مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی مطرح کرد؛ گزارشی از آخرین وضعیت واکسیناسیون معلولان ساکن منازل نداریم/منتظر اعلام وزارت بهداشت هستیم

  4000601055

سراج گفت: علیرغم درخواست سازمان بهزیستی از وزارت بهداشت، هنوز اعلام شده که چند نفر از معلولان شدید و خیلی شدید واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

 گزارشی از آخرین وضعیت واکسیناسیون معلولان ساکن منازل نداریم/منتظر اعلام وزارت بهداشت هستیم

مصطفی سراج مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون جامعه هدف این سازمان و کارکنان مراکز بهزیستی گفت: مراکز شبانه روزی توانبخشی در فاز اول واکسیناسیون ستاد مقابله با کرونا قرار گرفته بودند که ۱۹ هزار و ۶۲۰ نفر از تعداد کل این مراکز معادل ۹۳/۰۴ درصد کل افراد مقیم این مراکز واکسیناسیون شدند.

وی ادامه داد: عمده افراد مقیم و پرسنل مراکز بهزیستی دز دوم واکسن خود را هم دریافت کرده‌اند و فقط افرادی که دارای شرایط خاص بودند و امکان دریافت واکسن و نداشتند، واکسیناسیون نشدند.

سراج با اشاره به تعداد کل افرادی که دز اول واکسن را در مراکز شبانه روزی توانبخشی دریافت کرده‌اند، گفت: این افراد اعم از معلولان ذهنی و جسمی، بیماران اعصاب، سالمندان، مددجویان و کارمندان بوده اند که بر این اساس ۶۱ هزار و ۵۱۱ نفر معادل ۸۷ درصد افراد مقیم واکسیناسیون شدند.

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد کل دریافت‌کنندگان دز دوم هم ۴۷ هزار ۲۶۹ نفر بودند یعنی ۷۷ درصد دریافت کنندگان دز اول، دز دوم را هم دریافت کرده اند و به عبارتی ۶۶ درصد تمام افراد مقیم و پرسنل سازمان دز دوم را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون در مراکز توانبخشی میزان ابتلا و فوت با کاهش محسوسی مواجه بوده است به طوری که در یک مطالعه چهار ماهه در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش ۵۷ درصدی ابتلا و کاهش ۷۵ درصدی فوت بر اثر کرونا را در مراکز سالمندی را شاهد بودیم.

سراج ادامه داد: در تمامی مراکز شبانه روزی نگهداری از بیماران در مقایسه با سال گذشته کاهش ۳۶ درصدی ابتلاء و کاهش ۶۲ درصدی فوت را شاهد بودیم.

وی درباره واکسیناسیون بیمارانی که در منزل حضور دارند بیان کرد: واکسیناسیون ۵۱۷ نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از سن ۱۸ تا سن ۵۷ از نیمه اول مرداد آغاز شده است و آن‌ها هم بر اساس زمان بندی واکسن را دریافت می‌کنند.

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: علیرغم درخواست سازمان بهزیستی از وزارت بهداشت، هنوز به ما اعلام شده که چند نفر از معلولان شدید و خیلی شدید که اسامی آن‌ها به وزارت بهداشت اعلام شده واکسن خود را دریافت کرده‌اند؛ پیش‌بینی ما این است که در حوزه واکسیناسیون مشکلی وجود نداشته گزارشی در حوزه واکسیناسیون از سوی خانواده‌ها به ما ارائه نشده است.

وی گفت‌: انتظار ما از وزارت بهداشت این است که طی روز‌های آینده سهمیه واکسن را برای افراد دارای معلولیت خفیف بالای ۱۸ سال اعلام کنند تا این افراد هم برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به واکسیناسیون فاز سوم اظهار کرد: طبق برنامه ستاد ملی مقابله با کرونا، زندان‌ها، پرسنل بانک ها، کمپ‌های مهاجران واکسیناسیون می‌شوند که بر این اساس مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد، مراکز نگهداری روزانه، کلینیک‌های مددکاری، مراکز مشاوره و دیگر مراکز تحت پوشش سازمان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی هم باید واکسیناسیون شوند.

سراج ادامه داد: زنان خانوار، فرزندان امداد بگیر و کارکنان واحد‌ها و ادارات بهزیستی بالغ بر ۴ میلیون نفر هستند و باید واکسن خود را دریافت کنند و بر همین اساس از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم با توجه به شرایط خاص مراکز، این افراد در فاز سوم در اولویت قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: پذیرش در مراکز شبانه روزی بهزیستی اجتناب‌ناپذیر است و ورودی خواهیم داشت.

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درباره واکسیناسیون افراد بی سرپرست گفت: در رابطه با افرادی که سرپرست ندارند واکسیناسیون حتماً باید در برنامه کاری دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد تا ایمنی تمام افراد جامعه هدف حفظ شود، زیرا ماهیت مراکز تجمعی به گونه‌ای است که با ابتلا یک فرد سایر آن‌ها هم در معرض خطر قرار می‌گیرند.

سراج ادامه داد: رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز بهزیستی اهمیت بسزایی دارد و در کمیته پیشگیری از بیماری‌های سازمان بهزیستی تلاش می‌شود با صدور بخشنامه و اتخاذ تدابیر لازم این مهم مورد غفلت قرار نگیرد.

گفتنی است؛ 12 مردادماه قبادی دانا رئیس رسازمان بهزیستی کشور از آغاز واکسیناسیون دارای معلولیت شدید و خیلی شدید ساکن منازل خبر داده بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های اخیر

    آخرین عناوین