مورد عجیب مهدی هاشمی/ شمخانی پرونده هسته‌ای را به دست می‌گیرد؟/ توضیحات معاون رئیسی درباره شایعه اختلاف مخبر و محسن رضایی

  4000613088 ۷۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

مورد عجیب مهدی هاشمی/ شمخانی پرونده هسته‌ای را به دست می‌گیرد؟/ توضیحات معاون رئیسی درباره شایعه اختلاف مخبر و محسن رضایی

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۴۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۷۹ نفر از آنها بستری شدند.

بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۰ هزار و ۶۴ نفر رسید.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۱۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۸۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۶۷۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۶۴ دُز رسید.

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز گذشته ۲۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۸۹۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده بود. با احتساب آمار اعلامی امروز از سوی وزارت بهداشت، از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز (۲۴ ساعت گذشته) ۱۳۸ هزار و ۱۷۱ دُز واکسن کرونا تزریق شده است. 

ورود ۴ میلیون دز دیگر واکسن کرونا به کشور تا فردا

 معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به ورود پنج میلیون دز واکسن کرونا در روز گذشته، گفت: طی ۲۴ ساعت آینده نیز چهار میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود.

«مهرداد جمالی ارونقی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار است ساعت ۲۲ امشب و در ساعت های ۸ و ۱۰ فردا صبح سه محموله واکسن کرونا (در مجموع چهار میلیون دز) به تهران برسد.

وی افزود: این واکسن ها از نوع سینوفارم چینی است که با ورود آن مجموع واردات واکسن کرونا به ۴۰ میلیون دز خواهد رسید.

تکذیب خروج واکسن اسپوتنیک ایرانی به خارج

به گزارش برنا؛ معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور طی مصاحبه ای بیان کرد که واکسن اسپوتنیک در ایران تولید و خارج می‌شود! کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به این ادعا در جمع خبرنگاران گفت: این اظهارات کذب محض بوده و هنوز طرف روسی محصول تولید شده اولیه واکسن اسپوتنیک لایت تولیدی شرکت خصوصی ایرانی را برای تولید انبوه تحت لیسانس تایید نکرده است.

او افزود: خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذبی است که مقصود و انگیزه گوینده از نشر این مطلب کذب در شرایط حاضر مشخص نیست.

جهانپور تاکید کرد: واکسن اسپوتنیک لایت بصورت بچ تست یا محموله اولیه تولید شده و هفته هاست در انتظار تایید نهایی موسسه گامالیا روسیه برای ورود به چرخه تولید انبوه است و خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده و اظهارات نامبرده صحت ندارد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور: برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق است

***

شمخانی پرونده هسته‌ای را به دست می‌گیرد؟

رحمان قهرمان پور، کارشناس مسائل بین الملل در دنیای اقتصاد نوشت: «قاعده رایج در سیاست‌ها این است که وقتی موضوعی موردتوجه ویژه افکار عمومی قرار می‌گیرد، سیاستمداران می‌کوشند با حل آن موضوع یا بحران، به قهرمان افکار عمومی تبدیل شوند و جایگاه و پایگاه خود را در عرصه متلاطم سیاست، محکم‌تر کنند.

در ایران نیز این قاعده صادق است؛ از حسن روحانی گرفته تا احمدی‌نژاد، علی ‌لاریجانی، سعید جلیلی و محمدجواد ظریف، هر کدام به نوعی تلاش کردند گره از کار فروبسته برجام گشوده، قهرمان این میدان شده، مرکب سیاست‌ خود را با اطمینان خاطر بیشتری پیش برانند و عجبا که هیچ کدام در نهایت پیروز این میدان سخت و دشوار و سنگلاخی نشدند.

اکنون و در طلیعه دولت رئیسی هم به نظر می‌رسد، شمخانی احتمالا قصد ورود به این میدان سخت و زورآزمایی در آن را دارد. اختلافات او با دولت روحانی در دو سال گذشته، اظهارنظرهای وی و فقدان تجربه کافی وزیر خارجه جدید، نشانه‌هایی از مسوولیت گرفتن وی در پرونده هسته‌ای دارند.

صدالبته طبیعی است، دیگرانی هم در دولت هستند که وسوسه می‌شوند، وارد گود شده، از فرصت طلایی همراهی نهادهای حاکمیت با رئیس‌جمهور برای گشودن گره هسته‌ای  استفاده کنند، خود را قهرمان این صحنه جلوه دهند و از این سرمایه بزرگ سیاسی در تحولات آتی سیاسی کشور بهره‌مند شوند. اما واقعیت این است که به قول حضرت حافظ، عشق ابتدا آسان می‌نماید و بعد از آن است که مشکلات یکی‌یکی خود را نشان می‌دهند...

امروز مشتقات و اجزای پرونده هسته‌ای عبارتند از: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دعوا بر سر اسنادی که اسراییل مدعی آنها شده است، توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران، توقف سایر اقدامات اعتمادساز در چارچوب برجام، پیشرفت‌های فنی ایران و غنی‌سازی ۶۰ درصدی، تحریم‌های فرابرجامی آمریکا علیه ایران، تحریم فروش نفت ایران، نحوه آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران و سرانجام مکانیزم ماشه، آخر و عاقبت پرونده ایران در شورای امنیت، اقناع افکار عمومی داخلی ایران درباره توافق احیای برجام و مطلوبیت آن برای ایران.

حل و فصل این مسائل از عهده یک یا حتی چند ابرسیاستمدار و ابردیپلمات خارج است و باید یک تیم فراگیر و متنوع و البته پرتعداد کنار هم جمع شوند تا بتوانند به نتیجه مطلوب برسند. قرار نیست، همه این افراد در ویترین باشند یا به وین بروند، اما لازم است تعداد کثیری از متخصصان سیاست، حقوق بین‌الملل، اقتصاد و تجارت بین‌الملل، نفت، پتروشیمی، بانکداران، روزنامه‌نگاران و تحلیلگران، بهترین و ممکن‌ترین مسیر احیای برجام را بیابند و حول آن اجماع‌نظر کنند و در موارد سخت و دشوار، همگی از آن دفاع کنند؛ نه اینکه مثل گذشته مذاکره‌کنندگان در وین، دفاع‌کنندگان در رسانه‌های داخلی و خارجی، توضیح‌دهندگان به جامعه مدنی و نخبگان و اقناع‌کنندگان افکار عمومی داخلی و اجماع‌‌سازان، همگی به تعداد انگشتان یک دست باشند.»

***

جزئیاتی از مذاکرات ایران و سعودی

عليرضا عنايتی، دستيار وزير خارجه و مدير كل خليج‌فارس درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی به اعتماد گفت: «در حقيقت تلاش‌های عراق برای برگزاری گفت‌وگو ميان جمهوری اسلامي ايران و عربستان سعودی موثر واقع شد و هيات‌های دو كشور سه دور گفت‌وگو در بغداد (پايتخت عراق) برگزار كردند. اين گفت‌وگوها از فروردين‌ماه آغاز و به‌طور متوسط به مدت سه ماه و هر ماه يك دور انجام شد و در دور سوم به اينجا منتهی شد كه با توجه به روی كار آمدن دولت جديد در ايران و پيش ‌رو بودن مناسك حج در عربستان، برگزاري دور چهارم به زماني كه براي طرفين مناسب است، موكول شود...

از طرف ايران اين مذاكرات يك تصميم اساسی از طرف نظام بود. نظام و حاكميت تصميم گرفت چنين گفت‌وگوهايی را با طرف سعودی برگزار كند و در تركيب هيات ايران از تمام نهادهای ذيربط حضور داشتند. ما بيش از آنكه به عنوان مذاكرات و اينكه چه كسی مذاكرات را برگزار كرد نگاه كنيم بايد به تركيب هيات شركت‌كننده نگاه كنيم كه اين تركيب كاملا فراگير بود...

ممكن است اشتباه هم فكر كنم اما به گمان من، عربستان سعودی رويكرد جديدی را براي منطقه يا در تعامل با مسائل منطقه در پيش گرفته است. ممكن است از گذشته رسوباتی باقی مانده باشد كه عربستان همچنان آنها را در نظر بگيرد يا برخی بنيادها را همچنان مدنظر قرار دهد اما در حوزه كار منطقه‌‌ای، عربستان سعودی به شكل نسبی ديدگاه خود را نسبت به تعامل با مسائل منطقه تغيير داده و شايد بخشی از آن ناشی از مسائل فرامنطقه‌ای باشد كه در حقيقت اين فضا را برای عربستان سعودی ايجاد كرده است. در مجموع اين تصوير را من دارم كه عربستان در گفت‌وگوهای خود و حل موضوعاتی كه با ما دنبال مي‌كند، جديت دارد.»

***

کیهان: مسئولان کمتر سخن بگویند

کیهان نوشت: «یک راهکار به ظاهر ساده اما در واقع دشوار برای ترمیم اعتماد و امید جامعه، کمتر سخن گفتن مسئولان است. مسئولان و مدیران کشور، در میدان سخن گفتن و موضع گرفتن چند نکته کلیدی را باید مد نظر داشته باشند؛ اولاً تا جای ممکن کمتر سخن بگویند و بیشتر عمل کنند. اصل را بر حرف نزدن بگذارند مگر آنجا که لازم و ضروری است. ثانیاً سخن گفتن مدیران باید چارچوب و ساز و کار داشته باشد. هر مدیری در حیطه مسئولیت خود سخن بگوید و آن نیز مبتنی بر داده‌های درست و قابل اتکا باشد...

نخبگان جامعه از هر قشر و صنفی نقشی مهم در روند بازسازی اعتماد و امید عمومی دارند. ارتباط واقعی و مستمر دولتمردان با نخبگان و بهره گرفتن از نظرات و تجارب آنها، یک راهکار موثر و مهم در این زمینه است. همانطور که رهبر انقلاب نیز‌اشاره کردند، در این ارتباط گیری و بهره‌مندی نباید جناح بندی‌ها و مواضع سیاسی را دخیل کرد و در نتیجه بخشی از نخبگان را از دایره ارتباط خارج کرد...

دولت سیزدهم به تازگی تشکیل شده و در چند هفته و ماه آینده وزرا در زیر مجموعه تحت مدیریت خود دست به انتخاب‌های زیادی می‌زنند و مدیران جدید بسیاری را منصوب می‌کنند. این انتصاب‌ها از چشم عموم مردم و نخبگان پنهان نیست. هرقدر انتصاب مدیران بر اساس شایستگی‌ها و توان آنها در حوزه ماموریتی باشد، برای جامعه امیدآفرین خواهد بود و برعکس هرقدر اعطای پست‌ها براساس روابط جناحی و شخصی و دور از شاخص توانمندی باشد، به امید مردم نسبت به دولت ضربه وارد می‌کند.»

***

جبهه اصلاحات به دنبال آسیب‌شناسی انتخابات

شرق نوشت: «قرار است جبهه اصلاحات کار خود را از سر بگیرد. اسماعیل گرامی‌مقدم، از اعضای حقیقی این تشکیلات با ارائه جزئیاتی از آنچه بناست در جبهه اصلاحات رخ دهد، به «شرق» گفت: «جبهه اصلاحات ایران براساس آیین‌نامه می‌توانست تا شش ماه فعالیت کند که حالا بر مبنای رأی اعضای حقیقی و حقوقی فعالیت این جبهه برای مدت شش ماه دیگر تمدید شد که بناست به یک‌سری دستورات عقب‌افتاده رسیدگی شود».

او در پاسخ به این پرسش که آن دستورات عقب‌افتاده چه هستند، بیان کرد: «مهم‌ترینش آسیب‌شناسی انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 است. قرار است جمع‌بندی صورت بگیرد. از طرفی ساماندهی استان‌ها هم یکی از دستورات است. یکی ‌دیگر از اهداف ادامه کار جبهه اصلاحات دفاع از مطالبات مردم است. اصلاح‌طلبان می‌خواهند با موضع‌گیری درست خود، اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را رصد کنند و با فعالیت رسانه‌ای، مواضع خود را به اطلاع مردم برسانند؛ از سوی دیگر با ساماندهی احزاب می‌توان در آینده نتیجه‌ای جز آنچه در انتخابات 1400 به دست آمد، گرفته شود. اصلاح‌طلبان در مقطع کنونی خارج از دایره قدرت با اندیشه‌ای راهبردی نقد و تحلیل می‌کنند تا شاید از رهگذر پیگیری مطالبات عمومی، اوضاع مردم بهتر شود. این نکته را هم باید اضافه کنم که تمام این فعالیت‌ها با حفظ هویت اصلاح‌طلبی‌مان خواهد بود و اکنون اصلاح‌طلبان بیش از هر زمان حفظ وحدت و انسجام خود را در دستور کار دارند».

***

مورد عجیب مهدی هاشمی

هفته گذشته و در پی انتشار فیلم هایی از زندان اوین و برخوردهای خلاف قانون با زندانیان در این فیلمها، اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس تصمیم گرفتند از این زندان بازدیدی داشته باشند. علی خضریان عضو کمیسیون اصل 90 و نماینده تهران پس از این بازدید در توییتی نوشت: «در حاشیه بازدید از زندان اوین مطلع شدم جناب مهدی هاشمی از اسفندماه سال گذشته و بدون تعیین سقف زمانی به مرخصی رفته است؛ از نماینده دادستان علت را جویا شدم و مقرر شد به سرعت رسیدگی و به کمیسیون اصل نود گزارش شود. عدالت ایجاب می‌کند همه زندانیان از شرایطی برابر بهره‌مند باشند.»

یک روز پس از اینکه این موضوع رسانه ای شد، مرکز رسانه قوه قضائیه توضیحاتی منتشر کرد. این مرکز مدعی شد مهدی هاشمی در موعد مقرر به زندان بازنگشته است: «در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در روز‌های اخیر مبنی بر «اعطای مرخصی بدون سقف زمانی» به مهدی هاشمی، به اطلاع می‌رساند، هیچگونه مرخصی بی‌وجهی به نامبرده اعطا نشده است و محکوم علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، ولی مدتی است در غیبت به سر می‌برد.

این گزارش می‌افزاید، متاسفانه نامبرده پس از پایان زمان مرخصی، از مراجعت به زندان خودداری کرده و غیبت کرده است؛ اخطار قانونی لازم به وی داده شده است و چون به زندان بازنگشته است بر همین اساس حکم جلب این محکوم صادر شده است.»

از سوی دیگر 

سید وحید ابوالمعالی وکیل این زندانی به خبرنگار دیده بان ایران گفت: «در رابطه با خبر کذب منتشر شده در خصوص عدم بازگشت «مهدی هاشمی» به زندان به اطلاع می رساند که بر خلاف ادعای مطروحه در این خبر، هیچ اخطاری مبنی بر لزوم بازگشت ایشان به زندان ابلاغ نشده است. لازم به ذکر است که ایشان در حال گذراندن مرخصی اعطایی تمدیدی هستند. در هر صورت، به جهت انعکاس خبر کذب منتشره، آقای هاشمی امروز خود را به زندان معرفی خواهند کرد.»

***

توضیحات معاون رئیسی درباره شایعه اختلاف مخبر و محسن رضایی

به گزارش مهر، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در برنامه ای تلویزیونی گفت: نباید توقعات را بالا برد. زیرا این دولت در شرایط خوبی مدیریت کشور را عهده دار نشده است. باید به مردم گزارش داد که در چه شرایطی کشور را تحویل گرفتیم. مردم بدانند این دولت، دولت کار، تحرک و پویایی است و دولت «ما می توانیم» است. کسی آیه یأس نمی خواند. انسجام و هماهنگی بین وزرا وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی آسیب دیده است، تأکید کرد: امیدواریم دوگانگی قول و فعل از بین برود و قول صادق به مردم داده شود. برنامه تحولی در حوزه های مختلف نوشته شده و وزراء بر مبنای این برنامه ها عمل می کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: اختلاف مبنایی و اساسی بین اعضای تیم اقتصادی دولت وجود ندارد. پس از امضای حکم آقای رضایی اعلام شد دوگانگی در تیم اقتصادی دولت به وجود می آید. بنده با آقای رضایی صحبت کردم. وی اعلام کرد که از دوران جنگ با معاون اول رئیس جمهور آشناست و کار کرده است. وقتی که منافع مردم اصل باشد اختلافی بین تیم اقتصادی ایجاد نمی شود. کلام رئیس جمهور فصل الخطاب است و اگر جایی اشکال وجود داشته باشد همه از رئیس جمهور تبعیت خواهند کرد.

***

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۸۲۲۰۴۲۰:۴۴:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۳
نباید توقعات را بالا برد بی چاره ملت دیگه مردم توقع چی داشته باشند توقع یک نفس کشیدن هم نداشته باشند
ناشناس۲۱۸۲۶۵۵۰۹:۱۱:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
وعده و عید برای ساخت یک میلیون مسکن در سال اشتباه و ناممکن است. جدا از نداشتن منابع مالی کافی، در این شرایط کمبود آب و برق، دولت چگونه می خواهد سالی یک میلیون مشترک جدید آب و برق به مشترکان فعلی اضاف کند؟؟؟
ناشناس۲۱۸۲۹۳۷۱۱:۰۰:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
آن دولت قبلی بود که اجازه سرمایه گذاری در بخش مسکن و برق را گرفته بود تا مشکل ایجاد کند
ناشناس۲۱۸۳۰۷۸۱۲:۰۲:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
ناشناس۲۱۸۲۶۷۲۰۹:۱۸:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
همان قدر که روحانی بدون فروش نفت به قیمت واقعی و در ابعاد سهمیه قانونی اوپک موفق شد، رییسی هم موفق خواهد شد.
ناشناس۲۱۸۳۰۶۲۱۱:۵۳:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
روحانی درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل نداشت به همین دلیل شکست خورد ان شاءالله رئیسی با اتخاذ سیاست خارجی درست موفق خواهد شد.
ناشناس۲۱۸۲۶۷۶۰۹:۱۹:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
تنها امید دولت، کار کرد وزارت عوارض و مالیات گیری است.
ناشناس۲۱۸۲۷۴۷۰۹:۴۲:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دست کردن در جیب مردم؟
ناشناس۲۱۸۳۰۸۰۱۲:۰۳:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت روحانی با ترغیب مردم برای سرمایه گذاری در بورس جیب مردم را خالی کرد.
ناشناس۲۱۸۲۷۴۹۰۹:۴۴:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت روحانی چرا مالیات ها را 10 برابر افزایش داد ؟!
ناشناس۲۱۸۲۷۷۰۰۹:۵۰:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
تنها امید دولت خداست نه کدخدا !
ناشناس۲۱۸۴۶۲۸۰۶:۲۰:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۵
اتفاقا اجازه باید از کدخدا گرفت اجازه نباشد از گرسنگی خواهیم مرد البته نه شما و دوستان شما که از برکت تحریمها در ناز و نعمت هستید
ناشناس۲۱۸۲۶۸۹۰۹:۲۳:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مردم چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 94 و 96 را می خورند خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس۲۱۸۲۷۰۰۰۹:۲۵:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مرخصی 6 ماهه نداریم مهدی هاشمی باید در اسرع وقت به زندان اوین بازگردانده شود.
محمدایوب۲۱۸۲۲۰۷۲۰:۴۷:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۳
خبرنگار دیده بان لطفا. پیگیری کنید. چه کسی دروغ می گوید. آیا عدالت فقط برای گردن کلفت ها وپولدارها است. ضعیف پایمال است؟؟
ناشناس۲۱۸۲۴۹۷۰۶:۲۸:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بابای مهدی ؛ این مجرم امنیتی ، سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اخلاقی ، اجتماعی میگفت : باید عده‌ی زیادی از مردم زیر چرخ توسعه (بخوانید خیانت) له بشن حالا باید دید چه کسانی از به استهزاء گرفتن زندان و زندانی منتفع هستن
ناشناس۲۱۸۲۷۵۷۰۹:۴۵:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بابای مهدی در اواخر عمرش به حقایق پی برد و سعی کرد خودش را اصلاح کند.
ناشناس۲۱۸۲۹۱۰۱۰:۵۰:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بابای مهدی غیر قابل اصللح بود بچه‌هاش هم به خودش رفتن
ناشناس۲۱۸۳۰۵۵۱۱:۴۸:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مدیران دست پرورده هاشمی در 34 سال بعد از انقلاب زمام امور اداره کشور را بعهده داشتن و نتیجه عملکردشون هم افزایش فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تبعیض و فساد و بیکاری بوده است.
ناشناس۲۱۸۳۰۶۶۱۱:۵۴:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
هاشمی در اواخر عمرش دولت روحانی را به ملت تحمیل کرد که اون دولت خسارت محض بود.
ناشناس۲۱۸۳۰۸۱۱۲:۰۵:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در اواخر عمرش هم میگفت : دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک ها !!!! در حالیکه همین موشک ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند.
ناشناس۲۱۸۲۷۵۹۰۹:۴۶:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت های هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها بودند و مردم را زیر بار فشار اقتصادی له کردند.
ناشناس۲۱۸۲۲۲۱۲۱:۰۷:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۳
فرمانده فقط محسن رضایی
ناشناس۲۱۸۲۲۶۸۲۲:۲۴:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۳
آقای رضایی برای وزارت اقتصاد و یا معاون اولی انتخاب بهتری بودند آقای مخبر مانند آقای حریر چی درست نمی توانند فارسی روان صحبت کنند
ناشناس۲۱۸۲۴۱۰۰۱:۱۲:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
یعنی اونایی که لهجه دارن نباید مسئول بشن!؟
ناشناس۲۱۸۲۸۱۱۱۰:۱۰:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در سطح بالا نه مثل این میمونه که گوینده خبر را یک فردی بگذارید که روان نتواند صحبت کند
ناشناس۲۱۸۲۴۲۵۰۱:۲۷:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
معاون اول فقط جهانگیری!! تا آخرین لحظه عمر دولت دلار از ۴۲۰۰ بالاتر نرفت، به همه وعده‌هاش هم عمل کرد!! مردم یادتان هست!؟!؟
ناشناس۲۱۸۵۰۱۳۱۱:۰۹:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۵
آره یادمان هست چطوری بیچاره کردمردم را تو یاد نیست
ناشناس۲۱۸۲۵۱۶۰۷:۰۶:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
حتما وزارت اقتصاد را بهشون بدهند. اطهار نظرات ایشان در مورد اقتصاد را هنگام مناطرات تلویزیونی را فراموش نکنید
ناشناس۲۱۸۲۶۶۵۰۹:۱۵:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اسحاق جهانگیری هم نمی توانست فارسی را روان صحبت کند.
ناشناس۲۱۸۴۱۱۶۲۰:۳۴:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
لهجه آقای حریرچی بسیار دوست داشتنی است.
محمد۲۱۸۲۲۷۱۲۲:۲۶:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۳
سلام خیلی جالب هر چند وقتی یکی مسوول پرونده هسته‌ای را به عهده می‌گیرد نه برای حل آن بلکه برای.مسافرتها به خارج از کشور و شهرت جهانی لااقل از افراد با سواد استفاده کنید
ناشناس۲۱۸۲۴۲۳۰۱:۲۵:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
آخه سواد به تنهایی کافی نیست، درمورد ظریف میگفتن خیلی با سواده اما نمیدونم چرا پس برجام اینطوری شد، حتی یه بار کامل نخونده بود چون بعد از امضای برجام هم نمیدونست بعضی تحریمها تعلیق شده نه لغو!!!
رضا۲۱۸۲۲۷۶۲۲:۳۰:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۳
رییس جمهور که فصل الخطاب است از اقتصاد چه می داند؟؟؟؟
ناشناس۲۱۸۲۶۹۴۰۹:۲۴:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
رئیس جمهور قبلی از اقتصاد چه میدانست ؟!
بازنشسته۲۱۸۲۹۸۰۱۱:۱۸:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
هیچچچییی
ناشناس۲۱۸۲۲۹۹۲۲:۵۸:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۳
آشپز چند تا شده چه شود !!!!
مجید۲۱۸۲۳۰۷۲۳:۰۵:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۳
در خصوص اخبار عربستان و پیشرفت مذاکرات با دولت عربستان..... اخه چه لزومی داره با عربستان وارد گفتگو و مذاکره شیم ،چرامناساک حج رو دراولیت کارقرار میدن مذاکره باسعودی های کودک کش خونخوار واجبه یا مشکلات ودقدقه های مردم.
ناشناس۲۱۸۲۳۱۰۲۳:۱۲:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۳
وضع آمریکا و استرالیا در خصوص واکسن کرونا به رغم ادعای پیشرفتی که دارند از دیگر کشورهای جهان بدتر است. چرا در داخل کشور با یکی دو مشکل که بوجود می‌آید بعضی‌ها فوراً سیاه‌نمایی‌های خود را شروع می‌کنند؟
ناشناس۲۱۸۲۳۱۱۲۳:۱۴:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۳
از شهردار تهران و شهرستان‌ها درخواست می‌شود با کسانی که با سگ‌گردی با روح و روان مردم بازی و آسایش آنها را به مخاطره می‌اندازند برخورد جدی نمایند. آیا حتما باید اتفاق ناگواری رخ دهد که به فکر رفع معضل شوند؟!
ناشناس۲۱۸۲۹۳۲۱۰:۵۸:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
من موافق نیستم اگر قوانینی که برای نگهداری سگ در همه جا ی دنیا وجود دارد را رعایت کنند باید حق داشته باشند سگ نگهدارند دخالت در زندگی خصوصی مردم درست نیست قوانین را محکم و مکتوب اعلام کنند و برای مراعات نکردن قوانین مجازات تعیین کنند مثل همه جای دنیا شما هم از تحمیل سبک زندگی و عقاید خود به دیگران دست بردار
دولت۲۱۸۲۳۱۲۲۳:۱۴:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۳
هنوز هیچی نشده بهانه ها شروع شد که کشور را در شرایط خوبی نگرفتیم و سخته و .. یعنی هم یک جورید مردم هستند که دارند ضرر می کنند
ناشناس۲۱۸۲۴۲۰۰۱:۱۸:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
یعنی الان اوضاع خیلی خوبه!؟!؟
ناشناس۲۱۸۲۶۷۰۰۹:۱۷:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت روحانی مملکت را شخم زده و زمین سوخته تحویل داده از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
ناشناس۲۱۸۲۹۳۶۱۰:۵۹:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۴
رئیسی از اوضاع کاملا مطلع بود و با علم به شرایط موجود پذیرفت بهانه نیاورید برای شما فقط کافی بود که از جناح شما یکی رئیس جمهور باشه
ناشناس۲۱۸۳۳۷۸۱۳:۵۱:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مشکلات یک شبه بوجود نیامدند که یک شبه حل بشوند برای بازسازی خرابی های 8 سال گذشته حداقل 16 سال زمان لازم است.
ناشناس۲۱۸۲۷۶۷۰۹:۴۹:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مردم وقتی ضرر کردند که به روحانی رای دادند حالا باید صبور باشند تا مشکلاتی که در عرض 8 سال گذشته بوجود امده به تدریج حل بشوند.
ناشناس۲۱۸۲۳۱۵۲۳:۲۰:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۳
برجام یک قرار داد صوری برای از بین بردن انرژی هسته ای بوده است ویکی قرار داد تقلبی یکطرفه بنفع امریکا برای نابودی ایران بوده است
ناشناس۲۱۸۲۵۴۰۰۷:۵۶:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
یعنی الان که برجام نیست همه چی خیلی خوبه،
ناشناس۲۱۸۲۶۸۱۰۹:۲۰:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
الان برجام هست و تحریم هم هست و این خیلی بد است.
ناشناس۲۱۸۲۵۹۱۰۸:۳۰:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اون وقت پس چرا ترامپ (آمریکا) از اون خارج شد؟!
ناشناس۲۱۸۲۶۷۷۰۹:۱۹:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
تخریب هسته ای ایران اینقدر برای امریکا شیرین بود که ترامپ از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد تا به برجام های موشکی و منطقه ای برسد.
ع۲۱۸۲۸۲۷۱۰:۱۷:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
آقا همین‌الان‌که در سانتری فیوژ زیاد شده وبه ۶۰‌در صدرسیده‌ چه‌مشگلی‌حل شده‌ولی اگر‌تحریمها‌برداشته بشه سرمایه‌گذاری و‌معادلات‌بانکی‌و‌بیمه‌‌و....باعث‌پیشرفت .وووووخواهد شد‌شماها‌که‌این‌حرفها را‌میزنید‌کدام‌هسته‌ای‌خراب شده اطلاعات‌عوامانه
ناشناس۲۱۸۲۶۸۶۰۹:۲۲:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
امتیاز دادن در برجام باعث زیاده خواهی دشمنان در مباحث موشکی و منطقه ای شد.
سامان۲۱۸۲۶۷۳۰۹:۱۸:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
ایران رو خودمون نابود کردیم نه آمریکا
ناشناس۲۱۸۲۸۱۸۱۰:۱۲:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بالاخره با دست خالی که نابود نکردیم، خودمون با برجام نابود کردیم!
سجاد۲۱۸۲۳۳۰۲۳:۴۳:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۳
چ عدالتی .قانون فقط برای مردم عادی اعمال میشه ..
ناشناس۲۱۸۲۳۳۲۲۳:۴۴:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۳
شمخانی 8 سال دبیر شورای امنیت ملی بوده و کافیه. یک نفر جدید انتخاب شود.
ناشناس۲۱۸۲۳۴۷۰۰:۰۴:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مغرضان با جنجال رسانه ای در مورد مخبر و رضایی دنبال ماهی گیری از آب گل آلود هستند
ناشناس۲۱۸۲۳۵۰۰۰:۰۵:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
شمعخاني بزودي جايش را به جليلي خواهد داد وپرونده هسته اي نيز تحويل او خواهد شد
علی۲۱۸۲۳۵۲۰۰:۰۹:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بنظرم باید مسئولین فعلا بعلت درگیر بودن کشور برای بیماری کرونا مذاکرات برجام را به تعویق بیندازند تا دستاوردهای هسته ای بیشتری در زمینهای مختلف داشته باشند با آرزوی موفقیت
ناشناس۲۱۸۲۳۷۳۰۰:۲۹:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دکتر رضایی اصلح تر و ارجح تر است .
ناشناس۲۱۸۲۳۹۰۰۰:۴۶:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
فقط ظریف مرد میدان مذاکرات هست وبس به زودی به او التماس می کنید تا دوباره سکان مذاکرات را به دست بگیرد فقط ای کاش آنموقع دیگر مانع کار او نشوید !
داود۲۱۸۳۰۵۸۱۱:۵۰:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
واقعا هنوز نفهمیدی چه بلایی سر ایران اورده؟ خودشان گاهی اعتراف کردند که از برجام هیچ حاصلی نبردند ان وقش شما هنوز.... ولش کن بابا
سیدحسن۲۱۸۲۴۴۹۰۱:۵۸:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مهدی هاشمی چه لبخند بد ترکیبی . رو آب بخندی نادرست.
ناشناس۲۱۸۲۴۸۶۰۴:۵۳:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
یعنی نمیشه تو این مملکت هرکس تو حوزه اختیاراتش کار کنه و اینقدر تو کار هم سرک نکشید؟ سهم خواهی این مملکت و ملت رو بیچاره کرده
پریخانم۲۱۸۲۵۶۹۰۸:۲۰:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بداد مردم برسید گرانی پدر شون دروارد تورا خدا اگر دین ندارید لااقل ادم باشید
ناشناس۲۱۸۲۶۳۸۰۹:۰۳:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
آقاي جهانپور قرارداد اين شركت خصوصي جهت توليد واكسن اسپونتيك در ايران را شفاف براي اين ملت مظلوم شرح دهيد توجيه نكنيد واقعيت را بگوييد مجلس چرا ورود نمي كنددر اين موضوع
ناشناس۲۱۸۲۶۸۷۰۹:۲۲:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مهدی هاشمی رفسنجانی باید اعدام بشه . این خائن .
ناشناس۲۱۸۲۹۰۱۱۰:۴۶:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اگه اعدام میشد مفاسد بعدی اتفاق نمیافتاد اوباش بعدی حساب دستشون میومو
علی۲۱۸۲۷۲۰۰۹:۳۱:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
سران خلافکاروخانواده هایشان برای هرکاری آزاد هستند. بیچاره مردم ایران کی روی آسایش راخواهنددید. مردم ایران دوتا دشمن دارند خارجی و داخلی . دشمنان داخلی چه کسانی هستند؟
ناشناس۲۱۸۲۸۱۳۱۰:۱۱:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اگه میخواهید اصلاح طلبی را فقط برای برد در انتخابات مجددا احیا کنید خود را بزحمت نیندازید .مردم شما را شناختند و دیگه حاضر نیستیم به کاندیدایی رای بدیم که بگه من یک تدرکاتچی بیشتر نیستم ،یا صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده
ناشناس۲۱۸۲۹۴۰۱۱:۰۳:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
لطفا قوه قضائیه توضیح دهد مرخصی افراد سرشناس مانند حسن فریدون، مشایی ، بقایی، مهدی هاشم،هادی رضوی و.... چه میران بوده است تاریخ ها را ریز منتشر نمایند. اگر شفاف سازی می خواهید نمایید.
ناشناس۲۱۸۳۲۰۸۱۲:۴۹:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
خروج واکسن اسپوتنیک تکذیب شد ، درست. اما بر اساس قرار داد بعد از تولید انبوده اختیار مصرف چند درصد از تولید در اختیار خودمان است؟ این مهم است.
ناشناس۲۱۸۴۰۷۹۲۰:۱۱:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
آقی مهدی هاشمی اعدام کنید قوه قضایی چرا اینقدر می ترسد
مهران فر۲۱۸۵۶۴۶۱۷:۵۰:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۵
وقتی می گن نباید زندانی در زندان سکه های طلا داشته باشد دلیلش همین است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین