رکوردهای سیاه کرونا در ایران/ واکنش زیدآبادی به عذرخواهی مسئولین درباره تصاویر لو رفته از زندان اوین/ توضیح اسماعیلی درباره علت گرانی‌های اخیر

  4000602086 ۹۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رکوردهای سیاه کرونا در ایران/ واکنش زیدآبادی به عذرخواهی مسئولین درباره تصاویر لو رفته از زندان اوین/ توضیح اسماعیلی درباره علت گرانی‌های اخیر

رکوردهای سیاه کرونا در ایران

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۷۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۳۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، بیش از ۵۷۲ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۲ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۰ هزار و ۶۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۴۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۳ هزار و ۳۵۷ نفر رسید.

***

واکنش زیدآبادی به عذرخواهی مسئولین درباره تصاویر لو رفته از زندان اوین

چند روزی است که تصاویری از دوربیهای مداربسته زندان اوین که هک شده اند در فضای مجازی منتشر شده است. در این تصاویر صحنه هایی از رفتارهای غلط و خشن با زندانیان وجود دارد. 

امروز دو واکنش از سوی مسئولین رسمی قضایی در این زمینه منتشر شد. محمد مهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با انتشار پیامی در توییتی نوشت: «در خصوص تصاویر زندان اوین؛ مسئولیت این رفتارهای غیرقابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی؛ از خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تاثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد، عذرخواهم.»

حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره فیلمهای منتشر شده از دوربین‌های مداربسته امنیتی زندان اوین افزود: این موضوع در حال بررسی است و هنوز قضیه خیلی روشن نیست. فکر می‌کنم تا فردا اطلاع رسانی شود.

اما احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی نزدیک به طیف ملی مذهبی درباره واکنش حاج محمدی در کانال تلگرام خود نوشت: «این نوع واکنش نسبت به گزارش‌های مربوط به بدرفتاری با زندانیان از طرف یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی در نوع خود امری بی‌سابقه است و به همین جهت نیز نباید با آن خصمانه برخورد کرد.

برخی از ما ایرانیان معمولاً به مقام‌های حکومتی انتقاد می‌کنیم که فلان مشی یا سیاست یا رفتارشان نادرست است و باید اصلاح شود، اما هنگامی که یکی از همان مقام‌ها، نشانه‌هایی از علاقه به تغییر در یکی از همان موارد از خود نشان می‌دهد، واکنش‌مان این است که مگر تویِ فلان فلان شده همان کسی نیستی که پیش از این چیز دیگری می‌گفتی و کار دیگری می‌کردی!

چنین برخوردهایی که بعضاً از سر خامی و یا لجاجت صورت می‌گیرد، عملاً راه هرگونه اصلاح و تغییر و تحول مفید را سد می‌کند و طرف را به موضع مقابله‌جویی و اصرار بر رفتار نادرست گذشتۀ خود می‌کشاند.

به هر حال، هدف نهایی باید مطالبۀ تغییر و تحول به قصد بهبود اوضاع باشد نه کشمکش به قصد رو کم کنی.»

***

تکذیب ربایش هواپیما در ایران

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  در گفت و گو با ایرنا، افزود: هواپیمای متعلق به خطوط هواپیمایی افغانستان (کام ایر) روز گذشته بعد از حرکت از فرودگاه کابل در فرودگاه مشهد سوختگیری کرده و از فرودگاه مشهد به سمت کی یف پایتخت اوکراین حرکت کرده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: این هواپیما شب گذشته ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه به وقت تهران در فرودگاه شهر کی یف به زمین نشسته است.  

وی گفت: موضوع ربایش هواپیما از طرف سازمان هواپیمایی کشوری تکذیب می‌شود.

به گفته ذیبخش مستندات فرود این هواپیما در فرودگاه شهر کی یف موجود است و از سوی سازمان هواپیمایی منتشر خواهد شد.

برخی رسانه های خارجی به نقل از معاون وزیر امور خارجه اوکراین مدعی شده بودند که یک هواپیمای اوکراینی ربوده شده و به ایران منتقل شده است.

***

توضیح اسماعیلی درباره علت گرانی‌های اخیر

به گزارش تسنیم،  غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای اطلاع‌رسانی دولت، با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها در روزهای اخیر با بیان اینکه عموم کارشناسان معتقدند که این افزایش قیمت‌ها صرفا ناشی از عوامل روانی است،گفت: مدیران بخش‌های مختلف از جمله در بخش اطلاع‌رسانی باید نسبت به صیانت از حقوق مردم احساس تکلیف کرده و اجازه ندهند انتشار اخبار منفی و تبلیغات روانی دشمنان باعث افزایش قیمت کالاها و خدمات و متضرر شدن مردم شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در مدت کمتر از یک ماهی که از تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور می‌گذرد، دربرخی حوزه‌ها ازجمله واکسیناسیون شاهد اقدامات جدی و موثرتری حتی نسبت به قبل بوده‌ایم، افزود: حجم واردات واکسن به شدت افزایش یافته و تعداد روزانه تزریق واکسن درحال نزدیک شدن به مرز یک میلیون نفر است، اما نتوانستیم به شکل مناسبی نسبت به این اقدامات اطلاع‌رسانی کرده و از آن بازخورد مثبت بگیریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام شده کمبود برخی کالاهای اساسی جبران شده و روند تسریع در تامین واکسن و انجام واکسیناسیون گویای آینده‌ای بهتر است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که آثار مثبت این تلاش‌ها در افکار عمومی آشکار شده و آثار تبلیغات مسموم و انعکاس نادرست مطالب نیز خنثی شود.

***

مخافقین 

به گزارش مهر ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، دو نفر از نمایندگان باید در موافقت و دو نفر هم در مخالفت از وزرای پیشنهادی مجلس نقطه نظرات خود را مطرح کنند اما روز گذشته شاهد بودیم که برخی از افراد به عنوان مخالف وزرای پیشنهادی پشت تریبون مجلس قرار می‌گرفتند و در صحبت‌های آنان هیچ نشانی از مخالفت وجود نداشت و فقط سوال و تحلیل ارائه می‌دادند.

 نماینده دشتستان در مجلس تصریح کرد: این افراد واقعاً با آن وزیر پیشنهادی مخالف نبودند و این کار آنان شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند که شاید آنان می‌خواستند وقت یک مخالف واقعی را بگیرند که این کار در شأن مجلس نیست.

رضایی با بیان اینکه موافقت و مخالفت صوری با وزرای پیشنهادی دولت در شأن مجلس نیست، گفت: همه ما باید به آئین‌نامه داخلی مجلس پایبند باشیم و در شأن مجلس نیست که عده‌ای از فرصت اظهارنظر خود در مجلس برای خواندن شعر استفاده کنند.

وی اظهار داشت: همچنین سخنگوهای کمیسیون‌های مجلس فقط باید در گزارش خود بگویند که آیا مدارک و سوابق وزرای پیشنهادی دولت با احکام بالادستی انطباق دارد یا خیر که ما شاهد هستیم برخی از آنان تحلیل شخصی خودشان را ارائه می‌دهند.

 

***

توضیحات قالیباف درباره ادعای خط‌دهی به مجلس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دقایق پایانی نشست علنی نوبت صبح امروز پارلمان تذکر داد: چرا رئیس مجلس باید نشست برقرار کند و افرادی را بخواند، خط‌دهی کند تا تعیین شود کدام وزیران باید رأی اعتماد بیاورند؟ همه ما می توانیم مخالف یا موافق وزرا باشیم و نظرهایمان را علنی بیان کنیم. اگر نمی خواهید این مواضع علنی بیان شود، در جلسه غیرعلنی نمایندگان را نصیحت و استدلال کنید که به این چند نفر رأی ندهند.

وی افزود: اینکه عده‌ای گلچین شوند و به آنها خط دهی کنند این چند وزیر بیفتند و چند وزیر دیگر رأی بیاورند روا نیست. همه نمایندگان اهل فهم هستند و می‌دانند موافقت و مخالفت به چه معناست.

با این اظهار نظر برخی نمایندگان صدای خود را بالا بردند و انتقاد کردند. 

 احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در تذکر ماده ۷۵ قانون اساسی گفت: آنچه امروز در حال جریان است نظرات مخالفین و موافقین درباره وزرای پیشنهادی کابینه است. نمایندگان مجلس حق دارند بر اساس قسم و حجت شرعی نسبت به وزرا نظر موافق و مخالف را اعلام کنند.

وی ادامه داد: اما این روزها نسبت سوء به مجلسیان  داده اند که طراحی‌هایی در مجلس در حال انجام است که ۲ تا ۵ وزیر پیشنهادی رای نیاورند، این اقدامات بی انصافی است.

امیر آبادی فراهانی ادامه داد: جلساتی در حال حاضر در مجلس در حال انجام است و بررسی‌های انجام می‌شود تا نمایندگان به حجت شرعی خود برسند. اما وقتی برخی بگویند رئیس قوه‌ مقننه در حال طرحی است تا ۲، ۳ تا ۵ وزیر رای نیاورند اختلاف افکنی بین دو قوه است. 

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره تذکر این نماینده گفت: دوستان در این ماه‌های اخیر و از قبل از انتخابات  تا حالا که کابینه مشخص شده در همه جلسات دوستان شرکت کرده و تاکید کرده ام اخبار پنهان و آشکار دارد می‌گوید که دشمنان کشور و انقلاب به دنبال انشقاق بین قوا و مجموعه‌های ساختاری هستند.

قالیباف گفت: هر کس این کار‌ها را دنبال و زمینه سازی کند و به آن‌ها دامن بزند ظلم به کشور و انقلاب است و نباید انشقاق ایجاد کنیم. نه من به دنبال این کار‌ها هستم و نه مجلس اجازه می‌دهد این فضا در مجلس شکل بگیرد.

رئیس مجلس در ادامه بیان کرد: دوستان در جبهه انقلاب بدانند برای کار نکردن هیچ بهانه‌ای نیست و جبهه انقلاب ، قوه قضائیه ، دولت و مجلس محکوم به اجرا و عمل درست است و هر کس جز این عمل کند آب به آسیاب دشمن ریخته است. استقلال مجلس و وظایف قانونی مجلس وظیفه‌ ما است و حق مماشات با هیچ کس دیگر را نداریم و دولت باید با قدرت کارش را انجام دهد.

قالیباف در ادامه افزود: مهم ترین دغدغه مردم دو مسئله سلامت و اقتصاد است و مجلس باید اطمینان داشته باشد که وزرا در معیشت و اقتصاد و سلامت مردم می‌توانند به وظیفه‌ی خود عمل کنند و این کار را با همدلی و همراهی انجام می‌دهیم.  جز کار برای من هیچ موضوعی  موضوعیت ندارد، فقط کار و کارآمدی برای من مهم است.

***

پاسخ یونسی به ادعای ذوالنوری درباره عزل خطیب

به گزارش جماران، مجتبی ذوالنوری، نماینده قم روز یکشنبه در نوطق موافقت با اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات در بخشی از نطق خود گفته بود: «یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در ابتدای دولت دوم خاتمی روز چهارشنبه از مجلس رای اعتماد گرفت و صبح روز پنجشنبه که جوهر رای اعتمادش خشک نشده بود، برای تبریک به دفتر او که هنوز در سازمان قضایی نیروهای مسلح بود رفتیم تا خطیب در اداره کل اطلاعات قم ابقا شود. یونسی گفت که مطلقا امکان پذیر نیست چون خاتمی، من را احضار کرد که به عنوان شرط ضمن عقد باید خطیب، شهیدی مدیرکل اصفهان و یک نفر دیگر را عزل کنید. خطیب با نظر شخص خاتمی عزل شد».

علی یونسی در خصوص این سخنان و این ادعا گفت: ادعای یاد شده کذب  محض است، چرا که هرگز جناب آقای خاتمی رئیس جمهور وقت، به من برای عزل یا نصب  هیچ مدیری اعم از مدیران کل یا معاونان یا مشاوران دستوری ابلاغ  نکردند. نه شأن و روش و اخلاق آقای خاتمی این بود و نه من پذیرای دستورات عزل و نصب  بودم.

وی افزود: جناب آقای خطیب که از مدیران شایسته قدیمی وزارت اطلاعات است، هرگز به وسیله آقای خاتمی و یا من عزل نشده بود، بلکه جابجایی و انتقال ایشان از قم به تهران بعد از چند ماه در دوران وزارت بنده، هم یک امر عادی و هم ارتقاء بود؛ نه عزل بود و نه دستوری از طرف رییس جمهور صادر شده بود. لذا متاسفانه می بینیم، این اظهارات طوری‌ ناشیانه جعل شده که دروغ بودن آن از خود خبر پیداست و دقت در نفس خبر، به راحتی کذب بودن آن را برای هر شنونده ای روشن می سازد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۶۵۳۴۲۲۰:۴۶:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۲
واکسن معتبر وارد کنید
ناشناس۲۱۶۵۹۰۱۰۷:۵۸:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۳
وزیر معرفی شده برای وزارت علوم، تا کنون 600 تا مقاله علمی نوشته است! اگر 30 سال هم که سابقه کار داشته باشد، می شود سالی 20 مقاله، ماهی 2 مقاله! ماشاالله به این همه نبوغ!
ناشناس۲۱۶۶۲۴۳۱۱:۰۳:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۳
نادران، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی نفت: اوجی درمورد لیست اموالش گفت سه آپارتمان دارم؛ استعلام کردم ۹ مورد اموال ایشان را اعلام کردند / کسی که به این صراحت خلاف واقع سخن می‌گوید در جاهای دیگر هم همینطور است
ناشناس۲۱۶۶۳۴۲۱۱:۴۶:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۳
اوجی: من اگر از جلو هم ببینم، ماشین مازراتی را نمی شناسم!
ناشناس۲۱۶۵۹۰۸۰۸:۰۲:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۳
وزیر معرفی شده برای وزارت بهداشت، دیروز از اول تا آخر حضورش در مجلس، بدون ماسک در میان حلقه نمایندگان ایستاد!
ناشناس۲۱۶۶۰۷۰۰۹:۳۷:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۳
عین اللهی همان نمکی است . یک روح در ۲ جسم مخالف سرسخت ورود واکسن معتبر
ناشناس۲۱۶۵۹۱۳۰۸:۰۶:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۳
وزیر معرفی شده برای صنعت می گوید در عرض 3 سال تولید خودرو را به 3 میلیون دستگاه در سالمی رساند! آیا کسی از نماینده ها او پرسید که اگر هم این کار را بتواند انجام دهد، آیا جاده ها و خیابانهای این مملکت گنجایش این همه خودرو را خواهند داشت؟ آمار کشته های جاده های کشور چه میزان افزایش پیدا می کند؟
ناشناس۲۱۶۵۹۵۱۰۸:۳۶:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۳
یکی از موافقین جلسه معرفی وزیر جدید بهداشت در مجلس علت موافقت خود را چنین بیان کرد: ایشان طرفدار طب سنتی است و اساسا بنیانگذار دانشکده‌های طب سنتی در کشور ایشان بوده است!
ناشناس۲۱۶۶۲۹۸۱۱:۲۴:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۳
کرونا در طب سنتی درمان قطعی دارد اما در طب نوین درمان ندارد و فوتی های کرونا در سرتاسر دنیا دلیل این مدعاست.
ناشناس۲۱۶۵۹۵۸۰۸:۴۰:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۳
وزیر پیشنهادی کشور در مجلس: می‌توانیم تا ۱۵ سال آینده بین ۱۰ اقتصاد برتر دنیا قرار بگیریم.
ناشناس۲۱۶۶۱۲۱۱۰:۰۰:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۳
فکر کنم واکسیناسیون که تموم بشه باز یه عده بیان اینجا بگن: واکسن معتبر بخرید خخخخخخخ
ناشناس۲۱۶۶۱۲۳۱۰:۰۱:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۳
صف های تزریق واکسن خود محل شیوع کرونا است برای ان هم فکری بکنید
ناشناس۲۱۶۵۳۴۵۲۰:۴۷:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۲
بی عُرضگی دولت روحانی در واردات واکسن باعث شد تا رکوردهای سیاه کرونا در کشور رقم بخورد.
ناشناس۲۱۶۵۹۰۰۰۷:۵۸:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۳
ما خواهان محاکمه تمامی کسانی که در شانزده سال گذشته تخلف و فساد داشته و به ثروت های افسانه ای و نجومی و گنج قارونی دست پیدا کرده اند هستیم
ناشناس۲۱۶۵۹۲۱۰۸:۱۳:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۳
خیلی ها که امروز زبانشان علیه دولت باز شده در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی ساکت بودند و انتقادی به سوء‌مدیریت‌های وزیران ناتوان دولت تدبیر نمی‌کردند و ساکت بودند. چرا؟
ناشناس۲۱۶۶۲۵۲۱۱:۰۵:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۳
به قول حاج حسین شریعتمداری با آمدن رئیسی لال ها شفا گرفتن !
ناشناس۲۱۶۵۳۴۶۲۰:۴۷:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲
من اگه بخوام واکسن معتبر بزنم و فلج شَم‌ کی رو باید ببینم ؟!
ناشناس۲۱۶۵۷۲۵۰۴:۰۵:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۳
همون ترامپ جونتو کی هی میگفتی عمو ترامپ عمو ترامپ!
ناشناس۲۱۶۶۰۳۹۰۹:۲۶:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۳
کد خدا پرست جنون یعنی ایشون!
ناشناس۲۱۶۶۱۲۶۱۰:۰۲:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۳
تعداد دوز تزریق شده در آمریکا: بیش از ۳۵۰میلیون دوز تعداد فوتی روزانه: بیش از ۱۱۰۰ نفر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۱۶۵۳۴۹۲۰:۴۸:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲
با توجه به اینکه هنوز کابینه دولت جدید تشکیل نشده است مسئول گرانی های اخیر دولت قبل است.
ناشناس۲۱۶۵۹۰۵۰۸:۰۰:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۳
راهکارش ممنوع الخروج کردن مسولان دوات گذشته و محاکمه هر کدام از آنها که لازم باشد
ناشناس۲۱۶۵۳۵۲۲۰:۵۰:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۲
آقای اسماعیلی دلیل افزایش قیمت ها هر چه که باشد ( روانی یا واقعی ) مسئولش شما هستید . خواهشا توجیه و تفسیر نفرمائید
ناشناس۲۱۶۵۶۲۱۰۰:۴۱:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۳
کم کم تا یکسال تورم بالا هست پس زیاد جوش نزن بعد کم کم می آید پایین
ناشناس۲۱۶۵۷۵۱۰۵:۱۵:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۳
این از تبعات سیاست مالی دولت سیزدهم برای آزاد سازی قیمتهاست چون دیگر توان پرداخت یارانه های هنگفت نیست. از شیر و لبنیات شروع شده و این آزاد سازی بزودی شامل دیگر کالاها و اجناس نیز خواهد شد. باید کمرهامون را محکم(تر) ببندیم.
ناشناس۲۱۶۶۲۹۰۱۱:۲۲:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۳
تورم و گرانی که دولت روحانی ایجاد کرده حداقل تا یکسال آینده ادامه دارد از رئیسی نباید انتظار معجزه داشته باشیم.
ناشناس۲۱۶۶۳۶۰۱۱:۵۶:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۳
یادم است می گفتید مدیریت غلط.کاری نداره مدیرانتان را عوض کنید علی الاصول باید وضع خوب بشود؟!؟!
ناشناس۲۱۶۵۳۵۳۲۰:۵۲:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۲
شماها هم مگر گرانی را احساس می کنید!؟ عجیب است!!!
ناشناس۲۱۶۵۳۵۶۲۰:۵۲:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۲
بعید میدانم تورم 1000 درصدی که دولت روحانی ایجاد کرده در کمتر از 1 سال قابل کنترل باشد و مردم حالا حالاها باید تاوان بی تدبیری دولت قبل را بدهند.
ناشناس۲۱۶۶۰۳۶۰۹:۲۳:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۳
اگر می گذاشتید روحانی با آمریکا مذاکره کنه الان تورم نداشتیم از هر دری بزنید آخرش مقصر شما هستید که تحریمها را بی اثر می دانید .
ناشناس۲۱۶۶۱۳۵۱۰:۰۹:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۳
خدایی اینهمه رو از کجا آوردی!؟!؟ برجام حاصل مذاکره نبود!؟ ظریف و روحانی همون اول که سرمست برجام بودن نگفتن همه مسئولیت برجام با ماست!؟ الان ۶ دور مذاکره نکردن!؟
ناشناس۲۱۶۶۲۰۹۱۰:۵۰:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۳
امان از حافظه تاریخی از اقتصاد و سیاست بابا کمتر حرف بزنید
ناشناس۲۱۶۶۲۵۶۱۱:۰۷:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۳
روحانی 8 سال با امریکا و اروپا مذاکره کرد اما در نهایت تحریم ها خیلی بیشتر شد.
ناشناس۲۱۶۶۲۸۴۱۱:۲۰:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۳
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۱۶۶۳۵۴۱۱:۵۳:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۳
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه دار و دسته شما در سال 88 بود.
ناشناس۲۱۶۶۳۵۵۱۱:۵۳:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۳
مذاکره = تحریم بیشتر = تورم و بدبختی بیشتر
ناشناس۲۱۶۵۳۶۰۲۰:۵۴:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۲
هم اکنون اولین کشور دنیا هستیم از نظر تعداد روزانه کشته های کرونایی
ناشناس۲۱۶۵۹۹۶۰۸:۵۶:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۳
چیو میخوای ثابت کنی؟ چند نفر از اون فوتیها برات مهم اند؟ چند نفر از زنده ها مهم اند؟ اصلا چیزی که به دیگران مربوطه برات مهمه؟ آدم صادقی هستی؟ حق کسی رو پامال نکردی؟ سیاسی نیستی؟ سیاست زده نیستی؟ این و اون زده نیستی؟ آفت زده نیستی؟ تا کی ریا تا کی دروغ تا کی حقه بازی؟
ناشناس۲۱۶۶۲۸۰۱۱:۱۹:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۳
آنموقع که میگفتین با روحانی تا 1400 باید فکر این روزها را می کردید.
ناشناس۲۱۶۶۳۵۰۱۱:۴۸:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۳
اولین کشور کدخدای تو هست
ناشناس۲۱۶۵۳۶۲۲۰:۵۵:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۲
تعلل دولت روحانی در واردات واکسن و تعویق مجوز واکسن داخلی سبب شد تا امروز فوتی های کرونا در ایران رکورد بزند.
ناشناس۲۱۶۵۶۴۳۰۱:۰۳:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۳
و همین طور وقتی واکسن زدن ها شروع شد آمارها هم بالا رفت
ناشناس۲۱۶۶۰۴۰۰۹:۲۶:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۳
وقتی مجبور باشی فقط واکسن چینی که معلوم نیست چی برامون می فرسته وارد کنی همین میشه دیگه .
ناشناس۲۱۶۶۲۲۷۱۰:۵۶:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۳
واکسن ژاپنی یا کره ای که انگلیسی هست و بارها در مورد عوقب خطرناک آن هشدار داده شد چطور؟
ناشناس۲۱۶۶۲۷۸۱۱:۱۸:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۳
واکسن آسترازنکا باعث فوت برخی افراد مسن شده است.
ناشناس۲۱۶۵۳۶۴۲۰:۵۶:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۲
رئیسی خبر داره از گرونی های اخیر ؟ دستوری ، اقدامی ؟
ناشناس۲۱۶۵۷۲۶۰۴:۰۷:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۳
شماها که میگفتید رئیس جمهور هیچ کار است حالا توقع دارید رئیسی هنوز رو صندلی ریاست نشسته ۸ سال خرابکاری دولت قبلی رو درست کنه؟
ناشناس۲۱۶۶۲۵۸۱۱:۰۹:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۳
پرروهای نجومی تا حالا میگفتن مشکلات تقصیر دولت قبل است !!! حالا میگن تقصیر رئیسی است !!!
ناشناس۲۱۶۶۲۸۷۱۱:۲۱:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۳
احسنت!
ناشناس۲۱۶۵۳۶۸۲۰:۵۸:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۲
یاد حرف لاریجانی افتادم اقتصاد دادگاه نیست که با توپ و تشر سامان پیدا کنه
ناشناس۲۱۶۵۳۷۵۲۱:۰۰:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲
فایزر ^^ تائیدیه کامل ایمنی ^^ را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرد .
ناشناس۲۱۶۶۲۵۹۱۱:۱۰:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۳
امریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا دلتا در جهان را دارد.
ناشناس۲۱۶۶۲۶۱۱۱:۱۰:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۳
تازه دریافت کرده!؟ بعد از تزریق بیش از ۳۵۰میلیون دوز؟!
ناشناس۲۱۶۵۳۷۹۲۱:۰۲:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۲
جناب زید آبادی افرادی که با چنین قساوتی با زندانیان برخورد می کنند را با یک عذر خواهی نمی توان بخشید چه طور ممکنه رئیس زندانها از این رفتارها بی خبر باشه.. .. پس افراد خاطی باید مجازات شوند‌.
ناشناس۲۱۶۵۶۴۵۰۱:۰۴:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۳
مانند رفتاری است که کارمند با مراجعه می کند و رئیس خبردار نمی شود ولی اگر طرف با حقوقش آشنا باشد با طرح شکایت با آن خاطی برخورد می شود
ناشناس۲۱۶۵۷۲۸۰۴:۰۹:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۳
چه قساوتی یارو خمار وسط حیاط گرما زده شد دستش رو کشیدن اوردن زیر سایه تا نمیره از این خمارها تو زندان زیاده صبح تا شب کف زمین خوابیدن همینجوری حمل و نقل میشن
ناشناس۲۱۶۵۳۸۱۲۱:۰۳:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۲
با حضرت آیت الله دکتر رئیسی تا 1404
ناشناس۲۱۶۵۷۷۰۰۵:۵۲:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۳
تا ۱۴۰۸ انشاءالله
ناشناس۲۱۶۵۳۸۶۲۱:۰۶:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲
نمکی نه میبخشیم نه فراموش میکنیم‌
ناشناس۲۱۶۵۳۸۹۲۱:۰۸:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۲
بنده بعید میدونم رئیسی بتونه کار خاصی بکنه برای اقتصاد کشور و معیشت مردم
ناشناس۲۱۶۶۲۳۸۱۱:۰۱:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۳
اگر ایشون طبق برنامه ای که وزیر اقتصادش داده و قانون مجلس برای همین نوشته شده و تصویب کردن اجرایی کند برای سالیان سال تورم تک رقمی را تجربه خواهید کرد حتی اگر تحریم باشید
ناشناس۲۱۶۶۲۶۲۱۱:۱۲:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۳
با این گندی که اصلاح طلبان در 8 سال گذشته بالا آوردند از رئیسی نباید انتظار معجزه داشته باشیم.
ناشناس۲۱۶۵۳۹۶۲۱:۱۳:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۲
با همین فرمون .. بریم جلو جمعیت کشور در اثر کرونا به نصف کاهش خواهد یافت
ناشناس۲۱۶۶۰۵۱۰۹:۳۱:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۳
خوبیش اینه کمتر یارانه میدن.
ناشناس۲۱۶۵۴۰۰۲۱:۱۶:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲
از حرفا و توضیحات اسماعیلی راجع به دلایل گرونی ها به هیچوجه قانع نشدم
ناشناس۲۱۶۵۴۰۲۲۱:۱۷:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲
آقای اسماعیلی توضیح کافی است اقدام نمایید
ناشناس۲۱۶۵۴۰۵۲۱:۱۹:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۲
نمایندگان ! ضرغامی ، میدانی انقلابی جهادی و مقاومتی است . بهش رای بدید ببینیم چی کار میکنه با فرهنگ این مملکت !
ناشناس۲۱۶۵۷۰۴۰۲:۵۱:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۳
ضرغامی وزیر پیشنهادی گردشگریه نه فرهنگ و ارشاد!
ناشناس۲۱۶۵۴۱۰۲۱:۲۲:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۲
روحانی لااقل ۴ سال اولش رو خوب کار کرد . این چه وضعشه ؟ گرونی و افزایش قیمت ها از همون ماه اول ؟!!!!
ناشناس۲۱۶۵۷۷۵۰۵:۵۵:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۳
سیاست جدید دولت اینه که بخاطر خالی بودن خزانه دولتی مقداری از مخارجش را به مردم منتقل کند.
امیر حسین سلطان/تهران۲۱۶۵۷۹۵۰۶:۰۵:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۳
و مسلم بدانید همچنین با توجه به شرایط پیش آمده برای کشور خوشبختانه دولت جناب دکتر روحانی 4 سال دوم را هم خوب ادامه داد و دیری نخواهید پایید که قدر همان حتی 4 سال دوم هم بر همگان دانسته خواهد شد(متاسفانه) والله اعلم.
ناشناس۲۱۶۶۲۲۱۱۰:۵۴:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۳
خخخه 4 سال اول با سرکوب ارز و برخی اجناس استراتژیک با این که تورم بالا دارید برای ساده لوحان خوب جواب می‌دهد برای رای دادن ولی آخرش می شود فاجعه 4 سال دوم!
ناشناس۲۱۶۶۲۶۴۱۱:۱۳:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۳
بابا اجازه بده وزیرها مشخص بشن بعد توپخونه رو راه بنداز، اینطوری فکر میکنن اصلا تو باغ نیستی ها !!!
ناشناس۲۱۶۶۲۷۰۱۱:۱۴:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۳
اصلاح طلبان مملکت را شخم زدند و زمین سوخته تحویل دادند نکنه انتظار داری یک شبه مشکل تورم 1000 درصدی حل بشه !!!
ناشناس۲۱۶۵۴۱۳۲۱:۲۴:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲
پس چرا اقتصاددانا به خط نمیشن تا مردم احساس آرامش کنند ؟
ناشناس۲۱۶۵۴۱۴۲۱:۲۶:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲
لکوموتیو معیشت مردم کلا داره توقف میکنه
ناشناس۲۱۶۵۶۳۱۰۰:۵۳:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۳
لکوموتیر
ناشناس۲۱۶۵۴۲۸۲۱:۳۵:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲
۱۸ میلیون آدم رای ندادن که بازم نفرات جدید بیان و علل گرونی ها رو توجیه کنند
ناشناس۲۱۶۵۸۵۵۰۷:۲۴:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۳
آدمای جهادی میدانی مقاومتی انقلابی قیمتا رو میارن پائین . شک نکن از ماه بعد علی برکت الله
ناشناس۲۱۶۶۲۷۱۱۱:۱۵:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۳
اتفاقا ما برای همین رای دادیم، شما ناراحتی میومدی به یکی دیگه رای می‌دادی!!
ناشناس۲۱۶۶۲۷۳۱۱:۱۶:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۳
یه عده دیگه رای دادن، تو چرا باهاش پز میدی!؟
ناشناس۲۱۶۶۲۷۴۱۱:۱۶:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۳
مردم چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 96 را می خورند.
ناشناس۲۱۶۵۴۵۲۲۱:۵۰:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۲
زنده باشی آقای زیدآبادی
ناشناس۲۱۶۵۴۹۵۲۲:۲۵:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۲
چی میگی آقای زید آبادی به قول اماممون باید بر سر این مسوولین فریاد کشید
ناشناس۲۱۶۵۵۴۰۲۳:۲۶:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۲
رييس دفتر رييس جمهورهم گراني ها را از عوامل رواني اعلام كرده سخني آشنايي كه در همه دولتهاي قبلي بكار برده شده ولي مردم گراني ها را با همه وجود لمس مي كنند در حاليكه ايشان آن را عامل رواني وغير واقعي ميداندبنا براين اينده چهار سال ديگر از همين سخنان بايد متوجه شويم كه اميدي به گفتن ودرك واقعيتها نخواهد بود
ناشناس۲۱۶۵۵۵۳۲۳:۳۶:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲
بدمان نيايد ... حقيقت تلخه ... در امر مبارزه با كرونا .. ظاهرا، شش هفت تا واكسن ساخته ايم ، اما متاسفانه هزار وعده خوبان يكي وفا نكرده است !! همي وعده كنيم امروز و فردا و ندونيم كه اين فردا ي ما كي بي !! ... مادر عيال همين امروز عصر كه شنيد آمار قربانيان بيش از هفتصد تا شده انگاري شوكه شد و دهانش چند لحظه اي باز ماند و سپس شروع كرد به دعا كردن : « خدا به حق خون گلوي حسين خودش رحم كنه ... خودش در باره مان تفضلي بكنه ... از سر تقصير گناه مان بگذره ، از تصدق سر امام حسين در اين ماه محرم شر اين ميكروب ، شر اين مريضي از سر همه خلق خدا كم كنه !! ... به حق محمد و آل محمد !!
ناشناس۲۱۶۵۵۸۴۰۰:۰۹:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۳
خدا رحمت كنه بي بي جان ما كه بارها و بارها از سالي گفت به نام « سال دردي » سالي كه درد آمده بود و مردم را درو كرده بود ، سالي كه در خانه ها و كوچه ها و ميادين آكنده از جنازه هايي بود كه افتاده بودند و جان به جان آفرين تسليم ... اما بي بي جان آن سال چه سالي بود نمي دانست ، چه درد و مرضي آمده بود ، آن هم نمي دانست ، چند نفر تلف شدند البته كه نمي دانست !! ... چه مناطقي شامل مي شد آن هم نمي دانست ، فقط وفقط ميدانست كه آن سالي كه به ياد دارد سال دردي بوده ، والبته سال دردي در زمان ما ودر دنياي ما دوباره آمده ، با اين تفاوت كه كم كم داره ميشه « دو سال دردي » و بازهم با اين تفاوت كه درد معلوم است ، منشا درد معلوم است ، چه طور شد كه در جهان اشاعه پيدا كرد معلوم ومشخصه ، كجاها بيداد كرد ، چه طور شد كه بيداد كرد ، چه عاملي باعث انتشار آن شد ، دوا ودرمان آن چه بود ، همه و همه مشخصه و البته همه در تاريخ ضبط خواهد شد تا آيندگان بدانند سال دردي سال ١٩١٩ بود ... نام ويروس كرونا بود و از چين شروع شد و تلفات انساني آن چه تعداد بود همه و همه معلوم و مثل روز روشن و البته در تاريخ ثبت و ضبط !!
ناشناس۲۱۶۶۳۴۷۱۱:۴۸:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۳
البته سال ٢٠١٩ صحيح است !
ناشناس۲۱۶۵۵۸۸۰۰:۱۰:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۳
آقای اسماعیلی! ما مدتهای مدیدی است که دچار عوامل روانی هستیم!!!
ناشناس۲۱۶۵۷۸۹۰۶:۰۲:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۳
اصلا نگران نیستم اطمینان دارم که خوشبختانه این عوامل روانی بزودی جان مرا خواهد گرفت و راحت خواهم شد.
ناشناس۲۱۶۶۱۰۱۰۹:۵۲:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۳
مردم زیر فشار قیمتها له شدند ایشان میگویند روانی است . سالی که نکوست از بهارش پیداست .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین