در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم حاج اصغر پاشاپور و محمدجعفر حسینی؛ دکتر عاملی: شهدا پیوندشان با خدا عمیق است / در جبهه شهادت ملیت وجود ندارد

  4000519067

دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همزمان با ۱۸ مرداد «روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم»، با حضور در منزل شهید اصغر پاشاپور و شهید محمدجعفر حسینی از مقام شامخ شهیدان مدافع حرم تجلیل کرد.

دکتر عاملی: شهدا پیوندشان با خدا عمیق است / در جبهه شهادت ملیت وجود ندارد

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در منزل شهید اصغر پاشاپور و شهید محمدجعفر حسینی از مقام شامخ شهیدان مدافع حرم تجلیل کرد.

دکتر عاملی با حضور در منزل شهید حاج اصغر پاشاپور و ادای احترام به پدر و مادر این شهید گفت: ما مدیون شهدای عزیز و خانواده‌های گرامی ایشان هستیم، والدین شهدا نگاه بسیار بلندی داشتند و توانستند فرزندان پاک سیرت پرورش دهند که در این مسیر متعالی گام بردارند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آیه 17 سوره انفال وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى.. گفت: کارگزار اصلی خداوند متعال است و والدین به میزانی که به خدا نزدیک می‌شوند، فرزندانشان عطر و بوی بهتری پیدا می‌کنند و هرچه قدر از خدا دورتر می‌شوند روی فرزندان هم تاثیر می‌گذارد.
دکتر عاملی با بیان اینکه شهدا پیوندشان با خدا عمیق است، افزود: عزت، سربلندی و اقتدار کشور عزیزمان ایران، از خون شهداست، که باعث شده با وجود همه مشکلات و سختی‌ها انقلاب همچنان پا برجا بماند.
 
 

در این دیدار پدر و مادر شهید پاشاپور به بیان خاطراتی از این شهید عزیز پرداختند. شهید حاج اصغر پاشاپور از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت، مستشار نظامی رزمندگان دفاع وطنی سوریه و فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال سوریه بود که حدود هشت سال به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش و احرار الشام در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری بر عهده او بود.
شهید اصغر پاشاپور که اکثراً او را با قطعه فیلم‌هایی در همراهی‌ سردار قاسم سلیمانی میان مدافعان حرم می‌شناسند، یک ماه بعد از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حلب توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. پیکر مطهر او توسط تروریست‌های تکفیری احرار الشام (جبهه النصره) ربوده و سر از بدنش جدا شده بود. نهایتاً پیکر بی سر این فرمانده شهید توسط رزمندگان مدافع حرم بعد از گذشت چندین روز با دو اسیر جبهه‌النصره تبادل شده و همزمان با اولین شب از ماه رجب و مصادف با پنجم اسفند ماه ۹۸ به کشور بازگشت. خانواده پاشاپور 4 شهید (2 فرزند و 2 داماد) تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.
 
 

همچنین دکتر عاملی در دیدار با خانواده شهید محمد جعفر حسینی از شهدای لشگر فاطمیون در سخنانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: أَشْرَفُ الْمَوتِ قَتْلُ الشَّهادَةِ؛ برترین مرگ، شهادت است. شهدا عملشان پاک بوده و در پیشگاه خداوند برگزیده بودند و بهترین‌ها شهید شدند.
دکتر عاملی با بیان اینکه شهدا آخرت را می‌دیدند و هرکس آخرت را ببیند سعادتمند است، گفت: در جبهه شهادت ملیت وجود ندارد و جبهه شهادت جبهه برادری و اخوت بین همه مردم است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سردار سلیمانی همواره غبطه شهادت می‌خورد چون جایگاه رفیع این شهدا را می‌دید.
دکتر عاملی با بیان اینکه خداوند از مومنین دفاع می‌کند، گفت: مدافعان این دنیا توانشان محدود است ولی توان خدا محدود نیست و از مومنین محافظت می‌کند.
شهید محمدجعفر حسینی متولد سال 1363 از نیروهای فاطمیون بود که اولین بار پیش از تشکیل لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به همراه نیروهای ایرانی به سوریه رفت، بعد از تشکیل لشکر فاطمیون به همت ابوحامد عضو این لشکر شد و از همرزمان شهید مصطفی صدرزاده، ابوحامد، حجت و دیگر فرماندهان شهید این لشکر بود.
 
او از فعالین عرصه جهادی و فرهنگی در حوزه مهاجرین بود که با تشکیل ستاد ویژه خادمین در حماسه اربعین حسینی خدمت می‌کرد و با تشکیل هیأت شهدای گمنام افغانستانی و دوره‌های آموزشی ویژه مهاجرین قدم‎های اثرگذاری را در جهت توانمندسازی دانشجویان و جوانان افغانستانی در ایران برداشت.
شهید حسینی معروف به ابوزینب در سال 96 در اثر اصابت موشک به شدت مجروح شد و 380 ترکش در بدن داشت که این سال‌ها را با درد و رنج ناشی از مجروحیت سپری کرد تا سرانجام در سن 35 سالگی در سحرگاه شنبه هفتم دی‌ماه 98 به یاران شهیدش پیوست.
لازم بذکر است، شهادت شهید محسن حججی در 18 مرداد سال 1396 به دست نیروهای داعش در سوریه نقطه عطفی در دوران حضور رزمندگان ایران در سوریه بود. دور از انتظار نیست اگر بگوییم قبل از شهادت حججی عده کمی از مردم به دنبال اخبار و حوادث سوریه‌ بودند، با وجود شهادت رزمنده‌های زیادی از ایران اسلامی و حضور قدرتمند ایران در کنار ارتش سوریه در مقابل با متجاوزان تکفیری اما شهادت مدافعان حرم در سوریه و عراق غریب بود. اما پس از شهادت محسن حججی و اخبار و فیلم‌ها و تصاویری که از نحوه شهادت او در رسانه‌ها مخابره شد به یکباره نام مدافعان حرم و دفاع جانانه آنان در طول چهار سال مقاومت را بر سر زبان‌ها انداخت. همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان خود درباره این شهید فرمودند، به واقع شهید حججی حجت خدا برای مردم شد تا همگان شاهد جنایات تکفیری‌ها و بی رحمی و تجاوزگری آنان علیه مردم سوریه باشند.
از همین رو در جلسه 825 شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 18 مرداد، سالروز شهادت شهید محسن حججی  به نام روز «بزرگداشت شهدای مدافع حرم» نام‌گذاری شد. تا به پاس این روز از فداکاری و رشادت‎های مدافعان حرم و شهدای آن در دفاع از حرم آل الله و حمایت از مردم جنگ زده کشورهای عراق و سوریه قدردانی شود.
 
 
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین