توصیه های احمد توکلی به وزیر جدید اقتصاد 

  4000604015 ۱۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت ضمن دعا برای موفقیت کابینه رئیسی در اقتصاد، خطاب به وزیر اقتصاد جدید توصیه ها و نکاتی را گوشزد کرد.

به گزارش الف، توکلی در این توصیه های دینی و کارشناسی از احسان خاندوزی خواسته است توجه و میلش را مستضعف‌ترین و محروم‌ترین طبقات جامعه‌ قرار دهد، کسانی که راه و چاره‌ برای رفع نیاز می جویند ولی نمی یابند! 

متن کامل نوشته  رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت به شرح زیر است: 

« پروردگارا  بار سنگین اصلاح اقتصاد فرو پاشیده را بر دوش دکتر سیداحسان ما رئیسی ارجمند و سایر اعضای کابینه گران‌ مساز. 

خاندوزی را چنان بدار که حبیبت محمد(ص) را‌ وصف کردی : آن‌چه مردم را برنجاند، بر او گران آید و ناپذیرفتنی، حریص بر خدمت به مردم‌ و‌ هدایت‌شان ورئوف و رحیم نسبت به گروندگان به خدا و پیامبرش(توبه/۱۲۸) 

۲) وی را پذیرای توصیه‌ای ساز ‌که محمد مصطفی به جان خویش، علی مرتضی، فرمود: علی جان، دغدغه  مردم را داشته باش و غصه آنان را بخور که اگر این دغدغه و غصه، به مردم فایده ای نرساند، تو را سود می رساند.

۳) مردم را همان‌هایی بداند که امیر اول و آخر پس از رسول خدا،  به دوستش، مالک اشتر شناسانده: مردم دو دسته‌اند، یا با تو اخوت دینی دارند یا در خلقت نظیر تواند و با تو برادری بشری دارند

۴) در وصف مردم باز فرمود: از مردم به عمد یا به اشتباه،  خلاف و کردار نادرست سر میزند. ولی  سید احسان همیشه هوشیار باشد که علی روا دارد که او بیش از همه در پوشاندن عیوب مردم کوشا باشد.

۵) او باید همین مردم را درهم  باهم دوست بدارد تا بدان جا که قلبش آکنده و مالامال و پوشیده از مهر و لطف به مردم باشد.

۶) دکتر سیداحسان خاندوزی باید بداند که وظیفه دارد، همتش در آباد کردن سرزمینش، بیش از کوشش برای جمع مالیات باشد این راهبرد حکمرانی علی(ع) 
است که از مالک هم خواسته بود.

۷) سید احسان  باید بداند که همتش را برای آسان ساختن شرایط کسب و کار اصحاب صنعت  و تجارت، به تمامه بکار بندد و از آنان حمایت کند ولی بدین امر هم هوشیار باشد که میل به انحصار و سلطه بر بازار در این اقشار قوی است و علی به پیروی از جان خویش، محمد، از خاندوزی خواسته است  تا از احتکار و سلطه انحصار باز  دارد و گرانی اجناس را تحمل نکند و نرخ‌ها را چنان هدایت و یا‌ تنظیم کند که نه به مشتری اجحاف شود و نه صاحبان صنعت و تجارت را زیانی رسد.
 
۸) دکتر خاندوزی  در هر تصمیمی مصلحت توده‌های مردم را باید بر منافع خواص‌ ترجیح دهد چرا که باخشنودی توده‌های ملت  ناخشنودی خواص زیانی نرساند.

 ۹) سید احسان بی شک باید کانون توجه و میلش را مستضعف‌ترین و محروم‌ترین طبقات جامعه‌ قرار دهد، کسانی که راه و چاره‌ برای رفع نیاز می جویند ولی نمی یابند!  

 ۱۰) این ها بخشی از  انتظارت امیر امیران - سلام خدا بر او باد- است. اگر دکتر سید احسان خاندوزی به این ها عمل کند، ما از  سویدای دل به با شادی و محبت خواهیم گفت" مبارک باشد". چنین باد. برای تحقق آن شادی و محبت، صمیمانه و صادقانه تو را یاری میکنیم تا با تو به مقام دغدغه مندی و حرص برای آسایش و رستگاری خلق خدا دست یابیم. باز هم چنین باد.»


احمد توکلی  ۴ شهریور ۱۴۰۰ هجری شمسی