شمردن دندان اسب پیشکش چینی ها؟!

  4000609093 ۱۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

با وجود گذشت هجدماه از شیوع کرونا در ایران، آمار مرگ‌ومیر نه‌تنها کاهش نیافته بلکه در موج پنجم افزایش نیز یافته است. دراین‌بین انتشار خبری درباره اینکه برخی مسئولان در دولت دوازدهم فرصت واردات واکسن از چین را ازدست‌داده‌اند بر ابهام ها افزوده و ضرورت توضیح برای افکار عمومی را می‌طلبد.

شمردن دندان اسب پیشکش چینی ها؟!

به گزارش الف، آمار روزانه بیماران کرونایی در هفته‌های اخیر به‌شدت صعودی شده است. بعد از کرونای چینی، انگلیسی و آفریقایی، اکنون دلتای هندی از راه رسیده است. قدرت سرایت ویروس دلتای هندی بر اساس گفته‌های کارشناسان تا 40 درصد از نوع انگلیسی هم مسری‌تر است. همین مسئله موجب شده میزان همه‌گیری، مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا به‌شدت افزایش یابد.

بر اساس آمارهای اعلام‌شده مرگ‌ومیرهای اعلام‌شده از گونه دلتا بیانگر آن است افرادی که واکسینه نشده‌اند یا واکسیناسیون آن‌ها به پایان نرسیده بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می‌باشند.

دراین‌بین بحث توجه به میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در برخی استان‌های کشور ازجمله سیستان و بلوچستان حائز اهمیت است. دکتر محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان روز سه‌شنبه نهم شهریورماه درباره تأثیر واکسیناسیون بیان داشته بود: «شایعات عوارض واکسن کاملاً بی‌پایه و اساس و هم‌اینک واکسن‌هایی که مورد تائید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده بسیار اثربخش و ایمن در مقابل ویروس کرونا و حتی جهش‌های این ویروس است و تزریق این واکسن‌ها از شدت بیماری کاسته و کاهش مرگ‌ومیر را به همراه دارد».

باوجود اهمیت واکسیناسیون اما روند انجام آن در ایران مطابق انتظارات پیش نرفته است. اخیراً نیز خبری در ارتباط با خرید واکسن پخش شد که موجب بهت و حیرت همگان را فراهم کرده است.

ماجرا ازاین‌قرار است که محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تلویزیون بیان داشته بود: چینی‌ها یک سال قبل پیشنهاد دادند که حاضرند 18 میلیون دز واکسن تقریباً مجانی یعنی خیلی ارزان به ایران تحویل دهند. ولی شرایط به‌گونه‌ای بود که آن زمان همان‌طور که داشتند روی مردم خودشان این واکسن را تست می‌کردند ما هم در مرحله نهایی و نه مرحله مقدماتی بخشی از تست بشویم. یعنی وضعیت به‌گونه‌ای بود که برای آن‌ها اطمینان حاصل‌شده بود و روی ده‌ها میلیون آدم خودشان تست کرده بودند ولی ما پس زدیم و گفتیم نه ما باید از جاهای قوی‌تر و بهتری واکسن تهیه کنیم و منتظر آن‌ها هستیم.

صفارهرندی در ادامه افزود: وقتی این کار انجام شد لگد به بخت خودمان در آن زمان زدیم. آن سیستم علیلی که در این قصه نتوانست تصمیم درست بگیرد لگد به بخت زده است. بعدها مشاهده شد همان چیزی که به ما پیشنهادشده بود را به کشورهای اطراف ما که بین آن‌ها علایق مثل ما با چین نیز برقرار نبود... ولی آن‌ها در صف ایستادند و آن امکان را دریافت کردند.

نکته جالب آنجاست که علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس نیز قبلاً درباره تعلل‌های مسئولان در واردات واکسن از چین اظهارنظر کرده بود. لاریجانی در گفت‌وگو کلاب هاوسی در 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری و در نزدیکی انتخابات 1400 بیان داشته بود: من حدود مردادماه سال گذشته بود که دیدم وضعیت کرونا خراب است و بااینکه مسئولیتی نداشتم با طرف چینی مذاکره کردم که واکسن بفرستند و قرار شد ۱۸ میلیون واکسن با قیمت ارزان بفرستند که وزارت بهداشت در مطالعات اولیه‌اش مشکلاتی داشت و در این خصوص تعلل شد.

لاریجانی مسئول مذاکره‌کننده با کشور چین برای امضای تفاهم‌نامه 25 ساله از طرف ایران بوده است.

با این توضیحات دقیقاً مشخص نیست دلیل تعلل مسئولان وزارت بهداشت در دولت دوازدهم چه بوده و چرا در واردات واکسن کرونا از چین این‌همه تعلل وجود داشته است. آیا بنا بر مثل فارسی دندان های اسب پیشکشی را شمرده ایم یا دلیل دیگری وجود داشته؟!  لذا معقول آن است که مقامات دولت گذشته دراین‌باره توضیح دهند که بر چه مبنا و منطقی چنین تصمیمی اخذ کرده‌اند تا افکار عمومی نیز نسبت به این مسئله قانع شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۷۶۶۶۸۰۵:۱۸:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مسئولان دولت قبل که نمردن ازشون بخوابد بیان صدا سیما ودلیلش رو برا مردم توضیح بدن !
ناشناس۲۱۷۶۸۵۳۱۰:۱۳:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
بخاطر فروش ۵۰میلیون واکسن برکت
ناشناس۲۱۷۶۹۹۵۱۱:۳۷:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
خخخخه عزیزم 50 میلیون در داخل و 100 میلیون هم با واردات حالا بدو سراغ خط تخریب بعدی
ناشناس۲۱۷۷۱۰۳۱۲:۴۳:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
بالاتر از علم، تجربه است. در تجربه هم ثابت شده بسیاری از بیماری‌ها با طب سنتی قابل درمان هستند. با این وصف چرا برای گسترش طب سنتی در کشور کاری صورت نمی‌گیرد؟
ناشناس۲۱۷۷۳۲۴۱۴:۳۶:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
تعویق مجوز واکسن برکت و تعلل در واردات واکسن خارجی توسط دولت قبل خیانت در حق ملت بود.
ناشناس۲۱۷۷۰۲۵۱۱:۴۸:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
یعنی با ۵۰میلیون برکت میخواستن ۸۰میلیون نفر رو ۲ دوز واکسن بزنن!؟!؟ خب با ۵۰ میلیون برکت که باز هم ۱۰۰میلیون دوز کم داشتیم!!!!! ۱۰ ثانه تفکر قبل از نظر دادن بد نیست!
ناشناس۲۱۷۷۳۰۲۱۴:۲۴:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مگر قراره همه رو در یک ماه واکسینه کنند؟ اینکه گفتن ماهی ۵۰ میلیون تولید می کنیم یعنی همه رو در چند ماه واکسینه با برکت کنند.
احمد۲۱۷۷۳۸۸۱۵:۲۰:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
نه دیگه کم لطفی نکنید فقط برکت نبود ۷ نوع واکسن داخلی دیگه هم در دست تولید بود
احمد۲۱۷۷۶۷۰۱۸:۴۲:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اول قرار بود تا پایان شهریور ۵۰ میلیون تولید بشه البته هنوز وقت هست بعد از شهریور تولید افزایش پیدا می‌کنه به طوری که صادر هم میشه میگفتن سفارش گرفتن دوم به جز برکت هفت واکسن دیگه هم تو خط تولید و .. بودند نورا . فخری .کوپارس و .. منصفانه نقد کنید . انشالله نیت خیر بوده اما متاسفانه نتیجه ..
ناشناس۲۱۷۷۰۵۱۱۲:۰۶:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مردک چرا چرت و پرت میگی. اون دولت مخالف تولید داخل بود. اتفاقا نمیخواست واکسن تولید بشه و ما با آمریکا خائن وارد مذاکره بشیم.
ناشناس۲۱۷۷۰۹۹۱۲:۴۰:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
داغ فرزند ندیدی که بفهمی چی داری میگی همون امریکا خائن اولین سازنده این واکسن بود
ناشناس۲۱۷۷۲۴۰۱۳:۴۶:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
خدا به شما صبر بده ولی مگه تو همون آمریکا کم فوتی داشتند؟
ناشناس۲۱۷۷۲۵۹۱۳:۵۵:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مدینه فاضله با بیشترین مرگ روبرو است هرچند روسیه اولین بود!
ناشناس۲۱۷۷۲۸۳۱۴:۱۲:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
شواهد و قرائن نشان می دهد که کرونا ویروس ساخته و پرداخته شیطان بزرگ است.
احمد۲۱۷۷۴۰۶۱۵:۲۹:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
۷ تا دیگه کجا هستند فقط از برکت نگین کم لطفیهههه خدایییییی
ناشناس۲۱۷۶۸۸۴۱۰:۳۶:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
بركت گفته بود واكسن داره اماده ميشه، داريم ميذاريم توكارتن، فقط چسب نخورده!!
ناشناس۲۱۷۷۰۲۸۱۱:۵۰:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
خب چرا دولت یه نفر رو مامور نکرد ببینه دارن درست میگن یا نه!؟ اتفاقا برجام هم همینجوری امضا شد، جان کری به ظریف گفته بود همه پولهاتون رو پس میدیم، فقط منتظریم صبح بشه بریم از بانک بگیریم!!!!!
ناشناس۲۱۷۷۰۹۸۱۲:۳۸:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
برچسب که همیشه در حال خوردن است و الان هم دارند می زنند برای تحویل خط تخریب بعدی چی هست؟
ناشناس۲۱۷۷۲۰۱۱۳:۳۱:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اگر برجام بد بود ترامپ زیر کاسه کوزه نمی زد
ناشناس۲۱۷۷۲۸۵۱۴:۱۳:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
برجام اگر خوب بود تحریم ها 10 برابر بیشتر نمی شد.
ناشناس۲۱۷۷۳۲۲۱۴:۳۵:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
برجام بعدی را می خواستند
ناشناس۲۱۷۶۸۸۶۱۰:۳۷:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
محاکمه روحانی و مدیران دولتش یک مطالبه عمومی است و ان شاءالله محقق خواهد شد.
ناشناس۲۱۷۷۲۹۰۱۴:۱۵:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
امیدوارم جلسه ای به عنوان محاکمه ی روحانی برگزار بشه و به شدت مطالبه دارم که علنی باشه تا ببینیم دست کیا رو میشه.
ناشناس۲۱۷۷۳۱۹۱۴:۳۳:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
بلایی که دولت روحانی بر سر کشور اورد مغول ها نیاوردند محاکمه و مجازات بانیان وضع موجود مطالبه عمومی است.
ناشناس۲۱۷۷۶۳۷۱۸:۰۴:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
احسنت کاملا دقیق گفتی
ناشناس۲۱۷۶۶۷۳۰۵:۳۴:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
این که دولت قبل احتیاط کرده چیز عجیبی نیست یادتون باشه ترامپ هم برای بالا بردن اعتبار خودش و رای آوری خیلی سعی کرد قبل از تائید و بررسی و اطمینان از سلامت واکسن تولید کشور خودش نه حتی جای دیگه مردم رو واکسینه کنه اما بهداشت آمریکا زیر بار نرفت وگفت مردم موش آزمایشگاهی ما نیستند !! پس چرا ما باید موش آزمایشگاهی چینی ها می شدیم ؟! واگر بر خلاف انتظار نتیجه آن واکسن های پیش کشی باعث بروز مشکلات عدیده ویا مرگ می شد آنوقت امروز همین شما انگشت در چشم دولت قبل نمی کردید که چرا مردم را موش آزمایشگاهی کردید ؟!!در ضمن از کجا مطمئن هستید کشورهایی که ادعا می کنید واکسن چینی زدند از نوع اهدایی ودر زمان تست آن بوده کافیه تاریخ تایید بهداشت جهانی در مورد واکسن چینی وتاریخ خرید وتزریق واکسن چینی در آن کشورهای مورد ادعا را بررسی کرد؟!!
ناشناس۲۱۷۶۶۷۴۰۵:۳۸:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
گیرم دولت واکسن پیشکشی چینی را وارد می کرد فکر می کنید اکثرمردم زیر بار تزریق واکسنی که هنوز تایید نشده بود می رفتند .همین حالا هم خیلی ها به همین دلیل حاضر به زدن واکسن کوایران برکت خودمان هم نیستند چه برسد به واکسن نوع چینی که در مرحله آزمایش بوده .
استاد بیوتک۲۱۷۶۶۸۲۰۶:۴۱:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
وقتی احتمال می رود ویروس این بیماری ساخت ازمایشگاه در چین است بنا بر این تعلل در دریافت این واکسن منطقی است.
ناشناس۲۱۷۶۸۸۹۱۰:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
ترکیه و امارات سال گذشته این واکسن را دریافت کرد و هیچ مشکلی هم پیدا نکردند.
ناشناس۲۱۷۶۹۴۵۱۱:۰۸:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
تو از کجا می دونی؟
ناشناس۲۱۷۷۰۱۵۱۱:۴۵:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اینو همه میدونن، فکر کنم فقط شما نمیدونی!!
بچه زبل۲۱۷۶۹۸۸۱۱:۳۲:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آمریکا سازنده این ویروس است..بی شک آینده قضاوت می کند...به گفته های بیل گیتس مراجعه کنید
ناشناس۲۱۷۷۳۴۱۱۴:۴۶:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
شما مراجعه کردی بیل گیتس چی گفت؟ چرا قدرت درک مردم این قدر پایین آمده؟
ناشناس۲۱۷۶۶۸۳۰۶:۴۳:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
این دندان نیست ؛ دندان مصنوعی است
ناشناس۲۱۷۶۶۹۷۰۷:۱۶:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
کشورهای غربی حتی عربستان هم واکسن سینوفارم را قبول ندارند.
ناشناس۲۱۷۶۸۲۲۰۹:۵۲:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
یکبار توی زندگیت سرچ کن قبل از اینکه بیای یک اباطیلی بپرونی، فقط یکبار. واکسن های چینی توی خیلی از کشورها مثل امارات، بحرین، ترکیه، برزیل، پرو، شیلی، مجارستان و... استفاده شدند. شما هم تا یکسال پیش فرق فایزر با جغجغه رو نمیدونستید، یاد داستان مکانیسم ماشه و با ترامپ تا ۲۰۲۴ میفتم
ناشناس۲۱۷۶۹۴۹۱۱:۱۰:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
عربستان زائران ایران را در صورتی می پذیرد که واکسنهای ساخت آمریکا و انگلیس را زده باشند.
ناشناس۲۱۷۷۰۳۰۱۱:۵۲:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
حالا کو تا حج سال دیگه، ضمنا شما که مخالف حج رفتن بودی!؟!؟
علیرضا۲۱۷۷۲۷۴۱۴:۰۰:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
شما نیازی نیست جایی سرچ کنید ،اول صحبت آقای صفار هرندی رو خوب بخونید متوجه میشید که گفته آزمایشی!!!!!! با این تعداد سازنده واکسن توی ایران ،چه مستقل و چه شراکتی با کوبا و روسیه و .. دقیقا می‌شدیم یک آزمایشگاه با ۷۹میلیون موش آزمایشگاهی . من از دولت آقای روحانی دل خوشی ندارم ولی کم کم دارم متقاعد میشم که واقعا دولت مظلومی بود
ناشناس۲۱۷۶۸۷۷۱۰:۳۲:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
امارات و عربستان و ترکیه و بسیاری دیگر از کشورهای جهان از سینوفارم استفاده کرده اند.
مهرداد۲۱۷۷۱۱۱۱۲:۴۵:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
همه بعد از استفاده از سینوفارم دوز تکمیلی را با فایزر استفاده کردن
ناشناس۲۱۷۷۲۹۲۱۴:۱۵:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
تولید فایزر کم است امریکا حتی نتوانسته وعده فروش فایزر به کانادا را عملی کند.
ناشناس۲۱۷۶۷۰۱۰۷:۲۷:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اگر وزارت بهداشت يا رييس جمهور در مساله به اين مهمي تعلل كرده قوه قضاييه چرا مقصران رو بحال خود رها كرده؟دليلش اينه كه موضوع شفاف نيست. با كي چي گفت مقصر پيدا نميشه
ناشناس۲۱۷۶۷۰۸۰۷:۳۷:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
فقط کشورهای فقیر و ندار دنیا واکسن چینی می خرند.
ناشناس۲۱۷۶۸۲۴۰۹:۵۳:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آره امارات و بحرین و مجارستان و ترکیه و ... ندارند.
ناشناس۲۱۷۶۸۷۵۱۰:۲۸:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
فهمیدن اشتباه کردن و دوز سوم فایزر میزنن
ناشناس۲۱۷۷۰۰۱۱۱:۴۰:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
واقعا شنیع هست که آدم بدنیا بیاد و بدون سرچ کردن نقش یک ضبط صوت دسته چندمی رو بازی کنه In Abu Dhabi, fully-vaccinated residents need to wait for six months after their last Sinopharm dose and can choose between a Pfizer-BioNTech or Sinopharm booster البته واضحه که سواد انگلیسی و توانایی سرچ کردن ندارید، واکسن فایزر قطعا بدتر از واکسن های چینی نیست، ولی این حجم از فایزر فایزر کردن تنها و تنها از جماعت بیسواد ضبط صوت صفت برمیاد که کوچکترین اطلاعی درباره مسائل ندارند. دقیقا عین داستان با ترامپ تا ۲۰۲۴ و مکانیسم ماشه فعال میشه و حوثی ها شکست سختی می‌خورند؛ و بدتر از همه اینه که نتایج رو می‌بینند ولی ذره ای خودشون رو اصلاح نمیکنند
ناشناس۲۱۷۶۸۷۶۱۰:۳۱:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
امارات هم فهمید اشتباه کرده مدرنا وفایزر وارد کرد .
ناشناس۲۱۷۶۹۳۶۱۱:۰۵:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مدرنا در ژاپن 30 نفر فوتی داده و توسط دولت ژاپن مرجوع شد.
تبریزی۲۱۷۷۰۰۹۱۱:۴۳:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
ولی فایزر فوتی نداده.
ناشناس۲۱۷۷۱۰۱۱۲:۴۱:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
در نیوزیلند فایزر فوتی داده آمریکا هم مخفی!
ناشناس۲۱۷۷۲۷۵۱۴:۰۱:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
جناب نخبه سایت فرمودند فایزر فوتی نداده https://www.reuters.com/world/asia-pacific/new-zealand-reports-death-woman-after-pfizer-covid-vaccine-2021-08-30/ این یکی از رویترز، https://tidsskriftet.no/en/2021/05/originalartikkel/nursing-home-deaths-after-covid-19-vaccination منبعی از نروژ http://koreajoongangdaily.joins.com/2021/08/24/national/socialAffairs/covid19-vaccine-deaths/20210824191200483.html منبعی از کره، جناب نخبه!
تبریزی۲۱۷۷۵۱۶۱۶:۳۷:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
جناب کنایه و شرق گدا. هر واکسنی می تونه فوتی بده. بحث اینه که چند نفر زدن و چند نفر مردن! تو با نیش زنبور هم ممکنه بمیری اگه حساسیت داشته باشی. حالا دیگه بیشتر از این رو اعصابمون نرو .. لینک هات هم جمع کن.
ناشناس۲۱۷۶۸۸۰۱۰:۳۳:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
نه، آمریکا و انگلیس و آلمان و فرانسه و کانادا و ایتالیا و سویس و ژاپن و اسپانیا و........ زدند!!!
فرناز۲۱۷۶۹۳۱۱۱:۰۲:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
جهت اطلاع شما امارات و بحرین فقط فایزر و مدرنا استفاده کردند و دولت ترکیه هم فایزر و مدرنا آورد و هم سینوفارم چینی و اختیار رو برای مردم خودش قرار داد.
ناشناس۲۱۷۶۸۴۰۱۰:۰۵:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مشکل اینجاست سینوفارم گران هم هست.نزدیک فایزره قیمتش.البته اونی که ایران اورده درجه دو هسن ولی باز هم از استرازنکا و اسپوتنیک گرانتره. سینوفارم پکن ۲۰ دلار ووهان ۱۰ دلار فایزر ۲۱ دلار اسپوتنیک۱۰ دلار استرا ۴ دلار
ناشناس۲۱۷۶۸۷۹۱۰:۳۳:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
شهریور سال 99 قرار بود 18 میلیون دوز واکسن مجانی به ایران بدهند که توسط دولت قبل پس زده شد.
ناشناس۲۱۷۶۹۴۲۱۱:۰۷:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
حتما ایراد داشتند.
ناشناس۲۱۷۷۲۹۴۱۴:۱۷:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
هیچ ایرادی نداشتند اقایان سلامت مردم را برای مذاکره با امریکا گرفته بودند.
ناشناس۲۱۷۷۲۹۶۱۴:۱۸:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
سلامت مردم رو برای مذاکره گروگان گرفته بودند واکسن ها ایرادی نداشتند.
ناشناس۲۱۷۶۹۷۱۱۱:۲۱:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
واکسن سینوفارم پکن در ایران هستش، چرا به دروغ میگید سینوفارم درجه 2 ووهان هستش؟!
ناشناس۲۱۷۷۱۴۲۱۳:۰۳:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
چون به گفته مسئولین به قیمت هر دوز ۱۰ دلار وارد شده
ناشناس۲۱۷۶۷۱۰۰۷:۴۱:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
منتظر آمریکا بودند برن مذاکره
ناشناس۲۱۷۶۸۲۵۰۹:۵۶:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اگر واکسن صددرصد تست نشده رو میاوردن و مشکلی پیش میومد باز هم بهانه دست امثال شما میومد که به دولت حمله کنید
ناشناس۲۱۷۷۰۰۸۱۱:۴۳:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
شماها حاضر بودین واکسن آمریکا جان ولو بدون آزمایش شده وارد شود اما یکبار دیگر خبر را بخون اول آزمایش بالینی مرحله 3 بعد واردات گسترده واکسن از چین
ناشناس۲۱۷۷۳۱۴۱۴:۳۰:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
در هر صورت بی عُرضگی دولت روحانی در واردات واکسن باعث شده تا این روزهای سیاه کرونایی برای کشور رقم بخورد.
ناشناس۲۱۷۶۷۱۵۰۷:۴۶:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
كاسبي نون و آب دار براي زن و بچه يك عده سهام دار شركتي در وزارت بهداشت!!!!!
ناشناس۲۱۷۶۷۲۰۰۷:۵۹:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
نگو عاشقان آمریکا ناراحت میشن چون آمریکایی ها فایزر و مدرنا رو رایگان براشون فرستاده بودن
ناشناس۲۱۷۷۰۴۸۱۲:۰۴:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
سلام بر عاشق کرملین
ناشناس۲۱۷۷۳۰۵۱۴:۲۶:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
غربگدایان افغان از هواپیمای امریکا اویزان شدند و سقوط کردند و کشته شدند عاقبت شوم غربگدایی بجز این نیست.
سلام بر انصاف۲۱۷۷۶۱۵۱۷:۵۰:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
چه بر سر بلاد مسلمین آمده که مردمانش آویزان طیارات کفار میشوند؟؟
ناشناس۲۱۷۶۷۲۹۰۸:۰۷:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
همین الان هم واکسن چینی زدن اشتباهه خیلی تاثیر کمی داره توی خوزستان خیلی هایی که واکسن چینی زدن، کرونا هم گرفتن. اونم از نوع شدید
ناشناس۲۱۷۶۸۲۶۰۹:۵۶:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
جناب کارشناس افاضات فرمودند، البته وقتی کاربر تبریزی که از ضعف مفرط استدلالی رنج میبره خودشو نخبه میپنداره، شما هم کارشناس اپیدمیولوژی جا بزن خودتو
تبریزی - نخبه مملکت۲۱۷۷۰۴۹۱۲:۰۵:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
هر وقت مثل من تونستی چند تا کتاب تالیف کنی به چند تا زبان مسلط باشی و همیشه هم شاگرد اول باشی بیا بگو من نخبه نیستم..
تبریزی۲۱۷۷۰۵۸۱۲:۰۹:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
ببین چقدر حسادت من و نخبگی من رو می کنی که لازم دیدی از من اسم ببری. آدم های بزرگ دشمن زیاد دارن. آدم های کوچک هم کارشون توهین به آدم های بزرگ و لقب لوگوپپسی بین و غربگدا دادن به اونهاست و نیاز به روان درمانی و درمان عقده هاشون دارن. تبریزی: دبیر نمونه - نویسنده - شاعر - مولف و مترجم چندین کتاب پرفروش - شاگرد اول مدارس و دانشگاه های برتر - رتبه زیر 100 دکترای سراسری - مسلط به چندین زبان. خار چشم عقده ای ها.
ناشناس۲۱۷۷۱۶۰۱۳:۱۵:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
فقط نمیدونم آدمی که همش پای بازی ps هست چطور به این مقام ها میرسه؟..
تبریزی۲۱۷۷۷۱۱۱۹:۲۶:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
تفریح کردن منافاتی با این مقام ها نداره. در ضمن آدم های خیلی باهوش و نخبه نیازی ندارن تمام زندگی شون رو کار کنن تا موفق بشن. من کتاب های 350 صفحه ای رو عرض یکی دو ماه تمام کارهاش رو انجام می دم و کتاب های 250 صفحه ای رو هم عرض دو ماه ترجمه می کنم. خب کسی که نخبه نیست نمی تونه درک کنه. برای همین ایرادی ازت نمی گیرم.
ناشناس۲۱۷۷۲۳۲۱۳:۴۲:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اره بن لادن و البغدادی هم دشمن زیاد داشتند، افراد نظریه توطئه پرداز مخالف واکسیناسیون هم دشمن زیاد دارند، لوگو پپسی بین هم که توصیف هست، شایعه لوگوی پپسی توی فیس بوک پخش شد که عمده کاربرانش مخالف حکومت بودند و ریختند توی بام تهران و الان هم با توجه به تغییر جو به توییتر کوچ کردند، البته همراه با ابتذالی بسیار غلیظ تر. یک آقایی هم بود که خودش رو نخبه و نابغه میپنداشت و میگفت عدد پی 3.15 هست و تربیع دایره و تثلیث زاویه هم میکرد،شاعر هم بود. در ضمن آدمی که ((شاگرد اول)) دانشگاه های برتر باشه، عموما با سهمیه استعداد درخشان میره مقطع بالاتر و از همه مهم تر، از رتبه زیر 100 توی کنکور دکتری ذوق مرگ نمیشه، هر کی ندونه افراد تحصیل کرده درست و حسابی، نه خود نخبه پندار، میدونند که رتبه زیر 100 توی کنکور دکتری که شرکت کننده ی زیادی نداره کار شاقی نیست، من رتبه 3 کشوری ارشد و 1000 کشوری کنکور سراسری بودم و خودم رو نخبه نمیدونم، نهایتا کمی باهوش تر از عموم مردم، شما که جای خود داری.
ناشناس۲۱۷۷۴۸۱۱۶:۱۰:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
بابا جان صلوات بفرستين ، ... اللهم صل علي محمد و آل محمدو عجل فرجهم !!
ناشناس۲۱۷۷۵۳۰۱۶:۵۶:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
شما خداییش نخبه هستین که با اینهمه معلومات و توانایی بازهم وقت دارین خبرهای سایتها و حتی نظرات رو بخونین و حتی خودتون هم وقت بگزارین و نظر بدین!! افراد مثل شما معمولا وقت سر خاروندن هم ندارن!!
ناشناس۲۱۷۷۱۲۱۱۲:۴۹:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
واقعیت واضح و آشکار را نمی بینی؟!!! کار سختی نیست فهمیدنش.
ناشناس۲۱۷۶۸۸۱۱۰:۳۵:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
امریکا چرا با وجود واکسیناسیون گسترده دچار کرونا دلتا شده و به صدر جدول برگشته و بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا در جهان را ثبت می کند ؟!
ناشناس۲۱۷۷۰۰۳۱۱:۴۰:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
برای اینکه دسته راستی های آمریکا که نصف جمعیت آمریکا رو تشکیل میدن ، واکسن نمیزنند و دولت هم با وعده 100 دلار تشویقی برای زدن واکسن ، هنوز نتونسته اونها رو متقاعد کنه
ناشناس۲۱۷۷۱۱۰۱۲:۴۴:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
جناب راستی 70درصد آمریکا واکسن زدن!
ناشناس۲۱۷۷۳۱۱۱۴:۲۹:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مردم امریکا واکسن نمی زنند زیرا به واکسن های امریکایی اعتماد ندارند.
ناشناس۲۱۷۷۵۴۱۱۷:۰۰:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
به نظر شما چرا واکسنی که به قول شما بیشتر کشورهای دنیا استفاده کردن رو نصف مردم آمریکا بهش اعتماد ندارن!؟ یعنی اونا یه چیزی میدونن که بقیه نمیدونن!؟ یا قبلا یه اتفاقهایی افتاده که اعتماد نصف مردم آمریکا به دولت خودشون کم شده!؟ واقعا چرا!؟
ناشناس۲۱۷۶۷۳۱۰۸:۰۸:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
دلیلشو میتونید تو صفحات اجتماعی بفهمید.مردمی که از شرایط خسته شدنو و به نظام پرخاش میکنن.انگار دولت روحانی تو نا امید کردن و عصبانی کردنو و قرار دادن مردم جلوی نظام موفق تر از دولت های رفسنجانی و خاتمی و احمدی نژاد بودن.
ناشناس۲۱۷۶۷۳۳۰۸:۱۰:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
چرا این حرفها رو اون زمانی که باید میزدید نزدید؟
ناشناس۲۱۷۷۱۰۶۱۲:۴۳:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
چون دنبال مقصر میگردنند و چه کسی بهتر از روحانی
ناشناس۲۱۷۷۲۹۹۱۴:۲۱:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
روحانی مقصر اصلی وضع موجود است و باید پاسخگو باشد.
علی۲۱۷۶۷۳۷۰۸:۱۹:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
از بهداشت تا اقتصاد شدیم آبی قرمز و سفید مشکی یک سری همیشه امریکا امریکا می کنن یک سری هم ندای چین چین سر می دهند ، تا زمانی که منافع ملی الویت ندارد مشکلات حل نخواهد شد، سیاست یعنی بتوانیم از مزیای هرکدام استفاده کنیم و از معایب و مضراتشان دوری کنیم چون نه امریکا نه چین هیچکدام عاشق چشم و ابروی ما نیستند.
ناشناس۲۱۷۶۷۳۸۰۸:۲۲:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
همه جای دنیا اینجور مشکلات وجود داره، بالاخره یه ویروس همه گیر جهانی هست. هر کشوری به نوعی درگیره. ایران هم. یادتون نره کشورهای جهان اول را که روزی ۱۵۰۰ نفر مرگ داشتند. و دوم اینکه، بالاخره کشورهای قدرتمند دنیا اول واکسن را برای مردم خودشون نگه میدارند و بعد میدن به دیگران. عاشق چشم ابرو کسی هم نیستند.حتی ماسک را هم از همدیگه سرقت کردند. پس اینقدر آسمون ریسمون بهم نبافید چرا ما ایرانی ها اینجوریم. این اولیش نیست و آخریش هم نخواهد بود. خدا همه رفتگان بخاطر کرونا را بیامرزه.
ناشناس۲۱۷۶۷۴۳۰۸:۳۱:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
حالا که تریبونها از دولت قبل گرفته شده همه ضعف ها را به گردن آنها بیاندازید..
ناشناس۲۱۷۷۱۶۳۱۳:۱۷:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
والا اون دولت که همون موقع هم تریبون درست حسابی نداشت یادتونه خبرنگارا صدا سیما دائم از نارضایتی ها می گفتن ومیکروفن می گرفتن جلو مردم و فقط هم ناله ها رو پخش می کردن ؟ حالا یهو معجزه شده وهمه چی گل وبلبل وواکسیناسیون‌منظم وصف ها برچیده و..
ناشناس۲۱۷۶۷۵۴۰۸:۴۱:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آقا تا کی توجیه میکنید؟واکسن فایزر و مدرنا که امتحانش رو پس داده بود رو پس زدین و این حال و روز امروزمان است.تا کی نمیخواهید بپذیرید که آن ۱۹۲ نفر که یکی از انها را شهردار کردین و آن یکی وزیر بهداشت شده مخالف ورود واکسن خوب بودند؟
ناشناس۲۱۷۶۷۶۴۰۸:۵۱:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
پیشکش؟! قیمت فایزر داره حساب میکنه، نصف کیفیت هم نداره
ناشناس۲۱۷۷۰۳۶۱۱:۵۵:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
کیفیت رو میشه از تعداد مبتلایان و فوتیهای آمریکا و چین فهمید!!!!
ناشناس۲۱۷۷۶۴۰۱۸:۰۷:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
وضعیت مناسب چین به دلیل قرنطینه کردن است
ناشناس۲۱۷۷۶۶۹۱۸:۴۰:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اگه سرچ بلد بودی میدیدی شیلی بیشتر از ۸۰ درصد مردم چینی زدن و آمار خیلی بالایی داره، حتی بدتر از قبل از واکسن
ناشناس۲۱۷۶۷۷۲۰۹:۰۱:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
کلا مسولان فعلی و قبلی خیلی چیزا رو باید توضیح بدن، مخصوصاً آقای مخبر
ناشناس۲۱۷۶۷۹۷۰۹:۳۰:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
دوباره نفرت پراکنی کردین
ناشناس۲۱۷۶۸۲۰۰۹:۴۷:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
درست گفته. شهریور به میانه رسید پس کو 50 میلیون برکت؟؟؟
ناشناس۲۱۷۷۰۰۲۱۱:۴۰:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
کو؟ هیچی 2 ماه وزارت بهداشت جلوگیری کرد هرچند کار تولید هم مشکلات خودش دارد ولی گفتند 50 میلیون را می دهند آخرش می دهند حالا یک ماه آن ورتر ولی شماها دنبال سیاسی کردن هستید تا تولید داخل را مسخره کنید ولی جلویتان می ایستیم
ناشناس۲۱۷۷۰۴۵۱۲:۰۲:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
خجالت بکشید و اینقدر نفرت پراکنی نکنید
حمید۲۱۷۷۶۵۳۱۸:۲۵:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
عزیز بعضی در ذهن مبارک غرب را فضایی و ابر انسان میبینه وعلم آنجا را همچنین وخود و وطن راهیچ کمی تفکر
ناشناس۲۱۷۷۰۴۷۱۲:۰۳:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
20 میلیون آن تا آخر شهریور را علی الحساب داشته باش تا بعدا
ناشناس۲۱۷۶۸۶۰۱۰:۱۸:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اتفاقا مخبر باید توضیح دهد که با یک میلیارد یورویی که برای ساختن واکسن گرفته است چه کار کرده و آن پول هنگفت صرف چه کاری شده است که ما هنوز واکسن ایرانی به اندازه کافی و با تأثیر در حد فایزر نداریم. صحبت یک میلیارد یورو است ..
ناشناس۲۱۷۷۰۱۳۱۱:۴۴:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
دوست عزیز! اینهمه حمله بجا و نا بجا به دولت قبلی، نفرت پراکنی نیست ولی مطالبه گری از وعده های محقق نشده مخبر ، نفرت پراکنی است؟!
ناشناس۲۱۷۷۱۳۱۱۲:۵۵:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
بذار یادت بیارم اول می گفتید واکسن نمی توانیم بسازیم بعد گفتید اماکن آزمایش ندارد بعد گفتید امکان تولید ندارد بعد گفتید چرا در موعد مقرر تحویل داده نشد بعد گفتید چینی است
ناشناس۲۱۷۷۳۰۰۱۴:۲۳:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
دولت قبل هیچکدام از وعده های خود را عملی نکرد و مملکت را ته دره برد و مردم رو بیچاره کرد.
آرش۲۱۷۶۷۷۹۰۹:۰۶:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مشکل ما اینه که تحت تاثیر رسانه ، جو سنگینی در کشور راه میافته که مسئولین هم در تصمیماتشون ترس و احتیاط رو زیاد میکنند . شاید در اون مقطع تصمیم دیگه ای نمیتونستن بگیر . فقط سر قرارداد 25 ساله با چین دیدید که چه کردند . این میامد که واویلا میشد .
ناشناس۲۱۷۶۸۱۹۰۹:۴۵:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مشخصه دلیلش چیه ..تنها دلیلش اینه که دولت روحانی در تمام طول 8 سال رو به غرب و و پشت به شرق ایستاده بود و در این راه چنان افراط کرد که حتی بدیهیات عقلی و منافع ملی رو هم نادیده میگرفت. اگه همین پیشنهاد از یه کشور غربی میشد حتی اگه در اولین مرحله آزمایش بالینی هم بود با کمال میل و سر وصدای فراوان تبلیغاتی می پذیرفتند .
ناشناس۲۱۷۶۸۹۱۱۰:۴۰:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
دوست عزیز خاطرتون نیست همون زمان یک خبری در فضای مجازی پخش شد که ایران قراره آزمایشگاه تست واکسن چینی بشه و چه عکس العملی به وجود آورد؟ و بعدش مسوولین گفتن اجازه تست نمیدیم و تا همه روندها تکمیل نشه اجازه واردات نمیدیم. درصورتی که مثلا امارات این رو پذیرفت و تست انسانی مرحله سومش، در امارات همزمان با چین انجام شد. ولی انصافا اگر این واکسن ها اون موقع وارد میشد و عوارضی داشت، الان همین دوستان چه کار میکردند>؟؟؟
ناشناس۲۱۷۶۹۱۸۱۰:۵۵:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
با توجه به این که اکثر سالمندان ما هر دو دوز واکسن سینوفارم یا آسترازنیکا را تزریق کرده اند وبا توجه به این که تلفات کرونا در بین سالمندان بسیار بیشتر از جوانان است پس الان این سوال پیش میاد چرا آمار فوتی های کرونا در ایران تا این حد بالا رفته ؟!! -آیا این افراد سالمند واکسن زده بودند ؟ -آیا سالمندان فوت شده یک دوز زده بودند یا دو دوز ؟ -به سالمندان تزریق شده فوتی چه نوع واکسنی تزریق شده ؟ با این بررسی ها میشه تاثیر واکسن های زده شده را بررسی کرد وحقیقت را گفت .
ناشناس۲۱۷۶۹۲۶۱۱:۰۰:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
پیش خرید واکسن در مرحله سوم بالینی برای همه واکسن ها وجود داشت، چرا همون موقع که کشورهای دیگه فایزر رو پیش خرید می کردن ما باید سینوفارم پیش خرید می کردیم؟که همین الان هم خیلی ضعیفتر هست
ناشناس۲۱۷۷۳۰۳۱۴:۲۵:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اسرائیل واکسن فایزر استفاده کرده و اکنون به شدت درگیر کرونا هستن زیرا فایزر در برابر کرونا دلتا ایمن زایی ندارد.
ناشناس۲۱۷۷۵۶۹۱۷:۲۲:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آره تو راست میگی چینی اثر داره فایزر نداره
ناشناس۲۱۷۷۵۷۲۱۷:۲۴:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اسراییل کلا ۷ هزار نفر کشته داده ولی ما تا امروز ۱۰۷ هزار نفر که اونم میگن ضرب در سه باید کرد. جان جدتون قسم مرگ و زندگی و سلامتی مردم رو بازیچه .. نکنید.
ناشناس۲۱۷۷۰۶۷۱۲:۱۴:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
در حكايت شمردن دندان اسب پيش كشي !! --------- چه خوب است هر اسب پيش كش ، اسب چموشي نباشد !!!
ناشناس۲۱۷۷۲۴۱۱۳:۴۸:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
چرا واکسن اروپا رد شد ؟؟
ناشناس۲۱۷۷۲۴۷۱۳:۴۹:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
واکسن های چینی کمتر اثر روی کرونا دلتا دارند .
ناشناس۲۱۷۷۳۶۹۱۵:۰۳:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اگه وزارت بهداشت این کار رو کرده بود، متهم میشد به این که ایرانیها رو کرده موش آزمایشگاهی چینیها، مگه الان دکتر ملک زاده رو به همین متهم نمی کنن؟
ناشناس۲۱۷۷۴۱۲۱۵:۳۳:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
وقتی قراره در شهریورماه 50 میلیون واکسن برکت تولید کنیم(که احتمالا بخش زیادیش تا الان تولید شده) چه نیازی است محتاج چین باشیم؟ قطعا در مهر هم بیش از 50 میلیون دیگر تولید خواهد شد 7 نوع واکسن دیگر هم تولید شده و بنابراین واردات از چین هیچ گونه توجیه ندارد
ناشناس۲۱۷۷۵۸۰۱۷:۲۷:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
واکسن ها باید به ترتیب گروه سنی زده بشه نه با رانت پارتی گروه شغلی و .. !
حسن حسنی۲۱۷۷۶۰۶۱۷:۴۱:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
من خودم به تئوری توطئه اعتقاد ندارم ولی وقتی این روز ها در تلویزیون به برکت وجود طالبان چه صدا وسیما و چه شبکه های ماهوارای هر روز افغانستان و به خصوص کابل را نشان مید هد شاید به ندرت بتوان در تصاویر ارسالی افراد ماسک زده را مشاهده کرد و همچنین در سوریه و عراق و با توجه به شریط جنگی د ر افغانستان و عراق و سوریه و سطح پایین رعایت پروتکل های بهداشتی در این کشور ها به طور منطقی باید آمار مرگ و میر در اثر کرونا در این چند کشور همسایه افغانستان و عراق و سوریه و حتی در کشورپاکستان با جمعیت دویست میلیونی بیشتر از ایران با شد و این آمارها هم قابل کتمان نیست ولی آمار فوتی ها در کشورهای فوق به نسبت جمعیت از ایران کمترا ست و در واکسیناسیون نیز این کشور ها از ما جلوتر نیستند بنابراین چند فرضیه میتواند وجود داشته باشد اولا مردمان این کشور ها از نظر ژنتیکی از مردم ایران قویترند دوما سیستم بهداشتی این کشور ها از ما جلوتر است و آخرین فرضیه که احتمال وجود آن بیشتر است مشکل در کارایی داروهای موجود در ایران است و اگر کسی نظری دارد با دلیل سخنان من را نقد و پاسخ دهد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین