معاون وزیر راه خبرداد: آخرین اقدامات در تکمیل زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر

  4000610041

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تازه‌ترین اقدامات انجام شده برای تکمیل زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید را تشریح کرد.

معاون وزیر راه خبرداد: آخرین اقدامات در تکمیل زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر
 

حبیب الله طاهرخانی در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش زیرساخت‌ها و روبناهای مورد نیاز اعم از حمل و نقل، ساخت راه‌ها، فضاهای آموزشی، فرهنگی و درمانی و امثالهم در سایت‌های مسکن مهر شهرهای جدید گفت: در حال حاضر مشکل کمبود مدرسه در شهرهای جدید رفع شده و عمده نیازهای مردم به سمت ساخت فرهنگسرا، پارک، بازار روز، فضای سبز و بعضاً مجموعه‌های درمانی است.

وی افزود: احداث این مجموعه‌ها به افزایش جذابیت اسکان در شهرهای جدید خصوصاً سایت‌های مسکن مهر کمک کرده است و شاهد افزایش جمعیت ساکن در این شهرها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی به تکمیل بیمارستان‌های ساخته شده در شهرهای جدید «عالی شهر» و «فولادشهر» اشاره و اظهار کرد: در شهر جدید پردیس یک بیمارستان افتتاح و به وزارت بهداشت واگذار شد. در شهر جدید هشتگرد دومین بیمارستان این شهر تکمیل و در حال تجهیز وسایل مورد نیاز است.

طاهرخانی ادامه داد: شرکت عمران شهرهای جدید از توسعه فرهنگی این شهرها غافل نبوده و فرهنگسرا، کتابخانه، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همه شهرها احداث شده است.

وی افزایش جمعیت شهرهای جدید را عاملی برای ترغیب سرمایه گذاران در این شهرها دانست و افزود: برای بخش خصوصی احداث مراکز درمانی، آموزشی و تجاری در شهرهای جدید دارای صرفه اقتصادی شده است.

رونق توریسم درمانی در شهر جدید صدرا با بیمارستان هزار تختخوابی پیوند

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به پرسشی درباره راه اندازی توریسم درمانی در شهرهای جدید گفت: در شهر جدید صدرا، بیمارستان بزرگ هزار تختخوابی «پیوند» در مقیاس فراملی راه اندازی شده و متقاضیانی از کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس برای درمان دارد.

وی ادامه داد: یکی از دستورکارهای ما ایجاد جذابیت ویژه در هر شهر جدید است. مثلاً در شهر جدید صدرا، بیمارستان پیوند تأسیس شده است؛ همچنین در همین شهر سال گذشته سالن بین‌المللی فوتسال با سرمایه گذاری ناظم الشریعه، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایجاد شد. قرار است در این مجموعه مسابقات بین‌المللی فوتسال برگزار شود.

ساخت مجموعه بزرگ گردشگری در شهر جدید سهند

طاهرخانی بیان کرد: به تازگی در شهر جدید «سهند» در استان آذربایجان شرقی یک مجموعه ۱۰۰ هکتاری گردشگری را تأسیس کردیم. این مجموعه که شامل فضای سبز و بخش‌های گردشگری است با استقبال خوب مردم استان مواجه شده و خدماتی که در دیگر شهرهای شمالغرب کشور در حوزه‌های گردشگری و تفریحات ارائه نمی‌شود در این مجموعه قابل دسترسی است که شامل پیست دوچرخه سواری کوهستان، زمین‌های متعدد تنیس با قیمت‌های مناسب و … است.

وی یادآور شد: در شهر جدید پردیس نیز اراضی بزرگ مقیاس گردشگری به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم که در دست احداث است. جامعه مخاطب این مجموعه گردشگری علاوه بر ساکنان پردیس، تهرانی‌ها هم هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آزادراه شهر جدید صدرا به شیراز گفت: این شهر جدید در میان سایر شهرهای جدید بدترین وضعیت دسترسی به شهر مادر را داشت اما در حال حاضر بزرگراه شهید سلیمانی احداث و بهره برداری شده است؛ با این بزرگراه دسترسی جدید صدرا به شیراز از طریق آزادراه اصفهان – شیراز و دروازه قرآن برقرار شده است. همچنین آزادراه ابن سینا نیز در مرحله نهایی احداث قرار دارد.

مشکل ایمنی متروی هشتگرد به طور کامل رفع شد

طاهرخانی درباره متروی شهر جدید هشتگرد بیان کرد: سیگنالینگ این خط به طور کامل به پایان رسیده است ضمن اینکه ایستگاه کوهسار در میانه مسیر کرج به هشتگرد احداث و بهره برداری شده است اما از اواخر مهرماه وارد مدار مسافرگیری می‌شود. در نزدیکی این ایستگاه، صنایع و کارخانه‌های بزرگی قرار دارد که به افزایش مسافران این خط کمک شایانی خواهد کرد.

راه اندازی متروی بهارستان به اصفهان؛ شاید امسال

وی افزود: اولویت بعدی ما احداث خط مترو شهر جدید بهارستان به اصفهان است. این پروژه پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی داشته و امیدواریم تا پایان امسال این مسیر ریلی ۱۵ کیلومتری به بهره برداری برسد؛ افتتاح این خط مترو کمک بزرگی به بازار مسکن اصفهان و انتقال جمعیت به شهر جدید بهارستان خواهد کرد. این در حالی است که هنوز هم برخی مناطق اصفهان به مترو وصل نیست ولی شهر جدید بهارستان با خط ۱۵ کیلومتری به مترو این کلانشهر متصل می‌شود.

مشکل زیست محیطی متروی تهران-پردیس برطرف شد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به آغاز احداث مترو شهر جدید پردیس به تهران اشاره کرد و گفت: به زودی ساخت این خط آغاز خواهد شد؛ در حال حاضر مشکل مجوز محیط زیستی برطرف شده و منتظر تکمیل فرایند تأسیس شرکت از سوی قرارگاه خاتم به عنوان سرمایه گذار این پروژه هستیم.

وی درباره انتقاداتی که به این خط مترو در خصوص آسیب‌های زیست محیطی آن وارد می‌شود توضیح داد: ۸۰ تا ۹۰ درصد مترو پردیس از زیر زمین رد شده و از پارک ملی آن منطقه عبور نخواهد کرد. برای مشکل تخلیه نخاله‌های ساختمانی اجرای این پروژه نیز پروتکل‌هایی که به محیط زیست آسیب بزند، تهیه شده است.

آزادراه تبریز-سهند پارسال افتتاح شد / التهاب بازار مسکن تبریز خوابید

طاهرخانی گفت: سال گذشته آزادراه تبریز – شهر جدید سهند افتتاح شد که جذابیت خیلی خوبی به این شهر داد. این اتفاق سبب شد تا نرخ رشد جمعیت شهر جدید سهند به ۲۴ درصد در سال برسد و به تکیه گاه اصلی حل معضل کمبود مسکن شهر تبریز تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی کمبود مسکن در کشور در کلانشهرهاست گفت: شهرهای جدید می‌توانند به عنوان سوپاپ اطمینان ساخت و ساز مسکن در کلانشهرها عمل کنند.

به هیچ عنوان اجازه انتقال افزایش هزینه ساخت مسکن مهر به متقاضی را ندادیم

طاهرخانی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت تمام شده مسکن مهر در شهرهای جدید افزایش یافته یا خیر؟ گفت: هیچ افزایش قیمتی در واحدهای مسکن مهر نداشته‌ایم بعضاً در تعدادی از استان‌ها تعدیل مسکن از سوی شورای مسکن آن استان صورت گرفته است اما این اتفاق را متوجه متقاضیان نکردیم و با توجه به مجوزی که در قانون بودجه امسال داریم، عموماً در مراحل آماده سازی و محوطه سازی قرار دارند که از سوی خود شرکت عمران شهرهای جدید تأمین مالی می‌شود. اما افزایش قیمتی که متوجه متقاضیان مسکن مهر در مجموعه شهرهای جدید خصوصاً در یکی دو سال اخیر نداشته‌ایم؛ آن هم علی رغم افزایش قیمت فوق العاده ای که در حوزه ساخت و ساز در دو سال اخیر رخ داده است.

کاهش ۱۵ درصدی قیمت‌های مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره قیمت مسکن در شهر جدید پردیس بیان کرد: بر اساس گزارش‌هایی که به من ارائه شده، به دلیل عرضه بالایی که در مسکن مهر شهر جدید پردیس داریم، با کاهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر روبه رو شده ا یم؛ این کاهش قیمت در همه فازهای پردیس قابل مشاهده است و واحدهایی که یک میلیارد تومان بوده، به ۸۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است؛ چون فرآیند تحویل و فروش اقساطی مسکن مهر در همه فازهای پردیس سرعت گرفته است.

خانه‌های خالی پردیس مشمول مالیات می‌شوند

وی درباره خانه‌های خالی در پردیس گفت: بر اساس آمارگیری دقیقی که داشته‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که متوسط خانه‌های خالی در این شهر جدید، تفاوت معناداری با شهرهای بزرگ ندارد و نمی‌توان گفت تعداد خانه‌های خالی در پردیس بسیار بالاست؛ البته برخی خانواده‌ها واحد مسکونی مهر خود در پردیس را تحویل گرفته‌اند ولی آن را به بازار فروش یا اجاره عرضه نکرده‌اند که درنتیجه مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی خواهند شد و تفاوتی از این نظر با سایر شهرها دارد.

طاهرخانی گفت: یک وجه دیگر خالی بودن واحدهای مسکونی در پردیس این است که متقاضی حاضر به تحویل گرفتن واحد خود نیست این موضوع در پرند و هشتگرد شدیدتر است حتی برخی از آنها بر اساس لیست قیمت‌های زمان نام نویسی بدهکارند و رقم بدهی‌های آنها در حد ۳ تا ۴ میلیون تومان است اما حاضر به پرداخت این ارقام و تحویل واحد خود نیستند؛ برخی هم درگیر دلالی هستند؛ مثلاً فردی ۳۰ تا ۴۰ واحد در دست فروش دارد و منتظر است برای واحدهای در اختیار گرفته، مشتری پیدا کند و پس از انجام تشریفات نقل و انتقال ملک، اقدام به فروش اقساطی و صدور دفترچه اقساط کند.

هشدار به متقاضیانی که از تحویل واحد مسکن مهر خود طفره می‌روند

وی تأکید کرد: با بانک عامل بخش مسکن به این تصمیم رسیده‌ایم تا برای این دسته از افرادی که حاضر به تحویل واحد خود نیستند، نرخ سود یارانه‌ای تسهیلات مسکن مهر آنها را به نرخ سود شورای پول و اعتبار (۱۸ درصد) تبدیل کنیم؛ ضمن اینکه اجازه انجام اقدامات قضائی برای متقاضیانی که حاضر به تحویل گرفتن واحد مسکن مهر نیستند را هم به شرکت‌های عمران تابعه داده‌ایم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین