احمد توکلی خطاب به نمایندگان مجلس:در بررسی و رأی های خود جانب انصاف را رعایت کنید

  4000603039 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
احمد توکلی خطاب به نمایندگان مجلس:در بررسی و رأی های خود جانب انصاف را رعایت کنید

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار این شد تا نمایندگان در بررسی‌ها و رأی های خود نسبت به وزرای پیشنهادی دولت، جانب انصاف را به رعایت کنند.

به گزارش الف متن این نامه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

رئیس محترم و نمایندگان ارجمند مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

دیده‌بان شفافیت و عدالت از زحمات شما در جلسات رأی اعتماد سپاسگزار است. به یمن حساسیت مبارکی که مردم نسبت به سرنوشت خود دارند و وجود شبکه‌های اجتماعی پرسش‌ها و قضاوت‌هایی پیرامون داوطلبان محترم وزارت در فضای مجازی به طور بسیار گسترده مطرح شده است. بدیهی است که همه این پرسش‌ها و قضاوت‌ها درست یا مستند نیست. ولی درباره برخی از این آقایان پرسش‌هایی مستند به اسناد و اطلاعات درستی مطرح است که باید داوطلبان وزارت بدان‌ها با صراحت پاسخ دهند. این حق مردم است که به مباحث پرزحمت نمایندگانشان بسنده نکنند و مستقیماً وزرای پیشنهادی را به پاسخگویی بکشانند. از آن طرف نیز وزرای پیشنهادی نیز ممکن است در هیاهوی مرسوم در این فضاها حقشان تباه شود. آنها باید در معرض این پرسش‌ها قرار گیرند تا فرصت داشته باشند با پاسخ مستند و مستدل از خود دفاع کنند، یا با روشنگری خود، پرسش‌ها را از اعتبار بیندازند. یا ایراد را بپذیرند و بی‌تقصیری خود را ثابت کنند یا بپذیرند و عذر تقصیر به جا آورند.

دیده‌بان شفافیت و عدالت که نسبت به شفاف ساختن امور مربوط به مردم متعهد است در این مدت کوتاه براساس اسناد و اطلاعات موجود خویش یا اسناد مطرح شده در رسانه‌ها به سؤالات پالایش‌شده‌ای رسیده است که در ادامه نسبت به برخی از داوطلبان وزارت مطرح می‌شود.

شما نمایندگان محترم هر چه در این مرحله دقیق‌تر، منصفانه‌تر و بدون چشم­پوشی تصمیم بگیرید، وفاداری خود را به مردم بیشتر نشان داده­اید. مجلس همواره به رانت‌خواری و تبعیض ناروا حمله کرده است و از ناکارآمدی مسئولان نالیده است و یا از ندانم‌کاری مدیران و فقدان دانش علمی مؤثر و مرتبط با مسئولیت‌ها فریادش بلند بوده است. شما باید در بررسی‌ها و رأی دادن متخصصین متعهد را از مدعیان بازشناسید. امتیازطلبی کسی که می‌خواهد وزیر شود هرقدر هم کوچک باشد نباید بر آن چشم بست. دلیلش اهمیت جایگاه وزیران در سرنوشت مردم است: حسنات الابرار سیئات المقربین. پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله می‌فرمایند: امین خیانت نمی‌کند؛ بلکه شما به خطا، خائن را امین می‌پندارید و به او امانت می‌سپارید و امانت تباه می‌شود.

اگر فردی از معرفی‌شدگان با سوءاستفاده از قدرتِ امانتیِ مردم، فرزند خود را از دانشگاهی درجه پایین در شهرستان به دانشگاه تهران منتقل کند، آن هم از ابتدا، نباید جواب دهد؟ یا اگر همسر همین نورچشمی را از رشته ارتوپدی شهرستان به چشم‌پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در تهران منتقل کند، نباید پاسخگو باشد؟ یا فرد دیگری در حوزه مسئولیتش زمین‌خواری‌های سازمان‌یافته صورت گرفته باشد و مقامی بلندپایه در حد معاون رئیس یک قوه که فرد معرفی شده مسئولیت نظارت بر او را نیز برعهده داشته است، خائن از کار درآید و از این ناظر قدرتمند صدایی برنیاید! آیا نباید از او پرسید: شما که از پس حفظ مصالح یک قوه برنیامده‌اید (یا نمی‌دانستید، یا نمی‌توانستید! نمی‌گوئیم، نمی‌خواستید)، چگونه می‌توانید از پس کارِ کشور برآیید؟

یا فردی که به اتهام دریافت رشوه محکوم به تحمل تازیانه، حبس و انفصال چند ساله از خدمات دولتی، شده است، نباید به مردم و نمایندگانشان توضیح دهد ماجرا چه بوده و چگونه و با چه رویی با چنین پرونده‌ای به میدان آمده است؟ یا معرفی شده دیگری که سابقه وزارت هم دارد، یک نفر بد سابقه را کنار دست خویش می‌گمارد، نباید پرسید چرا چنین فردی را به مدیرکلی حوزه وزارتی خود گمارده‌اید تا با رانت اطلاعاتی آسان و ارزان در دسترس، مطامع پَست خود را دنبال کند و سرانجام در ماجرای 3000 میلیاردی دستگیر و محکوم و رسوا شود؛ و عذر شما این باشد که رئیس‌جمهور او را بر من تحمیل کرده، یا نباید به این پرسش همراه با شگفتی، پاسخ دهد که شما که نه درباره آب و نه درباره برق، دانش و تخصصی ندارید و از تجربه نیز در هر دو زمینه نیز بی‌بهره‌اید، با چه جرأتی برای وزارت در وزارتخانه­ای داوطلب می‌شوید که در هر دو زمینه مسئولیتش دچار بحران است؟

شما نمایندگان محترم چگونه می‌توانید بدون شنیدن پاسخ این پرسش‌های اساسی و ارزیابی آن‌ها تصمیم بگیرید و خدای ناخواسته نااهلان به دولتی راه یابند که مردم برای خدمت جهادی و ستیز با فقر و فساد و تبعیض و ایستادگی انقلابی همراه با عقلانیت و مدارا در قبال بیگانگان، بدان امید بسته‌اند. امیدشان افزون باد.

احمد توکلی

رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد

دیده‌بان شفافیت و عدالت

03/06/1400

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۶۶۳۶۹۱۲:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۳
انتقادات تندروها از وزیر اطلاعات پیشنهادی بسیار غیرمنطقی و ناشی از رفتار جناحی عده ای تندرو بود.
ناشناس۲۱۶۶۶۸۸۱۴:۰۸:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۳
جناب دکتر توکلی ریاست محترم سمن دیده بان شفافیت و عدالت که هیچ صنمی با هیچ یاسمنی ندارید می خواهیم به این گفته تمامی داوطلبان وزرات که ما جلوی فساد و رشوه و رانت و امضا طلایی را می گیریم آیا با وجود این همه فساد در کشور و با وجود طرح ممنوع الخروجی مسولان دولت که در کمیسیون قضایی تصویب شد چرا این طرح را در صحن مطرح نکردند لطفا پیگیر مفاسد صورت گرفته در شانزده سال گذشته تا حال باشید
ناشناس۲۱۶۶۴۹۲۱۳:۰۳:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۳
درود به شرفت
ناشناس۲۱۶۶۵۲۲۱۳:۱۳:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۳
خداییش آقای توکلی با این وضعیتی که در انتخاب وزرا هست شما امیدی به تحول دارید؟ وزیر راه در وزارت نفت چه کرده و حالا دوباره میاد وزیر میشه
ناشناس۲۱۶۶۷۲۹۱۴:۲۲:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۳
آقای دکتر توکلی در شرایطی که مردم کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند مدیران شبکه بانکی بیش از چندین هزار میلیارد تومان پاداش مجمع عمومی و پاداش دیگری تحت عنوان پاداش ترازنامه که در بین مدیران و کارکنان صورت گرفته است بسیاری از مدیران بانکی علاوه بر پاداش مجمع عمومی پاداشی تا معادل شش ماه حقوق و مزایا به عنوان پاداش ترازنامه دریافت کرده اند لطفا از وزیر جدید اقتصاد که انتخاب میشوند درخواست فرمایید این موضوع را بررسی و نسبت به برگشت تمامی پاداش های امسال و حتی سنوات گذشته نسبت به تنبیه مدیرانی که هم حقوق های کلان و هم انواع دریافتی های مختلف دارند و تازه این پاداش همه را هم گرفته اند اقدام فرمایند
ناشناس۲۱۶۶۵۹۷۱۳:۳۸:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۳
خدا به امثال احمد توکلی طول عمر و سلامتی دهد که آخرین امیدهای باقی مانده برای اصلاح سیستم هستند. خدا به احمد توکلی جسارت بیشتری دهد تا این مسایل را ریشه ای تر واکاوی کند.
سیدرضا۲۱۶۶۶۶۶۱۴:۰۲:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۳
با سلام واحترام حق با اقای توکلی است. حداقل درحوزه آب که در آن تخصص دارم، نباید کسی که در وزارت نیرو کار نکرده را انتخاب کرد.زیرا درک درستی از مشکلات منابع آبی کشور ندارد.یا دیگری که نمی دانست وزیر راه است وبه اشتباه خود را وزیر نفت معرفی کرد. واقعا درکشوری با اینهمه نخبه(بویژه نخبگان دانشگاه صنعتی شریف) نباید چنین انتخاب هایی صورت بگیرد که دودش به چشم مردم برود.
رضا۲۱۶۶۷۱۳۱۴:۱۵:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۳
با سلام بهتر نبود همین نامه را با عنوان رییس جمهور محترم می نوشتید.
dayani۲۱۶۷۰۶۸۱۷:۲۳:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۳
رایی نمایندگان به وزرایی که غیرمستقیم به آنها اشاره داشتید، نشان می دهد که آیا نمایندگان از آن جنسی که میفرمائید هستند یا خیر .. درستی یا نادرستی ، ویژگیهایی که برای نمایندگان این دوره قائل شدید، همین یکی دو روز دیگر آشکار می شود.
ناشناس۲۱۶۷۱۲۲۱۸:۰۵:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۳
با نامه و خطابه و توصیه کار درست نمیشه.
ناشناس۲۱۶۷۱۵۷۱۸:۳۱:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۳
چرا مدارک اکثر وزرا از دانشگاههای درجه .. هست یعنی در کشور همیشه یک عده باید وزیر باشن الان با دوره احمدی نژاد چه فرقی کرد؟ همه آن نخبگان که دیدیم چکار کردند دوباره اومدن سرکار آیا منافع ملی برای کسی .. اهمیتی داره؟
ناشناس۲۱۶۷۲۹۹۲۰:۱۵:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۳
دیگه اقای توکلی جان .اینقدر دزدی شده میلیارد میلیارد اخرین ورژن دزدی با دارو وسرم وحیات مردم بوده است حالا پارتی بازی.. براشون خنده داره
بانام۲۱۶۷۳۵۵۲۰:۴۲:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۳
آقای توکلی شما اقتصاد خوانده اید خدا را وکیل بگذار بین خودتان و مردم، واقعا هیچ طرح اقتصادی شما از دولت دیدید یا شنیدید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین