نتایج زودهنگام واردات سوخت ایران به لبنان

  4000601004 ۱۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

واردات سوخت از ایران به لبنان در سایه معادلات جدیدی که دبیر کل حزب‌الله ترسیم کرده آثار و نتایج مثبتی دارد که حتی قبل از رسیدن کشتی‌های ایرانی به بیروت نیز قابل مشاهده است.

نتایج زودهنگام واردات سوخت ایران به لبنان

به گزارش الف، بعد از چند ماه تلاش بی‌وقفه حزب‌الله برای حل بحران سوخت لبنان و نجات مردم از وضعیت دشوار معیشتی سرانجام سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی اعلام کرد که روند واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان آغاز شده و اولین کشتی ایرانی درحال حرکت به سمت بیروت بوده و پس از آن کشتی‌های دیگری نیز می‌آیند.

این خبر در شرایطی که با تصمیم «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان برای حذف یارانه سوخت بحران سوخت در این کشور سر به فلک کشیده، نقطه امیدی برای همه لبنانی‌ها و حتی افرادی که مواضع مخالف مقاومت دارند بود و از آن استقبال کردند.

البته موضع‌گیری مهره‌های داخلی آمریکا در لبنان و در صدر آنها 14 مارسی‌ها همچون سعد حریری و سمیر جعجع علیه حزب‌الله و ایران در این زمینه موضوع عجیبی نیست و کاملا روشن است که این افراد ادعاهای ضد ایرانی خود را با هدف خدمت به خواسته‌های آمریکا و عربستان و جلب حمایت احتمالی آنها مطرح می‌کنند.

اما گذشته از آن صرف خبر آغاز روند واردات سوخت ایران به لبنان قبل از رسیدن کشتی‌های ایرانی به بیروت آثار و نتایج متعددی داشت که اولین و بارزترین آن را می‌توان در موضع شتابزده آمریکا دید که بلافاصله از زبان «دوروتی شیا» سفیر خود در بیروت اعلام کرد که آماده حل بحران گاز و برق لبنان است تا به هر شکل ممکن از ورود سوخت ایران به لبنان جلوگیری کند.

از طرف دیگر رژیم صهیونیستی که در کنار آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین طرف‌های متضرر واردات سوخت ایران به لبنان تلقی می‌شود نیز ترجیح داده فعلا سکوت اختیار کند و حتی تهدیدهای معمول خود ضد کشتی‌های ایرانی را نیز به زبان نیاورده است. اما ترس و نگرانی صهیونیست‌ها از این اقدام در گزارش‌های رسانه‌ای و اظهار نظر کارشناسان این رژیم به وضوح دیده می‌شود.

بازخوانی رسانه‌ها و کارشناسان صهیونیست از سخنان سید حسن نصرالله درباره حرکت کشتی های ایرانی به سمت لبنان و نیز هشدار دبیر کل حزب‌الله درباره هرگونه تعرض به این کشتی‌ها این است که هر تحرکی علیه کشتی‌های ایرانی علاوه بر پاسخ ایران، با واکنش حزب‌الله و در نتیجه تشدید درگیری درمرزهای شمالی مواجه خواهد شد. از طرف دیگر سکوت اسرائیل در برابر رسیدن کشتی‌های حامل سوخت ایران به بیروت جدا از اینکه توخالی بودن همه تهدیدهای قبلی این رژیم را به جامعه صهیونیستی و دیگر کشورها ثابت می‌کند، موجب افزایش محبوبیت مردمی حزب‌الله در لبنان و نیز گسترش نفوذ ملی ایران در لبنان می‌شود و این یعنی شکست همه پروژه‌های واشنگتن و تل‌آویو ضد مقاومت لبنان.

اما کارشناسان معتقدند که وارد کردن سوخت از ایران برای لبنان آثار و نتایج مهمی دارد که در وهله نخست در سطح داخلی لبنان قابل مشاهده است.

اولین نتیجه آن به خروج لبنان از دایره وابستگی صرف به غرب و آمریکا برمی‌گردد که طی دهه‌های گذشته با سیطره بر اقتصاد لبنان بازار داخلی این کشور را به روشی که طبق نظر خودشان بود مدیریت می‌کردند و خواسته‌ها و شرایط مردم لبنان مطرح نبود. اما اکنون لبنانی‌ها متوجه شدند می‌توان دروازه‌ای برای ورود کشورهایی همچون چین و روسیه و ایران به بازار اقتصادی لبنان باز کرد؛ کشورهایی که در ازای فروش کالا به لبنان شروط غیرمنطقی همچون غربی‌ها ندارند.

سخنان سید حسن نصرالله قواعد بازی غربی‌ها در لبنان را تغییر داده و ثابت کرد در زمانی که لبنان از خلاء سیاسی رنج می‌برد و دولت این کشور قادر به حل بحران‌هایی همچون بحران سوخت نیست مقاومت همانطور که در جنبه نظامی از مردم لبنان در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی دفاع می‌کند در حل بحران‌های معیشتی نیز با عمل حسن نیت خود را نسبت به ملت کشورش نشان می‌دهد.

کمک ایران به لبنان برای خروج از بحران در شرایطی که آمریکا و ابزارهای آن علنا برای غرق کردن لبنانی‌ها در بحران‌های بیشتر تلاش می‌کنند برای مردم این کشور روشن می‌کند که دوست و دشمن واقعی آنها چه کسی است.

از سوی دیگر این موضوع ثابت کرد که شکست محاصره غربی و آمریکایی ضد کشورهای کوچک کار غیرممکنی نیست. حتی آمریکایی‌ها مجبور شدند به منظور جلوگیری از ورود سوخت ایران به لبنان با ارائه پیشنهاد انتقال گاز از طریق خط لوله‌های سوریه به لبنان، این کشور را از محدودیت‌های مربوط به قانون سزار (تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه) معاف کنند که می تواند دریچه ای برای توسعه همکاری های اقتصادی بیروت و دمشق باشد.

در نهایت و بعد از رسیدن کشتی‌های حامل سوخت ایران به بیروت، برخلاف برنامه‌ریزی‌های چندساله آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان عرب آنها برای از بین بردن مقاومت، حزب‌الله بار دیگر به عنوان عامل نجات‌دهنده لبنانی‌ها شناخته می‌شود که حتی مخالفان آن در داخل نیز نمی‌توانند این موضوع را انکار کنند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۶۳۱۰۲۱۳:۱۴:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱
آیا پول این محموله بنزین پرداخت شده است؟
محمدرضا کشاورز۲۱۶۳۲۰۳۱۴:۱۹:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱
بله پرداخت شده. میخوای فیشش رو به شما نشون بدن
ناشناس۲۱۶۳۲۵۰۱۴:۴۹:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱
شما که پاسخ ، بله میدهید ! فیش پرداخت پول نفت را دیدی ؟ سرمایه و ثروت ملی ایران متعلق به تک تک مردم ایران است و حق پرسش دارند ، پرسشگری حق اولیه مردم است ! و هیچ کس ، هیچ کس نباید تصور کند که نباید پاسخگو باشد !!!
ناشناس۲۱۶۳۳۰۸۱۵:۱۷:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱
به صورت رسمی اعلام شد که تجار و سرمایه داران شیعه لبنان پول محموله را پرداخت کرده اند.
ناشناس۲۱۶۳۳۲۶۱۵:۲۳:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱
حزب الله این محموله را خریده یا دولت لبنان؟
ناشناس۲۱۶۳۳۷۹۱۵:۵۷:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱
چند تاجر شیعه ی لبنانی
ناشناس۲۱۶۳۵۰۶۱۷:۲۲:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱
تو گزارش ها اعلام کردن که تعدادی از تجار لبنانی بنزین زو خریداری کردن
امیرحسین۲۱۶۳۹۸۲۲۳:۱۰:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱
عزیزم دولتش نوکر آمریکاست چرا باید اون خریده باشه؟؟ حزب‌الله خریده و پولش رو هم پرداخت کرده
حسین۲۱۶۴۲۲۳۰۸:۰۵:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۲
تاجران شیعه این سوخت رو خریدم اعلام کردن خود لبنان
امین۲۱۶۳۳۶۷۱۵:۵۰:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱
بلهدکه باید برای مردم شفافذسازی کنند. همه مسئولان خادم مردم هستند و از این مردم حقوقشان را دریافت میکنند.
ناشناس۲۱۶۳۶۰۵۱۸:۴۶:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱
شما که اطلاع دارید بفرمایید چه‌قدر و چند خریدند؟
ناشناس۲۱۶۴۸۲۰۱۴:۲۷:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۲
شفاف کنند تمام سندها را تا تحریم ها را کار آمد کنید و راه بسته شود؟
ناشناس۲۱۶۳۲۱۵۱۴:۲۷:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱
فکر می کنید راههای دور زدن تحریم چی بوده ؟؟؟اگر واقعا کمکهای ایران یک جانبه باشد فشار زیادتری برایران وارد می شود چرا امریکا از این فشار راضی نیست چون این یک رابطه دوطرفه بین ایران ومقاومت است ودر همین رابطه امریکا به کرات اتباع وشرکتهای لبنانی دست اندرکار دورزدن تحریمها به نفع ایران را جریمه وتحریم کرده است وفقط برای لو نرفتن این راهها فقط به کمکهای ایران اشاره می شودوکمکهای متقابل مسکوت مانده است
ناشناس۲۱۶۳۲۶۶۱۴:۵۸:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱
تو و بقیه کسانی که فقط حرف میزنید، یعنی واقعا اطلاع ندارین پولشو چند تاجر لبنانی قبل از بارگیری پرداختن!؟ یا کلا فقط نق میزنید
معلم ایرانی۲۱۶۳۵۲۷۱۷:۵۱:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱
تو از کجا میدونی و با قطعیت میگی چند تاجر پولشو دادن ؟ چند دادن ؟ چه وقت دادن ؟ چطوری دادن ؟ نقد یا حواله ؟ تو که میدونی بگو !
احمدجنانی۲۱۶۳۷۹۲۲۰:۵۱:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱
عزیزبا لیر لبنانیه نه دلار
مسعود۲۱۶۴۲۱۹۰۸:۰۲:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۲
داداش این حرفها چیه درست ما تو فشار اقتصادی هستیم ولی به این روابط بشدت نیاز داریم حالا چه پولشو بدن چه ندن آمریکا حاضر صدبرابر شو بده حزب‌الله رو داشته باشه.
ناشناس۲۱۶۳۴۱۹۱۶:۱۸:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱
امیدوارم پولش هاپولی نشه
اسپند۲۱۶۳۶۴۱۱۹:۱۵:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱
این همه آمریکا وغرب پول ما رو هاپولی کردند شما حرف نزدید حالا چه شده که دایه مهربانتر از مادر شدید.
ناشناس۲۱۶۵۴۸۳۲۲:۱۲:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲
احسنت
ناشناس۲۱۶۳۹۱۳۲۲:۱۵:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱
هاپولی شده بانکهای سویس
ناشناس۲۱۶۴۰۸۱۰۱:۰۱:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۲
صدات از آلبانی میاد
ناشناس۲۱۶۳۴۸۶۱۷:۰۳:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱
تابه حال زنگنه بالای پول ده هزار کشتی را ریخته توحساب بچه های رفسنجانی تاحالا کجا بودی
ناشناس۲۱۶۴۸۹۲۱۵:۱۰:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۲
اوکی درود واقعا عالی گفتین
کیا۲۱۶۳۵۲۶۱۷:۴۹:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱
اره پرداخت شده اگر بتونی چشمهاتو باز کنی
ناشناس۲۱۶۳۵۸۸۱۸:۳۶:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱
لبنانی ها مشکل پول ندارند که بخواهند پولش رو پرداخت نکنند. تجار لبنانی پولش رو پرداخت کرده و در لبنان به مردمشان می فروشند. شاهکار این اتفاق، شکستن شاخ غربگرایان وطن فروش لبنانی است که همچون غرب‌گرایان وطن فروش ایرانی، در مقابل آمریکا سجده کرده و به قهرمانان ملی خودشان پشت می کنند. دیری نپاید که آرمان های پست و پلید این خیانتکاران در زیر دست و پای فرزندان جوانمرد و شریف این ملت برای همیشه له شود.
ناشناس۲۱۶۵۴۸۷۲۲:۱۳:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۲
آفرین
احمد۲۱۶۳۶۵۴۱۹:۳۱:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱
اولا که تجار لبنانی هزینه آنرا پرداخت می‌کنند. دوماً حزب‌الله در این سالها سپر بلای ما در مقابل رژیم صهیونیستی شده است. حزب‌الله یکی از مهمترین حلقه‌ها از نجیره جبهه مقاومت است که اگر به خاطر وضعیت نابسامان اقتصادیِ فعلی لبنان،از هم بپاشد، جبهه مقاومت در ضعف قرار خواهد گرفت. پس اگر ایران حتی به خاطر امنیت استراتژیک و منطقه‌ای خود این کار بدون دریافت پول انجام دهد، عقلانی به نظر می‌رسد.
ناشناس۲۱۶۳۷۳۷۲۰:۲۶:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱
لبنان سود مادی و معنوی واسه ما زیاد داره یکی دوتا کشتی بدیم جای دوری نمیره اونا زحمت سیلی زدن و خراب کردن نقشه های اسرائیل رو میکشن سید حسن نصر لله خیلی به ایران کمک میکنه در ضمن ده تا ده تا امریکا پولاشو بالا کشیده نمیده بقیه هم بلوکه کردن حالا خودمون یکی بدیم به خودی همه صداشون در اومده چرا اعتراض به امریکا و... نمیکنید میخواید هنو نفت نرفته اول پولش بیاد البته پولش هم گرفته شده اما در تعجبم از این همه اصلاح طلب ریخته شده تو سایتها که فقط به حرف انقلابی منفی بدن و فوش و خودی رو بکوبن البته منظورم اون عزیزانی که به واسطه کمکاری دولت سابق به نظام بی اعتماد شدن نیست
محمد۲۱۶۳۷۴۹۲۰:۳۲:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱
داداشم رسانه های ضد مقاومت و ایران و جبهه متحدین ایران با تبلیغات گسترده همیشه این کلید واژه ( پول ایران و همچیز ایران مجانی در اختیار لبنان و سوریه )رو بخاطر کم اطلاعی مردم ما استفاده کردن، حتی وقتی که دولت سوریه برای بازسازی کشورش اولویت رو به شرکت های خصوصی و دولتی ایران داده بود که متاسفانه با خیانت و بی عرضگی دولت روحانی قرارداد نمیبستن که تا جایی که نمایندگان خود اصلاح طلبان هم صداشون در اومد میخوام بگم حتی اگه شرکت های ایرانی برای بازسازی سوریه تمام میرفتن باز هم غربی ها تبلیغ میکردن که ایران داره مجانی سوریه رو بازسازی میکنه ، چون اون ها از کم اطلاعی ما دارن استفاده میکنن وگرنه همیشه ایران در قبال کمک هایی مثله نفت و بنزین یا پول یا طلا دریافت کرده
عقل سرخ۲۱۶۴۰۵۱۰۰:۲۶:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۲
بله این سوخت توسط یک تاجر شعیه خریداری شده و طبق اعلام رسمی توسط سید حسن این سوخت خریداری شده و از این بابت مشکلی نیست
سیدمحمدهادی۲۱۶۴۲۰۲۰۷:۴۷:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۲
گرفتیم قبل از ارسال سوخت
مظلوم۲۱۶۳۱۱۴۱۳:۲۴:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱
حالا لبنان پولش رو میده یا مثل عراق و هند و ژاپن و کره میگه بلوکه میشه
ناشناس۲۱۶۳۲۲۰۱۴:۲۸:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱
لابد توقع دارید نحوه پول دادنش را علنی کنند تا راهکارهای دورزدن تحریم ها لو برود؟؟؟؟؟
یول آشان۲۱۶۳۹۵۳۲۲:۳۸:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱
دیگه نیازی به دلار یا حساب بانکی نیست همین که با ارز دیجیتال پرداخت بشه خودش دور زدن محسوب میشه
ناشناس۲۱۶۳۳۲۰۱۵:۲۱:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱
این دیگر مانند فروش سیستم دولتی نیست و روش دور زدن تحریم است کاری که تجار غیر دولتی می کنند
ناشناس۲۱۶۳۶۱۱۱۸:۵۳:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱
مثل بابک زنجانی و دیگران...( آقا شفافسازی کنید فساد تو همین مخفیکاری هاست)
ناشناس۲۱۶۳۴۹۵۱۷:۱۰:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱
حالا فروش نفت نقدی و انتقال پول فیزیکی است
ناشناس۲۱۶۳۵۰۰۱۷:۱۶:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱
معمولا یکی از راه‌های کمرنگ کردن یه خبر مهم به حاشیه بردن اونه, مثلا درمورد این اتفاق که ماه‌ها تلاش غربیها برای به زانو درآوردن لبنانی‌ها رو داره تحت‌الشعاع قرار میده، و قدرت نمایی ایران و حزب‌ا... و ضعف اسرائیل و آمریکاست، با حرفهایی مثل پولش چی شد، الان کشتی کجاست، چرا نرسید یا .... اصل مطلب دیده نشه!!!!! اما این اتفاقات اینقدر بزرگ هستن که درنهایت اثر خودشون رو خواهند گذاشت!!!
ناشناس۲۱۶۳۹۳۸۲۲:۲۵:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱
پول بوسیله پول ملی لبنان پرداخت میشود که قابل بلوکه شدن نیست
ناشناس۲۱۶۴۰۲۶۰۰:۰۱:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۲
پولش رو چند تا تاجر لبنانی دادن چون یک شخص غیر دولتی داده از راه های مختلف تحریم ها رو دور میزنن
ناشناس۲۱۶۳۱۳۷۱۳:۳۷:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱
حالا کشتي ها رسيدند؟ خبري نداريم.
ناشناس۲۱۶۳۴۹۴۱۷:۱۰:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱
من اگه جای ناخدای کشتی بودم خیلی آروم میرفتم، اصلا حرکت این کشتی توی دریا «عذاب الیم» برای اسرائیله, و هر چی بیشتر طول بکشه این عذاب طولانی‌تره!!!
ناشناس۲۱۶۳۸۰۲۲۰:۵۶:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱
داداش باید اقیانوس رو دور بزنه از دریای مدیترانه بره یه ماه طول میکشه
ناشناس۲۱۶۳۱۳۸۱۳:۳۷:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱
ولی غرب زده های ایرانی همان خط غرب زده های لبنانی را طی کردن و کشور را در حالت دو قطبی نگه داشتند
ناشناس۲۱۶۳۱۶۹۱۳:۵۹:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱
شما نگاهت را صرف ديدزدن غربزده ها نكن. توليد كن، توليد كن، توليد كن و بجاي حرف زدن كار كن و تو ليد كن و بذار چندتا كارگر از كنار تو نوني برا زن و بچه ببرن.
ناشناس۲۱۶۳۲۶۴۱۴:۵۷:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱
خب غربزده ها نمی‌ذارن تولید کنیم تولید کنیم تولید کنیم. نونشون توی بزک کردن محصولات غربی حتی اگه آشغال بهشون بندازن و تخریب تولید داخلیه
ناشناس۲۱۶۳۴۴۳۱۶:۳۹:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱
ایراد نداره شما هم محصولت رو بزک کن ببین به چه شکلی مردم می خرند همون شکلی بفروش
ماهک ادیب۲۱۶۴۱۴۶۰۳:۱۸:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۲
دقیقااا همینطوره..مافیای غرب زده هاس که نمیزارن تولید داخلی رونق بگیره و‌جوونا سرکار باشن
ناشناس۲۱۶۴۱۵۳۰۳:۴۰:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲
خودرو‌سازها‌بنظرت‌غربی‌هستن‌هروز‌یه‌بامبول‌در‌میارن
سعیده۲۱۶۳۲۸۰۱۵:۰۳:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱
احسنت دقیقا همینه برخی بجای تلاش تولید بدنبال تخریب هستن
ناشناس۲۱۶۳۴۷۸۱۶:۵۸:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱
ما می خواهیم تولید کنیم ولی از عمد نمی‌گذاشتند حتی آب خوردن را هم به غرب گره می زدن چه برسد به واکسن که 2 ماه دیر مجوز دادن قبلی ها که عاشق غرب بودن
علیرضا۲۱۶۳۴۹۸۱۷:۱۴:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱
انشاءالله ما با کار وفکر درست کشور را جلو میبریم تا غرب زده ها مثل اشرف غنی و پهلوی ها گور غریب نشن و اینجا بمیرن و خاک بشن شاید فاتحه ای براشان فرستاده بشه چون دستشان خالیه.
ناشناس۲۱۶۳۱۵۲۱۳:۴۷:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱
حالا سوال اینه که پولش رو میدن یا نه
محمد۲۱۶۳۱۷۶۱۴:۰۳:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱
نترس. میدن.
ناشناس۲۱۶۳۲۷۳۱۵:۰۱:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱
نکه تا الان عراق و چین پول دادن؟ چین که جنس اشغال میده اینجا به اسم تولید ملی میدن بیرون عراق هم که کلا هیچی
ناشناس۲۱۶۴۰۳۴۰۰:۰۷:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲
عراق با وجود تحریم بین بانکی اکثر پول را داده این کشورهای اروپایی هستند که بلوکه کردند ولی نمیدانم چرا اسمی از آنها نیمارید
ناشناس۲۱۶۳۲۳۶۱۴:۳۶:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱
مگر کره و ژاپن پولش را داده اند؟
ناشناس۲۱۶۳۲۷۵۱۵:۰۲:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱
لبنان احتمالا به واسطه تحریم بلوکه کنه !!!
ناشناس۲۱۶۳۳۴۱۱۵:۳۴:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱
لبنان یک کشور ورشکسته هست. پولی نداره که بده.
ناشناس۲۱۶۳۲۶۵۱۴:۵۸:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱
پولش چی میشه؟
ناشناس۲۱۶۳۳۴۵۱۵:۳۴:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱
سلام دوست عزیز اولاً که چندتاجر لبنانی این محموله سوخت رو خریدند دوماً مثل ونزوئلا که اول طلاهای معادل سوختش رو گرفتیم این رو هم اول پولشو گرفتن وبعد ارسال میکنند کسانی که شایعه میکنند که مجانی به اونها میدیم برو تحقیق کن ببین چه کسانی هستند خودت متوجه میشی که چه کسی راست میگوید
ناشناس۲۱۶۳۵۳۴۱۷:۵۵:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱
پول طلاهای ونزویلا را گرفتید که سکه شد 12 میلیون؟؟؟ من که باید مهریه بدم په خاکی باید تو سرم کنم؟ حقوقم 10 تومنه. ممنوع الخروج هم شدم وگرنه فرار می کردم. خانم هم که با پول های من بدبخت تو کانادا داره عشق و حال می کنه.
ناشناس۲۱۶۳۳۴۸۱۵:۳۸:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۱
مگر بدون پول توی این دنیای وا نفسا می شود .البته که می گیریم .
ناشناس۲۱۶۳۲۹۲۱۵:۰۹:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱
کشورماتوبی تعادلیه به فکردیگرانیم خودمون نمی‌تونیم بنزین بخریم توفکردیگرانیم
ناشناس۲۱۶۳۴۴۹۱۶:۴۰:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱
اگه مثلا شما تولید کننده پوشاک باشی ولی اجازه فروش محصولت رو نداشته باشی سعی نمیکنی برای جبران ضرر جنساتو به درو همسایه و فامیل بفروشی،ما الان دقیقا این شرایطو داریم،تازه دم عیده همسایتونم لباس نداره ،قطعا مجانی بهش نمیدی ولی بهترین فرصت برای جبران خسارت و جلوگیری از ورشکسته شدنه
امیرحسین۲۱۶۳۹۶۳۲۲:۴۷:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۱
ابله کشور خیلی وقته به واسطه ستاره خلیج فارس دیگه مشکل بنزین و گاز ندارد و الان جزو بزرگترین صادرکننده بنزین و گاز تو دنیا شدیم بدبخت
الماسی۲۱۶۴۰۹۸۰۱:۲۳:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۲
کاش یک مقدار پخته تر نظر می دادی همه کسانیکه لبنان رو تحریم کردن به دست و پا افتادن تا تمام تحریمها رو بردارن تا قرارداد دائمی با ایران ننویسن یک کم باکلاس باش
ناشناس۲۱۶۴۲۱۰۰۷:۵۴:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲
واقعا که !!!! تو چون در آلبانی هستی باید این حرف را بزنی . ما چند سالی است که به واسطه ستاره خلیج فارس که توسط قرار گاه خاتم الانبیاء سپاه (به قول شما برادران قاچاقچی!) ساخته شد ، صادر کننده بنزین هستیم و آنقدر بنزین تولید میکنیم که برادران سوخت بر سوخت‌ها را به پاکستان می برند
بینام۲۱۶۳۳۰۷۱۵:۱۷:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱
برادرعمده اش مازوته وتجارلبنانی میخرندهمان مازوتی که دولت قبل ازروی شکم سیری توافق پاریس راامضاکردکه نتونیم مازوت بسوزونیم واین تابستونی بی برقی بکشیم
سامی۲۱۶۳۴۸۸۱۷:۰۵:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱
چی ربطی به سوزوندن مازوت داره. یک چیزی بگید با عقل آدم جورد دربیاد. نیروگاه های حرارتی مازوت سوز الان گازسوز شدن که با افت فشار دوباره میره روی مازوت.
امیرحسین۲۱۶۳۹۷۵۲۳:۰۱:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱
تو رو خدا حقیقت تلخ و نگو که الان وطن فروشی و غربزدگی مد شده اونم تو دنیایی که برای تامین انرژی و برق باید مازوت سوزی کنیم،باید نیروگاه برق و هسته ای و اتمی بسازیم که برای همیشه مشکل برق و حتی آب برطرف بشه
میثم۲۱۶۴۱۰۰۰۱:۲۴:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲
خب اگه بده دولت فعلی خارج شه. هرچند که اون توافق هنوز اجرایی نشده که تاثیرش رو شما در برق مشاهده کردید.
مهدی۲۱۶۳۳۴۶۱۵:۳۵:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱
واردات سوخت به لبنان؟ جسارتا صادرات نیس
ناشناس۲۱۶۳۸۸۳۲۱:۵۶:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱
شاید لبنان رو استانی از ایران میدونن که واردات گفتن
ناشناس۲۱۶۳۳۵۲۱۵:۳۹:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱
شک نکنید که پول را می گیریم .
ناشناس۲۱۶۳۳۵۵۱۵:۴۱:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱
وضعیت لبنان شبیه به ونزوئلا هست. تا وقتی فساد و ابرتورم در لبنان حل نشه و جلوی تحریم های امریکا گرفته نشه مشکل لبنان حل نمیشه. نجیب میقاتی و سعد حریری و میشل عون میلیاردر و مولتی میلیونر هستند ولی نمی خواهند ثروتشان را برای مردم لبنان خرج کنند.
سامان۲۱۶۳۳۵۷۱۵:۴۳:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱
قطعا هدف از ارسال، پول نیست اقتدار ایران هست.
ناشناس۲۱۶۴۰۳۰۰۰:۰۵:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۲
ولی میتواند در کنار ان ما را هم به پولی هم برساند
ناشناس۲۱۶۳۳۷۰۱۵:۵۱:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱
عالی به امید ایرانی قوی مثل قدرت نظامی
ناشناس۲۱۶۳۶۱۷۱۸:۵۹:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱
اونایی منفی زدن فازشون چیه؟ کلیپ های امید دانا رو ببینید نظرتون عوض میشه
ناشناس۲۱۶۳۳۹۴۱۶:۰۲:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱
من خودم اهل نه غزه نه لبنان جانم فدای ایرانم اما اینجا چون قدرتنمایی ایرانه موافقم هرجا اسم کشورم به خوبی مطرح بشه خوبه.
ناشناس۲۱۶۴۰۱۶۲۳:۵۲:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱
تویی که نه غزوه ونه لبنانی بخدا قسم اگه جنگ بشه...میگی نه زاهدان نه کرمان ...جانم فدای تهران...
ناشناس۲۱۶۳۴۱۵۱۶:۱۵:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱
پول کشتی اولی توسط خریدار پرداخت شوده
سیاوس۲۱۶۳۴۴۱۱۶:۳۶:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱
این چه تیتر زدن بیسوادیه؛یعنی چه واردات سوخت ایران به لبنان درستش اینه که بنویسی واردات سوخت لبنان از ایران یا صادرات سوخت ایران به لبنان .
علی۲۱۶۳۵۰۸۱۷:۲۴:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱
وارادات سوخت به لبنان!!!!! ظاهرا نویسنده بیشتر احساس لبنانی بودن داشته تا ایرانی بودن!!
مهدی۲۱۶۳۵۱۵۱۷:۳۱:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱
به فضل الهی ما صاحب قدرت و اقتداریم و هر کجایی دنیا که نیاز به کمک و صادرات داشته باشد ما به کوری چشم آمریکا و اسرائیل به آن کشورها کمک میکنیم
احد۲۱۶۳۵۲۲۱۷:۴۲:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱
چه ایران به لبنان سوخت بدهد یا ندهد اسراییل رو به نابودی است ، آمریکایی که در چند دهه پیش تمام جهان رو به سیطره خود داشت با اجازه غربگرایان دومش رو رو دوشش گذاشته واز آسیا فرار کرده.
حسین۲۱۶۳۵۷۸۱۸:۳۰:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۱
خوبه صادرات برای اعتباروابروی ایران بسیارعالیه
ناشناس۲۱۶۳۵۹۸۱۸:۴۰:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱
باید به این آمریکایی های کثیف بفهمونیم که اینجا منطقه ماست و بدون هماهنگی با ایران بزرگ، هیچ غلطی تو این منطقه نمی‌تونن بکنن.
محمد۲۱۶۳۶۰۳۱۸:۴۴:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱
پول یه کشتی سوخت چقدر است ؟
مرندی۲۱۶۳۶۴۹۱۹:۲۷:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱
اقایان محترم توجه کنند ! بحث یک کشتی یا دو کشتی و حزب الله و ضد الله نیست.دولت لبنان از سال ۲۰۱۹ مثل ایران قیمت سوخت را آزاد و واقعی کرده است و بجایش به نوعی یارانه ی سوخت به بعضی ها میدهد.تداوم این امر نارضایتی ببار اورده. حزب الله هم نمیتواند حلش کند. یک کشتی و دو کشتی هم دردی را دوا نمیکند. مالیات ارزش افزوده سوخت و قیمت واقعی اش که به نرخ ازاد است باید تغییر کند و یارانه نیز بدون تبعیض به همه بطور یکسان پرداخت کند ! انوقت علی برکت ا... میشود مملکت امام زمان
رمضانی گماری از صالحشهری۲۱۶۳۶۶۰۱۹:۳۷:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱
اقتدار ایران افتخار ماست باید عین الاسد را هم بدون اطلاع میزدیم تا تلافی خون سردار سلیمانی نیروی کثیف آمریکا را بهلاکت برسانیم تا ناو امریکایی را غرق آبهای خلیج همیشه فارس نکنیم تلافی سردار نمیشود
ناشناس۲۱۶۳۷۳۶۲۰:۲۶:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱
از ایران به لبنان صادر میشه درسته یا از ایران به لبنان وارد میشه؟
ناشناس۲۱۶۳۸۶۴۲۱:۳۷:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱
بهتر بود بجای "نتایج زود هنگام ..." می‌نوشتید " "نتیجه‌گیری زود هنگام"
ناشناس۲۱۶۳۸۶۷۲۱:۳۹:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱
ایران باید با سیاست رفتار کند نه با احساسات و دهن کجی به غربی ها روابط خود را تیره و در تحریم قرار دهد مردم بیچاره میشوند. نه
امین۲۱۶۳۸۶۸۲۱:۴۰:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱
ای ولا ایران قدرت یعنی همین ای ولا داش حسن نصرالله مردی نترس
ناشناس۲۱۶۳۹۱۴۲۲:۱۶:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱
با یک محموله سوخت سخن از رفع وابستگی لبنان به غرب شوخی است لبنان و بانک هایش نبض اقتصاد لبنان را در دست دارند موسسات مالی و بانکی لبنان نه تنها در کشورهای عرب منطقه بلکه در افریقا رابطه تنگا تنگی با شبکه جهانی بانک ها دارند .
ناشناس۲۱۶۳۹۳۲۲۲:۲۴:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱
انشاا...همینجور که بحرانهای سوختی منطقه رو مدیریت میکنیم بتونیم گازمایع رودر استان های فاقد گازکشی در فصل سرما حل کنیم که هرساله شاهدش نباشیم....
امیرحسین۲۱۶۳۹۶۸۲۲:۵۴:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱
بالاخره این آمریکا و اسرائیل داره نفس های آخر و میکشند همون جوری که عراق و کردیم بازار اقتصاد ایران و اونجا کارخونه دست ایران لبنان هم همین کار و میکنیم که کمکی به سیطره و هژمون قدرت ایران در منطقه هست تا چشم غربگرایان کور بشه ایشالا که مثل خاک بر سر ها آمریکا آمریکا کنند و ما نمی‌توانیم و تو پاچمون کنند
ناشناس۲۱۶۳۹۷۳۲۲:۵۸:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱
خداوند پشتیبان مقاومت باشد همیشه و جبهه مقاومت را یاری کند انشالله
علی۲۱۶۴۰۰۵۲۳:۴۲:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱
باسلام به همه عزیزانی که نظردادن،باتوجه به اینکه دراینجابحث بحث روکم کنی وشکستن تابوی امریکاواسراییل است ومالیدن بینی شان بخاک
ایرانی۲۱۶۴۰۱۳۲۳:۴۷:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱
چرا بعضی ایرانیها تا یک کمک به همسایه یا دوست میشه فکر میکنند ایرانو فروختند یا حراج کردن بابا کمی از دوستان اروپایی وامریکایی یاد بگیرید که فقط به اندازه کل ارتش ما برای تبلیغات اسلام هراسی خرج میکنندشما چند لات چاقوکش تودریا وکشورهای منطقه داری که از انطرف کره زمین اومدن ما باید شروع به معامله کنیم وثابت کنیم منطقه مال ماست نه مال قلدرهای زورگو
ناشناس۲۱۶۴۰۲۲۲۳:۵۹:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱
امریکا دست به هرکاری میزنه تا از ایران سوخت وارد نشه واقعا امیدی به احیای برجام نیست مرگ بر امریکا
داود۲۱۶۴۰۲۴۰۰:۰۰:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲
اولا که اول پولش گرفته شده . دوما. مسئول پاسبانی از کشتی ها حزب الله هست همانطور که در سخنان سیدحسن نصرالله بیان شد سوما . این حرکت بیشتر صادرات اقتدار ایران و ایرانیست نه مشتقات نفتی وانگهی البته که اقتصاد بسبار مهمه چهارما.این حرکت شروع واقعیت ما می توانیم می باشد و اینکه برجام و غرب اولویت ما نیستند
ناشناس۲۱۶۴۰۲۷۰۰:۰۲:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲
چه پول داده باشند و چه نداده باشند اون چیزی که واصح است افزایش هزینه های زندگی مردم هست و گرانی ولذا میتوان نتیجه گرفت یا پولی ندادن و یا اگر هم دادن دادن جایی خرج کردن که بدرد مردم نخورده
مهدی۲۱۶۴۰۴۴۰۰:۱۹:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۲
بنازم که همیشه پرچم بالاست
ناشناس۲۱۶۴۰۷۵۰۰:۵۳:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲
اینقد بگید تا بزنن کشتی رو
احیا دادمهر۲۱۶۴۰۹۴۰۱:۲۰:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۲
سید حسن نصرالله آبروش رو وسط گذاشت واسه مردم لبنان خداوند هم آبروش رو بیشتر حفظ میکنه و عزت ش رو بیشتر وگرنه بحران معیشت به اون مربوط نمی شد مثل بعضی ها نتونست بشینه و سختی مردمش رو تماشا کنه و چشم به دست اجنبی بدوزه
ربیعی۲۱۶۴۰۹۷۰۱:۲۳:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۲
حضرت فاطمه زهرا س : عزت واقتدار اسلام درمقاومت وپایداریست . ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم .
این یعنی اقتدار ایران قوی من ایرانیم و افتخار میکنم۲۱۶۴۱۲۸۰۲:۱۹:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲
دم سید حسن نصرالله گرم
ناشناس۲۱۶۴۱۴۷۰۳:۱۸:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲
انشاالله کشتی ایران سالم به لبنان برسد وسالم هم برگردد
ماهک ادیب۲۱۶۴۱۴۸۰۳:۲۱:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۲
کاش مردم یکم اطلاعات تاریخی و سیاسی خصوصا سیاست منطقه ای رو بالا ببرن..تا گول رسانه های غربی و وابسطه به غرب رو نخورن ..غرب زده نباشن..خوب و بد و تشخیص بدن به دور از تعصبات مذهبی و سیاسی..چیزی که بنفع کشوره از طرف دشمنم باشه قابل قبوله
ناشناس۲۱۶۴۱۵۵۰۳:۴۸:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۲
جانم فدای ایران قوی
عباس۲۱۶۴۱۵۸۰۴:۱۸:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲
بیشترازپول محموله،صلابت حزب اله را نشون دادو اقتدار ایران افرین
ناشناس۲۱۶۵۸۸۶۰۷:۳۸:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۳
تا کور شوند مخالفان حزب ا... و ایران چه داخلی و چه خارجی که نتوانند دید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین