مربوط به چندین ماه فعالیت ایشان می‌باشد. بر مبنای این توضیحات، روند فوق برای سایر کارکنان و مدیران آن مجموعه،به همین منوال محاسبه و پرداخت ‌شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، برخلاف ادعاهای مطرح‌ شده در برخی رسانه‌ها، حقوق دریافتی ایشان منطبق بر قوانین، مقررات و ضوابط بوده و در  این رابطه سقف مجاز قانونی رعایت شده است.

جناب آقای مهندس مدرس خیابانی، دارای مراتب تعهد، پاکدستی، مسئولیت‌پذیری و برخوردار از سوابق استوار اجرائی و پیشینه روشن مدیریتی به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی می‌باشند. بر همین اساس انتخاب ایشان به‌عنوان استاندار استان سیستان و بلوچستان، باهدف به میدان کشاندن همه ظرفیت‌های اقتصادی بومی در جهت رفع محرومیت‌ها و پیشبرد روند پیشرفت پایدار و همه‌جانبه در خطه زرخیز جنوب شرق کشور صورت گرفته است. در این راستا وزارت کشور امیدوار است با همراهی و حمایت عموم مردم، اقشار، اصناف مختلف و نخبگان مختلف در استان و با استفاده از تجارب متعدد استاندار منتخب در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، ریل‌گذاری لازم را برای تحقق بخشیدن به‌ تمامی ظرفیت‌های سرشار استان سیستان و بلوچستان صورت پذیرد.»

***

محکومیت حسن رعیت به 35 سال زندان

 ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد پرونده حسن میرکاظمی معروف به رعیت، اظهار داشت: بخشی از این پرونده پیش‌تر در دادگاه رسیدگی و منجر به صدور حکم شده بود و بخشی از آن مفتوح بود که اخیرا منجر به صدور حکم بدوی شد.

سخنگوی دستگاه قضا بیان داشت: در این پرونده مجرم اصلی به یک فقره حبس ۲۵ سال، ۳ فقره حبس سه سال و یک فقره حبس یکسال، جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد. همچنین در این پرونده یک نفر به ۱۶ سال حبس، دو نفر به ۱۰ سال حبس، یک نفر به ۹ سال حبس، شش نفر به ۷ سال حبس و بقیه نیز به شش سال و پنج سال حبس محکوم شده‌اند.

وی بیان داشت: حکم صادره در مورد پرونده فوق الذکر بدوی است لذا از ذکر اسامی محکومان خودداری می‌کنیم و این حکم قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و در صورت قطعیت به اطلاع مردم شریف می‌رسانیم.

بیشتر بخوانید: 

سخنگوی قوه قضائیه: اختلاف درباره سند خودرو از طریق مجلس رفع شود

سخنگوی قوه قضاییه زیر آب بخشنامه دادستان را زد . با اینکه تصور میشد بخشنامه دادستان کل پایانی بر مناقشه سند خودرو باشد اما سخنگوی قوه قضائیه گفت: به نظر بنده بهتر است که این مشکل از طریق مجلس رفع شود چراکه اختلاف نظر در مورد ماده ۲۹ است و تفسیر قانون عادی نیز بر عهده مجلس شورای اسلامی است که باید در این خصوص نظر تفسیری خواسته شود و ما بر اساس نظر مجلس، اقدام کنیم.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۰۱۲۵۴۲۰:۵۵:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
متاسفانه واقعیت امر این است که اصوالگرایان مانند اصلاح طلبان فاقد یک برنامه هدفمند برای رفع تحریم‌ها با حفظ حقوق هسته ای هستند بهمین رو با اینکه هنوز دولت جدید ورود جدی به مذاکرات نکرده انتظار تحولی پایدار در منازعه هسته ای حتی در طولانی مدت قدری دور از ذهن است
حسنعلی تخلص به مخلص۲۲۰۲۱۵۹۱۴:۵۲:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۲۵
تا سند تحول قوه قضاییه بطور واقعی اجرا نشود شاهد کاهش فساد و برخورد با مفسدین نخواهیم بود با سند تحول قوه قضا جول و پلاس مفسدین از هر طیف و جناح بر روی هواس و بندری میزنه
کامنت خوان الف۲۲۰۱۳۴۹۲۲:۱۸:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۲۴
از این که خبر گزاری فارس در باره نقش دولت قبل در تهیه واکسن ، جانب انصاف را رعایت کرده هم جای تقدیر است و هم جای تامل .
کوروش فرهودیان۲۲۰۱۳۵۲۲۲:۲۱:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۲۴
یک بنز دیگر دادیم ولی اینبار پژو گرفتیم راه آقای جلیلی یعنی پایان گفتگو آقای کنی آن راه به دره است نرو اقا جون
ناشناس۲۲۰۱۳۶۴۲۲:۳۶:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۴
جناب زید آبادی چطور به این نتیجه رسیدید که اکثریت مردم ایران با تیم مذاکره کننده قبلی مخالف هستند !!
ناشناس۲۲۰۱۳۷۹۲۲:۵۲:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۲۴
بدون شك دولت رييسي هر گونه توافقي را براي احياي برجام امضاء نمايد مورد به به وچه چه جناح اصولگراكه قبلا مخالف سر سخت برجام بودند قرار خواهد گرفت مانند همين توافق اخير با رييس آژانس اتمي كه هيچ مخالفي نداشت حتي نماينده هاي مجلس كه توافق مذكور بر ضد مصوبه انها بود هيچ صدايي از انها در نيامد..
ناصر۲۲۰۱۴۳۵۲۳:۲۶:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۴
توهم ریاست مجلس لاریجانی حداقل شرطش انتخاب در یکی از جوزه های انتخابیست! فعلا^ایشان نماینده مجلس نشدن تا برسند به ریاست...! به نظرم ایشان به عنوان سرباز نظام دنبال پست و تصدی نهادی نباشند و به همین بیش از سه دهه در قدرت بودن ولی ناکارآمد!با توجه به دیدگاه و نظر نارضایتی مردم از ایشان و دیگر اخوان لاریجانی...عز بیشتری نزد خدا و خلق خواهند داشت، ضمن اینکه در جریان فتنه از ساکتین بودن، در برهه ای از انقلاب اصولگرا، برهه ای دیگر اصلاح طلب و زیر پوستی همیشه و مستمر یار .. لذا فراجناحی به هیچ عنوان برازنده ایشان نیست!
ناشناس۲۲۰۱۵۱۹۰۰:۲۹:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۲۵
بنده به نوبه خودم هيچ « اما و اگري » براي بازگشت جناب لاريجاني به عرصه سياست قبول نمي كنم ! و معتقدم ايشان اگر از اهل سياست و سياستمدار باشند بايد ديگر عطاي سياست به لقايش بخشيده كه اين نيزخودش يك سياست است !!
ناشناس۲۲۰۱۵۴۴۰۱:۰۱:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۲۵
اگرنظرما ارزش دارد مخالف برادرن لاریجانی هستم چون هرکدام سوابق کاریشان مشخص مامسوول باشهامت ودلسوز میخواهیم
ربیعی۲۲۰۱۵۵۱۰۱:۱۶:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۲۵
رئیس جمهور قبلی به پشتوانه آقای لاریجانی هشت سال کمر این ملت را شکسته وفقر وبدبختی وسفره خالی وتورم ۷۵ درصدی و۶۵ هزار کیلو طلای خزانه را به باد داده وپراید ۱۸ میلیونی به ۱۴۰ میلیون ارتقاء پیدا کرد آیا شایسته است مسببین این مصیبتهای ۸ ساله هنوز دایه انقلابی گری ومدافع مردم شوند
احسان۲۲۰۱۶۲۱۰۴:۳۴:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۲۵
مگر رهبری نگفتند که ایشان تصمیم گیر سیاست ها هستند و وزارت خارجه مجری است؟ ..
ناشناس۲۲۰۱۶۲۳۰۴:۴۵:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۵
همانطور که رهبری گفته ،سیاست خارجه مسأله کشوری است ،و وزیر و سخنگوی و معاون اموخارجه و مذاکره کننده صرفا مجری هست ،به هیچ عنوان تصمیم گیرنده نمی‌تواند باشد،رهبری گفت در تمام دنیا هم همین است،ظریف هم به نوعی تلویحا همین راگفت،روحانی که بارها گفته ،میشود یک ساعته توافق کرد،پس این دوره هم فرقی با دوره های قبل ندارد،همان خواهدشدکه بود،فکرنکنیم که باج داده میشود،بعدتحریمها هم برداشته نشود،تازه هرچقدر کوتاه بیایند،باج دهند،طرفین مقابل بازخواسته های خواهنداست،موشک ،fatf،حقوق بشر،حضور ایران درخاورمیانه،حمایت از حماس ،غزه،گروههای نیابتی،ودهها موضوع کلی دیگر که ریز شود خودش ده تا برجام میشود
ناشناس۲۲۰۱۶۲۶۰۵:۰۰:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۵
برجام خسارت محض برجام ترکمانچای دوم
عسگری۲۲۰۱۶۳۳۰۵:۱۶:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۲۵
میشه از آقای لاریجانی خواهش کنید که دیگه نیان . ما از اینها خسته هستیم .
ناشناس۲۲۰۱۶۵۷۰۶:۵۱:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۲۵
آره راست میگید باید ظریف بره بااون نیش بازش مملکت رادودستی تقدیم کنه ..
حسن کریمی۲۲۰۱۶۶۴۰۷:۰۶:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۵
دوست عزیز اگه آقای باقری با دست خالی از وین برگردد بهتر از آقای ظریف است که دو دستی هر چی در صنعت هسته ای داشتیم داد با کارتن خالی برجام برگشت اولش افرادی مثل شما براش سوت و کف زدن در جعبه برجام که باز شد دیدن خالی ولی از پر رویی هنوز به جعبه های خالی افتخار می کنم میگن خیلی قشنگه!!!!
ناشناس۲۲۰۱۷۲۷۰۸:۲۸:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۵
اگر یخچال بخریم باید بریم محضر بنام بزنیم ؟
ناشناس۲۲۰۱۷۳۲۰۸:۳۳:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۲۵
"حقوق دریافتی ایشان منطبق بر قوانین، مقررات و ضوابط بوده و در این رابطه سقف مجاز قانونی رعایت شده است." تو دولت روحانی میشد تیتر 1 کیهان و الان کاملا قانونی !!!؟
ناشناس۲۲۰۱۸۳۴۱۰:۱۳:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۲۵
وقتی مدرس خیابانی پاکدست باشد وای ..
علی کریمی۲۲۰۱۸۵۶۱۰:۳۷:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۵
تا به امروز فعالیت های هسته ای کشور با هزینه های زیاد و غیر قابل قبول پیش رفته و عملا نه تنها تاثیر مثبتی در زندگی مردم نداشته بلکه مشکلات طاقت فرسایی را بر مردم تحمیل کرده است. به نظر می رسد در مقطع کنونی منطقی ترین اقدام کاهش تبعات برنامه هسته ای به هر نحو ممکن باشد.
ناشناس۲۲۰۱۸۷۸۱۰:۵۱:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۲۵
بهتر بود وزارت کشور فیش تجمیع نشده (عادی) آقای مدرس خیابانی را منتشر میکرد تا مخاطبین خودشان قضاوت کنند.
ناشناس۲۲۰۱۹۳۹۱۱:۵۸:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۲۵
بخش قابل توجهی از مشکلات ایران ناشی از هوچی گری رسانه ای و بزرگنمایی نظرات پوچ .. به اصطلاح کارشناسان .. رسانه می باشد.
همشهری۲۲۰۱۹۴۱۱۱:۵۸:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۵
دولت روحانی و آقای ظریف در مذاکرات هسته به جای امتیاز گرفتن فقط امتیاز داد و به وعده هایش هم عمل نکرد و به ملت دروغ گفت یا بهتر بگویم خیانت کرد، اگر هدف مذاکره امتیاز دادن باشد یک .. هم کارها را خوب انجام می دهد.
محب الدین طبسی۲۲۰۲۱۶۶۱۵:۰۰:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۲۵
برجام بوسیدن دست شیطان بود لطفا تکرار نکنید
ناشناس۲۲۰۳۲۰۲۱۵:۳۵:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۲۶
اقایان لاریجانی امتحان وعملکرد پس دادند شما را به خدا قسم بگذارید بروند استراحت کنند ودوباره به صحنه مسعولیت وسیاست بر نگردند مملکت حالا دارد روح ارامش ومردم حا لا دارند می فهمند برای انان ومخصوصا طبقه محروم دارد کار می شود
ناشناس۲۲۰۳۲۶۸۱۷:۰۹:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲۶
لاریجانی ها و روحانی و دولت او باید محاکمه شوند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین