محمدرضا گرایی: کار اصلی رسیدن به قهرمانی‌ام را پدر و مادرم انجام دادند/ رویای کسب مدال المپیک از نوجوانی با من بود

  4000520037

محمدرضا گرایی حریف تمرینی و کسی که همیشه در کشتی همراه او بوده را برادرش محمدعلی می‌داند اما معتقد است «کار اصلی رسیدن به قهرمانی‌ام را پدر و مادرم انجام دادند».

محمدرضا گرایی: کار اصلی رسیدن به قهرمانی‌ام را پدر و مادرم انجام دادند/ رویای کسب مدال المپیک از نوجوانی با من بود
به گزارش فارس، محمدرضا گرایی، مرد طلایی المپیک توکیو درخصوص این مسابقات با روزنامه ایران گفت‌وگویی انجام داده است که بخش‌های خواندنی آن در ادامه آمده است

- مسابقات سختی را پشت سر گذاشتم و تمام حریفانم سرسخت و قدرتمند بودند. همه برای کسب مدال طلای المپیک آمده بودند اما با کشتی‌هایی که گرفتم نشان دادم لیاقت رسیدن به مدال طلا را دارم و خوشبختانه این گونه هم شد و توانستم با تلاش خودم و کادر فنی و کمک خدا به این مهم برسم. خدا را شکر که دست پر به وطنم بازگشتم. امیدوارم در المپیک بعدی هم مدال طلا بگیرم.

کار اصلی رسیدن به قهرمانی‌ام را پدر و مادرم انجام دادند

- حقیقتاً محمدعلی شایسته کسب مدال در توکیو بود اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. امیدوارم در المپیک بعدی برادرم را روی سکو ببینم چون واقعاً لحظه لذت بخشی است. قبل از اعزام وقتی در اردو بودیم محمدعلی از ناحیه دنده و زانو آسیب دید و دیگر هم نمی‌شد کشتی گیر دیگری اعزام شود. او در همین رقابت ها تا ثانیه پایانی جلوی کشتی گیر کرواسی تلاش کرد و کشتی اش در ذهن علاقه‌مندان باقی می‌ماند. از همین جا به برادرم خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم طلای المپیک پاریس را بگیرد.

- من با محمدعلی تمریناتم را برگزار می‌کردم و همیشه در زمان برگزاری تمرینات راهنمای من بود. چیزهای زیادی از برادرم یاد گرفتم و از او تشکر می‌کنم. برادرم در تمامی کشتی‌ها کوچ من می‌آمد و من را راهنمایی می‌کرد. قهرمانی‌ام را مدیون او هستم. البته در این مسیر پدر و مادرم هم زحمات زیادی برایم کشیدند و از آنها هم ممنونم. امیدوارم با کسب این مدال طلا توانسته باشم گوشه‌ای از زحمات‌شان را جبران کنم. کار اصلی رسیدن به قهرمانی‌ام را پدر و مادرم انجام دادند.

رؤیای کسب مدال المپیک از نوجوانی با من بود

- زمانی که قهرمانی را کسب کردم یک لحظه به ذهنم رسید که به آقای بنا سالتو بزنم، این فن را بارها در تمرینات با محمد بنا مرور کرده بودم و فکر می‌کنم که به خوبی توانستم به‌صورت نمادین آن فن را روی سرمربی‌ام اجرا کنم. واقعاً از آقای بنا تشکر می‌کنم، او زحمات زیادی برای من کشید. در واقع سالتویی که به بنا زدم هم به خاطر تشکر از او بود. حس خوبی دارم چون بعد از سال‌ها تمرین‌های زیاد و سخت به رؤیایم رسیدم. رؤیای کسب مدال المپیک از نوجوانی با من بود.

خوشحالم که توانستم مردم کشورم را خوشحال کنم

- مردم هم از کسب این مدال خوشحال و راضی بودند و همین برایم کافی است. خوشحالم که در این شرایط سخت توانستم مردم کشورم را خوشحال کنم. این مدال حاصل تلاش چند ساله خودم و کادر فنی است. البته از مسئولان فدراسیون کشتی هم تشکر می‌کنم، آقای دبیر در ماه‌های منتهی به المپیک شبانه روز برای بهتر شدن شرایط تلاش کرد.

مسئولان باید به رشته‌های مدال آور توجه بیشتری داشته باشند

- مسئولان باید به رشته‌های مدال آور مثل کشتی توجه بیشتری داشته باشند تا در این ۳ سال بتوانند به خوبی آماده شوند و مدال‌های بیشتری را در پاریس به‌دست بیاورند. کشتی ایران پتانسیل بالایی دارد و ما می‌توانستیم در توکیو به مدال‌های بیشتری برسیم اما برخی مسائل مانع از کسب این مهم شد.

- در کنار همه موارد، بعضاً ناداوری‌هایی هم بود و باعث شد تا تعدادی از بچه‌ها نتوانند کشتی‌های مورد نظرشان را بگیرند. قطعاً در مسابقات همه کشورها مدعی کسب مدال هستند. از آنجا که کشتی ایران در اتحادیه جهانی کرسی ندارد، نمی‌گذارند مدال‌های زیادی نصیب ما شود کما اینکه در کشتی برادرم با ناداوری نگذاشتند او به مدال برسد.

- قرار گرفتن نام من در کنار بزرگانی چون حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی باعث افتخارم است و همه ورزشکاران تلاش می‌کنند که تاریخ ساز باشند و نام‌شان در تاریخ ثبت شود. من هم از این موضوع مستثنی نیستم و خوشحالم که نامم در کنار این 3 کشتی گیر بزرگ و طلایی المپیک قرار گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین