ذوالنوری: اصلاح‌طلبان برای کار جهادی به افغانستان بروند و نشان دهند به دردی می‌خورند

  4000619038 ۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ اگر اصلاح‌طلبان برای موضوع افغانستان احساس تکلیف می‌کنند بسم‌الله، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به افغانستان بروند و نشان دهند که به دردی می‌خورند و فقط شعار نمی‌دهند و اگر کسی هم مانع‌شان شد بنده موانع را از سر راهشان برمی‌دارم.

ذوالنوری: اصلاح‌طلبان برای کار جهادی به افغانستان بروند و نشان دهند به دردی می‌خورند

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فضاسازی اخیر اصلاح‌طلبان مبنی بر لزوم حضور جمهوری اسلامی ایران در مسأله افغانستان به صورت مستقیم گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز افرادی که در اردوگاه و جریان اصلاح‌طلب هستند هیچ وقت مسیر صحیح و معتدل را طی نکرده‌اند. موارد متعددی را در تاریخ انقلاب اسلامی داریم که شاهد موضع‌گیری‌هایی عجیب از سوی این گروه بوده‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال زمانی که آمریکا پس از حمله عراق به کویت در جنگی موسوم به خلیج‌فارس به این کشور حمله کرد در آن زمان همین آقایان اصلاح‌طلب می‌گفتند که صدام خالدبن‌ولید است و واجب است که ایران به کمک صدام برود چرا که جنگ خلیج‌فارس جنگ اسلام و کفر است و لازم است که ایران از صدام حمایت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ این اظهارنظرها در حالی است که آن موقع در جنگ خلیج‌فارس جنگ بین کفر و کفر بود، جنگ آمریکا و صدام، تا چند روز قبل از آن صدام با کمک آنها به ما حمله کرده بود و آمریکایی‌ها همه امکانات‌شان را برای نابودی جمهوری اسلامی ایران در اختیار صدام گذاشته بودند و صدام را هار کرده بودند و این سگ هار پای خود آنها را چسبید.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود و اگر جمهوری اسلامی بر اساس همین حرف‌هایی که این آقایان امروز هم می‌زنند و در آن زمان طبق حرف این آقایان اصلاح‌طلب عمل می‌کرد در واقع سیبل حرکت آمریکا و متحدانشان در جنگ خلیج‌فارس جمهوری اسلامی ایران می‌شد یعنی آنها باز هم با صدام کنار می‌آمدند و جهت حمله خود را به سمت جمهوری اسلامی ایران می‌چرخاندند.

وی ادامه داد:‌ اما تدبیر مقام معظم رهبری که فرمودند جنگ خلیج‌فارس جنگ دو دزد است تلاش اصلاح‌طلبان برای ورود ایران به جنگ خلیج‌فارس را خنثی کرد و جمهوری اسلامی را سالم نگه داشت.در آن جنگ اگر ما از صدام حمایت می‌کردیم از یک گرگ حمایت کرده بودیم و اگر برای شکستن صدام از آمریکایی‌ها حمایت می‌کردیم از یک سگ حمایت می‌کردیم، لذا در همان زمان این‌ها می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران را به یک ورطه‌ای بکشانند که به نفع ملت ایران نبود بلکه ممکن بود آسیب‌های جدی به کشور وارد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: نوسانات حرکت و عدم تعادل را ما در موضع‌گیری این جریان شاهد بودیم امروز هم در بحث افغانستان همینگونه موضع‌گیری می‌کنند و حرف می‌زنند، ما اگر در سوریه حضور پیدا کردیم سوریه دولت داشت و دولتش رسماً از ما دعوت کرده بود که در حوزه نظامی به او کمک کنیم و دوم اینکه تمام نظام سلطه در ماجرای سوریه هدف نهایی‌شان سوریه نبود بلکه هدف نهایی آنها جمهوری اسلامی ایران بود و این را بارها اظهار کرده بودند و در عراق هم که آمدند همین وضع بود.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که الان در افغانستان چه کسی از ما دعوت کرده که به کمکش بشتابیم اگر ما به موضوع افغانستان وارد شویم آنهایی که تا دیروز در افغانستان جنایت می‌کردند امروز نخواهند گفت که جمهوری اسلامی به دنبال کشورگشایی است و اقدام ایران مداخله در امور کشورهای دیگر است؟ از سوی دیگر افغانستان امروز دولت رسمی ندارد که از ما درخواست کمک کند.

وی اظهار داشت:‌ حرکت طالبان در افغانستان متفاوت از آن چیزی است که در سوریه توسط داعش شاهد آن بودیم ما امروز در افغانستان شاهد یکسری اقدامات در مسائل داخلی هستیم. فلش حرکتشان به سمت ما نیست و معلوم هم نیست که در آینده به ما تعدی داشته باشند و لذا ما متناسب با منافع ملت‌مان باید تصمیم بگیریم ورود ما به افغانستان در شرایط فعلی معلوم نیست که به منافع ما لطمه جدی نزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت:‌ خب اگر کسانی خودشان دغدغه دارند که در مسأله افغانستان ورود کنند و حضور فیزیکی داشته باشند خب بسم‌الله بروند، مجاهدان ما برای دفاع از اسلام و منافع کشور و ملت در عراق و سوریه حضور پیدا کردند وبا داعش مبارزه کردند خب آقایان اصلاح‌طلب هم که دغدغه افغانستان دارند برای اقدامات جهادی به افغانستان بروند. آقایان اصلاح‌طلب مخالف حضور در سوریه و عراق بودند به آنجا نرفتند حال تأکید می‌کنم که جمهوری اسلامی باید در مسأله افغانستان ورود پیدا کند و مداخله کند خب بسم‌الله شما اصلاح‌طلبان به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی در افغانستان حاضر شوید و نشان دهید که شما هم به یک دردی خورده‌اید و نشان دهید که کاری از دست‌تان برآمده و مردم بگویند حداقل این‌ها هم به یک دردی خوردند و یک خاصیتی داشتند فقط حرف نزدند. فقط شعار ندادند. بسم‌الله بیایید بروید و هزینه‌اش را هم بدهید.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: اگر کسی به آقایان اصلاح‌طلب گفت ممکن نیست و از رفتنشان به افغانستان جلوگیری کرد بنده به عنوان نماینده مجلس قول می‌دهم که دستگاه‌های ذی‌ربط را متقاعد کنم که زمینه را برای رفتن آقایان اصلاح‌طلب به افغانستان باز کنند و مانعی برای رفتنشان وجود نداشته باشد.

وی افزود: مگر شهید چمران و امام موسی‌صدر و دیگران که در زمان حمله شوروی در افغانستان جنگیدند و یا برای اقدامات جهادی در فلسطین حاضر شدند و جنگیدند مگر رژیم سابق مسیر رفتن آنها را هموار کرد که رفتند ،  خیر احساس تکلیف کردند، احساس مسؤولیت کردند و رفتند این آقایان اصلاح‌طلب هم که امروز علم به دوش گرفتند و می‌گویند جمهوری اسلامی ایران در افغانستان حاضر نمی‌شود معنایش این است که یک تکلیفی وجود دارد اگر حکومت، نظام و دیگران همراهی نکردند تکلیف از شما آقایان اصلاح‌طلب که ساقط نیست بر اساس تکلیفی که احساس می‌کنید به افغانستان بروید و ایفای نقش کنید اگر گفتند که نمی‌شود به من بگویند من زمینه رفتنشان را فراهم می‌کنم که کسی مانع رفتنشان نشود تا راه باز شود و آقایان اصلاح‌طلب بروند و به رسالتی که دارند عمل کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۹۲۸۶۸۱۳:۴۳:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۹
آی خدا پدرت را بیامرزد انشاا‌..
ناشناس۲۱۹۳۹۰۷۰۰:۵۴:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۰
اولا که منشا تشکیل سپاه پاسداران گروهی بودند که بعدها جریان چپ و اصلاحات نامیده شدند و اصولگرایان بعدا وارد سپاه شدند. دوما که مگر موقعی که می خواستید با پول بیت المال و هزینه های مختلف وارد سوریه و عراق بشید از کسی نظر خواستید؟ ثالثا چطور امنیت سوریه و غزه و لبنان و عراق به ما مربوطه ولی امنیت افغانستان با هزار کیلومتر مرز مشترک به ما مربوط نیست؟
ناشناس۲۱۹۴۲۳۰۰۹:۳۷:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲۰
هزینه ای که برای فاطمیون و زینبیون شده، بدهید ما مساله افغانستان و پنجشیر را حل میکنیم. حالا خدا پدر کی را بیامرزد؟!
سالم۲۱۹۲۸۷۷۱۳:۴۵:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱۹
این فرمایش آقای ذوالنوری نشان دهنده خصومت بی مورد و بدون دلیل ایشان نسبت به اصلاح طلبان هست .
امیر حسین سلطان/تهران۲۱۹۴۲۰۸۰۹:۱۹:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۲۰
متاسفانه ایشان تنها به قاضی می روند و راضی هم برمی گردند! به قول آقای .. باید فقط به ایشان گفت: بله شما فقط خوبید! شما فقط همه کارتان درسته! اینها(اصلاح طلبان) اصلا خیلی بدند! همه کارشان غلطه! و الی آخر!
ناشناس۲۱۹۴۲۶۰۰۹:۵۴:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۲۰
کدوم خصومت شما ناراحت نشو سنگین ترین کاری که یه اصلاحطلب کرده برداشتن لپ تاپ و گوشی موبایل و زدن توییت در حمایت از افغانستان هستش.مرد جنگ نیستند خیالت راحت
ناشناس۲۱۹۲۸۸۱۱۳:۴۸:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۹
شما هم درمجلس تورم بیارید پائین .اصلاح طلبان برن مشکلات مردم داخل کشور خودرا حل کنند
ناشناس۲۱۹۲۸۸۵۱۳:۵۰:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۹
کاش علاوه بر اصلاح طلبها، اصولگرایان و پایداری ها هم به افغانستان بروند و البته تمام تلاششان را بکنند که حداقل چند سالی آنجا بمانند تا شاید به برکت نبود آنها، اوضاع کشورمان درست شود.
ناشناس۲۱۹۳۵۰۴۱۹:۴۰:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۹
گل گفتی
ناشناس۲۱۹۲۹۰۰۱۳:۵۶:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۹
عمرا اگر جرات. اینکار را داشته باشند. فقط شعار. آنهم از نوع بی خاصیتش.تصور شهید مطهری، شهید کروبی، شهید موسوی، شهید خباز، شهید ....خیلی بعیده. یک مشت ادم بدرد نخور. بدرد ..
ناشناس۲۱۹۳۴۳۶۱۸:۵۲:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۹
دقیقا کدوم یک از سران اصلاحات گفته که برای جنگیدن بریم افغانستان؟!!
ناشناس۲۱۹۳۸۴۶۰۰:۱۷:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۲۰
کدام گفتند؟ مثل این که خیلی خودت را به پرتی زدی
ناشناس۲۱۹۴۰۵۵۰۷:۲۳:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۰
خوب شما بگو من که نشنیدم.
فرناز۲۱۹۴۲۶۷۰۹:۵۵:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۲۰
دوست عزیز هیچ کسی نگفته به افغانستان لشکرکشی کنیم. فقط می گن که از طالبان دفاع نکنید و پنجشیری ها دفاع دیپلماتیک بکنید.
ناشناس۲۱۹۲۹۰۹۱۴:۰۰:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۹
جناب ذوالنور در بین اصلاح طلبان ایثارگر و جانباز و خانواده ی شهید فراوان داریم ، نکند جنگ هشت ساله را فقط شما مدیریت کرده اید؟!!!
ناشناس۲۱۹۳۴۰۳۱۸:۲۵:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۱۹
آن زمان اصلاح طلبی در کار نبود!!! ولی از زمانی که اصلاح طلبی بعد جنگ ایجاد شد هم اشرافی گری شروع شد و هم آشوب!
ناشناس۲۱۹۳۷۱۷۲۲:۳۲:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۹
باشه تو راست میگی بگو برن افغانستان بجنگن دیگه اگه جیگرشو دارن
ناشناس۲۱۹۲۹۱۷۱۴:۰۵:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۹
اگر دولت اسلحه و امکانات بدهد مطمئن باشید خیلی از آزادی خواهان ایران برای کمک به افغانستان میروند و ..البته نیازی هم به پرداخت حقوق ماهیانه ندارند.
ناشناس۲۱۹۳۳۲۵۱۷:۵۱:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۹
آزادی خواهان وارد معرکه آمریکایی نمی شوند
ناشناس۲۱۹۴۱۴۱۰۸:۴۵:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۲۰
با این عدوات کور با امریکا مملکت رو به فروپاشی کشوندید ..
ناشناس۲۱۹۳۷۵۸۲۳:۱۵:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۹
بفرما برو..
ناشناس۲۱۹۲۹۲۱۱۴:۰۶:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۹
دمت گرم، حرف حساب جواب نداره، بزرگواری کنین آقای روحانی و جهانگیری رو هم ببرین
محمد قاسمی۲۱۹۲۹۴۵۱۴:۱۹:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۹
کسی نگفت شما چرا نمیرید افغانستان میگن استاندارد دوگانه معنی ایرانیش چی میشه؟
ناشناس۲۱۹۳۳۳۷۱۷:۵۸:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۹
هر وقت تفاوت های جهان را فهمیدی دوگانه هم می فهمی
ناشناس۲۱۹۳۹۵۱۰۱:۴۹:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۲۰
سوریه با هماهنگی روسیه رفتیم ولی اینجا روسها موافق نیستن هر کشوری متحدانی داره نمیتونیم بی گدار به آب بزنیم
محمد۲۱۹۴۰۷۳۰۷:۵۰:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۰
من اطمینان دارم تو هم نفهمیدی
امین۲۱۹۳۴۷۸۱۹:۳۰:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۹
واقعا فکر میکنی سیاست کلان یه مملکت مثل ایران رو باید بیان واسه ساده اندیش هایی مثل شما توضیح بدن؟ خوبه والا عجب اعتماد به نفسی!!!!
ناشناس۲۱۹۲۹۶۱۱۴:۳۰:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۹
چه حرف هایی این جماعت بروند جنگ؟ یک چیزی بگو که با عقل جور در بیاد این ها برای کشور خودشان هم دنبال آشوب و تحریم و جنگ هستند
جانباز۲۱۹۳۳۱۲۱۷:۴۲:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۹
لطفا قبل کینه وزی یک سر برو بنیاد شهید خیلی از اصلاح طلب ها هم شهید هستن و هم خانواده شهید و جانباز و همین انقلاب هم خیلی از انقلاب کننده هاش دانشجوهایی بودن که شدن اصلاح طلب بعد بیا نظر بده
ناشناس۲۱۹۳۸۳۸۰۰:۱۳:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۲۰
اصلاح طلب بعد دهه 70 ایجاد شد
ناشناس۲۱۹۴۲۸۶۱۰:۰۶:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۰
جدی؟؟ پس چطور شما اصولگراها مدیریت اجرایی دوران جنگ رو هم به اصلاح طلبها نسبت میدین و میگید اصلاح طلبها ۳۲ سال مدیر اجرایی کشور بوده اند؟؟ ..
ناشناس۲۱۹۳۸۵۱۰۰:۲۰:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۰
حزب اصلاح طلب زمان جنگ اصلا وجود نداشته و مدافع حرم هم اصلا هیچ کدام از اصلاح طلبان نرفتند و فرزندانشان هم فکر نکنم رفته باشند ولی تا دلت بخواد بچه های انقلابی رفتند
ناشناس۲۱۹۲۹۶۶۱۴:۳۳:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۹
هر وقت در افغانستان یک کشور بیگانه به آن ها حمله کردن آن وقت شاید کمکشان کنیم نه این که در مسئله داخلی آنها دخالت کنیم و فکر کردن..!
ناشناس۲۱۹۲۹۶۹۱۴:۳۶:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۹
اسلحه بدین میریم از هرات تا پنجشیر ..
ناشناس۲۱۹۲۹۷۱۱۴:۳۷:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۹
از عامل آمریکا که دنبال به دام انداختن ایران هستند برای تجزیه کشور نباید در حکومت ایران جایی داشته باشند
ناشناس۲۱۹۲۹۸۱۱۴:۴۰:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۹
مگه اینجا کاری نیست بکنند؟
ناشناس۲۱۹۲۹۸۷۱۴:۴۳:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۹
اصلاح طلب و اصولگرا هر دو ۲ روی یک سکه هستند ..چه گلی بر سر مردم زدید؟؟؟؟
ناشناس۲۱۹۲۹۹۶۱۴:۴۶:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۹
اینطور حرف زدن از یک نماینده مجلس ، واقعا تعجب آوره. شما وضعیت اقتصادی مملکت رو درست کن. یاد حرف اون مجری میافتم ،که گفت هر کی دوست نداره جمع کنه بره از ایران.
ناشناس۲۱۹۳۰۰۲۱۴:۵۰:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۹
من نه اصولگرام و نه اصلاح طلب،چون هیچکدومشون دایره دیدیشون فراتر از منافع شخصی و جناحی نیست و هر کدوم که قدرت بگیرد تمام وقت و انرژی خود را صرف مبارزه با رقیب می‌کنه بجای پیشرفت و اعتلای کشور، این ثابت شده است ولی به عنوان مجلسی آدم با اینهمه پست و مقام ،ادبیات زیبایی نبود اینگونه صحبت کردن
ناشناس۲۱۹۳۳۲۹۱۷:۵۳:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۹
وقتی با دو قطبی سازی کاذب طیف غرب گرا می خواهند کشور را زمین گیر کنند باید هم پاسخش را بشنوند
ناشناس۲۱۹۳۰۰۳۱۴:۵۰:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۹
درکشون یا پایین است یا از عمد می‌گویند و هر کسی یک عقل ساده داشته باشد می فهمد که به سوریه و عراق و غزه و.. رفتیم تا جلوی نقشه آمریکا برای تجزیه ایران بگیریم ولی در افغانستان کمترین مشکل برای ما دارد و فقط آواره ها می آیند
ناشناس۲۱۹۴۰۳۵۰۶:۵۶:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۰
آواره ها کم ترین مشکل هستند و آمریکا دیگه قصد تجزیه ایران را ندارد
ناشناس۲۱۹۳۰۴۰۱۵:۱۸:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۹
آفرین
ناشناس۲۱۹۳۰۵۸۱۵:۳۱:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۱۹
عجب!!!!!خدایا بداد ایران و ایرانی برس
ناشناس۲۱۹۳۰۸۱۱۵:۴۱:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۹
یعنی قشنگ نابودشان کردی
ناشناس۲۱۹۳۰۹۸۱۵:۵۲:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۹
وای بر شما اصولگرایان واصلاح طلبان که به جای توجه به‌وضعیت خطرناکی که منطقه را تهدید می کند مثل کودکان لجباز با هم بگو‌مگو راه انداخته اید!! واقعیت این است که دیگر مردم را به هیچکدامتان امیدی نیست چون هردو فقط منفعت طلبان سر بزنگاهید وهردو آنجا می روید که منفعت جناحتان باشد. از طرفی اصولا مردم افغانستان از هیچکدام شما کمک نخواسته اند پس بیهوده به هم تکه نیندازید !! واقعیت این است که افغانها عده ای آمریکا وغرب را می خواهند وعده ای هم طالبان را وایران جایی در اندیشه آنها ندارد !! پس در حالی که حتی مردم ایران هم از هردو‌جناح ناامیدند لازم نیست دلتان برای دیگر ملتها بسوزد !! ..
ناشناس۲۱۹۳۱۳۸۱۶:۱۰:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۹
مغالطه .. اقدام فردی با اقدام حکومت متفاوت است.
ناشناس۲۱۹۳۱۴۸۱۶:۱۵:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۹
اگر اصلاح‌طلبان ومحافظه کاران برای موضوع افغانستان احساس تکلیف می‌کنند بسم‌الله، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به افغانستان بروند و نشان دهند که به دردی می‌خورند و فقط شعار نمی‌دهند
ناشناس۲۱۹۳۲۲۶۱۶:۴۹:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۹
الان همه مدافعین حرم اصولگرا بودن؟ یا ۸دفاع مقدس همه اصوالگرا بودن؟
ناشناس۲۱۹۳۸۷۰۰۰:۲۸:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۲۰
اصول گرها بله رفتند ولی کدام اصلاح طلبی دیدی رفته باشد؟ مگر از اصلاح طلبی خارج شده باشد
قدیر۲۱۹۳۲۷۷۱۷:۱۵:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱۹
شما اول محبت کن وظیفه تون رو انجام بده. بعد ..
ناشناس۲۱۹۳۲۹۱۱۷:۲۷:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۹
واقعا از اصلاح طلب جماعت، نابلد تر داریم. من به ضریب هوشی این جماعت شک دارم! این ها تفکر حرف پو چ زدن و .. دارند نه کار کردن.
ناشناس۲۱۹۳۳۳۰۱۷:۵۴:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۹
یک توصیه دارم: آقایان اصولگرها و اصلاح طلبان بیفتین به جون همدیگه و اونقدر کتک کاری کنین که مردم دلشون خنک بشه. چون شماها هیچکدومتون برای مردم کاری نکردین ..
ناشناس۲۱۹۳۳۳۱۱۷:۵۵:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۹
حقوق دلاری بدین چرا که نه
ناشناس۲۱۹۳۳۴۹۱۸:۰۳:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۱۹
مگر جنابعالی به لبنان و سوریه رفته اید که با این ادبیات .. برای بقیه تعیین تکلیف می کنید؟
ناشناس۲۱۹۳۸۵۸۰۰:۲۳:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۲۰
دوستانشان که اصول گرا هستند و تا حدودی با انقلاب یک رنگ هستند خیلی رفتند
ناشناس۲۱۹۳۳۵۸۱۸:۰۵:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۹
مگر اصولگرایان خودشان رفتند ؟
ناشناس۲۱۹۳۳۷۶۱۸:۱۲:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۹
یکبار میفرمایید جریان اصلاح طلبان مرده اند و یکبار آنها را مورد هجوم قرار می‌دهید. در سیاستهای اشتباه .. هر دو‌طیف نقش داشته اند.
ناشناس۲۱۹۳۸۹۸۰۰:۴۶:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۰
درود بر شما
ناشناس۲۱۹۳۳۹۸۱۸:۲۴:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۹
ببخشید جناب ذوالنور میشه اسم چند تا از این اصلاح طلبان که می گویند باید برویم افغانستان وبا طالبان بجنگیم را نام ببرید ؟!! این که هرکس چنین درخواست ونظری داشت را به اصلاح طلبان نسبت دهید کار بسیار ناپسند ..ی است !
ریاحی۲۱۹۳۴۱۶۱۸:۳۳:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۹
البته ماهنوز متوجه نشدیم اصرار شما برای این که اعلام کنید کرونا دارید چه بود ؟! حالا حالت خوب هست ؟
علی۲۱۹۳۴۵۷۱۹:۱۷:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۹
حاصل ضرب ادعا در عمل قدر ثابتی است این هایی که دایما حرف میزنند فقط میخوان دیگران انجام بدند. شهدا از طیف های مختلف مردم بودند با اعتقاد به آخرت بدون ادعا و فقط وظيفه شناس .
ناشناس۲۱۹۳۸۶۳۰۰:۲۵:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۲۰
اصلاح طلب در هیچ یک از دوران کنونی برای کشور نجنگید بلکه....!
ناشناس۲۱۹۴۲۸۱۱۰:۰۲:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۲۰
معلومه اصلاح طلب برای کاری که برای مملکت هزینه سازه نمی جنگه .
ناشناس۲۱۹۳۴۹۱۱۹:۳۴:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۹
امیدوارم بازم اصلاح‌طلبان و اقای روحانی دوره بعد ریاست جمهوری شرکت کنند که اوضاع بهتر بشه
مش جمعه۲۱۹۳۵۴۴۲۰:۰۴:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۹
ذوالنور چه بخواهی چه نخواهی برنده اتفاقات افغانستان،کشورپاکستان هست..، در آینده نزدیک .. باید لباس مبارزه با جیش الظلم های دیگری در شرق بپوشیم.
ناشناس۲۱۹۳۵۵۵۲۰:۱۰:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۹
شما اسلحه بدید هزاران نفر حاضرند بروند.
ناشناس۲۱۹۳۶۰۱۲۰:۴۴:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۹
دوستان،پیشنهاد اصلاح طلبان برن پنجشیر اصولگرایان برن سوریه مملکت هم دست اهلش بیفته
ناشناس۲۱۹۳۹۹۹۰۵:۱۳:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۲۰
احسنت گل گفتی !!
ناشناس۲۱۹۳۶۳۷۲۱:۲۰:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۹
حد اقل حمایت اصلاح طلبا از پنج شیر هزینه واسه ملت نداره..
ناشناس۲۱۹۳۶۸۰۲۱:۵۸:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۹
بجای اینکه دست از گفتن حرفها.. بردارید وکاری برای این گرانی‌ها ومشکلات مردم بکنید خود را خیلی دانا می دانید ..ندانم کاری ها .. کشور را به این روز انداخته
ناشناس۲۱۹۳۷۱۲۲۲:۲۳:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۹
اصلاح طلبان با مشکلات اقتصاد مردم را متنفر کردند انشاالله که اصولگراها که قدرت چند برابری دارند بتوانند روسفید شوند واعتماد مردم را برگردانند وثابت کنند که روی دگر سکه اصلاح طلبان نیستند
ناشناس۲۱۹۳۷۲۳۲۲:۳۸:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۹
یکم از سردار سلیمانی یاد بگیر شماها که نه خودتون رفتین نه آقا زاده هاتون ادعای زیادی نکنید بعد..
ناشناس۲۱۹۳۷۲۸۲۲:۴۹:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۹
همدردی با ملت مظلوم افغانستان از هر راهی ممکن است حتما جنگیدن نیست .در جنگ ۸ ساله هم فرزندان ایران بدفاع برخواستند نه امثال جنابعالی
ناشناس۲۱۹۳۸۵۲۰۰:۲۱:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۰
ما وارد بازی آمریکایی نخواهیم شد
ناشناس۲۱۹۴۳۱۴۱۰:۲۲:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۰
ما افغانستان رو به پاکستان باختیم.
امین۲۱۹۳۸۵۵۰۰:۲۱:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۲۰
تفنگ اصلاحات اشراف علمی آنان به سیاست وتسلط آنان به مسائل بین المللی است درک درست آنان تمام قدرت‌ها را در محاصره منطقی قرار داد و همگان دیدند
ناشناس۲۱۹۳۸۵۹۰۰:۲۳:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۲۰
شما همون فاطمیون افغان رو از سوریه بفرستی کشور خودشون کافیه نمیخواد اول جون مردم خودمون رو به خطر بندازی اگر هم نمیفرستی پس سکوت کن که این به تقوا نزدیک تر است
ناشناس۲۱۹۳۸۹۲۰۰:۴۳:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۰
اصول گراها و اصلاح طلبها فقط مردم را تشویق می کنند جنگ بروند اگر نه فرزندان خودشون در اروپا و آمریکا می چرخند‌ و خودشون هم اهل جنگ نیستند.
ناشناس۲۱۹۴۰۰۰۰۵:۱۷:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۲۰
به نظرم به جای رفتن به افغانستان وجنگیدن با طالبان اخراج بعضیها.. از صحنه سیاست کشور خودمان از همه کار واجب تراست !
ناشناس۲۱۹۴۰۳۸۰۷:۰۲:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۲۰
طوری حرف می زنند انگار خودشون تشریف بردند سوریه وقتی کسی با حضور در سوریه هم مخالف بوده و معتقد بوده بحران سوریه بدون جنگ قابل مدیریت بوده و الان برخورد دوگانه امثال شما را یادآوری می کند این پاسخ می شه پاسخ منطقی توی افغانستان نباید دخالت نظامی کرد اما تطهیر طالبان به چه معناست؟
ناشناس۲۱۹۴۰۷۷۰۷:۵۸:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۰
جناب ذو نوری آن زمانی که یک اصلاح طلب 8 سال جنگ را با بودجه بسیار ناچیز اداره میکرد ، شما دقیقا چکار میکردید ؟..
ناشناس۲۱۹۴۱۶۹۰۹:۰۰:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۰
طرفداران ایرانی طالبان هم بروند پیش طالبان
ناشناس۲۱۹۴۲۰۵۰۹:۱۸:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۲۰
مگر اصوگرایان خودشان راسا تصمیم گرفتند که در سوریه و لبنان و عراق حضور پیدا کنند که نشان بدهند به درد میخورند که حالا انتظار دارند اصلاح طلبان هم همین کار را بکنند. توجیه حضور در سوریه آنقدر بی مبناست که نمیشود آنرا تکرار کرد. و عدم موضع گیری سیاسی در مورد طالبان هم بی مبنا تر از حضور در سوریه.
ناشناس۲۱۹۴۳۰۲۱۰:۱۵:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۲۰
اين بازي اصولگرا و اصلاح طلب سالهاست كه تموم شده . هردو جناح مشكل اصلي كشور هستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین