نشست شهردار تهران با شهرداران مناطق ۲۲ گانه | زاکانی: برخی مشکلات در مدیریت شهری مثل استخوان لای زخم باقیمانده است

  4000606080 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهردار منتخب تهران گفت: برنامه های مدیریتی پایتخت در سه سطح کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی می شود و نباید در بیان مشکلات سیاه نمایی شود.  

نشست شهردار تهران با شهرداران مناطق ۲۲ گانه | زاکانی: برخی مشکلات در مدیریت شهری مثل استخوان لای زخم باقیمانده است

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا زاکانی در جلسه با شهرداران مناطق ۲۲ گانه پایتخت گفت: در حوزه خدمتگزاری باید کار جهادی صورت بگیرد که به عنوان مثال در بحث کار اجتماعی باید در دو بخش نگاه مردمی و مدیریت شهری عمل کنیم و اگر ما به در و دیوار های شهر نگاه می کنیم بر همین اساس باید به مسئولیت های خود جامه عمل بپوشانیم.

او با اشاره به اینکه زاده میدان شوش است و باید نگاه ویژه‌ای به مسایل و آسیب های جنوب شهر شود و برای رسیدن به برنامه های خود نیاز به برنامه ریزی در ۳ سطح داریم، افزود: به کارهای فوری برای رسیدن به سطح مورد قبول در شهر نیاز داریم که در ۳ سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی شود.

زاکانی با اشاره به این نکته که در بخش کوتاه مدت بین ۱.۵ تا ۲سال، بخش میان مدت ۲/۵ سال و بخش بلند مدت نیز تا ۴ سال تقسیم شده است، ادامه داد: اگر توفیق داشته باشیم به فضل الهی در رشد تکاملی گام دوم به سمت حکمرانی شهری به شکل تعاملی با مردم حرکت می کنیم و در این صورت  می توان الگویی اساسی برای کشور داشته باشیم و نقش و اثر خود را در این مسیر به نحو احسنت می پذیریم.

او بیان کرد: جلسه امروز با شما مدیران برای شنیدن نظراتی است که بتوان مسیر آینده را با کمترین اشکال و حداکثر موفقیت پیش ببریم و باید بدانیم آنان که مشکل ندارند ائمه معصومین هستند.

شهردار منتخب تهران افزود: در بیان وضع شهر نیز نباید سیاه نمایی شود که این اقدام اشتباه است. مثلا اگر به بدهی‌های ما در شهرداری (۶۶ هزار میلیارد تومان) اشاره می‌شود باید به مطالبات خود نیز نگاه کنیم که اگر این اقدام انجام نشود بی‌انصافی است.

پیگیری مطالبات با تفاهم با دستگاه‌ها
زاکانی ادامه داد: در بحث مطالبات، کانون مسئولیتی داریم که رابطه ما با دستگاه ها را احصا می کند تا به یک تفاهم برسیم و باید بخشی از موارد که حسابرسی نشده است را به سرعت در دستور کار خود قرار دهیم.

او بیان کرد: بخش عمده مباحث مالی به دولت برمی گردد که در حال حاضر دستمزد ما ۸ هزار میلیارد تومان و بحث مسایل مالی بانکی ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان است که با کانون مسئولیت این امکان وجود دارد که بتوانیم موضوع را کنترل کنیم تا بار مالی منفی برای مدیریت شهری ایجاد نکند.

شهردار منتخب تهران با بیان اینکه قرابت و نزدیکی بین مدیران شهری و دیگران ارکان وجود ندارد که باید ایجاد شود، افزود: حساسیت هایی روی تهران از سوی نمایندگان مجلس وجود دارد که معتقدند تهران شهری برخوردار است. باید تلاش کنیم واقعیت های تهران از لحاظ برخورداری نیز به مردم و ‌نمایندگان و دیگر مدیران نشان داده شود.

زاکانی ادامه داد: باید با تلاش در مجموعه ها، درآمد خود را ده برابر کنیم که البته به دلیل هزینه های بالا، باز هم این درآمد کم است اما نباید اجازه دهیم با برچسب زدن این حق طبیعی را از ما بگیرند.

وجود یک معتاد متجاهر در شهر هم پذیرفتنی نیست
او بیان کرد: نقاط بحران خیز پایتخت مثل دره فرحزاد از نقاط حساسی است که باید در کوتاه مدت برای آن برنامه ریزی و عمل کنیم. همچنین باید تاکید کنم اینکه می گویند تهران به عنوان مثال این تعداد معتاد متجاهر دارد پذیرفتنی نیست و وجود یک معتاد متجاهر نیز قابل قبول نیست و باید ساماندهی شود.

شهردار منتخب تهران افزود: از تهدید ها باید فرصت جدید خلق کنیم و جنبه های متعدد در امور خدماتی را باید با برنامه ریزی حل کنیم و در این موضوع در این مدت دو جلسه با آقای یزدانی معاونت خدمات شهری داشتم.

زاکانی ادامه داد: باید نگاه جدیدی به شهر داشته باشیم و موضوعات دنبال شود که یکی از آن بودجه ریزی مناسب برای هزینه کرد بودجه در محل مناسب آن است و نباید فراموش کنیم که در بخش هزینه باید عدالت را در بین مناطق رعایت کنیم که مثال بارز آن میزان فضای سبز در برخی از مناطق در مقایسه با مناطقی مانند ۱۰، ۱۲و۱۳ است.

احیای نهاد توسعه شهری در بحث طرح تفصیلی
او بیان کرد: در بخش طرح تفصیلی نیز نهاد توسعه شهری از سه ضلع وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و شورای شهر تشکیل شده که باید آن را در این دوره احیا کنیم.

شهردار منتخب تهران افزود: در بخش ترافیک، در حمل و نقل مشکل جدی داریم که بازنگری باید در آن انجام شود و در بحث اتوبوسرانی و مترو شرایط خوبی وجود ندارد و برای حل مشکل در این بخش کارهای جدی آغاز شده و باید بتوانیم با اصلاح فرهنگ مشکلات را در این بخش حل کنیم.

زاکانی ادامه داد: در بخش پارکینگ، یکی از مدل ها احداث پارکینگ های زیر سطحی است که باید بتوانیم این طرح و دیگر طرح ها را در این بخش به سرانجام برسانیم.

ضرورت تشکیل کمیته کار
او بیان کرد: شهر تهران ابعاد متنوعی دارد که باید همسانی فکر و عمل ایجاد شود تا شهر ساخته شود و در مورد آنچه که بین سطح و مرزبندی مطرح شد نیز باید توضیح داد که ما بر اساس مقرارت سال ۵۸ در حال اداره شهر هستیم که باید برای انجام کار اساسی و جدی آن را بازنگری کنیم و کمیته کار تشکیل دهیم. همچنین باید به سطح ایمنی شهر حرکت کنیم و در ساخت و ساز و زیر ساخت شهر به سطح ایمن برسیم.

زاکانی با اشاره به بحث اصلاح ساختار ادامه داد: توجه ما این است که درگیر ساختار نشویم زیرا باعث زمین خوردن شهر می شود. البته ۳ تا ۴ اصلاح انجام شده که غیر کارشناسی بودن آن برای ما قطعی است و باید اصلاح آن انجام می شود.

او با بیان اینکه باید اختیار بخشی از مسایل مالی را به زیر مجموعه بدهیم تصریح کرد: اختیار کار را باید افرادی که در میدان هستند بگیرند و این اختیار نباید در دست افرادی که در ستاد هستند قرار بگیرد.

نیاز به ممیزی جدی در شهر
شهردار منتخب تهران افزود: نیاز به ممیزی جدی در شهر داریم به شکلی که افت های گذشته را نداشته باشد زیرا منبع درآمدی فوق العاده برای مدیریت شهری است و تجربه ۳ سال کاری که انجام شد باید جلوی چشممان باشد تا از نقاط قوت آن استفاده شود.

زاکانی ادامه داد: بحث ماده ۱۰۰ نیاز به یک تیم دارد که کار به شکلی پیش رود تا متهم‌ نشویم زیرا برخی از مسایل در مدیریت شهری استخوان لای زخم باقیمانده است که باید این مسائل درمان شود.

او بیان کرد: طرح دانشگاه تهران غلط است و این موارد را با کمک هم باید بررسی و حل کنیم چون مردم در حال ضرر هستند و مشکل بیمارستان امام (ره) و کودکان شریعتی مشکلاتی است که باید در جمع های دیگر آن را بررسی کنیم.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۷۱۵۲۱۱۸:۰۹:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۶
این کی شهردار شد؟
الهی۲۱۷۱۵۹۳۱۹:۱۳:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۶
مگر ایشان شهردار شده اند ؟هنوز که حکمی صادر نشده.
ناشناس۲۱۷۱۶۰۰۱۹:۲۵:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۶
مگه قبول شد آقای زاکانی؟
علیرضا۲۱۷۱۶۱۴۱۹:۴۰:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۶
شما لطفا یه مدیریت بکن خیابونا و پارکها جارو بشه انتظار بیشتری نداریم
ناشناس۲۱۷۱۶۵۰۲۰:۲۳:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۶
مثل دره فرحزاد بالای نیایش و ده فرحزاد که شده لیانشامپو و کم موده مواد فروشها و معتادها و کارتن خوابها اونجا ادعای استقلال کنند چندین ساله که قراره ساماندهی بشه ولی فقط درختان توت فرحزاد یکی یکی خشک می شه تا تبدیل به زمین خالی بشه برای برج سازی
ناشناس۲۱۷۱۷۵۱۲۲:۱۷:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۶
زاکانی مگر حکم شهرداری گرفته است که با شهرداران مناطق جلسه می‌گذارد و در شهرداری حضور پیدا میکند؟
اقبالی۲۱۷۱۷۵۹۲۲:۲۶:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۶
سلام علیکم جناب دکتر زاکانی با شهرداری منطقه ۲ در مورد ملکی که مجاور ما در حال ساخت میباشد مشکل اساسی داریم. ولی با گذشت بیش از یکسال کاری انجام نشده و بیش از ۲۰۰ نوبت پیام داده شده ۱۳۷ و ۱۸۸۸ لطفاً دستور رسیدگی صادر بفرمایید.
مسعود۲۱۷۱۷۶۴۲۲:۲۹:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۶
آقای زاکانی شعار مطبوعاتی نده بیا سیمون بولیوار خیابان معین و خیابان نفت حداقل ۱۰۰ نفر را می‌بینید انشاءالله به سمع و نظرتون برسونند
اسد۲۱۷۱۸۷۰۰۰:۱۱:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۷
سلام از شهردار جدید میخواهم در رابطه با رانندگی بین خطوط با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامی جهادی انجام دهد. ضمنا بیش از دو سال است پیگیر حذف چراغ راهنمایی تداخل همزمان در تقاطع میدان توحید هستم هنوز نتیجه نگرفته ام
اکرم عسگری تهران۲۱۷۱۸۷۱۰۰:۱۲:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۷
بسیار بسیار خوشحال شدم از اینکه توفیقی حاصل شد وجناب دکتر زاکانی سکاندار شهر تهران شدند . دلاور بلدزر ورودت مبارک ودستانت پر توان منتظر تحول در تهران هستیم دست مریزاد
محمود۲۱۷۱۹۶۷۰۲:۰۹:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۷
اقای الف مگر انتخاب ایشان به عنوان شهردار تهران مگر تصویب و تایید شده؟
ناشناس۲۱۷۱۹۹۳۰۳:۲۰:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۷
ایشان که هنوز رسما شهردار نشده. این جلسه چه معنایی دارد؟!
ناشناس۲۱۷۲۱۳۵۰۸:۵۱:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۷
یک سوال مگر حکم ایشان توسط وزیر کشور امضا شده است؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین