نگرانی نفتالی بنت در دیدار با بایدن از ادامه یافتن مذاکرات وین

  4000612058
نگرانی نفتالی بنت در دیدار با بایدن از ادامه یافتن مذاکرات وین

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی به نقل از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا و منابع مطلع مطرح کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیرش با رئیس جمهور آمریکا از ادامه یافتن مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین ابراز نگرانی کرده است، اگرچه به نظر می رسد با وجود نگرانی های اسرائیلی، رویکرد بایدن نسبت به این موضوع در جهت به نتیجه رسیدن مذاکرات و توافق با ایران است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری آمریکایی واشنگتن فری بیکن در گزارشی درباره استخدام دَن شاپیرو سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل به عنوان مشاور جدید تیم وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران و دیدار اخیر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نوشت: استخدام شاپیرو این سیگنال را می فرستد که دولت آمریکا قصد ندارد به هشدارهای اسرائیل اعتنا کند. طبق گفته یک مقام آمریکایی مطلع، مقامات ارشد دولت بایدن در اولین دیدار بنت با بایدن به او گفتند که آمریکا از تلاش ها برای مذاکره بر سر بازگشت آمریکا به توافق هسته ای دست نخواهند کشید. او به فری بیکن گفت، «درخواست هایی از سوی نخست وزیر اسرائیل درباره بازگشت به توافق هسته ای در این دیدار مطرح شد اما دولت فعلی در این زمینه دیدگاه محدودی دارد. 
فری بکن در ادامه نوشت: بنت در دیدار با بایدن و مقامات ارشد دولتی از این که مذاکرات ادامه دار احیای توافق هسته ای منجر به رهایی ایران از تحریم های اقتصادی و کمبود منابع مالی آن خواهد شد ابراز نگرانی کرد. اسرائیلی ها از این بابت نگرانند که توافق جدید موجب جسورتر کردن ایران و نیروهای نیابتی وابسته به آن خواهد شد که در مرزهایش فعالیت می کنند. این نگرانی ها از زمانی که طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفته، بیشتر هم شده است. 
در ادامه این گزارش آمده است: یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به فری بیکن گفت که شاپیرو به تیم رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ملحق خواهد شد که در راستای رسیدن به یک توافق جدید با ایران فعالیت می کنند. او همچنین گفت که سیاست آمریکا در زمینه ایران «تا حد زیادی از مشارکت دیپلماتی با استعداد و با تجربه بهره مند خواهد شد». 
گزارش فری بیکن همچنین مطرح کرد: بایدن و بنت هفته گذشته درباره آنچه تهدید ایران خوانده شده است، گفت و گو کردند. اگرچه، وزارت خارجه آمریکا چیزی در این باره نگفته است که آیا نگرانی اسرائیل درباره یک توافق جدید در رویکرد دولت آمریکا نسبت به این توافق دخیل خواهد شد یا نه. این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که «رئیس جمهور صریحا تعهدش را نسبت به اطمینان یافتن از این که ایران هیچ گاه یک سلاح هسته ای تولید نکند، بیان کرد. بایدن و بنت اقدامات در راستای جلوگیری از رفتار منطقه ای ایران را بررسی کردند. آن ها تعهداتشان را نسبت به فعالیت سازنده و تعمیق همکاری در راستای پرداختن به تمامی جنبه‌های امنیت اسرائیل در قبال ایران و دیگر تهدیدها تصریح کردند». 
فری بیکن در آخر نوشت: این سخنگو گفت که وزارت خارجه آمریکا «مطالب بیشتری را درباره محتوا یا نتیجه این مذاکرات[دیدار بایدن و بنت] ارائه نکرد». 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین