در نامه انجمن مستقل دانشگاه تهران مطرح شد چرا از توانایی‌های زنان در مناصب مختلف استفاده نمی‌شود؟

  4000531069

کارگروه زنان انجمن مستقل دانشگاه تهران طی نامه‌ای به روسای قوا موضوع عدم استفاده شایسته از زنان در مناصب مختلف را مورد نقد قرار دادند .

چرا از توانایی‌های زنان در مناصب مختلف استفاده نمی‌شود؟

به گزارش الف در بخشی از نامه این انجمن آمده است :

در فرصت بی‌همتای دستیابی هماهنگ نگاه انقلابی به ابزارهای تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی در بستر حکمرانی نظیر عدالت، استقلال، پرورش الهی بشر و استقرار کلمه‌الله در رأس قوای حکمرانی جای بسی شکر وجود دارد. در این مسیر برای یکایک قوا از خداوند منان طلب پیروزی در تحقق آرمان‌های انقلاب و رسیدگی به امور مردم را داریم.

با این حال جای بسی تأسف است که باید به این نکته بدیهی اشاره کنیم که تحقق این همه، با نادیده‌انگاری آشکار استعداد نیمی از جمعیت کشور یعنی بانوان سرافراز ایران ناشدنی است!
آقایان! اگر به زن فرهیخته‌ی ایرانی باور ندارید؛ کافی است فقط اندکی به تفاوت‌های قشری او با زنان غربی و شرقی بنگرید. این تفاوت، یک انتخاب آگاهانه اجتماعی است که نشان از هویت فرامادی جنس زن ایرانی است. این انتخاب را باید در «عمل» پاس داشت.

آقایان! مدت مدیدی است که همگان بر نقش ممتاز زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، بسترسازی خلق حماسه دفاع مقدس و گذر از بحران‌های ملت‌افکن سیاسی و اقتصادی تأکید کرده و صحه می‌گذارند؛ آن‌قدر که دیگر بازگویی این حقایق، خوانش نمایش و شعار را به ذهن متبادر می‌کند؛ در «عمل» تصویر عینی شما برای نقش‌آفرینی سیاسی – اجتماعی زنان چیست؟

آقایان! 6.5 میلیون نفر از جمعیت کل کشور (1395) زنان دارای تحصیلات عالی هستند. آیا حتی ورای نگاه مرسوم سهمیه‌ای و جنسیتی به واگذاری مناصب مدیریتی به زنان، در این بین یک یا چند فرد شایسته وجود نداشته است تا در زمره انتصابات شما واقع گردد؟!

سال‌هاست که جریان دانشجویی انقلابی در مقابل گزاره‌های غیرواقعیِ ساخته و پرداخته بنگاه‌های رسانه‌ای متخاصم مبنی بر اهمیت نداشتن زنان برای جمهوری اسلامی ایستاده است؛ اما استدلال، دلیل هم می‌خواهد! بی‌تعارف؛ یک پای امتیازگیری جریان سیاسی ابتذال‌طلب در موج‌سواری روی شعارهای بی‌مایه و آدرس غلط دوچرخه‌سواری و تماشای فوتبال مردان همین رویه تنگ‌نظرانه در جریان انقلاب است.

بیایید با واقعیت مواجه شویم. به دخترانمان بگوییم کدام زن در بدنه حاکمیت جمهوری اسلامی الگو و چشم‌انداز پیشرفت فردی شماست؟ تا کی شعار بدهیم و عمل نکنیم؟ آیا مقدمه قانون اساسی در مقوله زن، صرفاً جملاتی تشریفاتی است؟

آقایان! اجازه دهید این گزاره غلط را نیز تبیین کنیم که رویه‌ی یک‌سویه حاضر! حاصل این نگاه است که وظیفه‌ی اصلی زنان مادری است؛ آری مادری وجه تمایز تمدنی ما با سایر نحله‌هاست؛....... این نگاه یک‌سویه را به دیوار کوتاه مادران نیاویزیم! که مادران خود مظلوم‌ترین قشر جامعه ما در سیاست‌گذاری هستند و در عین ارائه بی‌بدیل‌ترین خدمت به جامعه ایرانی، غیرمنصفانه‌ترین بهره‌ها را دریافت می‌کنند.

آقایان! از انقلابی‌ترین تصمیم‌ها در دوره حاضر، میدان دادن به زنان مستعد شایسته (و نه برساخت باندبازی) است. نباید اجازه داد سوگیری‌های نابخردانه، امید حاضر را در دل زنان و مادران این سرزمین ناامید سازد. مدیریت ناصواب برخی زنان در سنوات و تجربیات قبل را دلیل بر فقدان استعداد مدیریتی در زنان ندانید؛ که تصمیم‌های غلطی مثل افزایش دفعی قیمت بنزین، بحران مدیریت مهار کرونا و بحران مدیریت سیل در نقاطی مثل خوزستان، حاصل مدیریت زنان نبوده است!

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین