مهاجرت ایرانیان بیشتر به کدام کشورها است؟

گزارش بازرگانی،   4000609017 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

E:\Mehdi\6-Other\محتوا\Projects\نیلگام\1400\5- شهریور\مهاجرت ایرانیان بیشتر به کدام کشورها است؟\Lovepik_com-501424483-immigration-abroad-study-abroad-visa.jpgایرانی‌ها بیشتر به کدام کشورها مهاجرت می‌کنند؟ کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان و ترکیه به دلایل مختلف جزو محبوب ترین مقصدهای مهاجرتی ایرانیان محسوب می‌شوند.

مهاجرت

یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها در مورد مهاجرت ، انتخاب کشور مقصد است. از بین این همه کشور دور و نزدیک در قاره‌های مختلف جهان، کدام یک را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟ اصلا چه مواردی در تعیین مقصد مهاجرتی اهمیت دارد. شاید بهترین روش برای انتخاب کشور مورد نظر برای مهاجرت، استفاده از تجربه دیگران باشد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا محبوب‌ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت ایرانیان را معرفی کنیم.

مهاجرت به آمریکا

از بین تمام کشورهای دنیا، آمریکا بیشترین تعداد مهاجران ایرانی را در خود جای داده است. البته که آمریکا مقصد مهاجرانی از سرتاسر دنیاست و حتی برخی از مردم کشورهای اروپایی پیشرفته هم آرزوی زندگی در آمریکا را دارند. شرایط مناسب زندگی برای مهاجران و وجود امکانات مختلف از جمله مهم‌ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به آمریکا بوده است.

در حال حاضر اکثر ایرانی‌های مقیم آمریکا در کالیفرنیا و لس آنجلس زندگی می‌کنند اما در سایر ایالات آمریکا هم گروه‌های بزرگی از ایرانیان ساکن هستند. جمعیت ایرانی‌های مقیم آمریکا در حال حاضر چیزی حدود 1.5 میلیون نفر است. البته در سال‌های اخیر، قوانین کشور آمریکا باعث شده تا گرفتن ویزا و اقامت این کشور برای شهروندان ایرانی بسیار سخت شود و به همین دلیل در این چند سال شاهد سیر نزولی شدید در مهاجرت ایرانیان به آمریکا بوده‌ایم.

در این شرایط فقط باید از لحاظ علمی دارای شرایط خاصی باشید و یا سرمایه هنگفتی داشته باشید که بتوانید مجوز ورود به آمریکا و اقامت در این کشور را بگیرید.

مهاجرت به کانادا

کانادا را می‌توان گزینه جایگزین آمریکا برای ایرانی‌ها دانست. بعد از وضع قوانین سخت گیرانه در آمریکا برای جلوگیری از ورود ایرانی‌ها به این کشور، کانادا به عنوان کشوری که از هر لحاظ شباهت‌های زیادی به آمریکا دارد به گزینه‌ای محبوب بین مهاجران ایرانی تبدیل شد. کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست و بخش زیادی از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. به همین دلیل، مهاجران خیلی سریع می‌توانند با شرایط زندگی در این کشور سازگار شوند.

علاوه بر این، وجود برنامه‌های مهاجرتی متنوع در کانادا باعث شده تا شرایط مناسبی برای مهاجرت به این کشور فراهم شود. حتی اگر هیچ قوم و خویشی در کانادا نداشته باشید هم می‌توانید شانس‌تان را برای مهاجرت کاری یا تحصیلی به کانادا امتحان کنید. مهاجرت تحصیلی به کانادا در چند سال اخیر به شدت بین دانشجویان ایرانی‌ها محبوب شده و آمار دانشجویان ایرانی مقیم کانادا با سرعت زیادی رو به افزایش است. وجود تعداد زیادی دانشگاه معتبر در کانادا و شرایط مناسب زندگی دانشجویی از دلایل این موضوع است.

برای مهاجرت کاری به کانادا هم می‌توانید شانس خود را از طریق برنامه‌های اسکیل ورکر کانادا از جمله طرح نیروی کار ماهر فدرال و برنامه نامزدی استانی امتحان کنید.

E:\Mehdi\6-Other\محتوا\Projects\نیلگام\1400\5- شهریور\مهاجرت ایرانیان بیشتر به کدام کشورها است؟\LMIA-Image.jpg

مهاجرت به انگلیس

انگلیس و به طور کلی بریتانیا از دیگر مقاصد محبوب ایرانی‌ها برای مهاجرت بوده است. البته در سال‌های اخیر مهاجرت به انگلیس سخت‌تر از گذشته شده است و تحت شرایط خاصی می‌توانید اقامت این کشور را بگیرید. مهاجرت تحصیلی به انگلیس گزینه چندان جذابی نیست، زیرا از طرفی گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس به این راحتی‌ها نبوده و از طرف دیگر، انگلیس یکی از گران‌ترین کشورهای دنیا برای تحصیل است. اما اگر سرمایه قابل توجهی داشته باشید، می‌توانید برای مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه گذاری تلاش کنید.

با این وجود، بریتانیا از لحاظ تعداد مهاجران ایرانی در رتبه سوم قرار دارد و خیلی از ایرانی‌های مقیم این کشور شرایط کاری و اقتصادی مناسبی دارند. اگر بیزنس من موفقی هستید، با ثبت شرکت در انگلیس هم می‌توانید مجوز ورود به این کشور را دریافت کنید و بعد از مدتی اقامت بگیرید.

مهاجرت به امارات

نزدیک بودن به ایران و امکانات رفاهی فوق العاده از مهم‌ترین دلایل مهاجرت ایرانی‌ها به امارات محسوب می‌شود. اکثر ایرانی‌هایی که در سالیان اخیر به کشور امارات مهاجرت کرده‌اند، توانایی مالی قابل قبولی داشته و از روش‌هایی مانند سرمایه گذاری و یا خرید ملک در امارات موفق به گرفتن اقامت این کشور شده‌اند. خیلی از ایرانی‌های مقیم امارات، افرادی هستند که سال‌های سال در این کشور مشغول به تجارت بوده‌اند.

البته از راه تحصیل و کار هم می‌توانید به امارات مهاجرت کنید. برای گرفتن ویزای دانشجویی امارات کار سختی پیش رو دارید اما مهاجرت کاری به امارات برای افراد متخصص راحت‌تر است. تخصص‌های حوزه تکنولوژی، مشاغل مهندسی، حوزه سلامت، مشاغل حوزه گردشگری و... از جمله تخصص‌های مورد نیاز بازار کار امارات محسوب می‌شوند.

مهاجرت به آلمان

بدون شک، آلمان محبوب‌ترین کشور اروپایی برای مهاجرت ایرانی‌هاست. آلمان هم یکی از کشورهایی محسوب می‌شود که با توجه به اقتصاد پیشرفته، بازار کار وسیع و پایین بودن نرخ رشد جمعیت از مهاجران استقبال کرده است. مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های مهاجرتی برای تمام شهروندان ایرانی است که قصد مهاجرت دارند. امکان تحصیل رایگان در آلمان مهم‌ترین دلیلی است که باعث شده خیلی از دانشجویان ایرانی مشتاق به یادگیری زبان آلمانی و گرفتن پذیرش دانشگاه‌های این کشور شوند.

در کنار مهاجرت تحصیلی، افراد زیادی هم بوده‌اند که راه مهاجرت کاری به آلمان را در پیش گرفته‌اند. وجود فرصت‌های شغلی متنوع در آلمان و درآمدهای بالا از دلایل اصلی جذابیت مهاجرت کاری به این کشور بوده است. در حال حاضر، بیش از 300 هزار ایرانی در آلمان اقامت دارند و خیلی از آنها حتی تابعیت این کشور را نیز گرفته‌اند.

مهاجرت به ترکیه

ترکیه یکی دیگر از همسایگان ایران است که در سال‌های اخیر میزبان مهاجران زیادی از کشورمان بوده است. اکثر ایرانیان مقیم ترکیه را می‌توان در دو دسته قرار دارد؛ افرادی که برای تحصیل در ترکیه به این کشور رفته‌اند و افرادی که از طریق خرید ملک توانسته‌اند اقامت و یا تابعیت ترکیه را بگیرند. البته در این بین هستند افرادی که برای کار به ترکیه رفته‌اند اما تعدادشان نسبت به دو گروه مذکور کمتر است.

ترکیه به دلایل مختلف از جمله وجود دانشگاه‌های مطرح بین المللی، اعتبار مدارک دانشگاهی، امکانات آموزشی مناسب و هزینه تحصیل مقرون به صرفه به یک مقصد جذاب برای دانشجویان ایرانی تبدیل شده است. ضمن اینکه برای تحصیل در ترکیه می‌توانید به بورسیه‌های تحصیلی متنوع این کشور هم فکر کنید.

در سال‌های گذشته به ویژه زمانی که قیمت دلار هنوز تا این اندازه رشد نکرده بود، خرید ملک در ترکیه یکی از گزینه‌های جذاب برای گرفتن اقامت و پاسپورت ترکیه بود. خیلی از ایرانی‌ها از این فرصت استفاده کردند و با خرید ملک در ترکیه پاسپورت این کشور را دریافت کردند. هنوز هم می‌توانید با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار در ترکیه، صاحب خانه شوید و حق شهروندی این کشور را نیز بگیرید.

E:\Mehdi\6-Other\محتوا\Projects\نیلگام\1400\5- شهریور\مهاجرت ایرانیان بیشتر به کدام کشورها است؟\bying-a-house-in-turkey.jpg

مهاجرت به استرالیا

استرالیا از قدیم یکی از مقاصد مهاجرتی ایرانی‌ها بوده و همچنان هم هست. یک کشور مهاجرپذیر در قاره اقیانوسیه که اقتصاد توسعه یافته‌ای دارد و برای کار و تحصیل ایده‌آل است. البته در سال‌های اخیر به دلایل مختلف به ویژه هزینه بالای تحصیل و زندگی در استرالیا، از میزان مهاجرت تحصیلی ایرانیان به استرالیا کاسته شده است. اما گزینه مهاجرت کاری به استرالیا هنوز هم یک گزینه جذاب است. اگر در یکی از زمینه‌های مورد نیاز بازار کار استرالیا دارای تخصص و سابقه کار کافی باشید، برای گرفتن ویزای کاری این کشور شانس خواهید داشت.

مهاجرت به سوئد

سوئد هم جزو کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت ایرانیان بوده است. جالب است بدانید که ایرانی‌ها به عنوان یک گروه بزرگ از مهاجران کشور سوئد شناخته می‌شوند و حدودا 2 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. استانداردهای زندگی بالا در سوئد مهم‌ترین دلیل برای مهاجرت به این کشور است. اکثر شهروندان ایرانی از طریق تحصیل راهی سوئد شده‌اند. البته بخش زیادی از این افراد زمانی به سوئد مهاجرت کرده‌اند که تحصیل برای دانشجویان خارجی در این کشور رایگان بود. اما الان سالهاست که این گزینه حذف شده و دانشجویان بین المللی باید هزینه تحصیل خود را بپردازند.

مهاجرت به فرانسه

فرانسه هم یکی از 10 کشور دنیاست که بیشترین مهاجر ایرانی در آن ساکن هستند. اگرچه دانشگاه‌های فرانسه از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند اما این کشور جزو گران‌ترین کشورهای دنیا برای تحصیل و زندگی است. یکی از جذاب‌ترین روش‌های مهاجرت به فرانسه، خرید ملک در این کشور است. شاید باورتان نشود اما فقط با خرید یک ملک به قیمت 70هزار یورو می‌توانید اقامت فرانسه را برای خودتان و خانواده‌تان بگیرید. گرفتن اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی از دیگر روش‌های مهاجرت به فرانسه است.

مهاجرت به مالزی

مالزی کشوری با اقتصاد در حال توسعه است که مسیر پیشرفت را با سرعت بالایی طی می‌کند. ایرانی‌ها طی دو دهه اخیر جزو مهاجران اصلی این کشور بوده‌اند که اکثرا از طریق تحصیل یا کار وارد این کشور شده‌اند. در حال حاضر بیش از 100 هزار ایرانی در مالزی اقامت دارند.

در اینجا لیست 10 مقصد محبوب ایرانیان برای مهاجرت را آوردیم. اما برای انتخاب کشور مناسب، باید شرایط خودتان را در نظر بگیرید. شرایطی مانند سن، سوابق تحصیلی، رزومه کاری، وضعیت مالی و... در تعیین بهترین کشور برای مهاجرت حائز اهمیت هستند. اگر در مورد انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت دچار شک و تردید هستید، می‌توانید با کارشناسان نیلگام ارتباط بگیرید تا بر اساس شرایط و ترجیحات شما بهترین گزینه ممکن برای مهاجرت به شما پیشنهاد شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۷۵۷۴۳۱۲:۰۴:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۹
هر کیو میشناسم تو فکر رفتنه. منم بتونم میرم.
ناشناس۲۱۷۶۰۳۱۱۴:۵۲:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۹
زودتر تا کشور از دو قطبی سازی خارج شود و مشکلات کمتر شود
ناشناس۲۱۷۶۲۵۸۱۷:۴۴:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۹
به نظر من دلخوش به همین مقدار نباشید .
ناشناس۲۱۷۵۸۹۳۱۳:۱۲:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۹
و چه گروهی مهاجرت‌می کنند ؟!!
ناشناس۲۱۷۶۳۴۶۲۰:۰۳:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۹
همه بجز پزشکان جالبه که پزشکان فقط بعد از چندین سال و به عنوان سرمایه دار میرن
ناشناس۲۱۷۵۹۵۲۱۳:۴۸:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۹
با خرید ملک در فرانسه اقامت نمیدند.
ناشناس۲۱۷۶۱۱۲۱۵:۴۲:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۹
اقامت میدن تابعیت نمیدن
لیلا۲۱۷۶۱۱۶۱۵:۴۵:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۹
دوست دارم برم کشورهای خارجی برای گردشگری اما پول ندارم
ناشناس۲۱۷۶۱۶۵۱۶:۲۷:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۹
اگه میخواهید برید، ترکیه و امارات را خط بزنید. حالا که دارید از خانه و سرزمینتان دور میشید از خاورمیانه لعنتی هم دور شید.
ناشناس۲۱۷۶۱۶۶۱۶:۲۷:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۹
دولتمردان عرصه رابرمردم تنگ کردندوهرکه بتونه میره
بابک۲۱۷۶۲۶۱۱۷:۴۹:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۹
نگفتید که علت کوچ ایرانیان به خارج چیست علت اصلی اون وضع بد اختصادیست که مردم را وادار به گوچ به کشورهای دیگه میکنه.
ناشناس۲۱۷۶۴۱۹۲۰:۵۴:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۹
کاش من هم می توانستم برم به یکی از این کشورها
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین