این نوع رژیم غذایی خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد

  4000618070

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دانشمندان دانشگاه هاروارد در بررسی‌های خود دریافتند افرادی که از سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

 مطالعه اخیری که توسط محققان دانشکده پزشکی کینگ و هاروارد در Gut منتشر شده است، داده‌های نزدیک به ۶۰۰ هزار مشارکت کننده برنامه ZOE COVID Study را بررسی می‌کند.

شرکت کنندگان به سوالاتی در مورد غذاهایی که در فوریه ۲۰۲۰ (قبل از همه گیری) مصرف کردند، پاسخ دادند و این بزرگترین مطالعه در این زمینه بود. براساس اطلاعات جمع آوری شده  از این تعداد، ۱۹ درصد از مشارکت کنندگان به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند.

محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی با بالاترین کیفیت را داشتند حدود ۱۰ درصد کمتر از افرادی که رژیم غذایی با کیفیت پایین داشتند به بیماری کووید -۱۹ و ۴۰ درصد کمتر به بیماری شدید مبتلا شده بودند.

این اولین مطالعه طولی در مورد رژیم غذایی و کووید-۱۹ و اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد رژیم غذایی سالم شانس ابتلا به این بیماری را در وهله اول کاهش می‌دهد.

این نظرسنجی با هدف بررسی الگوهای غذایی گسترده‌تر طراحی شده است که نشان دهنده نحوه تغذیه افراد است. این نظرسنجی «نمره کیفیت رژیم» را نشان داد که نشان دهنده شایستگی کلی رژیم غذایی هر فرد است.

رژیم‌های غذایی با نمرات با کیفیت بالا حاوی غذاهای گیاهی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل و ماهی‌های چرب، غذاهای کمتر فرآوری شده و کربوهیدرات‌های تصفیه شده بودند. نمره پایین رژیم غذایی با رژیم‌های غذایی غنی از غذاهای فوق‌العاده فراوان و مقادیر کم غذاهای گیاهی همراه است.

رابطه بین کیفیت رژیم غذایی و خطر ابتلا به کووید -۱۹ همچنان پس از محاسبه همه عوامل احتمالی مخدوش کننده باقی مانده است. عوامل شامل سن، شاخص توده بدنی (BMI)، قومیت، سابقه استعمال دخانیات، فعالیت بدنی و شرایط زمینه‌ای بهداشتی است. عادات استفاده از ماسک و تراکم جمعیت نیز در نظر گرفته شد.

تاثیر رژیم غذایی با شرایط زندگی فردی تقویت شد، زیرا افرادی که در محله‌های کم درآمد زندگی می‌کردند و کمترین کیفیت رژیم غذایی را داشتند ۲۵ درصد بیشتر از افراد در جوامع ثروتمند که به یک شیوه غذا می‌خوردند، در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ بودند.

بر اساس این نتایج، محققان تخمین می‌زنند که اگر این تفاوت‌ها در کیفیت رژیم غذایی و وضعیت اقتصادی و اجتماعی وجود نداشته باشد، می‌توان از یک چهارم موارد کووید-۱۹ جلوگیری کرد.

این امر بیشتر نشان می‌دهد که دسترسی بهتر به غذاهای مغذی و سالم می‌تواند برای بهبود سلامت عمومی، به ویژه در بین افراد محروم جامعه، موثر باشد.

پروفسور تیم اسپکتور، استاد اپیدمیولوژی در دانشکده علوم زندگی می‌گوید: این یافته‌ها با نتایج اخیر مطالعه برجسته ما PREDICT مطابقت دارد و نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی با کیفیت بالاتر (با سطوح پایین غذاهای بسیار فرآوری شده) دارند مجموعه سالم‌تری از میکروب‌های مفید در روده آن‌ها وجود دارد.

شما مجبور نیستید گیاهخواری کنید، اما داشتن گیاهان متنوع در رژیم غذایی یک راه عالی برای افزایش سلامت میکروبیوم روده، تقویت ایمنی و سلامت کلی بوده و به طور بالقوه خطر ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین