داعشی بودند وقتی هنوز داعش نبود؛ ماجرای هولناک کندن پوست ۳ جوان + تصاویر

  4000521052 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

۲۲ مردادماه در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور کشف یک جنایت هولناک توسط منافقین است که شاید داعش نیز هنوز موفق به انجام آن نشده باشد.

داعشی بودند وقتی هنوز داعش نبود؛ ماجرای هولناک کندن پوست ۳ جوان + تصاویر
 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۶۱، پس از بازداشت فردی به نام «خسرو زندی» در حین دزدیدن یک موتورسیکلت و درگیری با مردم، یکی از دهشتناک‌ترین جنایات تاریخ معاصر ایران برملا شد. خسرو زندی که پس از دستگیری از وی کپسول سیانور و برخی مدارک بدست آمده بود، در همان نخستین ساعات، پرده از جنایتی مهیب برداشت. 

او پس از افشای مدارکش و کدخوانی برخی آنها، ماموران امنیتی را به باغ فیض واقع در شمال غرب تهران و محل دفن اجسادی برد که ۳ روز قبل، پس از تحمل شکنجه‌های مهیب، درحالی که هنوز نفس کشیده و زنده بودند، بعد از فشرده کردن و پیچیدن در نایلون و بستن با طناب، مدفون کرده بود.

داعشی بودند وقتی هنوز داعش نبود؛ ماجرای جنایت هولناک منافقین و کندن پوست ۳ جوان بی گناه + تصاویر

سید اسدالله لاجوردی (دادستان وقت انقلاب اسلامی تهران) در کنار خسرو زندی و در مقابل دوربین تلویزیون که مشغول تهیه گزارش بود، گفت:
«.. این کسی است که توسط مردم دستگیر شد و در بازجویی‌هایی که از او شد، مسئله دفن برادرانمان (پاسداران شهید کمیته) کشف شد، جنایاتی را که این آقایان مرتکب شدند، شاید در طول تاریخ بشریت بی‌سابقه باشد، واقعا زبان از گفتنش قاصر است و امکان بیانش نیست... حالا ما جنازه‌ها را باز خواهیم کرد و خواهید دید که چه به روز این برادران شهید ما آوردند...» 

وقتی اجساد را از زیر خاک بیرون آورده و از حالت فشرده و پیچیده خارج کردند، با صورت‌های دفرمه و جسم‌های سوخته مواجه شدند درحالی که پوست صورت و بدن‌ها کنده و ورقه شده و دهان و دندان‌ها خرد گردیده، برخی چشم‌ها از حدقه درآمده و...

داعشی بودند وقتی هنوز داعش نبود؛ ماجرای جنایت هولناک منافقین و کندن پوست ۳ جوان بی گناه + تصاویر

پیکر مطهر پاسداران کمیته که بعد از انجام شکنجه‌ جان باختند

با دعوت خانواده‌های برخی افرادی که طی ۱۰ روز قبل مفقود شده بودند و با مطابقت برخی نشانه‌های شخصی، هویت اجساد روشن گردید: طالب طاهری ۱۶ ساله و محسن میر جلیلی ۲۵ ساله پاسداران کمیته انقلاب و عباس عفت پیشه، کفاش.

آن‌ها در تاریخ‌های ۱۰ تا ۱۷ مرداد توسط تیم‌های ویژه گروهک تروریستی منافقین ربوده و پس از شکنجه‌های قرون وسطایی، هر ۳ نفر زنده به گور شده بودند.

اما هنوز سرنوشت ۳ فرد ربوده شده دیگر از جمله شاهرخ طهماسبی از دیگر پاسداران کمیته انقلاب روشن نبود. پس از چند روز تلاش و جست‌وجو، پیکر شکنجه شده‌ای در تپه‌های عباس‌آباد کشف شد و علیرغم تصوّر اینکه آن پیکر متعلق به شهید طهماسبی باشد، اما چنین تصوری نیز درست نبود. سپس اجساد لت‌و‌پارشده یک معلم به نام «خسرو ریاحی» و یک مهندس به نام «حبیب روستا» هم در نقاطی دیگر به دست آمد و مشخص گردید همه آن‌ها توسط تیم‌های ویژه منافقین ربوده شده و تحت شکنجه قرار گرفته و سپس به قتل رسیده بودند.

داعشی بودند وقتی هنوز داعش نبود؛ ماجرای جنایت هولناک منافقین و کندن پوست ۳ جوان بی گناه + تصاویر

ابزارآلات شکنجه منافقین در خانه‌های تیمی

پس از آن، خانه‌هایی که تیم‌های ویژه منافقین صرفا برای شکنجه و بازجویی از طعمه‌ها و قربانیان خود، تدارک دیده بودند در چند نقطه تهران از جمله خیابان بهار کشف شد و سرانجام چند ماه بعد و پس از دستگیری مهران اصدقی (فرمانده عملیات نظامی تهران) در جریان فرار از کشور در مرند استان آذربایجان شرقی و کشف اسناد تکان دهنده‌ای از یک خانه تیمی در گلشهر کرج، عمق فاجعه شکنجه‌های فوق که به نام «عملیات مهندسی» نامیده می‌شد، افشا گردید.

در همان زمان یک خانم آلمانی به نام «لیوز لوته»، اعلامیه زیر را در یکی از شهر‌های آلمان انتشار داد:
«با نهایت تاسف، از شهادت دوستان ایرانی خود، پاسداران جوان خلیلی، طاهری، طهماسبی، اطلاع حاصل نمودیم، در اوت ۱۹۸۲ عده زیادی به دست عناصری که خود را مجاهدین خلق می‌نامند کشته شدند. به دست همان‌هایی که در مملکت ما نیز آن‌ها را گروه مخالف دولت ایران می‌نامند و طرفدارانی هم در آلمان دارند. قاتلین این سه پاسدار می‌گویند: ما آن‌ها را هر روز شکنجه کردیم، ما ناخن‌های آن‌ها را کشیدیم، اتوی داغ روی سر، گردن و دست‌های آن‌ها گذاشتیم، دست‌های آن‌ها را در آب جوش فرو بردیم، با چاقوی موکت بری پوست آن‌ها را کندیم، چشم‌های آن‌ها را از حدقه در آوردیم، دو نفر از آن‌ها را که هنوز زنده بودند در باغ فیض دفن نمودیم. یکی از شکنجه‌گران به اصطلاح مجاهد خلق به نام خسرو زندی آن‌ها را دفن نمود. آن‌ها شهید شدند به دلیل اینکه به خود این حق را می‌دادند که در راه انقلاب انسانی فداکاری نمایند و علیه ظلم و ستم بجنگند. جان این رهروان جهاد و فداکاری در راه انقلاب از جانب کسانی که به غایت از انسانیت به دور بودند از آن‌ها گرفته شد و ما در سوگ آن‌ها نشسته‌ایم.»
برای دوستان انقلاب اسلامی در ایران (لیوز لوته – اسکاج) 

با انتشار اسناد «عملیات مهندسی»، مجاهدین خلق در خارج کشور، آن را تکذیب کرده و حتی عضویت افرادی مانند مهران اصدقی و خسرو زندی در سازمان را منکر شدند.

خود مهران اصدقی در این باره گفته است:
«.. پس از کشف اجساد، سازمان اعلام می‌کند که خسرو زندی اصلا هوادار ما نیست. در حالی که من در اینجا به عنوان فردی که مستقیما در این عمل شرکت داشتم و از عاملین این جریان بودم، به عنوان فرمانده اول نظامی منافقین در تهران می‌گویم، خسرو زندی یکی از اعضای واحد عملیاتی بخش ما بود و در این جریان شرکت داشت و اگر سازمان تا به حال خسرو زندی را انکار می‌کرد، مرا دیگر نمی‌تواند انکار و تکذیب کند و بگوید کار ما نبوده و یا اشتباه کردیم...» 

طرفه آنکه اینک پس از سال‌ها، وب سایت رسمی این گروهک تروریستی با اختصاص صفحات جداگانه‌ای، هر دو نفر یعنی هم مهران اصدقی و هم خسرو زندی را با عنوان «مجاهد شهید» ثبت کرده است!

مهران اصدقی درباره عوامل اصلی عملیات مهندسی و شکنجه وحشیانه پاسداران شهید گفته است:
«.. در اینجا آقای رجوی مسئول شورای ملی مقاومت و فرمانده به اصطلاح سیاسی نظامی سازمان، آقای علی زرکش، قائم‌مقام و مسئول اول سازمان، آقای محمود عطایی، عضو مرکزیت و فرمانده ستاد عملیات سازمان، آقای مهدی افتخاری، فرمانده اطلاعات عملیات ویژه (که از ترس، خودش را در نشریات، فرمانده فتح الله معرفی می‌کند) به خصوص آقای مهدی کتیرایی که مسئول من بوده... بایستی در مقابل سؤالات مطرح شده، جواب بدهند... آقایان، حقیقت تلخ است و سازمان از چنگالش خون می‌چکد... جریان به هیچ‌وجه بدین شکل نبود که توسط عده خاصی صورت گرفته باشد، بلکه دقیقا در اجرای تمامی خطوطی بود که به بخش ویژه نظامی سازمان داده شده بود.» .

اما تحریف ماجرا توسط رسانه‌های غربی شگفت‌انگیز بود، حتی یکی از شبکه‌های تلویزیونی اروپایی با نشان دادن فیلم مستند کشف پیکر‌های شکنجه شده پاسداران شهید، به سیاق تحریفاتی که امروز به طور گسترده در شبکه‌های مجازی صورت می‌پذیرد، به دروغ آن تصاویر را به زندانیان گروهک منافقین نسبت داده و در متن خبری خود گفت:

«.. اجساد سه مرد که تا سر حد مرگ در زندان اوین شکنجه شده‌اند... (ضمن نمایش قسمت‌های مختلف پیکر‌های شکنجه شده پاسداران) جراحات سنگینی که در قسمت عقب سر این زندانی مخالف رژیم مشاهده می‌شود، تازه آغاز کار است.. رهبر مجاهدین خلق مسعود رجوی در تبعیدگاه خود در فرانسه مدارک فراوانی در مورد دستگاه قضایی شکنجه‌گران وطن خویش گردآوری کرده است...» 

مهران اصدقی که خود نیز از عکس‌العمل و برخورد گروهک منافقین و موسسات بین‌المللی حقوق بشر پس از رسوا شدن خط شکنجه به ستوه آمده بود، اعتراض خود را این گونه ابراز داشت:
«.. بایستی به آن سازمان‌های دفاع از حقوق بشر که این همه دم از حقوق بشر می‌زنند، ولی در مقابل (شکنجه) این سه پاسدار سکوت اختیار کرده‌اند، گفت که منافع شما، منافع کشور‌های امپریالیستی است، منافع ضد انقلابیون است و به همین خاطر در مقابل چنین جریاناتی موضع‌گیری نمی‌کنید...» 

داعشی بودند وقتی هنوز داعش نبود؛ ماجرای جنایت هولناک منافقین و کندن پوست ۳ جوان بی گناه + تصاویر

در سال ۱۳۶۴ هیئتی از طرف دولت ایران برای نشان دادن جنایات منافقین و اعاده حقوق ملت ایران، عازم مقر سازمان ملل در ژنو گردید که حسین طاهری، پدر شهید طالب طاهری نیز در آن سفر همراه گروه بود. آن‌ها اسناد شکنجه طالب طاهری و دیگر پاسداران شهید توسط منافقین و نحوه شهادت آن‌ها را به قضات سازمان ملل تحویل داده و تقاضای محکومیت این گروهک تروریستی و جنایتکار را داشتند.

اما سازمان ملل و کمیسیون حقوق بشر آن نه تنها این جنایت بی‌سابقه را محکوم نکرد بلکه در گزارشی به تاریخ ۱۳ نوامبر ۱۹۸۵ از وضعیت حقوق بشر در ایران، خسرو زندی را یکی از افرادی معرفی نمود که «خودسرانه یا بدون محاکمه در جمهوری اسلامی اعدام شده» و آن را مصداق نقض حقوق بشر در ایران دانستند؟! 

شهید لاجوردی در مراسم خاکسپاری پاسداران شهید در بهشت‌زهرا در حالی که به شدت متاثر بود و می‌گریست، گفت:
«گناه این‌ها این بود که پاسدار انقلاب بودند، جرم این برادرانمان این بود که شبانه‌روز خود را در این کمیته‌ها برای حفظ جان من و تو، برای پاسداری از انقلاب تو، برای نگهداری قرآن، برای صیانت اسلام، شبانه‌روزشان را فدا می‌کردند، گناه این‌ها فقط این بود. هیچ گناه دیگری نداشتند، روز قیامت که همه ما در پیشگاه خدا قرار می‌گیریم، می‌گوییم‌ای خدا از این‌ها بپرس «بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ»، چرا این برادران ما را با این وضع کشتید؟... چرا اتوی داغ بر پشت و پهلو و کتف‌های این برادران عزیز ما گذاشتید؟ آخه چرا زنده زنده چشم برادر ما را درآورید؟ آخه چرا پوست صورتش را کندید؟‌ای بی‌انصاف‌ها... آخه این برادران ما چه کرده بودند که دست و پای این برادران را در آب جوش پختید؟ آخه این برادران ما چه کرده بودند که زنده زنده دندان‌های این‌ها را شکستید؟ آخه این برادران ما چه کرده بودند که زنده به گورشان کردید؟... فکر می‌کنید با این کار‌ها در میان مردم رعب و وحشت ایجاد می‌کنید؟ (فکر می‌کنید) این مردم ما می‌ترسند؟ تو اگر تمام خانه‌های تهران را از آمریکا بمب بگیرید و منفجر کنید، بازهم این مردم روی تل‌های خانه‌هایشان، فریاد زنده باد اسلام را سر می‌دهند...»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۴۴۴۹۷۲۱:۴۷:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۲۱
اللهم الشغل الظالمین بالظالمین
ناشناس۲۱۴۴۴۹۸۲۱:۴۷:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۲۱
گروهک تروریستی، خائن و منافق مجاهدین خلق
ناشناس۲۱۴۴۵۹۷۲۳:۱۶:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۲۱
این فرقه امروز به مراتب از سال های اول انقلاب شرور تر ، خاین تر ، منحرف تر و نسبت به دشمنان خارجی نظام سر سپرده تر است . اینها از انسانیت فقط شکل ظاهری آن را به ارث برده‌اند و ریشه این جریان شیطانی باید خشکیده شود که تقریباً در ایران خشکیده و هارت و پورت های مذبوحانه آنها در فضای مجازی که تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونسیتی انجام میگیرد نمایشنامه ی بی ارزش بیش نیست .
ناشناس۲۱۴۴۶۲۹۲۳:۳۰:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۲۱
خدایا تو اون دنیا چطور با این شهدا روبرو شیم؟
مهدی۲۱۴۴۸۳۶۰۰:۵۶:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۲۲
خدایا آخرین تیر کمان و رها کن سمت زمین....آمین
ناشناس۲۱۴۴۸۵۸۰۱:۰۴:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۲۲
عجب صبری خدا دارد...
ناشناس۲۱۴۴۸۷۹۰۱:۱۴:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۲۲
من این تصویری رو که سه جسد سوخته رو نشون میده وقتی یک بچه هفت هشت ساله بودم ، درست همون شبی که تلویزیون نشون داد دیدم ، نزدیک چهل سال پیش . و تا همین امروز که دوباره اونو اینجا میبینم حتی یک لحظه هم از ذهنم پاک نشده . به خصوص که یکی از این شهدا ، بچه محل ما بود . هنوز هم نمیتونم حسی رو که اون شب از دیدن جسدهای سوخته این سه نفر بیگناه داشتم توصیف کنم . وحشتناکه
ناشناس۲۱۴۴۸۸۱۰۱:۱۵:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۲۲
منافقین ، پدر جد طالبان و داعش و همه تروریستهای دنیا هستن . اینها کثیفترین جانی هایی هستن که میشه تصور کرد
ناشناس۲۱۴۴۸۸۸۰۱:۱۹:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۲۲
حقوق بشر امریکایی ، حقوق بشر انگلیسی ، حقوق بشر فرانسوی
ناشناس۲۱۴۴۹۳۵۰۱:۴۹:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۲۲
امثال این شهدا جون دادن برای کشورشون که یه کسایی مثل زنجانی خاوری روحانی جهانگیری و بقیه دارو دستشون جون ملت و بگیرن
ناشناس۲۱۴۴۹۷۷۰۲:۲۴:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۲۲
خدا رحمتت کند امام خمینی که از اول به ماهیت اینها پی بردی و ریشه شان را برای همیشه در ایران خشکاندی دقیقا مانند کاری که امام علی در نهروان با خوارج کرد و فرمود من چشم فتنه را کور کردم
خادم الزهرا۲۱۴۵۰۴۷۰۳:۴۵:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۲۲
لعنت خدا بر همه ی دشمنان اسلام و ایران اسلامی
ناشناس۲۱۴۵۰۷۵۰۵:۱۳:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۲۲
تکلیف مجاهدین خلق و دشمنان معلومه. اونهایی که روی خون این شهدا اسکی رفتن و از ماحصل رنج های این شهدای پاک و مظلوم، دنیای خودشون رو به سامون رسوندن چه سرنوشتی در انتظارشونه؟
ناشناس۲۱۴۵۰۷۹۰۵:۲۴:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۲۲
در بهار آزادی جای شهدا خالی
رسول۲۱۴۵۱۰۳۰۶:۲۱:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۲۲
خداکند صدهابرابر عذاب قبرشون زیادتر باشد واقعا چه نامردهای بودند مجاهدبن خلق.خداشکر همه آنها سقط شده اند .
ناشناس۲۱۴۵۲۹۰۰۹:۲۷:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۲۲
داعشی‌تر از اینها اونایی هستن که این حقایق رو کتمان میکنن یا وارونه نشون میدن و جای جلاد و قربانی رو عوض میکنن!!!!!
ناشناس۲۱۴۵۳۴۳۰۹:۵۵:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۲۲
در ان دوران نوجوان بودم گزارش تلویزیون مو بر انداممان راست میکرد و چه وحشتی کرده بودیم و حالا انها چه مظلوم‌نمایی ها که نمیکننداینها از داعش هم بدترند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین