چرا باید رییسی را ستود

بیژن مقدم،   4000614005 ۲۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا باید رییسی را ستود

دوستی از من پرسید نظرت درباره آقای رئیسی چیست ؟ گفتم یاد گرفته‌ایم هم خوشبین باشیم و امیدوار ، هم نگران .

تجربه سیاسی ما نشان می دهد که نباید افراد را «مقدس» کرد که اولین گام برای سقوط همان هاست.

گفتم بهترین کار این است که کارهای خوبشان را بستاییم و کارهای بدشان را نقد کنیم.  این بهترین روش برای اصحاب رسانه است. اگر این کار را کردیم معلوم می شود که دنبال اصلاحیم. 

 به او گفتم درباره آینده پیش بینی ندارم. چرا که مشکلات کشور آنقدر زیاد ،عمیق ،ساختاری و تلنبار شده است که نیازمند جراحی های سخت است و به تبع آن هرگونه وعده زودهنگامی با شکست مواجه می شود.

 دولت آقای روحانی که خود را  «تدبیر و امید» نامید متأسفانه نه تدبیرش کارساز شد و نه توانست امید بیشتری به جامعه تزریق کند.

 امروز در میان نخبگان از کلید واژه« سرمایه اجتماعی» به عنوان سوخت اصلی موتور دولت  و حاکمیت یاد می‌شود.

 سرمایه اجتماعی همین اعتماد مردم است که طی سال‌های گذشته مورد آسیب جدی قرار گرفته است.

باید فکر کنیم چرا مردم کم طاقت شده‌اند. در حالی که اینان همان مردمی هستند که هشت سال دفاع مقدس و سختی های ناشی از آن را پشت سر گذاشتند. مردمی هستند که امروز هم ظلم قدرتهای بزرگ جهانی را نه الزاماً در قالب جنگ نظامی که در قالب تحریم‌های پیچیده و سخت اقتصادی لمس می‌کنند و در بسیاری از موارد هم با وجود ناراحتی و نارضایتی سخنی نمی گویند و تحمل می کنند.

کاری که آقای رئیسی می تواند انجام دهد کاهش فاصله ملت و دولت است و اقدام‌ات و نحوه حضورش در میان مردم در همین مدت کوتاه نشان می‌دهد که توجه جدی به این امر دارد . او خوب می‌داند نمی‌توان در کاخ ریاست جمهوری نشست و کشور را اداره کرد .

 شهرداری را در ذهن مجسم کنید که هیچگاه پیاده و سواره کوچه‌ها و پس‌کوچه‌های شهرش را گز نکرده باشد. او چگونه از چاله چوله ها مطلع می شود؟  از درد دست فروشان و از مشکلات اصناف ، شهروندان و…

 آقای رئیسی را باید ستود. او دارد ما را به ارزش هایی باز می گرداند که حکم "کیمیا" پیدا کرده اند.

سرزده به استانها سفر می کند بی هیچ تشریفاتی ،بی هیچ اعلامی و بی هیچ فاصله‌ای.

 حاشیه های شهر را می بیند با مردم کوچه و بازار حرف می‌زند و از نزدیک فریاد هایشان را می‌شنود.

 کسی که چنین سلوکی را در پیش می گیرد از فریاد و اعتراض رودرروی شهروندانش نیز دلگیر نمی شود . برای او این روش بهترین روش "نظر سنجی" است و نیازی به دیدن چهره مردم از پشت شیشه‌های دودی اتومبیل نیست !

رئیسی را نه برای سیادتش و نه برای روحانی بودنش، بلکه برای کارهای خوب و احیای منش ها و روش های فراموش شده‌ باید ستود  و فراتر از این باید به او فرصت داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۸۲۶۸۳۰۹:۲۱:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
تا زمانی که افراد را با افراد و نه در چارچوب استانداردهای علمی قیاس می کنیم همچنان می ستاییم و بعد از هست سال می گوییم نشد. گوش نکردند. انحراف زدند. و اقتصاد مردم باز هم زیر تر رفت
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۱۸۲۸۶۱۱۰:۳۴:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
آقای رییسی سند تحول قوه قضا روی زمین نماند این سند حاصل زحمات شماست و مصداق بارز مبارزه با تمامی فساد های صورت گزفته می باشد
ناشناس۲۱۸۳۰۵۰۱۱:۴۵:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
شکست آمریکا در زمینه های سیاسی و اجتماعی و نظامی توسط نیروهای هماهنگ با ایران در افغانستان و عراق و سوریه و ونزوئلا و لبنان نوید طلوع ابرقدرت جدید از خاورمیانه نیست؟ آیا این به معنی امکان فرو ریختن دیوار تحریم ها توسط ما نیست؟ ما میتوانیم
ناشناس۲۱۸۳۱۸۲۱۲:۴۳:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
2 ضربدر 2 می شود 4 نمی شود 10 کسی نمی تواند خلاف قوانین علم عمل کرده و انتظار برد هم داشته باشد.
ناشناس۲۱۸۳۲۱۱۱۲:۵۰:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
قرار بود برجام معامله برد برد باشد اما نتیجه اش برد برای امریکا و باخت برای ایران بود.
ناشناس۲۱۸۳۵۹۸۱۵:۳۹:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
برد بردی هم نبود بتن ریزی در مقابل فروش نفت خودتان
رها۲۱۸۳۲۳۱۱۲:۵۹:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
طالبان با فروش هروئین آمریکا را بیرون کرد ، حالا شما میگی ما بیرونش کردیم، البته بعد از بیرون رفتن آمریکا روز به روز ارزش پول افغانستان در حال افول هست. نمیدونم حالا اسم این قدرت هست یانه؟ عزیز دل ... فراموش نکن که کشورهای دوست و برادر مانند عراق و چین برای پرداخت پولهای ایران و فروش اقلام مورد نیاز به ایران نیاز شدید به اجازه آمریکا دارند، بقیه کشورها جای خود دارد، نمیدونم اسم این مسائل رو میشه گذاشت قدرت ایران یا نه؟
ناشناس۲۱۸۳۳۵۰۱۳:۴۰:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
امریکا بعد از 20 سال مفتضحانه در افغانستان شکست خورد و این نشانه افول شیطان بزرگ است.
ناشناس۲۱۸۳۴۱۲۱۴:۰۲:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
قدرت ایران این است که جلوی ابر قدرتی آمریکا را گرفت و می‌شود یک کشور قدرتمندذنهذابر قدرت سابق کار با این کشورهایی که نام بردی هم نیازی به حرف نیست در گمرکات درصادرات و واردات همه چیز روشن است
ناشناس۲۱۸۲۸۷۳۱۰:۳۸:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
جناب دکتر رییسی مواظب باشید مسله مالیات مانند مسله بنزین نشود
ناشناس۲۱۸۳۶۰۰۱۵:۴۰:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
پدر بنده تاجر است در زمان احمدی نژاد سالی 10 میلیون تومان مالیات پرداخت می کرد در سال 99 مبلغ یک میلیارد تومان برایش مالیات بریدند در حالیکه در زمان احمدی نژاد رونق کسب و کار بود اما در دوران روحانی رکود کامل بود.
ناشناس۲۱۸۵۰۱۱۱۱:۰۸:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۵
احمدی نژاد به مالیات ستاندن از امثال پدر تاجر شمااحساس نیاز نمیکرد. ۷۰۰ میلیارد درآمد نفتی آن سالها را باید مدیریت میکرد که آنرا هم نتوانست.
ناشناس۲۱۸۳۶۶۴۱۶:۰۷:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت روحانی کسری بودجه خود را از طریق 10 برابر کردن مالیات ها و دست کردن در جیب مردم در بورس تامین می کرد اما رئیسی رئیس جمهور مردمی است و به مردم ظلم و ستم نخواهد کرد.
تبریزی۲۱۸۲۹۰۸۱۰:۵۰:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
من رو معیار در نظر بگیرین همه رو با من مقایسه کنین. ویژگی های من: * از آقابالاسر حساب نمی برم. حرف حرف خودمه. * برای راضی کردن آدم های دور و برم کاری رو که اونا ازم می خوان انجام نمی دم. کاری رو که اعتقاد دارم درسته همون رو انجام می دم. * دستبوسی هیچ کسی رو نمی کنم. فقط وقتی از کسی تعریف و تمجید می کنم که واقعا از نظرم شایستگیش رو داشته باشه و این یعنی به ندرت. * همه چیز، همه کس و هر حرف و نظری رو نقد می کنم. فقط وقتی حرفی رو قبول می کنم که به بیشتر جوانبش فکر کرده باشم و به نظرم منطقی بیاد. * فقط با یکی دو تا آدم حسابی می پلکم. آدم زیاد و چرند و پرند دور و برم نیست. * توی همه کارها با کسایی که فکر می کنم بهترینن مشورت می کنم. * کاری رو که خودم توش تخصص ندارم می سپارم دست متخصصش و هر چی اون بگه قبول می کنم. * فکرم رو به هیچی محدود نمی کنم چون باید همه احتمالات رو در نظر گرفت. * بر اساس شواهد موجود، چند سال جلوتر رو می بینم نه فقط نوک دماغم رو. * از اشتباهات خودم و اطرافیانم درس می گیرم و اونا رو تکرار نمی کنم. لازم نیست یه راه اشتباه رو آدم خودش تجربه کنه تا بفهمه اشتباهه. * همیشه مثل یک ماشین یادگیری در حال افزایش اطلاعات و یادگیری چیزهای جدید هستم. * با مردم از کشورهای مختلف ارتباط دارم تا زندگی رو از دید اونها هم ببینم و نقطه نظر و دلیل سبک زندگی خاصشون رو بفهمم. * همیشه زبان های مختلف یاد می گیرم چون هر زبان تو رو با یه فرهنگ جدید آشنا می کنه و دیدت رو وسیع تر می کنه.
ناشناس۲۱۸۳۲۵۹۱۳:۱۴:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
لطفا"خود ستایی نکنید.
ناشناس۲۱۸۳۳۰۵۱۳:۲۹:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بجاي همه ي اين كارها، يك مهارت ياد ميگرفتي و يك تخصص ميداشتي، بهتر و قابل اعتمادتر بوديد.
ناشناس۲۱۸۳۵۵۳۱۵:۰۷:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بارك الله و صد آفرين به برادر تبريزي ... به كمالات خوبي رسيده اي .دست راست شما روي سر بنده !!
ناشناس۲۱۸۳۵۸۸۱۵:۳۲:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
احسنت ،من به وجود شما افتخار میکنم ،امیدوارم دولتمردان عزیزمون مثل شمای بزرگوار عمل کنند.
ناشناس۲۱۸۳۰۲۵۱۱:۳۶:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در دولت قبل نرخ دلار از 3 هزار تومان تا 32 هزار تومان افزایش یافت و اقتصاد کشور ورشکسته شد ان شاءالله دولت جدید با اتخاذ سیاست های درست مانع افزایش بی رویه نرخ ارز خواهد شد.
ناشناس۲۱۸۳۲۱۸۱۲:۵۲:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۱۸۳۳۴۲۱۳:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
محاکمه اصلاح طلبان و بانیان وضع موجود یک مطالبه عمومی است و باید محقق بشود.
ناشناس۲۱۸۳۵۰۰۱۴:۴۰:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
از کی تا حالا روحانی جزو اصلاح طلب ها بوده؟
ناشناس۲۱۸۳۶۰۱۱۵:۴۱:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
از وقتی که خاتمی و هاشمی و غیره از وی حمایت کردند.
