امسال دانش‌آموزان رنگ مدرسه را می‌بینند؟

  4000619043

با توجه به اینکه کمتر از دو هفته تا آغاز سال تحصیلی باقی مانده است و با توجه به تاکید برخی از مسئولین بر بازگشایی مدارس و شیوه آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید باید دید بازگشایی ایمنی خواهیم داشت یا خیر

امسال دانش‌آموزان رنگ مدرسه را می‌بینند؟

به گزارش میزان، هرساله در همین حوالی بود که دغدغه مهم خانواده تهیه لباس فرم و اقلام آموزشی فرزندانشان بود، در طی دوسال محرومیت دانش آموزان از آموزش حضوری و بحران به وجود آمده ناشی از کرونا دیگر آن حال و هوای اوایل مهر و ذوق و شوق دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی دیده نمی‌شود.

دانش آموزانی که در طی دو سال اموزش مجازی دلزده و خسته از شیوه آموزش، گاها دچار سرخوردگی و برخی افسردگی شده اند، علاوه بر مشکلات روحی که گریبانگیر دانش آموزان و دانشجویان در این روزها شده است عمده خطر دیگر مشکلات جسمی و حرکتی آنان است.

فضای مجازی شده تنها ماوا و پناهگاه آنان که از آغاز روز تا پاسی از شب رادر آن پرسه بزنند و صبح را به شب گره زنند، فضایی که انواع مخاطرات اجتماعی و اخلاقی را در خود پرورش می‌دهد واطلاعات آن بدون طبقه بندی در اختیار همه گروه‌های سنی قرار دارد.

مسئولین نیز هر از چند گاهی با اظهار نظرها متناقض بر این سردرگمی موجود می‌افزایند برخی بر طبل بازگشایی می‌کوبند و از معضلات پیش روی نظام آموزشی در سال‌های بعد می‌گویند و برخی اولویت اول را سلامت جسمی ان‌ها عنوان می‌کنند و حتی واکسیناسیون را چاره ساز نمی‌دانند.

بازگشایی مدارس برای کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان ضرورت دارد

برخی از مسئولین با توجه به آسیب‌های موجود آموزش‌های مجازی بر آموزش حضوری تاکید دارند و معتقدند در طی دوسال آموزش مجازی سلامت اجتماعی و روانی دانش اموزان با مخاطره روبه رو شده است.

جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وضعیت آینده کرونا مبهم است و معلوم نیست چه وضعیتی در آینده داشته باشد. اظهار کرد: تمام پژوهش‌ها نشان می‌دهد بازگشایی مدارس در افزایش پاندومی کوید ۱۹ تاثیری نداشته است و لذا استراتژی اصلی وزارت آموزش و پرورش نیز بازگشایی تدریجی مدارس است..

معاون وزیر شعار مهر امسال را بازگشایی روان، تدریجی، ترکیبی و با کیفییت با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان دانست و گفت: بازگشایی حضوری مدارس به تدریج از آبان با رعایت برخی استلزامات آغاز خواهد شد.

حسینی گفت: فضای مجازی و در خانه ماندن دانش آموزان آسیب‌های زیادی به سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان زده است و برای کاهش این آسیب‌ها بازگشایی مدارس ضرورت دارد.

واکسیناسیون دانش اموزان کفایت لازم را نمی‌تواند داشته باشد

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با میزان گفت:شرایط بیماری امسال با توجه به تیپ‌های جدید بیماری وخیم‌تر است، سال گذشته نیز ما آموزش حضوری را نداشته ایم برای سال جاری نیز تا نتوانیم به مدیریت اوضاع و کاهش شیوع و قطع زنجیره بیماری با انجام واکسیناسیون بپردازیم نمی‌توان از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها سخن به میان آورد.

نماینده مردم لرستان گفت: تا در جامعه بر اساس آمارهای روزانه به این نتیجه نرسیم که ایمنی نسبی حاصل شده است امکان آموزش حضوری نیست، صرف خود دانش آموزان و دانشجویان نیستند که در معرض خطر قرار می‌گیرند با حضور آن‌ها در جامعه احتمال به خطر افتادن سلامت افرادی که با آنان در ارتباط قرار دارند نیز افزایش می‌یابد و امکان تسریع در قطع چرخه بیماری کاهش می‌یابد.

واکسنی ویژه دانش آموزان ابتدایی تولید و وارد نشده است

رضا حاجی پورسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان در مورد واکسیناسیون دانش آموزان گفت: هنوز واکسن موثری برای تزریق به سنین ۷ تا ۱۲ سال در هیچ کجای دنیا مورد استفاده و تاییید قرار نگرفته است. از این رو واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی امکان پذیر نیست، اما گروه سنی هدف دانش آموزی ما ۱۲ تا ۱۸ سال است که در حال رایزنی‌هایی برای ورود واکسن ویژه این سنین هستیم.

بیشترین آسیب را از آموزش مجازی دانش آموزان ابتدایی متحمل شده اند

علی رغم اینکه اعلام شده است واکسنی ویزه سنین ۷ تا ۱۲ سال همچنان مورد استفاده و اثر بخش نبوده است، اما دغدغه مهمی که هم نظام آموزشی و هم خانوداه‌ها به آن اشاره می‌کنند بی سوادی پنهان دانش آموزان در این سنین است.

آن‌ها مدعی هستند که آموزش مجازی اثر بخشی ضعیفی برای دانش آموزان در سنین ابتدایی دارد، تمرکز لازم را برای برقرای ارتباط با کلاس ندارند و تنها ارتباط چشمی و چهره به چهره است که می‌تواند در این سنین موثر باشد.

ز این رو لزوم برگزاری آموزش حضوری به ترتیبی که بتوان کمترین آسیب را برای این دانش اموزان به همراه داشته باشد لازم و ضروری به نظر می‌رسد.اما سوال مهمی که در اینجا به وجود می اید این موضوع است که به چه قیمت و پشتوانه ای می توان به سوی آموزش حضوری رفت؟

بازگشایی با چه پشتوانه‌ای؟

با توجه به تاکیدی که بر روی بازگشایی مدارس و از سر گیری آموزش حضوری انجام میگیرد، اما باید دید در طول دوسال از تجربه آموزش مجازی آیا مدارس توانسته اند ظرفیتی حداقلی برای بازگشایی ایمن فراهم کنن؟

تدابیری برای واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان برای شروع اموزش تحصیلی با توجه به تاکیدات برخی مسئولین این وزارتخانه اندیشیده است؟

با این وجود خانوداه چطور می‌توانند با خیالی آسوده فرزندان خود را روانه دانشگاه مدرسه کنند؟

همه می دانیم که در طی دو سال آموزش مجازی آسیب های زیادی دانگیر دانش آموزان و نظام اموزش کشور شده است علاوه بر مشکلات روحی و جسمی و حرکتی مشکلاتی ، چون عدم تمرکز، تقلب و عدم صداقت در پاسخگویی سوالات آسیب بزرگی است که در سال‌های آینده گریبانگیر نظام اموزشی خواهد شد از این رو با توجه به اینکه چیزی تا آغاز سال تحصیلی نمانده است باید دید مدیران و مسئولان ذی ربط چه تدابیری را برای این امر اندیشیده اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین