عبدالله عبدالله: تحمیل خواسته‌ها با زور، هیچ‌گاه نتیجه مطلوب نمی‌دهد

  4000616081

عبدالله عبدالله در پیام تسلیت به مناسبت کشته شدن فهیم دشتی گفت: متاسفانه شاهد هستیم که جنگ، هر روز فرزندان بیشتر این کشور را به خاک و خون می‌کشد، خانواده‌ها را به سوگ می‌نشاند ‌و وطن را از سرمایه‌های انسانی محروم می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس شورای ملی مصالحه افغانستان اظهار کرد: در درگیری‌هایی که در ولایت پنجشیر رخ می‌دهند، حوادث دردناکی رخ داد و شماری از فرزندان رشید این دیار به خاک و خون کشیده شدند که در این راستا دو روز پیش خبر شهادت خواهر زاده‌ام فهیم دشتی و ژنرال عبدالودود ذره، خواهر زاده احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور با یکی از همراهان‌شان، به ما رسید که به دلیل قطع ارتباطات مخابراتی، محل وقوع حادثه و نوع آن ثبت نشده بود و در نهایت صبح امروز، وقوع این حادثه تایید شد.

او ادامه داد: فهیم دشتی یک انسان مؤمن، متعهد، ارزش‌گرا، مخلص و شیفتهٔ راه و آرمان قهرمان ملی بود. او طی سه دهه گذشته در راه روشنگری با تمام وجود همت گماشت و سنگر رسانه و نهادهای رسانه‌ای را برای رشد ارزش‌های ژورنالیسم،  نهادینه شدن آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات در جامعه بر هر کار دیگری ترجیح داد.

عبدالله عبدالله همچنین تاکید کرد: ژنرال عبدالودود در کنار اینکه دوست خوب من بود، یک مبارز واقعی و یک نیروی ورزیده و مجرب کشور ما بود که در موقعیت‌های مختلف نظامی و امنیتی صادقانه به کشور و ملت خود خدمت کرد.

او ضمن تشکر از شهروندان افغان برای ارسال پیام‌های همدردی تاکید کرد: تحمیل خواسته‌ها با توسل به زور، هیچ‌گاه نتیجه مطلوب نداشته و باعث ادامه درد و رنج مردم می‌شود.