ناشناس۲۱۸۳۴۱۷۱۴:۰۳:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت روحانی فاجعه قرن بوده و ما اکنون میفهمیم که اشتباه کردیم بهش رای دادیم
ناشناس۲۱۸۳۰۵۷۱۱:۴۹:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
استاندارد علمی سنجش افراد دقیقا چیه؟ کدوم علم؟ علم مادی؟ استانداردهای سنجش مادی محور و اومانیستی غربی؟ با همین استانداردهای شما،دولت آقای روحانی روی کاغذ نمره اش بالای ۱۸ بود! چون هم خودش و هم وزرای کابینه اش مدرک دکترا از دانشگاههای معتبر داشتند،رزومه کاری دهن پرکن داشتند،تفکر اومانیستی و لیبرالی که باب میل دنیای امروز است،داشتند و ... اما نتیجه چه بود؟ تقریبا هیچ! مشکل ما اینه که فکر کردیم جهان بینی حاکم بر دنیای امروز حلال مشکلاته در حالیکه دقیقا بالعکسه و علت اصلی مشکلات ما همین جهان بینی اومانیستی و سوپر مادی گرایانه و لیبرالیستی است که سر تا پای جهان و حتی مملکت ما رو گرفته و شوربختانه از دهه هفتاد به بعد گفتمان حاکم بر جامعه ما شد و جامعه ای که در ۵۷ علیه این گفتمان انقلاب کرده بود مجددا به طریقی دیگر و توسط مسئولانی از حاکمیت جمهوری اسلامی به همان گفتمان طاغوتی و دنیامحور رجوع کرد اما این بار با لباس تزویر و ریا و حتی با سرعتی بیشتر به سمت لیبرالیسم حرکت کرد که امروز با تبعات ویرانگر این انحراف عظیم رو به رو هستیم.امروز برای اولین بار فرصتی رخ داده که برگردیم و سخن از خطا بگوییم و به گفتمان اصیل انقلاب رجعت کنیم.گفتمانی اصیل و بدون ریا و تزویر و تفکر مدیریتی که امام ره و شهدایی مثل رجایی و بهشتی و باهنر داشند.انسانهایی که پست و مقام برایشان پشیزی ارزش نداشت و آن را یک مسئولیت بزرگ می دانستند، نه فرصتی برای خالی کردن بیت المال و چپاول و رانت خواری و ویژه خواری.امیدواریم رئیسی این گفتمان را احیا کند و این گفتمان به انحراف کشیده نشود.
ناشناس۲۱۸۲۶۹۲۰۹:۲۴:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اجازه بدهید حداقل چند ماه کار بشه بعد شروع به ستایش کنید
ناشناس۲۱۸۲۷۹۰۱۰:۰۰:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
گذشته از نبودن منابع و امکانات، رییسی چطور می خواهد آب و برق یک میلیون واحد مسکونی جدید را در سال تامین کند؟
ناشناس۲۱۸۲۸۵۹۱۰:۳۳:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در طول 4 سال، 4 میلیون مشترک جدید آب و برق!
ناشناس۲۱۸۲۸۶۶۱۰:۳۵:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
با همان پول هایی که هر روز چاپ می شود و تورم به کشور زده می شود
ناشناس۲۱۸۲۹۹۲۱۱:۲۱:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی که مسکن نساخت چرا تورم 1000 درصدی ایجاد کرد ؟!
ناشناس۲۱۸۳۰۸۹۱۲:۰۸:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
ساخت فله ای مسکن مهر باید برای همه دولت ها درس عبرت باشد.
ناشناس۲۱۸۳۱۰۹۱۲:۲۴:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
توقف ساخت مسکن در 8 سال گذشته یکی از علل اصلی 10 برابر شدن قیمت مسکن است.
ناشناس۲۱۸۳۱۲۲۱۲:۲۹:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
عزیزی که گفتی تورم 1000درصدی منظور ما هم همین است از همان پول های سرگردانی که دولت قبل نساخت خانه ساخته می شود و تورم کاهش می یابد
ناشناس۲۱۸۳۲۲۹۱۲:۵۸:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
90% پولهای سرگردان، پولهای کثیف هستند که باید آنها را جمع کرده و نابود کرد.
ناشناس۲۱۸۳۲۳۴۱۳:۰۰:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
هیچ دولتی در جهان برای مردمش مسکن نمی سازد.
ناشناس۲۱۸۳۲۷۱۱۳:۱۷:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در اکثریت کشورهای جهان مسکن کالای سرمایه ای محسوب نمی شود و ارزان است و دولت ها برای مردم مسکن استیجاری ارزان می سازند و در اختیار عموم مردم قرار می دهند.
ناشناس۲۱۸۳۲۸۴۱۳:۲۱:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
قرار هم نیست دولت بسازد! پیمانکارها می سازند
ناشناس۲۱۸۳۳۴۱۱۳:۳۸:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
پیمانکارها می سازند و جیبشان را پر می کنند!!!!
ناشناس۲۱۸۲۸۷۵۱۰:۳۹:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
به امید بارانهای دیم!
ناشناس۲۱۸۲۷۹۴۱۰:۰۴:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
شما اجاره بدید حداقل یک هفته بگذره بعد انتقاد کنید واقعا طیف بی مرامی هستید
ناشناس۲۱۸۲۸۸۹۱۰:۴۲:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
شماها اجازه بدهید یک هفته بگذره بعد ستایش را شروع کنید !
ناشناس۲۱۸۲۹۴۲۱۱:۰۴:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
همین که اول کار رفتند بین قشر ضعیف ستایش باید کرد کاری که اشرافی ها نمی کنند
ناشناس۲۱۸۲۹۹۶۱۱:۲۲:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
شماها اگر سکوت کنید مشکلات به تدریج حل می شوند.
REZA۲۱۸۳۰۸۲۱۲:۰۵:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
هر چی عوض داره گله نداره، خب شما هشت سال به دولت قبل تاختید؛ حالا زمین بازی عوض شده.
ناشناس۲۱۸۳۱۱۷۱۲:۲۷:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت قبل لطمات سنگینی به اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد کرد 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و مواد غذایی و پوشاک و غیره قابل اغماض نبوده و نیست اگر دولت جدید هم در طی 4 سال نتواند تورم را کنترل کند شما حق اعتراض دارید اما در شروع کار حق اعتراض ندارید.
ناشناس۲۱۸۳۱۷۸۱۲:۴۲:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
هشت سال کشور را به خاطر دشمن به بازی گرفتید پررویی هم می کنید
ناشناس۲۱۸۳۲۱۶۱۲:۵۱:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
پرروهای نجومی همین ها هستن.
ناشناس۲۱۸۴۴۲۲۲۳:۴۶:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
ینی شما هنوز عاشق دولت قبلید
ناشناس۲۱۸۴۶۴۹۰۷:۰۱:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۵
به نظر شما دولت روحانی کارآمدی داشت؟ اصلاً کسی هست که نظرش در مورد عملکرد دولت بی تدبیر و نا امیدی روحانی مثبت باشه؟
ناشناس۲۱۸۴۷۱۹۰۸:۱۳:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۵
واقعا بازی رو خوب اومدید. داریم بازی میکنیم.یکبار تو یکبار من. از ماست که بر ماست زندگی و مشکلات طبقه محروم رو به گسترش بازی نیست.هرکی خدمت کنه دستشو میبوسیم هر کی خیانت کنه ...هیچ نق میزنیم
ناشناس۲۱۸۲۸۰۶۱۰:۰۷:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
رییسی برای کسری بودجه 400 هزار میلیاردی چاره ندارد جز اینکه مالیاتها را افزایش دهد.
ناشناس۲۱۸۲۸۴۵۱۰:۲۵:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
چاره ای جز مذاکره نیست
ناشناس۲۱۸۲۹۴۵۱۱:۰۵:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
20 سال گذشته که هیچ 100 سال دیگر هم مذاکره کنید و کشور معلق!
ناشناس۲۱۸۲۹۴۷۱۱:۰۶:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
کسری بودجه 450 هزار میلیارد تومانی نتیجه برجام است.
ناشناس۲۱۸۲۹۹۹۱۱:۲۳:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی که 8 سال مذاکره کرد کجا رو گرفت ؟!
ناشناس۲۱۸۳۰۳۴۱۱:۴۰:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۲۱۸۳۱۱۱۱۲:۲۴:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اگر چاره کار در مذاکره بود روحانی و ظریف 8 سال مذاکره کردند و خود را استاد مذاکره میخواندند . پس چرا هیچ اتفاقی نیوفتاد . نه تنها تحریمها لغو نشد بلکه بیشتر هم شد
ناشناس۲۱۸۲۹۷۴۱۱:۱۷:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
نه برادر...یه راه ساده تر هست... افزایش قیمت دلار... این اتفاق تو همه دولت ها افتاده... تو این دولت هم میفته
ناشناس۲۱۸۳۰۰۲۱۱:۲۴:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها بودند و مردم را زیر بار فشار اقتصادی له کردند.
ناشناس۲۱۸۳۰۵۳۱۱:۴۶:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
این دولت دولت حسن روحانی نیست که واسه حقوق های نجومی دلارو گرون کنه
ناشناس۲۱۸۲۹۹۵۱۱:۲۲:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
سلام کسانیکه دزاین چن ساله بردن وخوردن بایدهم مالیات بدن اونایی که بادلالی ورانت به پول رسیدن بیشتر باید نگران باشن اگه ....
ناشناس۲۱۸۳۰۴۷۱۱:۴۴:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
رئیسی کسری بودجه 450 هزار میلیارد تومانی را با افزایش صادرات نفت و صادرات غیر نفتی جبران خواهد کرد.
ناشناس۲۱۸۳۳۲۵۱۳:۳۴:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اتفاقا بهترین راهکار برای خروج از اقتصاد نفتی
ناشناس۲۱۸۲۸۱۲۱۰:۱۰:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی در مدت 20 ماه کرونا از دفتر کارش خارج نشد همین که رئیسی به خوزستان و سیستان سفر کرد و از نزدیک و صمیمانه با مردم دیدار و گفتگو می کند و مشکلات را رصد و پیگیری می کند قابل ستایش و تقدیر است.
ناشناس۲۱۸۲۹۱۳۱۰:۵۱:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
فرمانده ای که بره تو خط مقدم بجنگه نشانه بی تجربگی و رفتار های هیجانی داره! وقتی فرمانده کشته بشه لشگر چطور میخاد بجنگه؟
ناشناس۲۱۸۳۱۱۶۱۲:۲۷:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
وقتی الگوی شما آقای حسن روحانی باشه بهتر از اینم نمیتونید تحلیل کنید. چون نه جنگ دیدین نه فرمانده خوب و شجاع . فقط یه چیزایی شنیدین
ناشناس۲۱۸۳۱۲۰۱۲:۲۹:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
آدم قطعی که نیست، یک فرمانده دیگه
ناشناس۲۱۸۳۱۲۳۱۲:۳۰:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
حیات و ممات دست خداست فرمانده مومن از مرگ نمی ترسد و میداند تا خدا نخواهد هیچکس نمی میرد.
ناشناس۲۱۸۳۱۳۵۱۲:۳۳:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
همیشه فرمانده باید نیروها را در میدان هدایت کند
ناشناس۲۱۸۳۲۰۷۱۲:۴۸:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
فرماندهی که از دشمن بترسه و توی دفتر کارش قایم بشه و منطقه جنگی را نظارت میدانی نکند شکست خواهد خورد درست مثل روحانی .
ناشناس۲۱۸۳۲۵۵۱۳:۱۲:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
رئیسی از داروخانه 29 فروردین بازدید کرد و دستور داد تا تعداد داروخانه های فروش داروی کرونا افزایش یابد تا مردم در صف ها معطل نشوند و اینگونه صف های فروش دارو جمع شد اما روحانی اصلا"از دفتر کارش خارج نمی شد و از اوضاع احوال مردم و صف های داروخانه ها بی خبر بود.
ناشناس۲۱۸۳۲۶۸۱۳:۱۶:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
یعنی الان ممکنه رئیسی کشته بشه!؟
ناشناس۲۱۸۳۲۷۳۱۳:۱۸:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
لشکری که برای روزی که اتفاقی برای فرمانده بیفته فکری نکرده و جانشین مشخص نکرده از همین الان شکست خورده حساب میشه!! چون ساده‌ترین الفبای جنگ رو بلد نیست!!
حسین۲۱۸۴۵۵۹۰۲:۲۶:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۵
چرا مغلطه میکنی اخه این چه منطقیه که تو به کار میبری این کجا و آن کجا ،خودت یکم رو حرفت فکر کن
ناشناس۲۱۸۵۱۰۶۱۲:۰۶:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۵
فرمانده ای که در خط مقدم باشدسربازانش حساب کار دستشون میاد
علیرضا۲۱۸۲۹۲۹۱۰:۵۷:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
جواب شما در کامنت اون دوست عزیز به درستی مشخصه که قیاس فرد با فرد از اساس اشتباهست. آقای رییسی حرکت درستی داشتند ولی نه اینکه قابل ستودن باشه ،مشکلات ما خیییلی بیشتر از اینهاست که اگه کسی فقط واسه دیدنشون بیاد اونو ستایش کنیم .بگذارید لااقل درصدی از مشکلات رو رفع کنه مطمئن باشید ملت هم قدرشو می‌دونه و خیلی بیشتر از شما ستایش میکنند ایشون رو
ناشناس۲۱۸۳۰۲۹۱۱:۳۸:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اگر کرونا مهار شد، تورم مهار شد، سرانه درآمد مردم افازیش پیدا کرد، نرخ رشد اقتصادی مثبت شد و خیلی کارهای دیگه بیاید بستایید.
ناشناس۲۱۸۳۲۷۵۱۳:۱۸:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
ان شاءالله سال اینده این موقع کرونا و تورم نداریم و به جون رئیسی دعا می کنیم.
ناشناس۲۱۸۳۳۰۳۱۳:۲۸:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در ناامیدی بسی امید است / پایان شب سیه سفید است
مهران۲۱۸۲۸۳۲۱۰:۱۹:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
والا در این مقاله فعلا که کارهایی که تو این مدت کوتاه کرده داره ستایش میکنه این حرف رو به دوستان خودتون بگید که هنوز رئیسی نیومده حتی قیمت هویج رو هم به ایشون وصل کردید و شروع کردید تخریب کردن
ناشناس۲۱۸۲۸۳۴۱۰:۲۰:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
خب مقاله هم همینو گفته، آخرش هم بخاطر کارهایی که نکرده ازش تعریف نکرده، بلکه گفته اگه منش رئیسی حضور بین مردم باشه ستودنیه!!!
ناشناس۲۱۸۳۰۴۹۱۱:۴۵:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اجازه بدهيد حد اقل چند ماه كار بشه بعد شروع به ستودن كنيد ؟ كامنت بالايي ----------------- از جمله دعاهايي كه مرحومه والده ما -- رحمت الله عليها ..به مناسبت هاي گوناگون مي كرد يكي هم اين بود كه : « خدا به حق پنج تن آل عبا خجالت هيچ مسلمون و غير مسلموني نده » !! .. وبنده هم اينك پس از گذشت سالها از ته دل مي گويم : الهي آمين !!
رامین۲۱۸۳۱۰۶۱۲:۲۲:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
هر کار خوب را باید ستود . رییسی خوب شروع کرد . برخی چشم دیدن این نوع از مردمداری را ندارند
ناشناس۲۱۸۲۷۰۳۰۹:۲۶:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
هنوز رییسی کار نکرده و توانایی های خودش را نشان نداده است.
ناشناس۲۱۸۲۸۰۴۱۰:۰۶:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در عرض 3 هفته گذشته به اندازه 6 ماه گذشته واکسن وارد کرد و این مهم ترین اقدام دولت جدید بود.
ناشناس۲۱۸۲۸۵۲۱۰:۳۰:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بايد اول واكاوي كرد كه چرا دولت قبل نتوانست ويا نخواست واكسن وارد كند واين دولت چگونه توانست واكسن وارد كند
ناشناس۲۱۸۳۱۹۰۱۲:۴۴:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت قبل سلامت مردم رو برای مذاکره با امریکا گروگان گرفته بود.
ناشناس۲۱۸۳۳۰۹۱۳:۳۰:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
محاکمه روحانی و مدیران دولتش یک مطالبه عمومی است.
ناشناس۲۱۸۲۸۸۲۱۰:۴۱:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
چون دیدند که امکان تولید واکسن داخلی نیست.
ناشناس۲۱۸۳۱۴۴۱۲:۳۵:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بعله از دیر مجوز دادن به واکسن داخلی و عدم اجازه به واردات مشخص است دنبال چی بودین همان گروگان گیری
ناشناس۲۱۸۳۱۴۷۱۲:۳۵:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی ادعا می کرد که زبان گفتگو با دنیا را بلد است ! اما نه توان فروش نفت را داشت و نه توان خرید واکسن را داشت.
محمد۲۱۸۲۹۲۶۱۰:۵۷:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دوست گرامی این واکسن ها از قبل خریداری شده و الان وارد میشه خم رنگ رزی که نیست دیگران کاشتند حالا جناب رئیسی داره برداشت میکنه حد اقل یه کم انصاف داشته باشید
ناشناس۲۱۸۳۱۳۹۱۲:۳۴:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دوست عزیز رئیسی با رئیس جمهور برخی کشورها تماس تلفنی گرفت و واردات واکسن را تسریع کرد روحانی عُرضه اینکارها رو نداشت.
ناشناس۲۱۸۳۱۴۹۱۲:۳۶:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
این رو چرا نمی‌گویی وقتی مجوز تولید واکسن برکت داده شد هم تحریم ها کنار رفت و هم واردات انجام شد
ناشناس۲۱۸۳۱۵۵۱۲:۳۷:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
این واکسن ها توسط دولت جدید خریداری شده و دولت جدید برای واردات واکسن ها ارز اختصاص داد و وزارت خارجه پیگیری کرد تا واردات واکسن سرعت گرفت.
ناشناس۲۱۸۳۳۶۲۱۳:۴۴:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اقدامات دولت رئیسی و خرید 40 میلیون دوز واکسن دیگر تا پایان شهریور ماه قابل تقدیر و ستایش است.
ناشناس۲۱۸۳۳۱۹۱۳:۳۳:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی اگر بلد بود و میتوانست در یکسال گذشته واکسن وارد می کرد و اکنون اینقدر فوتی کرونا نداشتیم.
ناشناس۲۱۸۳۳۲۶۱۳:۳۴:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
عجب!!!!!! چطور اون موقع که هی میگفتین واکسن بخرین خم رنگرزی بود!؟
ناشناس۲۱۸۳۳۳۵۱۳:۳۷:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت چین میدانست که دولت قبلی غربگداست و به ایران واکسن نمی داد امریکا و اروپا هم فروش واکسن به ایران را تحریم کرده بودند اما با تغییر دولت در ایران چین صادرات واکسن به ایران را تسریع کرد.
علیرضا۲۱۸۳۳۵۱۱۳:۴۰:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
نه محمد جان ،این واکسنها توی قفسه ها سوپری محله بوده ،دولت قبل به عمد نخریده،(نه اینکه کسی اجازه خرید بهش نداد) حالا دولت جدید وزیر بهداشت رو فرستاده و واکسنها رو خریده و داره همینجوری تن تن و تند تند وارد میکنه!!!حتی زودتر از خرید اینترنتی از سایتهای داخلی
ناشناس۲۱۸۳۴۸۱۱۴:۳۲:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اگه خریداری شده پس چرا نتونست واردش کنه حتما باید آقای رئیسی میومد واردش می کرد
ناشناس۲۱۸۳۵۱۶۱۴:۴۶:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت روحانی اگر عُرضه داشت چرا در یکسال گذشته واکسن وارد نکرد ؟!
ناشناس۲۱۸۳۰۰۶۱۱:۲۵:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دیروز 5 میلیون دوز واکسن وارد شد و فردا و پس فردا هم 8 میلیون دوز واکسن وارد می شود.
امیر۲۱۸۳۰۲۴۱۱:۳۵:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در عرض سه هفته گذشته اندازه ۶ ماه گذشته از کرونا جون آدمها از دست رفته با مقیاس شما. همین دو سه روز پیش هم همین الف گزارش رفته بود تو شهر واکسن نیست. حالا عینک واقع بینی دوره روحانی رو برداشتید عینک خوشبینی زدید انصاف رو هم رعایت کنید خوبه
ناشناس۲۱۸۳۱۳۱۱۲:۳۲:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
تعلل دولت روحانی در واردات واکسن و تعویق مجوز واکسن داخلی باعث شد تا این روزهای سیاه کرونایی در کشور رقم بخورد روحانی باید پاسخگو باشد.
ناشناس۲۱۸۳۱۶۵۱۲:۳۹:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در شهریور ماه سال 99 چین می خواست به ایران 18 میلیون دوز واکسن مجانی بدهد که توسط دولت روحانی پس زده شد.
ناشناس۲۱۸۳۱۷۱۱۲:۴۱:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
واکسیناسیون عمومی در ایران خیلی دیر شروع شد و دولت روحانی توان خرید واکسن نداشت به همین دلیل کرونا در ایران در 6 ماه گذشته رکورد شکست .
ناشناس۲۱۸۳۱۹۷۱۲:۴۶:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بی عُرضگی دولت روحانی در واردات واکسن باعث شده تا فوتی های کرونا در کشور از 100 هزار نفر عبور بکند.
ناشناس۲۱۸۳۱۹۹۱۲:۴۶:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
آهان حالا اگر همه واکسن بزنند دیگر کسی فوت نمی کند! چرا مدینه فاضله با 2000نفر در روز فوتی روبرو است و آمار 70درصدی واکسن؟
ناشناس۲۱۸۳۲۶۵۱۳:۱۵:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
جمعیت آمریکا 350 میلیون نفره که 30 درصد از آنها به هیچ عنوان حاضر به تزریق واکسن نیستند . یعنی 110 میلیون نفر و بیش از 25 میلیون نفر بیشتر از جمعیت 85 میلیون نفری ایران خوب طبیعی هست کسی در توهمات زندگی می کنه شاید کرونا بگیره و به دیگران هم انتقال بده و بمیره . اما این حماقت آن 30درصد اصلا به ما چه ربطی داره . ما باید به فکر خودمان و خانواده خودمان باشیم
ناشناس۲۱۸۳۳۶۵۱۳:۴۵:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مردم امریکا حاضر به تزریق واکسن نیستن زیرا به واکسن های فایزر و مدرنا اعتماد ندارند.
ناشناس۲۱۸۳۳۳۷۱۳:۳۷:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
یعنی اینایی که توی این یکماه فوت کردن بخاطر عملکرد رئیسی بوده!؟!؟ از رعایت انصاف شما لذت بردم!!!!
ناشناس۲۱۸۳۷۰۷۱۶:۳۱:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
انموقع که میگفتین با روحانی تا 1400 باید فکر این روزها رو می کردین.
ناشناس۲۱۸۴۰۸۴۲۰:۱۶:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت روحانی کشور را در شرایط قله پیک پنجم کرونا تحویل داد که تمام شهرهای کشور به رنگ قرمز درامده بودند و مقصر اصلی دولت قبل است.
ناشناس۲۱۸۳۱۷۴۱۲:۴۱:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
تا یه ماه پیش میگفتن واردات واکسن چیه تولید داخلی نیاز داخل رو میدیم صادر هم میکنیم دنیا دنبال واکسن ما هست حالا پز که انقدر واکسن وارد کردیم. چی شد که اون موقع وارد نشد حالا داره میشه البته نمیدونم کجا وارد میشه که مراکز واکسیناسیون تعطیل ن
ناشناس۲۱۸۳۲۸۲۱۳:۲۱:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در هر صورت دولت روحانی باید در مورد افزایش شدید کرونا در کشور 6 ماه گذشته پاسخگو باشد.
ناشناس۲۱۸۳۲۹۳۱۳:۲۴:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دقیقا کی گفت؟ تولید کننده وزارت بهداشت؟ رئیس جمهور؟ کی؟
ناشناس۲۱۸۳۳۴۴۱۳:۳۹:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
شما مگه صبح و شب و چپ و راست نمیگفتین واکسن بخرین، خب الان دارن میخرن، دیگه مشکلت چیه!؟!؟
ناشناس۲۱۸۲۷۰۴۰۹:۲۷:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
تا کنون رییسی فقط به خوزستان و سیستان سفر کرده است.
ناشناس۲۱۸۳۰۰۹۱۱:۲۷:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در 8 سال گذشته انگار رئیس جمهور نداشتیم الحمدلله حالا رئیس جمهور دار شدیم که به استان های بحران خیز سفر می کند و مشکلات را بررسی و چاره اندیشی می کند.
ناشناس۲۱۸۲۷۰۹۰۹:۲۸:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اصولگرایان ، اشتباهی که در مورد احمدی نژاد کردید، این بار تکرار نکنید. جوجه را آخر پاییز می شمارند.
ناشناس۲۱۸۲۷۸۲۰۹:۵۸:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
احمدی نژاد حداقل یک چیزی برای فقرا آورد کاری دوستان دیگر نکردن
ناشناس۲۱۸۲۸۹۸۱۰:۴۵:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
منظورت تورم و گرانی ناشی از مسکن مهر و پرداخت یارانه است ؟؟؟ داداش من 45 تومان پرداخت کرد و گرانی کمر شکن شد ! یادته ؟؟ از نابود شدن بودجه رویایی حاصل از افزایش قیمت نفت بهتره چیزی نگم !
ناشناس۲۱۸۳۲۸۹۱۳:۲۲:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی که ساخت مسکن را متوقف کرد چرا مملکت را دچار تورم 1000 درصدی کرد ؟!
ناشناس۲۱۸۳۲۹۶۱۳:۲۶:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اقتصاد می‌گوید ساخت مسکن باعث کنترل تورم می شود این یک دو هم این که در دولت احمدی‌نژاد ضریب جینی که نماد فقر و غنا است کم شد یعنی فقرا وضعشان بهتر شد با بارانه و برخی اعمال دیگر
ناشناس۲۱۸۳۱۵۸۱۲:۳۸:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
حتی سهام یک میلیونی دولت احمدی نژاد را نصف کرد جناب تدبیر
ناشناس۲۱۸۲۷۹۷۱۰:۰۵:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم اورده که حالا همه مردم به جون احمدی نژاد دعا می کنند.
ناشناس۲۱۸۲۸۸۸۱۰:۴۲:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
هیچ فردی نمی تواند با دست و پای بسته کار کند.
ناشناس۲۱۸۲۹۴۸۱۱:۰۸:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت اختیارات کافی دارد دولت قبل عُرضه کار کردن نداشت.
ناشناس۲۱۸۲۹۵۱۱۱:۰۹:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
عجب 80درصد اقتصاد را داشته باشی آیین نامه و قوانین هم بنویسی وقوانین دیگران را هم دور بزنی والا خیلی خوبه هنوز بگویی دست بسته است! البته اگر باز با آدرس غلط به خارج ربط ندهید!
ناشناس۲۱۸۳۳۱۶۱۳:۳۳:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
هیچ فرد عاقلی با دست و پای بسته قول آنچنان رونق اقتصادی نمیده!!!!
ناشناس۲۱۸۳۰۱۴۱۱:۲۹:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دار و دسته شما اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۲۱۸۳۰۱۶۱۱:۳۰:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اصلاح طلبان مملکت را شخم زدند و زمین سوخته تحویل دادند از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
ناشناس۲۱۸۲۷۱۰۰۹:۲۸:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
ان شاءالله رئیسی موفق خواهد شد زیرا امید و توکلش به خداوند متعال است و روحانی شکست خورد زیرا همه چشم امیدش به کدخدا بود.
ناشناس۲۱۸۳۰۰۴۱۱:۲۴:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
احسنت
ناشناس۲۱۸۲۷۱۴۰۹:۲۹:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
صد شکر که این امد و صد شکر که ان رفت
ناشناس۲۱۸۲۷۱۸۰۹:۳۱:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی امید و اعتماد مردم را نابود کرد کار رئیسی سخت است و باید امید و اعتماد از دست رفته را احیاء کند.
ناشناس۲۱۸۲۸۰۰۱۰:۰۵:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی و ظریف با برقراری برجام به مردم هدیه دادند. آنانی که با گفتار و عملکردشان برجام را خاموش کردند، باید پاسخگو باشند.
احمد۲۱۸۲۸۴۶۱۰:۲۵:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
الان این اوضاع اقتصادی هم گلابی های برجام است .بسیار برداشت کنید
ناشناس۲۱۸۲۸۷۲۱۰:۳۸:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
از کی تا حالا ناموس فروشی کشور شده هدیه به ما؟
ناشناس۲۱۸۳۰۳۰۱۱:۳۸:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در فضای روابط بین الملل همه چیز را با منافع ملی می سنجند. اصطلاحات ناموس و اینا مربوط به تعامل دو همسایه و فامیل و سر کوچه است نه یک موضوع فنی و سیاسی و حقوقی
ناشناس۲۱۸۳۱۶۴۱۲:۳۹:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بعله چرا کدخدای شما نمی آید نوامیس داخلی خودش را واگذار کند جناب منافع بین الملل!
ناشناس۲۱۸۳۱۸۰۱۲:۴۲:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
منافع ملی ما با برجام تامین نشد و تحریم ها 10 برابر بیشتر شد.
ناشناس۲۱۸۲۸۸۰۱۰:۴۰:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
از 2 سال منتظر کانال مالی اروپا ماندن مشخص است کی دنبال خاموش بوده حال بماند قبل آن هم چیزی عایدتون نشده بود
ناشناس۲۱۸۲۹۵۲۱۱:۱۰:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! باعث نابودی برجام شدند برجام ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۲۱۸۲۹۵۶۱۱:۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
برجام خسارت محض بود زیرا نه تنها سبب لغو تحریم ها نشد بلکه سبب افزایش 10 برابری تحریم ها شد.
ناشناس۲۱۸۲۹۶۱۱۱:۱۲:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند چطور ترامپ بدون هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۱۸۲۹۶۹۱۱:۱۶:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
ناشناس۲۱۸۲۹۷۷۱۱:۱۷:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
برجام کلاه گشادی بود که اوباما و جان کری بر سر روحانی و ظریف گذاشتن و دستاورد برجام دقیقا"هیچ بود.
ناشناس۲۱۸۳۰۱۰۱۱:۲۷:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
شماها و ترامپ و اسرائیل و عربستان از برجام بدتون میاد ! چرا ؟؟؟
ناشناس۲۱۸۳۰۷۱۱۱:۵۸:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
نتانیاهو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد مقام معظم رهبری هم در پاسخ فرمودند رژیم صهیونیستی 25 سال اینده را نخواهد دید.
ناشناس۲۱۸۳۲۱۳۱۲:۵۰:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بهتر است بگویی آن ها دنبال برجام های بعدی بودن چیزی که دوستان شما هم دنبالش بودن تا کشور را دست بسته تحویل دهند
ناشناس۲۱۸۳۰۱۱۱۱:۲۷:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
البته همین آقایان توافق سعادت آباد هم امضا کردن و طرف مقابل دبه کرد
ناشناس۲۱۸۳۰۳۲۱۱:۳۹:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۲۱۸۳۰۳۶۱۱:۴۰:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
صمصام۲۱۸۲۷۳۱۰۹:۳۶:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
این کار بسیار با ارزش است امیدوارم این بازدیدهای سرزده و مردمی فقط منجر به اقدامات عملی و افزایش رضایت مردم از دولت شود .
ناشناس۲۱۸۲۷۵۱۰۹:۴۴:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
یاد اول احمدی نژاد افتادم...
ناشناس۲۱۸۲۸۰۷۱۰:۰۷:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در دوران احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 10 برابر شد و این از نتایج تدبیر است !
ناشناس۲۱۸۲۹۰۴۱۰:۴۸:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
از بین همین مسئولین بود و همیشه پستهای کلیدی داشت و شورای نگهبان تایید کرده بود ! طوری حرف می زنید که گویا مردم رفتن از امریکا و اسرائیل رئیس جمهور جوریدن اوردن گذاشتن سر کار !
ناشناس۲۱۸۳۶۱۱۱۵:۴۶:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی سابقه کار مدیریتی و اجرایی نداشت و نباید رئیس جمهور می شد.
ناشناس۲۱۸۳۶۱۹۱۵:۴۹:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
شورای نگهبان انتخاب را به مردم واگذار می کند
ناشناس۲۱۸۲۹۵۷۱۱:۱۱:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
احمدی نژاد دلار سرکوب شده 6 سال قبل را در نرخ واقعی تحویل داد اما روحانی برای اولین بار در تاریخ ایران دلار را بالاتر از تورم تحویل داد
ناشناس۲۱۸۳۱۱۴۱۲:۲۵:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
ترامپ از برجام خارج شد. همانطور که از پیمان کیوتو خارج شد . نمی شد نفت فروخت ! نمی شد پول صادرات را دریافت کرد! اینها خیلی ساده است ! الان هم اگر عضو fatf نشویم و برجام را احیا نکنیم آینده از امروز بسیار بدتر خواهد بود.
ناشناس۲۱۸۳۲۴۳۱۳:۰۴:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت جدید بدون برجام و FATF صادرات نفت را افزایش خواهد داد و اقتصاد کشور را معطل کدخدا نخواهد کرد.
ناشناس۲۱۸۳۲۴۹۱۳:۰۹:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
آن وقت دکی جون چرا در زمان برجام با این که fatf را اجرا می شد پول نفت نمی توانست بیاید در داخل و از بانکهای خارجی خریدها می شد؟!!!!!
ناشناس۲۱۸۳۲۵۰۱۳:۱۰:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
یا در زمان احمدی نژاد با این که در لیست سیاه fatf بودیم کار بانکی با دنیا انجام می شد حتی با آمریکا؟
ناشناس۲۱۸۳۱۲۷۱۲:۳۱:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
احمدی نژاد ۲ میلیون ۸۰۰ هزار بشکه نفت را روزانه به قیمت ۱۲۰ تا ۱۴۳ دلار فروخت و روحانی ۲۰۰ هزار بشکه ۴۰ تا ۶۵ دلاری!
ناشناس۲۱۸۳۲۲۱۱۲:۵۴:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
عزیزم می دانی دلیل اصلی تورم در ایران از 60 گذشته به خاطر نفت است؟ در ضمن امار شما هم غلط است
ناشناس۲۱۸۳۲۲۴۱۲:۵۶:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بعله آن وقت چرا دلار در 2 سال اول دولت محبوب که تحریم هم بودین و برجام در کار نبود دلار تکون نمی خورد!
ناشناس۲۱۸۳۲۲۸۱۲:۵۷:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت احمدی نژاد در اوج تحریم ها در سالهای 90 و 91 روزی 1/5 میلیون بشکه نفت میفروخت اما روحانی بعد از برجام روزانه 300 هزار بشکه نفت میفروخت !
ناشناس۲۱۸۳۲۳۳۱۲:۵۹:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
میانگین قیمت نفت در دوران احمدی نژاد 70 دلار بود اما دلیل کاهش قیمت نفت بعد از سال 94 برجام نافرجام بود.
ناشناس۲۱۸۲۷۵۳۰۹:۴۵:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت رئیسی کاری هم نکند بدتر از دولت قبل که گروگان گیری می کرد تا نوامیس کشور فروخته شود نخواهد شد
ناشناس۲۱۸۲۷۹۵۱۰:۰۴:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اتلاف منابع و زمان کار درستی نیست.
ناشناس۲۱۸۲۹۶۴۱۱:۱۳:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی 8 سال با برجام فرصت سوزی کرد و همه منابع ارزی کشور را برباد داد.
ناشناس۲۱۸۲۷۵۵۰۹:۴۵:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
واقعا سرزده رو قبول دارید تقدس گرایی نکنید احمدی نژاد رو هنوزیادمون نرفته
ناشناس۲۱۸۲۹۸۲۱۱:۱۹:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
احمدی نژاد ظرفیت نیروگاهی کشور را 85 درصد افزایش داد اما روحانی ظرفیت نیروگاهی کشور را افزایش نداد و اکنون مشکل کمبود و قطعی برق داریم.
ناشناس۲۱۸۲۷۵۶۰۹:۴۵:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
خدا کنه همینجوری باش که نویسنده تعریف کرده
ناشناس۲۱۸۳۴۹۶۱۴:۴۰:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
واقعا خدا کنه. کیه که دلش نخواد مشکلات کشورش حل بشه و مردم روی آرامش ببینن
ناشناس۲۱۸۲۷۹۶۱۰:۰۴:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
سال 84 و سال 92 و سال 76 هم برای احمدی نژاد روحانی و خاتمی همین حرف ها را می زدند. باید پایان کار را دید.
ناشناس۲۱۸۲۸۹۹۱۰:۴۵:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مشکل مشاوران خارجی هستند که آدرس غلط می دادن
ناشناس۲۱۸۲۷۹۸۱۰:۰۵:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بزاريد يك ماه بشه.
ناشناس۲۱۸۲۸۹۱۱۰:۴۳:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
تو دیگر چقدر پرتی متن را یک دور بخون تا سوتی ندهی
ناشناس۲۱۸۲۷۹۹۱۰:۰۵:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
کار دولت این نیست که بره بین چند نفر و مشکلات اون چند نفر رو حل کنه. ایشان بایستی با شناخت کاملی از اوضاع و گرفتاری های میلیون ها شهروند ایرانی وارد کارزار میشد. راه حل های پوپولیستی دیگه توی کشور ایران با این سطح بالای سواد جوابگو نیست. ایشان بایستی بشینه تو دفتر و مشکلات کلی رو حل کنه: آزادی های سیاسی و اجتماعی رابطه با جهان بیکاری فقر فساد مصرف نادرست آب آلودگی زیست محیطی اعتیاد خطر طالبان ...
ناشناس۲۱۸۲۸۴۰۱۰:۲۲:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مشکلات انقدر ساده وابتدایی است که اگر اعضای تیمی فقط با هم هماهنگ باشد وبخواهند کاری کنند , دردفترشان بنشینند ومسلط بر کار باشند بیش از نیمی از مشکلات حل میشود.
ناشناس۲۱۸۲۸۴۸۱۰:۲۶:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
لطفا مثل همیشه احساساتی نشیم و عقلانیت و عملکرد رو ملاک قرار بدیم
ناشناس۲۱۸۲۹۸۹۱۱:۱۹:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
عقلانیت دار و دسته شما رو در 8 سال گذشته دیدیم !!!
ناشناس۲۱۸۲۸۶۷۱۰:۳۵:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
از تجربه کشورهای موفق بیاموزید. از تجربه کشورهای موفق بیاموزید. از تجربه کشورهای موفق بیاموزید. از تجربه کشورهای موفق بیاموزید.
ناشناس۲۱۸۲۹۴۴۱۱:۰۴:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اونها ظاهرا در رفاه هستند ولی از معنویت خالی هستند و بهشت برای آنها نیست مادیات فقط مهم نیست باید معنویات هم قوی باشد آنها رمضان و محرم و عشق ائمه ندارند و زندگی آنها نشاط و روح ندارد تجربه آنها را نمی خواهیم تجربه آنها را نمی خواهیم تجربه آنها را نمی خواهیم تجربه آنها را نمی خواهیم
ناشناس۲۱۸۴۵۷۶۰۲:۵۲:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۵
نمیشه همه اینایی که گفتی رو در کنار امنیت اقتصادی و آرامش در تمام عرصه ها داشته باشیم!؟
محمد۲۱۸۲۹۰۶۱۰:۴۹:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
فعلا که دلار رو ۲۳ تحویل گرفته شده ۲۷
ناشناس۲۱۸۲۹۶۶۱۱:۱۵:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دروغ نگوئید روزی که کابینه جدید مستقر شد دلار 28 هزار تومان بود و حالا 26 هزار تومان است.
ناشناس۲۱۸۳۰۱۷۱۱:۳۲:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
نرخ دلار در دولت روحانی 9 برابر شد و این خود یک رکورد شکنی بزرگ بود !
ناشناس۲۱۸۳۰۲۸۱۱:۳۸:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
واعظی: نرخ دلار را 27 هزار تومان کردیم تا بتوانیم مملکت را اداره کنیم !!!
ناشناس۲۱۸۳۰۷۵۱۲:۰۰:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
انموقع که دلار از 3 هزار تومان 32 هزار تومان شد چرا ساکت بودی ؟!
ناشناس۲۱۸۳۲۳۶۱۳:۰۱:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
جناب اولا دلار 25 هزار تومان بود وقتی روحانی رفت دوم هم اگر مبنا 25 هزار تومان باشد و تورم 50درصدی دلار باید 50درصد اصافه شود تا آخر سال واگر نرخ واقعی دلار که باید زیر 20 هزار تومان در اول سال حساب کنی با تورم 50درصدی آخر سال بین همین اعداد تا 30هزار تومان قیمت باید بخورد البته اگر سرکوب نشود لطف کن منتشر کنید
ناشناس۲۱۸۲۹۱۵۱۰:۵۲:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
همین که دارودسته وطن فروش و غربگرای اصلاحطلب تو ایران سرکار نباشند خودش یک پیشرفت بزرگ محسوب میشه. به امید خدا مشکلات هم حل خواهد شد.
ناشناس۲۱۸۲۹۱۸۱۰:۵۳:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اگر بعد 4 سال ارزش پول ملی و اعتبار پاسپورت ایرانی و سطح معیشت مردم و آمار بیکاری و فقر و ازدواج را تغییر مثبت اساسی دادن بیاین اینجا ستایش کنید در غیر این صورت گوش و چشم ما از این حرکات نمایشی پر است
ناشناس۲۱۸۲۹۲۵۱۰:۵۶:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دلار ارزون کرده...
ناشناس۲۱۸۳۰۵۴۱۱:۴۸:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
هنوز برای ستایش خیلی زوده صبر کنید اگر پایان 4 یا 8 سال ریاست جمهوریش تغییر مثبتی در سطح زندگی مردم بوجود آمده بود اون وقت تا میتوانید بستایید. گر چه از نظر من اون موقع هم نیازی به ستودن نیست چون طرف تعهد داده قول داده وعده و وعید داده همین کارها رو انجام بده .پس فقط به وظیفش عمل کرده
ناشناس۲۱۸۳۲۹۵۱۳:۲۶:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
ناشناس۲۱۸۳۰۶۹۱۱:۵۸:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
تا مساله گرد و غبار و اب و بیکاری سیستان و بلوچستان و خوزستانحل نشه مطمئنا آب در هاون کوبیدنه ،تا با جهان آشتی نشه اقتصاد ما همینه . ضمنا جناب نویسنده محترم مشکلات کشور عین سرطان کشور را در بر گرفته با نسخه دارو حل شدنی نیست
ناشناس۲۱۸۳۱۳۴۱۲:۳۲:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
تصدقتم ، صبر بده تا چهار سال اول تموم بشه !
سامان۲۱۸۳۱۵۱۱۲:۳۷:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
همین قدر که الکی جار و جنجال راه نمی اندازه غنیمته. اولین مصاحبه روحانی رو مقایسه کنید با اولین مصاحبه رئیسی. روحانی فقط چند ماه در حال متلک انداختن به رغیب بود. احمدی نژاد هم که با حرفای نسنجیدش آبروی ایران را در دنیا برد. همین قدر که مسئولین الکی دعوا راه نندازن باعث میشه مردم و رسانه ها هم کمتر به جان هم بیفتند و بتوانند منطقی تر گفتگو کرد.
ناشناس۲۱۸۳۲۰۴۱۲:۴۷:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مردم از سختيها ومشكلات به ستوه امده اند مرد عمل مى خواهند به جاى كارهاى نمايشى وحرفهاى بزرگ زدن كار كنيد تا مردم به صداقت شما پى ببرند
ناشناس۲۱۸۳۲۴۸۱۳:۰۷:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
رئیسی از داروخانه 29 فروردین بازدید کرد و دستور داد تا تعداد داروخانه های فروش داروهای کرونا افزایش یابد و اینگونه صف های خرید دارو جمع شد و این اقدام جدی بود و کار نمایشی نبود.
ناشناس۲۱۸۳۲۷۲۱۳:۱۷:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
این سرزده سفر کردن ایشان بدون هیچ تشریفاتی و بی هیچ اعلامی . به نظر شما به خاطر پروتکل های کرونا نیست ؟ اگر ایشان بعد از کرونا هم همین رویه را ادامه بدند و مانند دیگر رییس دولت ها یک ماه قبل سفر. استاندار به فکر تدارک اتوبوسی بدرقه کنندگان نباشد . ان وقت است که پیش خود خواهم گفت این سید لیاقت رای دوباره را دارد
ناشناس۲۱۸۳۳۸۹۱۳:۵۴:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
رشد اقتصادی ترکیه در سه ماهه دوم امسال به بالاترین سطح تاریخ معاصر خود رسید. آن وقت ما دنبال کار ها پوپولیستی هستیم. تحریم های سازما ملل در زمان چه کسی آغاز شد؟ مشکلات هسته ای ما در زمان کدام دولت ایجاد شد که با برجام هم هنوز حل نشده؟
ناشناس۲۱۸۳۶۱۵۱۵:۴۸:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۲۱۸۳۴۹۸۱۴:۴۰:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
قابل توجه همه اونایی که ضد آقای رئیسی هستند و اونایی که طرفدار آقای رئیسی راست میگید جوجه رو آخر پاییز می شمارند ولی کاش یکم بعضی ها چشم رو هم داشته باشن به دهن بعضی ها اگه ۵ تا انگشتتم تو عسل بکنی ، بزاری تو دهنش ، باز گاز میگیره، دیگه ذات بعضی ها این شکلیه
ناشناس۲۱۸۳۹۱۲۱۸:۱۵:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
چرا باید رئیسی را ستود؟ چون شما دوستش دارید و فعلا فکر می کنید هم طیف خودتونه
ناشناس۲۱۸۳۵۲۲۱۴:۴۸:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اگر مساله ارتباطات بانکی با دنیا حل بشه واکسیناسیون گسترده انجام بشه ارتباط با همسایه های پولدار برقرار بشه توی مدت کم فقط از توریسم کلی درآمد به دست میاد. یک جوان برنامه نویس میتونه از ایران برای کانادایی کار کنه و ارز بگیره
ناشناس۲۱۸۳۹۱۹۱۸:۱۷:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
درود خدا برسید محرومان.شکست افسادطلبان یعنی شکست آمریکا
ناشناس۲۱۸۴۳۸۵۲۳:۱۲:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
لطفا بخاطر مقاصد سیاسی از اقای رییسی بت نسازید با اعتقادات مردم بیش از این بازی نکنید
سبزعلی میرزاده شیروانی۲۱۸۴۴۰۲۲۳:۳۲:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
باسلام آقای رٔیسی بنده ازشخصیت ایشون آگاه هستم هدف انساندوستانه واهل علم وعمل هستند ماهم باید دراین راه یاری کنیم خدا قوت آقای ریٔسی خدانگهدارت باشد
ناشناس۲۱۸۴۴۲۳۲۳:۴۷:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اولین رییس‌جمهور که ادعا نکرده همه چی رو تو صدروز درست میکنم و وعده الکی پرداخت یارانه بده عمل می‌کنه بدون هیاهو و تبلیغات پوپولیستی
محمد۲۱۸۴۷۵۲۰۸:۳۵:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۵
درود بر کسانی که خود را جدا از فقرا نمی دانند
ناشناس۲۱۸۴۷۷۹۰۹:۰۶:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۵
ایی کاش احمدیی نژاد هم داخل کابینه بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین