پایان خوش ماجرای عنابستانی و سرباز راهور!/ دفاع عباس عبدی از سیاست کلی ایران در قبال طالبان/ واکنش مهدی فضائلی به پرسش‌ها درباره واکسیناسیون

  4000620021 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پایان خوش ماجرای عنابستانی و سرباز راهور!/ دفاع عباس عبدی از سیاست کلی ایران در قبال طالبان/ واکنش مهدی فضائلی به پرسش‌ها درباره واکسیناسیون

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۶۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۳ هزار و ۸۲۴ نفر رسید.

تا کنون ۲۲ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۸۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۷۶ دُز رسید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت تا ظهر روز گذشته، مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۹ دُز رسیده بود. بنابراین با احتساب آمار اعلامی امروز، از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز ۴۴۷هزار و ۴۸۷ دوز واکسن در کشور تزریق شده است.

پرسش‌هایی درباره واکسیناسیون

ایسنا نوشت: «وعده‌های مسوولان دولت قبل از رییس جمهور گرفته تا وزیر بهداشت و سایرین برای تامین واکسن و اعداد و ارقام اعلامی از پیش خرید و خرید قطعی واکسن در موعد مقرر محقق نشد و مکررا نیز علت آن را تحریم‌ها و البته بدعهدی کشورهای سازنده واکسن خواندند و از سوی مسوولان وقت وزارت بهداشت نیز مکررا اعلام  شد که در مورد واکسن وارداتی آنچه از جانب طرف ایرانی باید انجام می شد، به رغم تمام مشکلات، در زمان خود انجام شده و برنامه‌ریزی‌ها دوراندیشانه و واقع بینانه بوده است!

در این میان البته بر تولید داخلی واکسن و حمایت از آن نیز بسیار تاکید شد؛ به طوری که مکررا اعلام شد ایران در تمام پلتفرم‌های واکسن کرونا، ورود کرده و وزیر وقت بهداشت وعده داد که واکسن ایرانی تا خردادماه روی میز است؛ وعده‌ای که سرانجام با ارایه مجوز مصرف اضطراری به دو واکسن "کووایران برکت" و "پاستوکووک" محقق شد؛ اما تا این بازه زمانی سهم واکسن برکت در سبد واکسیناسیون ملی بسیار ناچیز بوده و "پاستوکووک" هم هنوز توزیعی نداشته است.

در مجموع تاخیر در واردات واکسن به کشور انتقادهای زیادی را به دنبال داشته و دارد؛ انتقادهایی که بسیاری آن را فرصت سوزی به بهانه واکسن داخلی دانستند و معقتدند که اگر واکسیناسیون زودتر شروع می‌شد، شرایط‌مان اینگونه نمی‌شد...

در حال حاضر روند تامین واکسن به گونه‌ای است که وزیر بهداشت گفته است: «ما فکرش را نمی کردیم که چنین حجمی از واکسن تامین شود.» عین‌اللهی از تامین حدود ۵۰ میلیون دُز واکسن تا آخر شهریور ماه خبر داده و گفته"« وقتی در جلسات رای اعتماد می گفتم که واکسن می آوریم، فکرش را نمی کردم که بجای باران، سیل جاری شود و با لطف خدا، سیلی از واکسن به سوی کشور روانه شد.»

جای بسیار خوشحالی است که اکنون واکسیناسیون کرونا در کشور روی دور تند قرار گرفته و وعده مدیریت بیماری و کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر در ماه‌های پیش رو داده شده است. اما جای چند سوال باقی است:

چه شد که به یکباره واردات واکسن در کشور ورق خورد؟

چه شد که تولیدکنندگان بدعهد واکسن در دنیا، اکنون در حال عمل به قول و قرارها هستند؟

اگر امکان واردات واکسن در این سطح وجود داشت، چرا تا پیش از این برای آن اقدام نشده بود؟

آیا واقعا به بهانه واکسن داخلی، در واردات فرصت‌سوزی شد؟

چه کسی پاسخگوی جان‌هایی است که در نبود واکسن، زیر خاک رفتند؟»

واکنش مهدی فضائلی به پرسش‌ها درباره واکسیناسیون

مهدی فضائلی، معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توییتی نوشت: «عده محدودی اجمالاً در جریانند اما خوب است یک مقام رسمی علت افزایش قابل توجه واردات واکسن و به تبع آن سرعت گرفتن واکسیناسیون طی هفته‌های اخیر را برای مردم توضیح دهد.»

***

پایان خوش ماجرای عنابستانی و سرباز راهور!

به گزارش تسنیم علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار که چندی پیش به دلیل تخلف و نادیده گرفتن قانون و همچنین "تعدی به سرباز راهور" به مجازات حبس محکوم شده  بود، با حضور در محل کار سرباز در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، رسماً از نیروی انتظامی و سرباز راهور عذرخواهی کرد.

عنابستانی در گفت و گو با ایرنا در این باره گفت: در آن اتفاق به دلیل هُل دادن سرباز راهور به عقب، برای من قرار مجرمیت صادر شد. اگر چه همان زمان برای این رفتار اشتباه از سرباز راهور عذرخواهی کردم اما سرباز مدعی بود که سیلی خورده است.

نماینده سبزوار افزود: همان موقع از او برای ادعای دروغ و توهین‌اش شکایت کردم و برای سرباز و افسر راهور قرار مجرمیت صادر شد. در نهایت هم با وساطت برخی از دوستان، از شکایت صرف نظر کردم و سرباز راهور نیز شکایت خود را پس گرفت و پرونده مختومه شد.

عنابستانی خاطرنشان کرد: برای برخی از عناوین اتهامی چون سوء استفاده از موقعیت، تمرد، ضرب و شتم مامور برای من قرار منع تعقیب صادر شده بود و فقط مورد هُل دادن باقی ماند که این موضوع هم با رضایت طرفین حل شده و پرونده مختومه شد.

در این زمینه به نظر می رسد:

اولا هزینه خلاف‌گویی در میان مسئولین کشور ما بسیار اندک است. کافی است نگاهی سرسری به مصاحبه های عنابستانی در روزهای ابتدایی ماجرا داشته باشیم و آنها را در کنار این مصاحبه قرار دهیم. مردم از همین عدم صداقت ها متنفرند.

ثانیا قاعده شرع و عقل می گوید مسئولین کشور به خصوص قانونگذاران بیش از همه باید به مراعات قانون حساس باشند و اگر تخلفی کردند مجازات شوند.

عموم مردم، خود را با این نماینده مجلس مقایسه می کنند و می گویند اگر یک فرد عادی بود حتما مجازات می شد. احساس تبعیض و بی‌عدالتی سرمایه اجتماعی حاکمیت را آب می کند. 

***

وقتی عباس عبدی از سیاست کلی ایران در قبال طالبان دفاع می‌کند

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب درباره موضوع افغانستان و واکنش‌ها در ایران به خبر آنلاین گفت: «با توجه به شکافی که در جامعه ایران وجود دارد، متاسفانه هر اتفاقی حتی در حوزه سیاست خارجی هم که رخ می دهد این شکاف به شکلی بازتولید می شود. طرفین اصلا دوست ندارند به هیچ وحدتی برسند یعنی اگر حکومت برود و در سوریه دخالت کند، اینها می‌گویند که چرا دخالت کردید فارغ از اینکه این دخالت درست است یا غلط، نوبت افغانستان که می رسد عکس آن گفته می شود آنها می گویند نباید برویم و اینها می گویند باید برویم.بیش از اینکه این مواضع معطوف به واقعیت خارجی و برحسب منافع ملی باشد روی لج و لجبازی با هم‌دیگر است....

عده‌ای از ابتدا مخالف مذاکره با طالبان بودند که واقعا موضع عجیب و غریبی است یعنی اصلا نمی توان تصور کرد که چرا اینها چنین ایده ای دارند؟ خودشان به دولت ایران می گویند با همه مذاکره کنید ولی وقتی که یک نیرویی در کنار ما است و قدرتمند است، می گویند خیر، با اینها مذاکره نکنید! قدرت اصلی که ایالات متحده باشد 20 هزار کیلومتر با اینجا فاصله دارد با آنان در حال جنگ است ولی وارد مذاکره و امضای توافق می‌شوند اما وقتی نوبت ایران می شود آقای ظریف باید یواشکی مذاکره کند و بترسد که عکسش منتشر شود. این اصلا درست نیست...

هنگامی که ما از مذاکره دفاع می کنیم دیگر قید و شرطی ندارد، چون مذاکره را که فقط با دوست و آشنا انجام نمی‌دهند، معمولا با رقبا و کشورهای دیگر و حتی با دشمنان و قدرت‌های ناپسند ممکن است مذاکره کنید و این یک واقعیت است. هدف سیاست فقط قلع و قمه و یا به رسمیت شناختن و رسمیت نشناختن نیست بلکه هدف این است که آلام مردم را کم کند، فرض کنید مذاکره نکنیم و تا آخر عمرمان بنشینیم و بر سر و کله هم بزنیم، چه چیزی گیرمان می آید؟ بنابراین برای یک کشوری مثل ایران که طالبان کنار دستش است و با انواع و اقسام روابط، مهاجرت و قاچاق و آب هیرمند و دیگر مسائل بی حساب و کتاب با آنان مواجه است باید با آنها مذاکره و گفت و گو کرد و اگر می بیند آنها دارند قدرت می‌گیرند باید برای حفظ منافعش گفتگو کند.

اما اینکه به طور رسمی جنبش طالبان را یک جنبش اصیل معرفی کنیم و حتی اشتباهات و رفتارهای زشت گذشته‌شان را پاک‌سازی یا توجیه کنیم و مدعی شویم که اینها تغییر کرده و خیلی هم خوب شده‌اند و جزو محور مقاومت هستند و ..، این آنجایی است که بشدت محل سؤال است. حامیان این سیاست دارند، خطای بدی را مرتکب می شوند، حکومت می تواند با همان نگاهی که پیشتر به طالبان داشته بنشیند و با انان گفت و گو کند و حتی بگوید تغییرات کوچکی هم کرده‌اند ولی ماهیت آنها تغییر نکرده و نمی تواند هم به این سرعت تغییر کند.

آنها نیروهای بشدت واپس‌گرای قومی و علیه اقوام و مذاهب دیگر و مردم فارس زبان هستند و همه اینها را بپذیریم و با این واقعیت بنشینیم و با آنها صحبت کنیم نه اینکه بخواهیم ابتدا آنها را تطهیر و یا حتی با مخالفان آنها دشمنی کنیم مثلا علیه پسر مسعود حرف در آوریم یا مثلا خوشحال باشیم از اینکه حکومت افغانستان و مخالفان طالبان نابود شده و دارند از بین می‌روند. می خواهم بگویم این بخش از سیاست ایران است که محل پرسش جدی است، این بخشی از سیاست‌هایی است که اصولگرایان در باره طالبان دارند و اینجا منتقدین حکومت ایران را به تامل می اندازند که اینها دنبال چه چیزی هستند.»

***

دادستان‌کل کشور: خودداری دفترخانه‌ها از زدن وکالت نقل و انتقال خودرو تخلف است

به گزارش فارس، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور درباره نقل و انتقال خودرو گفت: خواهشم این است که  مردم کار نقل و انتقال را خودشان انجام دهند.  چرا بخواهند حق الوکاله به وکیلی بدهند که هزینه گزافی باشد که بر آنها تحمیل شود. 

وی افزود: انتقال خودرو در ادارات راهنمایی و رانندگی زمانی نمی‌برد، مقدمات کار را فراهم کنند و خود اشخاص آنجا بروند  و منتقل کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: اگر کسی به هر دلیل می خواهد این کار را به وکیل واگذار کند وکیل این کار را انجام دهد و اگر چنانچه به دفترخانه ای مراجعه شد و آن دفترخانه با این بهانه از انجام وظیفه خودداری کرد، این را حتما گزارش دهند.  من هم با رییس محترم سازمان ثبت این مساله را صحبت خواهم کرد و به عنوان یک تخلف و ترک  وظیفه و ترک امری است که یک دفترخانه  ممکن است آن را انجام دهد که بنظرم قابل تعقیب است.

منتظری تصریح کرد: از طرف دیگر آنچه که ملاک ما هم بود که در نامه استناد کردم رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بود که این رای دیوان عدالت اداری برای همه لازم الاجراست از جمله برای سازمان ثبت و ادارات و دفاتر اسناد رسمی و  آنها هم مکلف هستند در اجرای این رای عمل کنند و اگر چنانچه  اتفاق افتاد، قابل تعقیب خواهد بود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۹۵۱۶۸۲۰:۳۵:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۲۰
واکسن ده شصتی ها بالاخره کی زده میشه !!؟
ناشناس۲۱۹۵۴۷۰۰۷:۲۴:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۱
سیاست تولید واکسن داخلی از ابتدا اشتباه بود.
ناشناس۲۱۹۵۶۶۹۱۱:۰۶:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۱
3 روز بعد از اینکه مجوز واکسن داخلی صادر شد امریکا تحریم واکسن را برداشت.
ناشناس۲۱۹۵۵۳۳۰۹:۰۹:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۲۱
پایان خوش برای بالا نشینان مثل همیشه
تبریزی۲۱۹۵۶۳۶۱۰:۳۷:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۱
من معلم دهه شصتی هستم وگرنه همون دز اول رو هم نمی تونستم بزنم. خودت که می دونی ما دهه شصتی ها نسل سوخته ایم.
ناشناس۲۱۹۵۱۷۴۲۰:۴۴:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۲۰
روحانی زبان گفتگو با دنیا را بلد نبود و نمی توانست واکسن وارد بکند اما رئیسی در اولین روز ورود به پاستور با رئیس جمهور برخی کشورها تلفنی تماس گرفت و واردات واکسن را تسریع و چندین برابر کرد.
H۲۱۹۵۳۶۶۰۰:۳۲:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۲۱
با عرض سلام وخسته نباشی به سید ابراهیم ریسی ریس جمهورعزیزمان
ناشناس۲۱۹۵۱۸۰۲۰:۴۷:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۲۰
دولت قبل بهانه می آورد که تحریم هستیم و ارز نداریم و کشورهای سازنده واکسن بدعهدی می کنند و بدون تصویب FATF نمی توانیم واکسن بخریم !!! اما رئیسی بدون بهانه گیری سیل واکسن را به کشور روانه کرد تغییر را احساس کنیم.
ناشناس۲۱۹۵۳۶۷۰۰:۳۵:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۲۱
دولت قبل دنبال گروگان گیری بود نمونه آن همین fatf که به دروغ بزرگ می کرد
ناشناس۲۱۹۵۱۸۲۲۰:۵۰:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۲۰
اصلاح طلبانی که میگن ایران باید به افغانستان کمک کند ! بهتره تیپ اصلاحیون تشکیل بدهند و به دره پنجشیر بروند و با طالبان مبارزه کنند.
ناشناس۲۱۹۵۴۷۳۰۷:۲۷:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۲۱
به زودی زود دود تروریسم طالبان به چشم همه از جمله ایران خواهد رفت.
ناشناس۲۱۹۵۶۷۲۱۱:۰۸:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۲۱
اشغالگران تروریست امریکایی هم کمتر از طالبان نبودند.
ناشناس۲۱۹۵۱۸۳۲۰:۵۲:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۰
اصلاح طلبان برای جهاد به افغانستان بروند و خودی نشان بدهند !
ناشناس۲۱۹۵۴۷۴۰۷:۲۹:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۲۱
عده ای می گویند طالبان تغییر کرده! آیا شمر و یزید و معاویه و ابوسفیان در طول 14 قرن تغییر کردند؟
ناشناس۲۱۹۵۵۹۵۱۰:۰۲:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۱
اصلاح طلبان فقط مواقعی که میخواهند از دست زنان شون خلاص بشوند اسلحه بدست می گیرند در باقی موارد به توئیت کردن زیر باد کولر بسنده می کنند !
ناشناس۲۱۹۵۱۸۵۲۰:۵۴:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۲۰
«عده محدودی اجمالاً در جریانند اما خوب است یک مقام رسمی علت افزایش قابل توجه واردات واکسن و به تبع آن سرعت گرفتن واکسیناسیون طی هفته‌های اخیر را برای مردم توضیح دهد.» علتش این است که، آقایانی که مانع واردات واکسن بودند و می خواستند تولید کنند، چون توان تولید نداشتند، و از طرفی الان در منصب دیگری هستند و دیگر وقت نمی کنند که بروند واکسن تولید کنند، دارند واردات می کنند. فقط همین.
معلم بیوتک۲۱۹۵۳۹۵۰۱:۲۹:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۲۱
پاسخ منطقی
ناشناس۲۱۹۵۵۳۲۰۹:۰۹:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۲۱
3 روز بعد از اینکه مجوز واکسن برکت صادر شد امریکا تحریم واکسن را برداشت.
ناشناس۲۱۹۵۵۴۲۰۹:۱۵:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۲۱
علتش این است که دولت قبل سلامت مردم را برای مذاکره با امریکا گروگان گرفته بود.
ناشناس۲۱۹۵۵۵۰۰۹:۲۱:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۲۱
اگر دولت روحانی برای واردات واکسن اهتمام کافی داشت که نداشت تولیدکنندگان واکسن داخلی نمی توانستن مانع واردات واکسن بشوند.
ناشناس۲۱۹۵۶۴۵۱۰:۴۷:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۲۱
تولید داخل مانع واردات بود!!!!! از یک جماعتی که دنبال....هستند این حرفاشون هم عجیب نیست
ناشناس۲۱۹۵۵۶۰۰۹:۳۱:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲۱
آافرادی که ارز 4200 تومانی میگرفتن و انواع و اقسام کالاهای مصرفی را وارد می کردند چرا واکسن وارد نکردند ؟!
ناشناس۲۱۹۵۵۶۶۰۹:۳۶:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۲۱
خوشبختانه خط دوم تولید واکسن برکت راه اندازی شد و پیش بینی می شود که ماهانه 6 تا 8 میلیون دوز واکسن تولید بشود.
ناشناس۲۱۹۵۶۴۸۱۰:۴۹:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۲۱
دولت قبل روی 50 میلیون تولید داخل و 100 میلیون واردات برنامه ریزی کرده بود
ناشناس۲۱۹۵۶۷۴۱۱:۱۰:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۲۱
روحانی کلا"اشتباهی رئیس جمهور شده بود و در 8 سال گذشته هیچ اقدام مفید و موثری انجام نداد.
ناشناس۲۱۹۵۱۸۷۲۰:۵۵:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۰
دولت روحانی عُرضه نداشت واکسن بخرد اما رئیسی هنوز نیامده واکسن خرید.
ناشناس۲۱۹۵۱۹۰۲۰:۵۹:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۰
روحانی و مدیران دولتش بدلیل تاخیر در واردات واکسن و تعویق مجوز واکسن داخلی باید محاکمه و مجازات بشوند.
ناشناس۲۱۹۵۱۹۲۲۱:۰۰:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۲۰
قضیه کاملا مشخص است با مجوز صنعتی به واکسن برکت آمریکا چند روز بعد رسما اعلام کرد تحریمی در قبال صادرات واکسن به ایران وجود ندارد و دولت هم با پیگیری محکم واردات را سرعت داد
ناشناس۲۱۹۵۱۹۹۲۱:۰۲:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۲۰
واقعا ، امکان واردات واکسن خارجی با این حجم وسیع وجود داشت پس چرا دولت قبل در این امر کوتاهی کرد ؟!
ناشناس۲۱۹۵۲۰۲۲۱:۰۴:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲۰
جناب عبدی شروع خوبی کرد در صحبت هایش ولی پایان بدی داشت و بیشتر می خواست یک کمی برای دوستانش جا باز بگذارد
ناشناس۲۱۹۵۲۱۴۲۱:۲۰:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۲۰
در روز گذشته ایران بعد از آلمان و فرانسه بیشترین تعداد تزریق واکسن کرونا را داشت تلاش مضاعف دولت جدید در این زمینه قابل تقدیر و ستایش است.
ناشناس۲۱۹۵۲۵۱۲۱:۵۹:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۲۰
تا آنجا که دیدم عبدی در عین قبول مذاکره با طالبان سیاست ایران را در قبال این گروه نقد کرده . تیتر اشتباه است.
ناشناس۲۱۹۵۵۳۸۰۹:۱۲:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۲۱
برخی اصلاح طلبان یک زمانی میگفتن باید با داعش هم مذاکره کنیم !!!!
ناشناس۲۱۹۵۲۶۰۲۲:۱۰:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۲۰
تحلیل آقای عبدی درباره افغانستان تحلیل خوبی بود. ممنون.
dayani۲۱۹۵۲۷۸۲۲:۳۵:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۰
خدا یا برخی ها میدانند که چرا زمانی گفته میشد واکسن نمیدهند و حالا که سیل واکسن راه افتاده است. مهم این است که هر روز هرچه بیشتر از روز قبل مردم واکسینه شوند. رئیس جمهور خواهان تزریق دومیلیون واکسن در روز است ، هرکس میتواند تلاش کند این تعداد بیشتر نیز بشود به مردم و درماندگان از پیامد های کرونا یاری رسانده است .
ناشناس۲۱۹۵۲۹۲۲۲:۵۵:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۲۰
اگر موضوع عنابستانی در یک کشور اروپایی اتفاق افتاده بود ، غیر ممکن بود نماینده خاطی بتواند به مجلس برگردد . رفتار درست را آنها دارند نه ما . در زمان جنگ جهانی دوم چرچیل به همراه راننده اش عازم جلسه ای مهم بود که در بین راه پلیس جلوی آنها را گرفت و اجازه عبور نداد . راننده به پلیس گفت ؛ نخست وزیر جلسه ای مهم دارند و تقاضای عبور داشت و پلیس مجددا اجازه عبور نداد وگفت از مسیر دیگر ادامه راه بدهند . چرچیل به راننده اش گفت : به آینده درخشان کشور ایمان دارم ، چون قانون در آن در شرایط جنگی رعایت می شود . چرچیل در مقام نخست وزیر انگلستان تابع قانون بود و به گوش پلیس هم سیلی نزد .
ناشناس۲۱۹۵۲۹۸۲۲:۵۹:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۰
تحلیل عباس عبدی در خصوص مواجهه با طالبان و اون بخش خاص رفتار اصولگراها تو تطهیر طالبان به نظرم کاملا منطقی و بر مبنای واقع بود. طالبان رو اونطور که هست بگیم ولی بپذیریم مذاکره هم باهاشون لازمه. همین نگاه میتونه در مورد امریکا یا هر جای دیگری هم باشه
ناشناس۲۱۹۵۵۴۰۰۹:۱۳:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۲۱
اصولگراها طالبان را تطهیر نکردند بلکه می گویند ما نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کنیم.
ناشناس۲۱۹۶۰۰۵۱۴:۴۱:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۱
دوست عزیز کشورهایی دیگه ای هم داریم به نامهای لبنان، سوریه، عراق و یمن که اونها هم کشورهای مستقلی هستند.....بد نیست اسم این کشورها رو هم بدانید.
ناشناس۲۱۹۵۳۱۵۲۳:۱۷:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۰
عنابستانی به حق نمونه .. ترین حالت ممکن بین سیاستمداران و مسئولین هست. این عذرخواهی طلبکارانه بویی از تواضع و پشیمانی از اشتباه نداشت. حتی اگر به نحوی رضایت گرفته باشد نباید اجازه داد چنین افرادی به نمایندگی از مردم ادامه دهد و مسئولیت داشته باشند.
هادی۲۱۹۵۶۲۸۱۰:۳۰:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۲۱
از دولت فعلی ممنونم به خاطر تلاشش در واکسیناسیون و البته از زحماتی که بعضا در دولت قبل کشیده شد متاسفانه نگاه کلان حاکم بر دولت قبل که در برجام و نحوه تعامل با کشورهای غرب و شرق و صوت جناب ظریف خودش رو نشون داد دچار مشکلات اساسی بود و از جهاتی واقعا به مردم ضربه زد
ناشناس۲۱۹۵۷۲۱۱۱:۴۶:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۲۱
کار عنابستانی 2 تا جنبه قضایی داشته شکایت سرباز و جنبه عمومی سرباز شکایت نکرده به هر دلیل پس گرفته ولی جنبه عمومی جرم همچنان هست برای چی چشم پوشی شده؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین