مطالبه یکسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه آزاد و دولتی

  4000610098 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خواستار یک سان سازی حقوق اساتید دانشگاه آزاد و دولتی شدند.

مطالبه یکسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه آزاد و دولتی

به گزارش فارس، در درخواست استاتید دانشگاه آزاد خطاب به وزیر علوم آمده است؛

جناب آقای دکتر زلفی گل
با سلام و تبریک انتخاب شایسته حضرتعالی به این سمت

از آنجا که مهمترین رکن این دولت انقلابی برقراری عدالت در تمام زمینه‌هاست، ما اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که بیش از ۴۰ درصد وظیفه آموزش عالی کشور را بر دوش می‌کشیم سالهاست از یک بی‌عدالتی در حوزه خود رنج می‌برد و تمامی مکاتبات ما با مسئولان دانشگاه و مسئولان وزارت علوم سابق ره به جایی نبرده است. حال که دولتی انقلابی با شعار عدالت بر سر کار آمده ما را امیدوار ساخت تا یک بار دیگر مطالبه بحق خویش را از طریق خبرگزاری محترم فارس به سمع و نظر حضرتعالی برسانیم.

جناب دکتر زلفی گل ما اساتید دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم اینکه موظفی تدریس‌مان حدودا ۲ برابر همکاران دولتی است اما حقوق دریافتی‌مان در عمل کمتر از نصف همکاران خودمان در دانشگاه‌های دولتی است که باعث شده در این شرایط اقتصادی از برآورده ساختن نیازهای اولیه خود نیز عاجز بمانیم و دست نیاز و مساعدت به سمت حضرتعالی که عدالت را در راس برنامه‌های خود قرار داده‌اید دراز کنیم.

از آنجا که خود یکی از اساتید برتر کشور و جزو یک درصد برتر دانشمندان شیمی جهان قرار دارید نیک می‌دانید تا پژوهشگر و استاد دغدغه معاش داشته باشد نمی‌تواند آنطور که باید به تحقیق، پژوهش و تدریس بپردازد. لذا از طرف ۲۵۰۰۰ استاد دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده‌هایمان عاجزانه از حضرتعالی خواهشمندیم به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و و وزیر محترم علوم چاره‌ای عاجل جهت رفع این بی‌عدالتی اندیشیده و دل ۲۵۰۰۰ همکار خود و خانواده‌هایمان را از این عذاب الیم برهانید تا هم به وعده ریاست محترم جمهور انقلابی که پس از دیدار هیات دولت با رهبری معظم فرمودند: توجه لازم و دقیق به اصل مهم عدالت‌ورزی در تمام تصمیمات دولت و بخشنامه‌های اجرایی ضروری است و هم شعار خویش که همواره بر عدالت تاکید نموده‌اید جامع عمل پوشانده شود. مشتاقانه منتظر اقدام و پاسخ حضرتعالی به این درخواست حق طلبانه هستیم.
با آرزوی توفیق در اجرای عدالت
اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۷۷۷۰۹۱۹:۲۵:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
دیگه 3 تومن این حرفها رو داره... بد نیست فیش حقوقیمون بفرستیم تا همگان عاقبت درس خوندن و ببینن
ناشناس۲۱۷۷۷۱۲۱۹:۲۶:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
تعطیل کنید دانشگاه مدرک فروش رو
ناشناس۲۱۸۰۶۱۹۱۵:۳۵:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۲
طهرانچی نابود کرده
استاد دانشگاه آزاد۲۱۷۷۷۳۳۱۹:۴۷:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
تا وقتی تیم مدیران بازنشسته و بی کفایت دولتی در دانشگاه آزاد حضور دارند و ۲ حقوق مجزا می گیرند. هیچ اتفاقی در دانشگاه آزاد رخ نخواهد داد.
ناشناس۲۱۷۷۸۷۲۲۱:۳۷:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اگر کمتر جیب مردم را با دادن مدارک کیلویی خالی بودید- البته مسئولین دانشگاه آزاد- الان به این وضع نیوفتاده بودید. دانشگاه آزاد کاریکاتور دانشگاه است.
ناشناس۲۱۷۷۸۹۴۲۱:۵۵:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
بودجه اساتيد دانشگاه ازاد كه از هزينه هاي دولت پرداخت نميشود، بخشي از شهريه هاي دريافتي بايد توسط هيئت امنا به افرادي داده شود كه عنوان استاد دارند. فكر ميكنم بايد به اقاي ولايتي نامه مينوشتند.
ناشناس۲۱۷۷۹۰۲۲۲:۰۲:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آخه کجای اساتید دانشگاه آزاد به دولتی میخوره.
عیاس۲۱۷۸۷۰۸۱۳:۲۱:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۱
بیشتر اساتید دانشگاه آزاد ، فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی هستند ولی اگر فکر می کنید که دانشگاه های دولتی توانمندند بخاطر امکانات و حقوقی است که از پول نفت می گیرند
ناشناس۲۱۷۹۰۰۶۱۶:۱۰:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۱
البته اساتید این دانشگاه بسیار هم خوانی دارند با دانشگاه سراسری ، در خصوص روسا و دانشجویان مسئله واضح و روشن است
ناشناس۲۱۷۷۹۲۳۲۲:۲۳:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
از موقعی که دانشگاه آزاد و بقیه دانشگاههای فله ای باز شد مملکت نابود شد با تولید بیسواد مدعی
ناشناس۲۱۷۹۳۸۴۱۹:۳۸:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۱
ما اساتید دانشگاه آزاد اکثرا تا دکتری دولتی بودیم. دولتی و آزاد نداره شیرازه کل جامعه به هم ریخته. شما صداتون در نمی اد چون وزارتخانه شما به بودجه نفت وصله. اگر روزی مثل دانشگاه آزاد غیر انتفاعی بشید تازه در این مورد حق اظهار نظر پیدا می کنید.
ناشناس۲۱۷۸۳۱۱۰۸:۰۷:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۱
افرادي كه در دولت روحاني مطالبه گر همسان سازي حقوقها بودند از جمله رييس مجلس فعلي جناب قاليباف كه فيلم سخنان طرفداري از همسان سازي او در فضاي مجازي موجود است الان مخالف سر سخت همسان سازي شدندوهمينها شدند دشمن متقاضيان همسان سازي از جمله باز نشستگان ،چون الان نماينده ها وكيل مردم نيستند وكيل دولت شدند
اراکی۲۱۷۸۴۶۸۱۰:۰۱:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۱
سنگ اول چون معمار بنهاد کج، تا ثریا ... دانشگاه آزاد بی بزرگتر و صاحب برای پرسنل واساتیدش و فقط مخزن گنج برای مدیران ارشدش...
دکتر عباس خلیل۲۱۷۸۵۸۹۱۱:۵۴:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۱
‏‎#به_داد_اساتید_دانشگاه_آزاد_برسید ‎ جناب آقای دکتر رئیسی ، رئیس جمهور محبوب، تغییراساسنامه ی دانشگاه آزاد به عمومی غیر دولتی ،راهکاری برای همسانسازی حقوق باوزارتین وجلوگیری ازضررو زیان به اساتید و کارکنان دانشگاه و بهترین اقدام عملی برای رفع تبعیض و اجرای عدالت است
زهرا زرعی۲۱۷۹۱۷۶۱۷:۵۴:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۱
ما یکپارچه به جناب دکتررئیسی رای دادیم تا ما رو از این اوضاع خغقان و خفت بار نجات دهند
سهيلا مظلوم۲۱۷۸۶۲۵۱۲:۱۰:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۱
خواهان برقراري و اجراي عدالت هستيم .
مهدی نصرتی۲۱۷۸۶۴۵۱۲:۳۰:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۱
حق گرفتنی هست ن دادنی صدها فرشته بوسه بر ان دست میزنند کز کار خلق یک گره بسته واکند
ناشناس۲۱۷۸۶۷۱۱۲:۴۷:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۱
وقتی می خواستند دانشگاه آزاد را بسازند کلی هیاهو کردند که ما دانشگاهی تاسیس می کنیم که هیچ بار مالی برای دولت نخواهد داشت چرا مخالفت می کنید!!!! حالا می خواهند بار مالی دانشگاه آزاد را بر دوش دولت بگذارند و پول هم از دانشجو بگیرند...دست مریزاد!
مسجودی۲۱۷۸۷۰۱۱۳:۱۳:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۱
تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد به غیردولتی عمومی و همسان سازی حقوق با حقوق اعضای هیات علمی وزارتین خواست تمامی اساتید دانشگاه آزاد است
ترابی۲۱۷۸۷۵۸۱۳:۵۷:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۱
اگر می خواهید مملکتی را نابود کنید آموزش را هدف قرار دهید و آنرا نامطلوب کنید. و امروز در دانشگاه آزاد چنین اتفاقی رخ داده البته توسط خودی ها. ۵ ماهه حقوق زیر ۲ میلیون میگیریم اونم با تاخیر..درحالیکه زیر خط فقر الان ۱۰ میلیون هست.. تمام دوق و شوق اساتید را در انجام وظیفه آموزشی و پژوهشی از بین بردند.. همه ما شرمنده خانواده هایمان هستیم.. چرا به فکر این سیستم آموزشی نیستند حاکمان و مسئولان نظام؟؟؟
مهران نصرتی۲۱۷۸۷۸۸۱۴:۱۷:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۱
ضمن درخواست برقراری عدالت در پرداخت حقوق و همسان سازی آن با اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی ، تقاضای یکسان سازی تمامی قوانین حاکم بر اشتغال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد( اعم از استخدامی ، آموزشی ، پژوهشی و ....) با همتایان شان از وزارت علوم را نیز داریم .
دکترمحمد رضایی۲۱۷۸۸۵۳۱۵:۰۲:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۱
رنج و تبعیض و انواع تهدیدات و ارعاب در زمان مدیریت فعلی به اوج خود رسیده است . چه کسی باور دارددکه دستمزد یک هیات علمی دانشگاه آزاد ۵ میلیون تومان است؟!
محمود۲۱۷۸۹۷۹۱۵:۵۶:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۱
وزارت علوم در صدد نابودی دانشگاه آزاد است. مدیران دانشگاه آزاد از دانشگاه دولتی انتخاب می‌شوند و به جای تلاش در جهت بهبود وضعیت دانشگاه و کارکنان آن، بر علیه دانشگاه تبلیغ می‌کنند و وضعیت ۶۰ هزار خانواده که معاش آنها وابسته به دانشگاه آزاد است برای ایشان اهمیتی ندارد. دانشگاه آزاد برای مدیران، ابزاری برای رسیدن به مقاصد سیاسی و اقتصادی است.
فرشاد۲۱۷۸۹۹۴۱۶:۰۶:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۱
من یک مربی با ۱۵ سال سابقه که به خاطر شرایط حاد تا کنون نتوانسته ام از رساله ام دفاع کنم و مدت بورس من هم تمام شده، با اجرای بخشنامه سخیف و ظالمانه (الف،ب), از اردیبهشت ماه حقوق من نسبت به فروردین ۱ میلیون تومان کاهش داشت. ریاست دانشگاه آزاد باید جوابگو باشد که چطور با دریافتی ۳۶۰۰ که ۲۸۰۰ تومان آن فقط برای قسط هزینه می شود باید زندگی کنم؟
استاد دانشگاه آزاد۲۱۷۸۹۹۷۱۶:۰۷:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۱
به داد اساتید دانشگاه آزاد برسید اینهمه سال درس خواندیم و جوانی امان را برای دانشگاه گذاشتیم در این ماه ۳۰ درصد از حقوق را به ما دادند مابقی هم معلوم میست کی می خواهند بدهند ماهی ۴ تومن هم در این شرایط بد اقتصادی پول است که به ما می دهند من با ۲۰ سال سابقه باید همسان با دانشگاههای دولتی حقوق بگیرم درد من را فردی از جنس من متوجه می شود
مهشید۲۱۷۹۰۰۳۱۶:۰۸:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۱
با سپاس از الف که با قلم پر مهر خواسته اساتید دانشگاه آزاد را مطرح کرد، ما به عنوان قشر فرهیخته با مشکل معیشت دست به گریبانیم امید آن که تغییری حاصل گردد
ناشناس۲۱۷۹۰۴۴۱۶:۲۳:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۱
حقوق اساتید دانشگاه آزاد زیر خط فقر مطلق است. خودتان تحقیق کنید ببینید اینطور هست یا نه. دقیقا زیر خط فقر مطلق
ناشناس۲۱۷۹۰۸۸۱۶:۴۸:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۱
موافقم
هیات علمی دانشگاه آزاد۲۱۷۹۱۰۹۱۷:۰۱:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۱
با ۱۵ سال سابقه تدریس پایه ۱۰ زیرحکمم ۶۵۰۰ هست. جناب رییس جمهور جناب وزیر علوم آیا عدالت یعنی این
میرعبدالحسن عسکری رانکوه۲۱۷۹۱۱۱۱۷:۰۳:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۱
در کمال احترام به عرض میرسد روند گزینش علمی اساتید دانشگاه آزاد که یکی از اصلیترین رکن در استخدام مدرسین است با اساتید مجرب و بزرگان وزارت علوم در هر رشته صورت میگیرد . لذا این تبعیض و نگاه شهروند درجه ۲ در سیستم آموزش عالی نسبت به اساتید دانشگاه آزادا قابل درک و پذیرش نیست . تشکر
دکتر علیرضا صداقت۲۱۷۹۱۱۹۱۷:۰۹:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۱
سلام تغییراساسنامه دانشگاه آزاد به عمومی غیر دولتی ،راهکاری برای همسانسازی حقوق با وزارتین و جلوگیری ازضرر و زیان به اساتید و کارکنان دانشگاه و بهترین اقدام عملی برای رفع تبعیض و اجرای عدالت است.
ففه۲۱۷۹۱۳۶۱۷:۲۱:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۱
این واقعا انصاف نیست اساتید دانشگاه آزاد هم بعضیاشون واقعا به اندازه اساتید سراسری بلکه بیشتر از اونها زحمت میکشند
رویا متولی۲۱۷۹۱۵۹۱۷:۳۷:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۱
خواهان برقراری عدالت هستیم.
شهریارنوری اردبیلی۲۱۷۹۱۷۳۱۷:۵۲:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۱۱
خواهان اجرای عدالت در جامعه هستم.همه با یک شغل یکسان باید دارای حقوقی یکسان باشند.شعار رییس جمهور هم همین بوده وباید اجرایی شود.
هیات علمی۲۱۷۹۲۲۲۱۸:۲۷:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۱
مهم ترین خواسته اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد، اصلاح اساسنامه و همسان سازی حقوق و مزایا با دانشگاه های دولتی است.
فرزاد۲۱۷۹۳۲۳۱۹:۱۷:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۱
بنده استاد دانشگاه آزاد هستم. باور بفرمایید من حتی مقاله در مجله ای دارم که هیچ استاد هم رشته ای من در کشور نه تنها در آن مجله بلکه در آن سطح مقاله ندارد. اما چرا باید چنین تبعیضی وجود داشته باشد؟ چرا دانشگاه آزاد حسابرس ندارد؟ بازنشستگی مستقل و فارغ از قوانین کشور دارد؟
ناشناس۲۱۷۹۳۷۸۱۹:۳۵:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۱
تا اساتید دانشگاه آزاد هم به کف خیابان نیامده اند تدبیری بینشید. استادان و کارمندان دانشگاه آزاد شرمنده خانواده هایشان هستند
اميد عليزاده۲۱۷۹۵۸۳۲۲:۱۵:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۱
اميدوارم گوش شنوايي باشه.
انوری۲۱۷۹۶۴۴۲۳:۱۱:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۱
به داد اساتید دانشگاه آزاد برسید
هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی۲۱۷۹۶۷۰۲۳:۳۱:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱۱
با سلام لطفاً برای رفع این تبعیض چندین ساله با تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد از غیردولتی و غیر خصوصی به عمومی غیر دولتی می تونید این مشکل حقوقی را حل کنید و حدود ۲۵ هزار عضو هیات علمی را از این بلاتکلیفی و تضیع حق حقوق نجات دهید و نامی نیک بر مصدر مدیریتی کشور از جهت عدالت طلبی و رفع تبعیض ایجاد کنید تا شاید بقیه هم از شما یاد بگیرند.
ناشناس۲۱۷۹۶۹۰۲۳:۴۵:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۱
می گن دانشگاه آزاد دخل و خرجش نمیخونه البته توسعه غیرانتفاعی ها و جامع علمی کاربردیها بدون اینکه در شعبات شهرستانی هیات علمی داشته باشند باعث این وضعیت دانشگاه آزاد شد... خب نافعین جناح باز چه میشه دلشون به رحم بیاد اعلام ورشکستگی کنند و نسبت به روزی حدود ۳۰۰ هزار نفر اهمیت و ارزش قائل بشند
حسین۲۱۷۹۷۸۵۰۱:۰۳:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۲
وقتی مدیران بازنشسته و بی کفایت از دانشگاه دولتی در دانشگاه باشند وضعیت همین است. بیشتر اساتید دانشگاه ازاد یک یا چند مقطع در دانشگاه دولتی تحصیل نموده اند و فرقی بین آنها نیست. بنظرم رییس جمهور برای تغییر اساسنامه باید ورود کند
لطیف جعفری گیلانده۲۱۸۰۳۲۹۱۲:۳۶:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۲
وجود تفاوت و تبعیض بین اساتید دانشگاههای دولتی و آزاد، امری غیر قانونی، بی استدلال و ناحق است.جائیکه اساتید دانشگاه آزاد برخی فارغ التحصیل دانشگاههای دولتی یا جذب از دانشگاههای خارج بوده و در توسعه علم، افتخار آفرینی داشتند. تصمیم گیری ناعادلانه اساتید دولتی بر اساتید آزاد فرصت پیشامده ناحقی است که باید اصلاح شود.
علی۲۱۸۰۶۴۲۱۶:۰۰:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۲
من تعجب می کنم تا کنون دانشگاه آزاد هیچ گونه پاسخگویی و تابعیت از وزارت علوم نداشته و سرکش عمل کرده است، حالا چطور اساتید آن از وزارت علوم و وزیر علوم این درخواست را دارند؟ طبق اساسنامه دانشگاه آزاد از محل درآمد خود و بر مبنای تصمیم هیات امنا باید جبران خدمات اساتید و کارکنان خود را انجام دهد. وزیر علوم از جایگاه وزارتی در این زمینه اختیاری ندارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین